Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو هیئت رئیسه مجلس، بیاینه ۱۶۰ نفر از نمایندگان مجلس را درباره اهمیت محیط زیست قرائت کرد.

به گزارش ایمنا، متن این بیانیه که در جلسه علنی امروز مجلس توسط علی کریمی فیروزجایی عضو هیئت رئیسه مجلس قرائت شد، به شرح زیر است:

«بسم الله الرحمن الرحیم

“زراعت کنید و درخت بکارید به خدا قسم هیچ کاری از کارهای مردم حلال‌تر و پاکیزه‌تر از آن وجود ندارد”

امام صادق (ع)

روزهای اخیر بار دیگر رهبر فرزانه انقلاب به مناسبت روز درختکاری و هفته منابع طبیعی ضمن کاشت ۲ اصله نهال مثمر در سخنانی گران بها بر جایگاه و اهمیت مسائل زیست محیطی تاکید کردند و افزودند فعالیت‌های زیست محیطی، فعالیت‌های دینی و انقلابی است و نباید به آنها نگاه تجملاتی و تزئینی شود، ایشان همچنین ضمن بیان فرمایشاتی درباره اهمیت و جایگاه محیط زیست در قانون اساسی، تنوع زیستی و اقلیمی کشور را بستری مناسب برای فعال شدن آحاد جوانان در زمینه محیط زیست خواندند و با ابراز تأسف از تخریب جنگل‌ها و منابع طبیعی و سفره‌های زیرزمینی به دست افراد سودجو تاکید کردند تخریب محیط زیست بلای بزرگی است که آینده بشر را هدر می‌دهد بنابراین مسئولان و همه مردم باید در مقابل آن بایستند، بی شک این بیانات رهبر معظم انقلاب که در ادامه ابلاغ سیاست‌های کلی محیط زیست در سال ۱۳۹۴ است در بین تمامی رهبران جهان بی نظیر است، همان طور که ایشان با اشاره به اصل مترقی پنجاهم قانون اساسی مسئولان را نسبت به جدی گرفتن این موضوع مورد خطاب قرار دادند ما نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی وظیفه خود می‌دانیم که با استفاده از اهرم‌های قانونی و اجرایی از جمله وضع قوانین جدید، تنقیح قوانین قبلی و نظارت بر سازمان‌های عامل هرچه بیشتر در عمل به منویات ایشان کوشا باشیم، در پایان فرمایشات رهبری را مأموریت اصلی فراکسیون محیط زیست مجلس در ادامه دوره جاری تعریف نموده و تاکید داریم این سیاست صحیح و اصولی باید جز اولویت‌های برنامه‌ریزی کشور در برنامه هفتم توسعه قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

کد خبر 481247

منبع: ایمنا

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی نماینده مجلس شورای اسلامی نمایندگان مجلس شورای اسلامی مجلس یازدهم رئیس مجلس شورای اسلامی صحن علنی مجلس شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۱۲۸۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست: حل مسئله گرد و غبار نیازمند هم‌افزایی دستگاه‌هاست / باید از ظرفیت رسانه‌ها استفاده کنیم

علی سلاجقه، رئیس سازمان حفاظت محیط زیست امروز در نوزدهمین نشست ستاد ملی سیاست گذاری و هماهنگی پدیده گرد و غبار که با حضور سرتیپ مجید فخری - رئیس سازمان جغرافیای نیروهای مسلح - و جمعی از نمایندگان دستگاه‌های مربوطه برگزار شد، اظهارکرد: حل مساله گردوغبار نیازمند هم‌افزایی تمامی دستگاه‌هاست. ما باید از موازی‌کاری در این زمینه پرهیز کنیم و هر آنچه که در بحث اجرا به نتیجه رسیدیم با هوشمندی و اولویت بندی به آن بپردازیم.
وی ضمن تبریک روزملی خلیج فارس و یادآوری عملیات افتخار آمیز وعده صادق گفت: انتظار و برآورد ما مشخص شدن درصد پیشرفت و علل عدم انجام مصوبات و بررسی مشکلات بود و با توجه به تعاملی بودن ستاد، دستگاه‌ها باید به قانون ورود پیدا کردند و به انجام وظیفه بپردازند.
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست تاکید کرد: در نظرسنجی‌های معتبر مشاهده شده که دیدگاه‌های مخالف و موافق نسبت به محیط زیست منفی است و دشمن هم مرتب در حال تهدید کشور در این زمینه است. همچنین مطالعات علمی نشان می‌دهد که از بین ۱۰ موضوع مهم دنیا شش مورد آن به محیط زیست ربط دارد و ما باید توجه بیشتری به این مساله داشته باشیم.
سلاجقه یادآور شد: با توجه به عقبه سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح و ظرفیت‌های آن و توانمندی‌های موجود لازم است در قالب تفاهمنامه دستگاه‌ها به‌صورت جدی پای کار باشند تا بتوانیم مشکلات مردم را حل کنیم.
وی همچنین در خصوص تاثیر رسانه‌ها بر اقدامات و فعالیت‌های محیط زیستی اظهارکرد: رسانه‌ها به‌ویژه صداو سیما در حاشیه نیستند و تمام ظرفیت‌های خود را در اختیار کشور و محیط زیست قرار داده‌اند و ما باید از این ظرفیت استفاده و برای مردم امیدآفرینی کنیم.

منبع: خبرگزاری دانشجو

دیگر خبرها

  • همکاری با آفریقای مرکزی در تمامی زمینه های محیط زیستی
  • همکاری با آفریقای مرکزی در حوزه محیط زیست
  • رئیس سازمان حفاظت محیط زیست: حل مسئله گرد و غبار نیازمند هم‌افزایی دستگاه‌هاست / باید از ظرفیت رسانه‌ها استفاده کنیم
  • جهش تولید بیانگر ارتقای فرهنگ/لزوم توجه به امنیت معیشت مردم
  • لایحه بودجه و برنامه در دستورکار مجلس/اسامی غایبان جلسه
  • تعاون به عنوان رکن مهم مشارکت مردم، مورد تاکید رهبر معظم انقلاب است
  • مردم باید ثمره کلنگ زنی ها را ببینند/ لزوم تحقق پروژه ها
  • جنبه‌های شرعی حفاظت از محیط زیست به مردم بازگو شود
  • حضور نماینده خانم از تهران در مجلس اهمیت زیادی دارد
  • مخالفت عضو هیئت رئیسه مجلس با جدایی ری از تهران