Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم، اکبر میرشکار مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان قم در دیدار با استاندار قم با بیان این که تا پایان بهمن ماه امسال، ۲۱ هزار و ۲۴۸ خانواده به عنوان مستمری بگیر کمیته امداد استان شناخته می‌شوند گفت: از این تعداد، سرپرستی ۱۵ هزار و ۹۴۴ خانواده با زنان است، ضمن آن که جمعیت افراد زیرپوشش حدود ۴۳ هزار نفر است که ۱۲ هزار نفر از آنان جزو سالمندان بیشتر از ۶۰ سال، یک هزار و ۵۰۰ نفر دارای بیماری‌های صعب العلاج، حدود ۷ هزار نفر از آن‌ها نیز دانش آموز و بیش از ۵۰۰ نفر از آنان دانشجو هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان قم با اشاره به اینکه تا پایان بهمن ماه امسال، ۶۳ میلیارد تومان مستمری به خانواده‌های زیرپوشش در استان پرداخت شده است بیان کرد: یکی از برنامه‌های ما این است که بتوانیم تعادل بین ورودی‌ها و خروجی‌های کمیته امداد استان را حفظ کنیم که بر این اساس باید گفت در ۱۱ ماه نخست  امسال حدود ۳ هزار و ۴۰۰ نفر ورودی و حدود ۳ هزار و ۱۰۰ نفر خروجی داشته ایم.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان قم سپس به رکورد اداره کل متبوع خود امسال برای پرداخت وام قرض الحسنه به افراد زیرپوشش اشاره کرد و گفت: نزدیک به ۹ هزار نفر از افراد زیرپوشش در استان توانسته اند تا پایان بهمن ماه ۱۳۹۹، از وام ۱۰ میلیون تومانی قرض الحسنه استفاده کنند که این وام برای بسیاری از آنان کارساز و راهگشا بوده است.

میرشکار در ادامه یکی از مشکلات اداره کل کمیته امداد امام خمینی استان را در امسال افزایش ۶۲ درصدی مراجعان نسبت به سال قبل دانست و یادآورشد: تأثیر کرونا و تورم از دلایل مهم افزایش مراجعات بوده است، ضمن آن که تلاش کردیم تا این مراجعات را به شکل موردی با پرداخت وام و یا تأمین جهیزیه و مانند آن پاسخگو باشیم.

او افزود: بخشی از این مراجعان نیز از نیازمندان روستایی هستند که با مشکل مضاعف طلاق و یا اعتیاد در یکی از اعضای خانواده، به قم می‌آیند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان قم با ابزار تأسف از افزایش مراجعان مطلّقه یادآور شد: باید گفت سن این افراد نیز در حال جوان‌تر شدن است و اکنون به میانگین سنّی ۲۴ سال رسیده است که البته سعی می‌شود تا با طرح راه اندازی شده در کمیته امداد با عنوان «دوباره زندگی»، حداقل بخشی از مشکلات آنان را رفع کنیم تا بتوانند دوباره به زندگی مشترک بازگردند.

میرشکار در ادامه به ۱۰۰ میلیارد تومان منابع بانکی و قرض الحسنه کمیته امداد استان امسال اشاره کرد و گفت: خوشبختانه با ایجاد ۳ هزار و ۷۵ اشتغال در ۱۱ ماه نخست امسال، ۴۷ درصد رشد را نسبت به کل سال گذشته شاهد بوده ایم.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان قم  درباره میانگین کسب درآمد افراد مشغول به کار شده با طرح‌های کمیته امداد استان نیز گفت: میانگین درآمد آن‌ها در سال گذشته ۹۶۰ هزار تومان بود که خوشبختانه در امسال به میانگین یک میلیون و ۷۵۰ هزار تومان رسیده که البته ۴۴ درصد این شغل‌ها خدماتی، ۱۷ درصد دامپروری، ۱۵ درصد در بخش صنعتی و معدنی و مابقی نیز در بخش فرش، گلیم و... بوده است.

