Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام جم آنلاین»
2024-05-01@18:31:30 GMT

سیاست راهبردی تغییرناپذیر ایران

تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۳۱۲۰۷۱

در ایالات متحده آمریکا هم ما شاهد چنین اظهارنظرهایی هستیم. اما به هر صورت وقتی در یک کشور استراتژی واحد اتخاذ می‌شود مقامات سیاسی کشور باید خود را موظف بدانند در چارچوپ همان سیاست‌های اصلی نظام، اقدام و اظهارنظر کنند.

سیاست راهبردی جمهوری اسلامی ایران در خصوص موضوعات سیاست خارجی از جمله مساله برجام و توافق هسته‌ای از سوی رهبر معظم انقلاب ارائه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



ما بارها با تجربه بدعهدی غربی‌ها و آمریکایی‌ها در قبال بی‌توجهی به توافقات برجامی مواجه بودیم و به همین علت، کشور به دلیل فشارهای وارده و تحریم‌های اقتصادی در شرایط سختی قرار گرفته است.
الان در فضایی قرار داریم که بر اساس مصوبه مجلس شورای اسلامی و همچنین اعلام نظر قاطع رهبر معظم انقلاب، بازگشت جمهوری اسلامی ایران به توافق برجام به رفع تحریم‌ها از سوی طرف‌های مقابل و راستی‌آزمایی آن از سوی ایران منوط است بنابراین براساس سیاست قاطعی که از سوی رهبری اتخاذ شد و همچنین قانون مجلس شورای اسلامی در خصوص اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها منتظریم طرف‌های مقابل ایران شامل کشورهای اروپایی و همچنین ایالات متحده آمریکا به تمامی تعهدات برجامی خود برگردند.

همچنین آنها نباید در این موضع باشند که در خصوص بازگشت ایران به برجام برای ما تعیین تکلیف کنند و شرط بگذارند و بخواهند خواسته‌های خود را به جمهوری اسلامی ایران تحمیل کنند.

بحث عمل کردن به صورت مرحله به مرحله و جز به جز می‌تواند به منزله تنفس‌گاهی برای طرف مقابل ایران در برجام به منظور تعابیر و تفاسیر مختلف درباره بازگشت به تعهدات برجامی باشد.

آنها در پی این موضوع هستند که به‌واسطه ایجاد چنین وقفه‌هایی و با برداشتن گام‌های جزئی، اقدامات بزرگی را از سوی ایران مطالبه کنند و ایران را به تعهدات برجامی وادار کنند.

طبعا این رویه چیزی نیست که مورد قبول ما باشد و ما به هیچ‌وجه از سیاست‌های عملگرایانه خود در خصوص تصمیمات راهبردی خود در خصوص برجام بر نخواهیم گشت و این شیوه چیزی نیست که مورد پذیرش جمهوری اسلامی ایران باشد.

از این رو، باید سیاست‌های راهبردی اتخاذ شده از سوی رهبر معظم انقلاب را به عنوان نقطه کانونی مسیر در خصوص موضوعات مرتبط با برجام و عرصه سیاست خارجی بدانیم و در همان راستا عمل کنیم.

سارا فلاحی - رئیس کمیته هسته‌ای مجلس / روزنامه جام جم

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: سارا فلاحی برجام تحریم های اقتصادی جمهوری اسلامی ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۱۲۰۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نام استقلال تغییرناپذیر است

آفتاب‌‌نیوز :

۸۵ درصد سهام استقلال به بخش خصوصی واگذار و پس از شایعات ریز و درشت فراوانی که در چند روز گذشته نقل محافل بود، بعد از اولین جلسه هیات مدیره باشگاه با اعضای هلدینگ پتروشیمی تنها خبری که به بیرون درز کرد این بود، به احتمال زیاد نام استقلال به استقلال خلیج فارس تغییر خواهد کرد...

نام این باشگاه از ابتدای انقلاب یعنی ۴۵ سال است که از تاج به استقلال تغییر کرده است و اینکه پس از چهار دهه و به بهانه واگذاری اکثریت سهام این باشگاه نام بزرگ این باشگاه هم باب میل خریداران آن تغییر پیدا کند، هرگز مورد تایید هواداران میلیونی این باشگاه نیست.

هواداران استقلال ابتدا از خریداران باشگاه محبوبشان انتظار و توقع رفع مشکلات عدیده و بزرگ باشگاه شان را دارند. از کم شدن بدهی ها، از تزریق پول و برنامه ریزی درست و حسابی برای پایان فصل و برای شروع فصل آینده و بحث‌های جانبی از جمله تغییر نام باشگاه و یا الصاق پسوند یا پیشوند بنام بزرگ استقلال هرگز شدنی نیست. البته این خبر چند ساعت بعد توسط روابط عمومی هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس رد شد، اما هواداران فوتبال حق دارند از بروز چنین شایعاتی ترسیده و چندان به تکذیب‌های رسمی اعتماد نداشته باشند! در ماه‌ها یا سال‌های آینده حقیقت مشخص خواهد شد.

منبع: خبر ورزشی

دیگر خبرها

  • روایتی از شهادت مرتضی مطهری، معلمی برای انقلاب اسلامی ایران
  • توسعه همه جانبه مناسبات با آفریقا از اولویت‌های سیاست خارجی ایران
  • توسعه همه جانبه مناسبات با آفریقا از اولویت‌های سیاست خارجی ایران است
  • امیرعبداللهیان: توسعه همه جانبه مناسبات با آفریقا از اولویت‌های سیاست خارجی ایران است
  • همسایگان ایران مجاهدت‌های نیرو‌های مسلح در حراست از خلیج فارس را می‌ستایند
  • وزیر دفاع پیام صادر کرد
  • نام استقلال تغییرناپذیر است
  • امیر آشتیانی: راهبرد نیروهای مسلح تأمین امنیت خلیج فارس و تنگه هرمز است
  • وزیر دفاع: راهبرد نیروهای مسلح تامین امنیت خلیج فارس است
  • وزیر دفاع یک پیام صادر کرد +جزئیات