Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جماران؛ برنا نوشت: یک چهره سیاسی اصولگرا تاکید کرد: قالیباف در عرصه ریاست جمهوری هیچ شانسی ندارد. شاید او دوست داشته باشد اشتباه بزرگ دیگری مرتکب شود و وارد عرصه انتخابات ریاست جمهوری شود که این شلیک به خود و خود زنی است.

«محمد مهاجری»، فعال سیاسی اصولگرا، در رابطه با احتمال کاندیداتوری علی لاریجانی در انتخابات 1400 عنوان کرد: من اطلاع جدیدی ندارم اما با تحلیلی که از وقایع سیاسی کشور دارم، امروز هیچ تفاوتی با یک ماه قبل ندارد و اتفاق خاصی بوجود نیامده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در واقع فکر می کنم موضع لاریجانی برای عدم حضور در انتخابات ریاست جمهوری همان است که بود. 

او افزود: معمولا شرایط انتخابات در دو هفته آخر به گونه ای رقم می خورد که کاندیداهای پیروز به سرعت خود را به خط پایان مسابقه می رساند. من امروز دورنمایی از قطب های مختلف انتخابات ندارم و نمی توانم بگویم چه کسانی خواهند ماند و چه کسانی حذف می شوند و چه افرادی می توانند از فیلتر شورای نگهبان، رد شوند. 

 

انتخابات 1400 تفاوتی با دوره های قبلی دارد

 

مهاجری تاکید کرد: انتخابات 1400 تفاوتی با دوره های قبلی دارد و آن این است که همه شعارها را در دوره های مختلف انتخابات داده اند و شعارها ته کشیده است. اینکه شعار تازه ای وجود داشته باشد و بتوان براساس آن سوار یک موج شد به نظر من وجود ندارد. شاید در این دوره خود چهره ها مهمتر از حرف و شعارشان باشند.

این چهره سیاسی اصولگرا با تاکید بر اینکه رئیسی می تواند عامل اجماع در جریان اصولگرایی باشد، ادامه داد: در جریان اصولگرا با کاندیدا شدن رییسی اجماعی نسبی بوجود می آید حتی در مورد جبهه پایداری تکلیف کاملا مشخص است و جبهه پایداری کاندیدایی معرفی نمی کند.

 

اگر رئیسی نیاید  انتخاباتی چند قطبی پیش روی ما خواهد بود

 

او افزود: بخشی از جناح سنتی اصولگرا از جمله حزب موتلفه و بخش های قدیمی تر جامعه روحانیت نیز از رییسی حمایت خواهند کرد و با آمدن او، تکلیف اصولگرایان روشن تر از سایر جریانات است. اما اگر رئیسی نیاید  انتخاباتی چند قطبی پیش روی ما خواهد بود. انتخاباتی که می تواند مثل سال 84 باشد و چندین کاندیدا با هم رقابت کنند و تکلیف انتخابات در دور دوم، روشن شود.

مهاجری با بیان اینکه عملکرد اصلاح طلبان روی استراتژی انتخاباتی اصولگرایان موثر است، ادامه داد: اگر جریان اصولگرا با کاندیداهای متعدد ورود کند و از طرف دیگر جریان اصلاح طلب با یک کاندیدا برتر حضور پیدا کند اصولگرایی در برابر پرسش بزرگی قرار می گیرد که ایا اصلاح طلبان می توانند پیروز انتخابات باشند یا نه و اگر پاسخ این سوال برای آنها منفی باشد و جریان اصلاح طلب را به هر حال بازنده انتخابات  بدانند، جریان اصولگرا ترجیح خواهد داد با هر تعداد کاندیدای ممکن حضور پیدا کند چون فرصت خوبی برای جریان اصولگرا پیش می آید که وزن کشی داخلی، داشته باشد.

او در رابطه با حضور احمدی نژاد در انتخابات و حواشی اخیر او عنوان کرد: احمدی نژاد در انتخابات بیشتر یک اکتر سینمایی است. او دوست دارد فعالیت سیاسی داشته باشد و این موضوع هم دلایل مختلفی دارد.

مهاجری خاطرنشان کرد: چون در لایه هایی از جامعه مطالبه رسیدگی به تخلفات اقتصادی و سیاسی او در دوران دولتش مطرح شده این موضوع می تواند، احمدی نژاد را تحریک کند تا به میدان بیاید و هزینه رسیدگی قضایی به تخلفاتش را بالا ببرد.

او گفت: بر خلاف برخی از دوستان که فریفته نظرسنجی های دروغین می شوند احمدی نژاد هرگز پایگاه مردمی قابل اعتنایی ندارد و آنچه مطرح می شود، فقط هیاهوست.

این چهره اصولگرا با اشاره به دیگر کاندایدهای اصولگرا 1400 اظهار کرد: قالیباف تمام شده، درواقع جنگیدن او امروز برای تمام نشدن است، برای اینکه کرسی ریاست مجلس را حفظ کند و نه چیز دیگری. قالیباف در عرصه ریاست جمهوری هیچ شانسی ندارد. شاید او دوست داشته باشد اشتباه بزرگ دیگری مرتکب شود و وارد عرصه انتخابات ریاست جمهوری شود که این شلیک به خود و خود زنی است. اما من فکر می کنم او هنوز آنقدر شَم سیاسی دارد که به این خودکشی سیاسی، دست نزند.

