Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس جمهور طرح انتقال آب خلیج فارس و دریای عمان به مرکز و منطقه شرق را یک طرح بسیار عظیم و تاریخی در توسعه متوازن کشور برشمرد و گفت: این طرح جزو آرزوهای همه مسئولین کشور بوده است و بسیار خوشحالیم که امروز شاهد بهره برداری و آغاز عملیات اجرایی آن هستیم.

حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی روز یکشنبه در آیین بهره برداری و آغاز عملیات اجرایی ۵ بخش از طرح انتقال آب خلیج فارس و دریای عمان به استان های هرمزگان، کرمان، یزد، اصفهان، خراسان جنوبی، خراسان رضوی و سیستان و بلوچستان در پنجاه و هفتمین پویش تدبیر و امید برای جهش تولید، با اشاره به اقدامات انجام شده در این دولت در زمینه آب و خاک، افزود: در دولت های یازدهم و دوازدهم در آب و خاک نه یک جهش بلکه یک انقلاب بزرگ رخ داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس جمهور با تبریک فرارسیدن ماه شعبان، اظهار داشت: اجرای طرح عظیم انتقال آب از خلیج فارس و دریای عمان به فلات مرکزی و مناطق شرقی کشور علاوه بر فراهم آوردن بستر توسعه این مناطق، دستاوردهای افتخارآمیز دیگری نیز داشت و امروز به لطف تلاش و ابتکار جوانان کشورمان در شرکت‌های دانش بنیان در ساخت پمپ‌های مورد نیاز این خطوط انتقال آب به خودکفایی رسیده‌ایم.

روحانی با اشاره به سوابق مطالعات این طرح عظیم ملی، تصریح کرد: کارشناسان محیط زیست نگران بودند که بازگرداندن پس‌آب دستگاه‌های آب شیرین‌کن به خلیج فارس باعث آسیب به محیط زیست شود، لذا اجرای این طرح را با پذیرش هزینه اجرا و عملیات بیشتر، مشروط به انتقال پس‌آب دستگاه‌های آب شیرین‌کن به دریای عمان کردیم که مخاطرات زیست محیطی نداشته باشد.

رئیس جمهور با بیان اینکه کشورهای جنوبی حاشیه خلیج فارس سال‌هاست که اقدام به برداشت آب از خلیج فارس کرده‌اند، تاکید کرد: وزارت امور خارجه باید به طور جدی پیگیر اجرای ملاحظات محیط زیستی از سوی کشورهای دیگری باشد که از سال‌ها قبل اقدام به برداشت و شیرین کردن آب از خلیج فارس کرده‌اند.

روحانی با اشاره به تامین اعتبارات مورد نیاز بخش خصوصی برای اجرای پروژه عظیم انتقال آب به مرکز و شرق کشور از محل صندوق توسعه ملی، خاطرنشان کرد: منابع این صندوق که در اجرای بسیاری از پروژه‌های عمرانی کمک حال ما بوده است، عمدتا در سال‌های 94 و 95 که به لطف اجرای برجام وضعیت درآمد نفتی کشور بهبود یافت، تامین شده و در واقع منابع مالی امروز آن مرهون تلاش‌های بخش سیاست خارجی دولت است.

رئیس جمهور با تبریک اجرای طرح عظیم انتقال آب به مردم ایران و به ویژه مردم مناطق شرق و مرکز کشور، از همه دست‌اندرکاران اجرای این پروژه‌ها در سازمان حفاظت محیط زیست، وزارتخانه‌های صمت و نیرو و فعالان و سرمایه‌گذاران بخش خصوصی تشکر و قدردانی کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی روز یکشنبه در پنجاه و هفتمین هفته از پویش ملی تدبیر و امید برای جهش تولید، این ۵ طرح که آب شیرین شده خلیج فارس و دریای عمان را به استان‌های هرمزگان، کرمان، یزد، اصفهان، خراسان جنوبی، خراسان رضوی و سیستان و بلوچستان انتقال می‌دهد، از طریق ویدئو کنفرانس افتتاح کرد.

دو خط انتقال آب از سیرجان به مس سرچشمه و از مس سرچشمه به اردکان در مجموع به طول ۵۲۰ کیلومتر با ۷ هزار میلیارد تومان اعتبار اجرا شده است.

برای اجرای خطوط انتقال آب به اصفهان، مشهد و سیستان و بلوچستان که در مجموع ۳ هزار و ۲۸۰ کیلومتر طول خواهند داشت نیز ۱۲۱ هزار میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است.

به گزارش «انرژی امروز» از ایسنا، این پروژه‌های زیر ساختی و توسعه‌ای که برای ۵۴ هزار نفر اشتغال پایدار ایجاد می‌کند، به طور کامل از سوی بخش خصوصی اجرا می‌شوند.

برچسب هاحسن روحانی طرح انتقال آب خلیج فارس و دریای عمان به مرکز و منطقه شرق وزارت نیرو یزد (استان یزد)

منبع: انرژی امروز

کلیدواژه: حسن روحانی وزارت نیرو یزد استان یزد آسیا اروپا انرژی امروز ایران بین الملل تحریم خبرگزاری بین المللی خبرگزاری داخلی خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا ریاست جمهوری سازمان های بین المللی سایتهای اینترنتی شرکت ملی نفت ایران NIOC شرکت های بین المللی مجلس شورای اسلامی نفت خام وزارت نفت وزارت نیرو خلیج فارس و دریای عمان انتقال آب رئیس جمهور محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۱۳۶۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقاد یک امام جمعه از واگذاری استقلال تهران | این بی عدالتی و جفا به مردم است

به گزارش همشهری آنلاین، حجت الاسلام محمود محمودی در خطبه‌های نماز جمعه کنگان با انتقاد از واگذاری سهام استقلال تهران به هلدینگ خلیج فارس اظهار کرد: ضمن احترام به همه تیم‌های ورزشی کشور و هواداران آنها، از هلدینگ خلیج فارس انتظار داریم همانگونه که آلایندگی پتروشیمی‌های این هلدینگ برای مردم جنوب استان بوشهر است، حمایت‌ها و مسئولیت‌های اجتماعی آن نیز باید برای مردم محروم این خطه باشد.