میرشکار با تقدیر از روحیه انفاق و إکرام مردم قم بیان کرد: مردم فهیم قم در ۱۱ ماه امسال، ۱۰۴ میلیارد تومان به کمیته امداد استان کمک کرده اند که همه آن صرف هزینه نیازمندان شده است و رشدی ۹۰ درصدی را نسبت به کل سال قبل نشان می‌دهد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان قم با تاکید بر این که ۳ هزار و ۳۰۰ خانواده نیازمند در قم، مسکن ندارند و مستأجر هستند بیان کرد: خوشبختانه نامه تنظیم شده به وزیر راه و شهرسازی با دستور همراه با قید فوریت نسبت به تأمین مسکن نیازمندان استان قم همراه و مقرّر شد ۵۰ هکتار زمین از طریق اداره کل راه و شهرسازی استان به نیازمندان قمی واگذار شود تا ان شاء الله بتوانیم بدون استفاده از منابع دولتی و در طی فقط دو سال و البته با کمک خیّرین، مسکن نیازمندان استان را تأمین و به آنان تقدیم کنیم.

انتهای پیام/ح

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کمیته امداد امام خمینی کمک مردمی مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان قم کمیته امداد استان میلیارد تومان هزار نفر ۳ هزار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۱۳۶۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۰ غرفه مددجویان کمیته امداد در نمایشگاه اقوام دایر شد

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان گفت: ۱۰ غرفه مددجویان و مجریان طرح‌های اشتغال در نمایشگاه اقوام ایرانی دایر شد.

روح‌الله صالحی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در زنجان با اشاره به اینکه نمایشگاه اقوام ایرانی در زنجان به مدت شش روز برگزار می‌شود، اظهار کرد: نمایشگاه و جشنواره اقوام ایرانی تا بیست‌ویکم اردیبهشت از ساعت ۱۶ تا ۲۲ در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی استان زنجان برای بازدید علاقه مندان دایر است.

وی با اشاره به اینکه در این نمایشگاه، ۱۰ غرفه برای مددجویان و مجریان طرح‌های اشتغال دایر شده است، افزود: این غرفه‌ها شامل غرفه صنایع‌دستی، پوشاک و مواد غذایی است.

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان از برنامه‌ریزی این نهاد برای توانمندسازی جامعه هدف خبر داد و گفت: در این زمینه در سال‌جاری و طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده، قرار است برای پنج هزار مددجو فرصت شغلی در استان ایجاد شود.

وی با اشاره به روند اشتغال‌زایی برای مددجویان این نهاد افزود: کمیته امداد یک فرآیند تعریف شده در حوزه اشتغالزایی دارد که از استعدادسنجی متقاضیان آغاز می‌شود.

صالحی افزود: در این راستا اول مستعدین اشتغال شناسایی و سپس خدمات مورد نیاز به آنها در قالب مهارت‌آموزی ارائه می‌شود تا آنها بتوانند با موفقیت وارد چرخه کسب‌وکار شوند.

وی تصریح کرد: بر اساس طرح اشتغال‌زایی تعریف شده، مدت زمان مشخصی برای نظارت بر طرح در نظر گرفته می‌شود، مثلاً برای طرح اشتغالی که در قالب مهارت‌های فنی‌وحرفه‌ای و خدمات تخصصی ارائه می‌شود، حداقل به مدت سه سال نظارت بر طرح‌های اشتغال انجام می‌گیرد تا پایداری لازم را داشته باشند و از مسیر اصلی منحرف نشوند.

کد خبر 751339

دیگر خبرها

  • ۳ هزار زنجانی به مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی(ره)اعزام می شوند
  • مدیرکل حوزه ریاست کمیته امداد منصوب شد
  • ۲۰۰ درخت پسته به کمیته امداد امام خمینی خلیل آباد اهدا شد
  • ۱۰ غرفه مددجویان کمیته امداد در نمایشگاه اقوام دایر شد
  • رشد ۲۸ درصدی کمک‌های مردمی به مراکز نیکوکاری
  • کمک بیش از ۳۱ میلیارد تومانی به نیازمندان پارسیانی
  • توزیع اقلام لوازم خانگی بین مددجویان بسطام
  • توزیع ۱۲۷ میلیارد تومان جهیزیه بین مددجویان لرستان
  • دریافتی ایتام زنجانی به ۲ میلیون تومان رسید
  • اهداء بیش از ۴ هزار سری جهیزیه به نوعروسان هرمزگانی