مهاجری در پاسخ به این سوال که آیا حاضر است با کاندیدا اصولگرای 1400 مناظره ای داشته باشد یا خیر، افزود: بله اگر شرایط آن فراهم باشد مشکلی وجود ندارد به خصوص که ضرغامی برای مناظره در اولویت است. 

منبع: جماران

کلیدواژه: سهام عدالت انتخابات 1400 ویروس کرونا لایحه بودجه 1400 لیگ برتر 99 اصولگرایان شورای نگهبان عزت الله ضرغامی محمود احمدی نژاد محمدباقر قالیباف محمد مهاجری انتخابات 1400 سهام عدالت انتخابات 1400 ویروس کرونا لایحه بودجه 1400 لیگ برتر 99 جریان اصولگرا ریاست جمهوری انتخابات 1400 احمدی نژاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۱۲۰۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه‌یافتگان نهایی هشتمین جشنواره طنزپهلو معرفی شدند

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، با معرفی راه‌یافتگان ۵ بخش اصلی جشنواره  «طنزپهلو» در کاریکاتور، شعر طنز، داستان کوتاه طنز، نثر طنز و بخش طنز چندرسانه‌ای،  نفرات اول تا سوم هر بخش در روز اختتامیه تقدیر می‌شوند.

اسامی نامزدهای نهایی راه‌یافته به بخش داوری هشتمین دوره جشنواره «طنزپهلو» به ترتیب حروف الفبا به شرح زیر است:

بخش شعر

عباس احمدی، مجتبی احمدی، جواد حیدری، سعید زینلی زاده، علی سلیمیان، محمدحسن صادقی، نیما طباطبایی، عبدالرضا قیصری، علی اکبر مدرس زاده، حمیدرضا ملایی، سید محمد جواد میرصفی

بخش نثر

رضا احسان پور، عباس احمدی، ارژنگ حاتمی، وحید حاج سعیدی، مریم حسن‌نژاد، محمدرضا زروندی، محمد زندی، محمدحسین صادقی، سید محمدجواد کیش بافان، افشین محمدی

بخش داستان

الهه ایزدی لای بیدی، ایمان ابیلی، رضا احسان پور،  مریم ابراهیمی شهرآباد، فاطمه الهی شیروان، وحید حاج سعیدی، سمیه سادات میرعباسی،  سعید قلیزاده، بنیامین کلاچاهی ثابت، فاطمه یوسفی

بخش کاریکاتور و کارتون

هیبت احمدی، حسن امیدی، محمدعلی خلجی، محمد علی رجبی، علی رفیعی، سوده سلامت قمصری، هدیه صدیقی کسمائی، سالار عشرت خواه، مهدی منصوری، عاطفه یاریان

بخش چندرسانه‌ای

عباس احمدی، فرشته پناهی، سید محمد پیشنمازی، لیلا تندرو، حسن حاتمی، محمدمهدی رضایی، حمید علیزاده، سید محمدجواد کیش بافان نفرات اول تا سوم در روز اختتامیه معرفی می‌شوند.

بنا بر همین گزارش، آئین اختتامیه جشنواره  «طنزپهلو»، ساعت ۱۵ روز سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت‌ماه در سالن اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی فومن با اجرای رضا رفیع و موسیقی پرواز همای برگزار می‌شود.

هشتمین جشنواره طنز و رسانه «طنزپهلو» با همکاری معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان در حال برگزاری است و عباس حسین‌‌نژاد دبیری این دوره را به عهده دارد

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • خواسته امروز آزادگان جهان، محو رژیم صهیونیستی از صحنه روزگار است
  • راه‌یافتگان نهایی هشتمین جشنواره طنزپهلو معرفی شدند
  • شگرد جالب محمود احمدی نژاد برای دست ندادن با زنان
  • در ۸ سال دولت احمدی‌نژاد، قیمت نان ۳۲ برابر شد!
  • مومنی، اقتصاددان: در هشت سال دولت احمدی نژاد، قیمت نان 32 برابر شد!
  • ۵ رقیب قالیباف در کرسی ریاست مجلس /تندروها به صف شدند /وزیر احمدی نژاد هم هست
  • احمدی نژاد می‌گفت مشکل ما خود رهبری است!
  • پاشنه آشیل مجلس دوازدهم از نگاه سخنگوی حزب اعتدال و توسعه /جریان رائفی پور به دنبال هدایت و مدیریت مجلس است
  • از احمدی‌نژاد تا رییسی/چه کسی پای رانت را به بازار خودرو باز کرد؟
  • دو ضربه مهم به بودجه‌نویسی کشور؛ یکی در دولت احمدی‌نژاد و یکی در دولت رئیسی