وی بیان کرد: چرا باید تیم‌های ورزشی ما از حداقل‌ها محروم باشند اما صدها میلیارد به تیم‌های پایتخت نشین تعلق بگیرد.

خطیب جمعه کنگان بیان کرد: در مسائل فرهنگی و اجتماعی و زیرساختی این خطه ده‌ها مشکل وجود دارد که هر وقت از صنعت درخواست داشتیم هزار بهانه برای نشدن دارند اما برای یک تیم اینگونه هزینه می‌کنند.

محمودی گفت: از نمایندگان عالی دولت و مجلس شورای اسلامی درخواست دارم این دغدغه مردم را با جدیت دنبال کنند.

وی افزود: سهم مردم کنگان از هلدینگ خلیج فارس باید گرفته شود.

خطیب جمعه کنگان با تبریک روز معلم و تجلیل از مقام شامخ شهید معلم و فیلسوف بزرگ شهید آیت الله دکتر مطهری اظهار نمود: شهید مطهری فقیه و فیلسوف و معلم بزرگی بود که از هر فرصتی برای روشنگری و هدایتگری استفاده می‌کرد.

محمودی با عنوان اینکه معلم فقط اختصاص به آموزش و پرورش ندارد گفت: هر کسی نقش هدایتگری و تعلیم و تربیت دارد شایسته قدرشناسی است.

وی با عنوان اینکه معلمی شغل انبیاست افزود: هدایت، تعلیم، ارشاد و احیای نفوس میراث انبیایی است که معلم نیز چنین نقشی دارد.

امام جمعه کنگان با گرامیداشت ۹ اردیبهشت ماه روز شوراهای اسلامی شهر و روستا گفت: شوراها مظهر مشارکت مردم در حاکمیت و نقشی کلیدی در مدیریت شهری دارند و احترام به آنان احترام به مردم است زیرا شوراها وکلای مردم اند.

لزوم حمایت از کارگران

محمودی با اشاره به اهتمام نظام دینی به مسئله شوراها در تشکیلات مختلف، با قدردانی از تلاش‌های شوراهای اسلامی شهرها و روستاهای شهرستان کنگان افزود: بارها شاهد بودیم وکلای مردم برای پیگیری مشکلات مردم به مرکز کشور سفر کرده و در کشور و استان مطالبات مردمی را پیگیری کردند.

وی با تاکید بر پیگیری امور و مطالبه گری گفت: نقد و مطالبه گری از شوراها خوب است اما تقدیر و قدرشناسی از کارها و خدمات نیز شایسته است.

امام جمعه کنگان با اشاره به سالروز دستور رهبری مبنی بر مبارزه با فساد گفت: دستگاه‌های مسئول در قوای مختلف با رصد و نظارت جدی برای عینیت بخشیدن به فرمان مطاع معظم له بیش از پیش جدیدت داشته باشند.

خطیب جمعه کنگان با گرامیداشت روز ملی خلیج فارس و لزوم اقدام فرهنگی و گفتمان ساز برای جلوگیری از تحریف در این زمینه و با عنوان اینکه ملت بزرگ ایران اجازه نمی‌دهند کسی عزت شأن را خدشه دار کند گفت: هر کشوری بخواهد کوچک‌ترین دست درازی کند، حافظان خلیج همیشه فارس دست او را قطع خواهند کرد.

محمودی با تبریک روز جهانی کار و کارگر و عنوان اینکه کارگران ایرانی محور اصلی تحقق شعار سال و افسران جبهه اقتصادی و سازندگی و حرکت دهنده چرخ تولید کشورند، با استناد به روایات و نیز کلام بزرگان از جمله مقام معظم رهبری، بیان کرد: همه مردم و مسئولان باید نسبت به حقوق کارگران اهتمام جدی و عملی داشته باشند.

وی با تاکید بر ضرورت امنیت شغلی کارگران، رعایت عدالت در دریافت حقوق و نیز ضرورت مسلح شدن کارگران به دانش روز و متناسب با نیاز کشور، به صنعتی بودن شهرستان کنگان اشاره و گفت: متولیان صنعت در امر بکارگیری نیروهای بومی در رده‌های مختلف اهتمام جدی ورزند.

کد خبر 847252 منبع: مهر برچسب‌ها خلیج فارس خبر ویژه فوتبال ورزش باشگاه استقلال

دیگر خبرها

  • بازدید سرلشکر رحیم صفوی از دستاوردهای پالایشگاه ستاره خلیج فارس
  • انتقاد یک امام جمعه از واگذاری استقلال تهران | این بی عدالتی و جفا به مردم است
  • خلیج فارس جزو هویت ملی ایران
  • نقش خلیج فارس در راهبرد امنیت ملی کشور بی‌بدیل است
  • حقوق و مزایای کارگران مورد توجه قرار گیرد
  • خلیج فارس نقشی راهبردی در کشور دارد
  • امام جمعه بندرعباس: خلیج فارس نقشی راهبردی در کشور دارد
  • وزش باد شمال شرقی در خلیج فارس و دریای عمان از امشب
  • تسریع عملیات اجرایی طرح‌های آبرسانی به فسا
  • خلیج‌فارس و تبعات تغییر اقلیم