Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@14:26:51 GMT

اعتبارات عمرانی فارس ۱۳۰ درصد رشد داشته است

تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۳۱۴۰۳۱

اعتبارات عمرانی فارس ۱۳۰ درصد رشد داشته است

حسن نوروزی، یکشنبه در نشست خبری با خبرنگاران در شیراز افزود: از ابتدای امسال تاکنون سه هزار و ۲۷۸ میلیارد تومان اعتبار عمرانی به پروژه‌های ملی و استانی فارس تزریق شده که این عدد در سال ۹۸ یک هزار و ۴۲۳ میلیارد تومان بوده است.
او ادامه داد: تعامل، همراهی و همدلی موجود بین تمام مسئولان استان از مدیریت ارشد استان گرفته تا مدیران دستگاه‌های اجرایی و نمایندگان مجلس سبب شد که این اتفاق محقق شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



فاصله ۶۰۰ میلیارد تومانی آزادراه شیراز – اصفهان تا بهره‌برداری
وی، با اشاره به اختصاص ۵۰۰ میلیارد تومان به پروژه آزاد راه شیراز – اصفهان در سال جاری گفت: این پروژه ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد برای تکمیل شدن و رسیدن به مرحله بهره‌برداری نیازمند تزریق ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار است.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی فارس بیان کرد: علاوه بر این، یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان نیز مطالبات پیمانکاران است که با ۶۰۰ میلیارد تومان مورد نیاز برای تکمیل پروژه در مجموع ۲ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان نیاز است تا هم مطالبات پیمانکاران پرداخت شود و هم عملیات اجرایی پروژه به انتها برسد.
نوروزی افزود: دولت از ۲ هزار میلیارد تومان سهم خود یک هزار و ۲۹۸ میلیارد تومان (۶۵ درصد) پرداخت کرده، وزارت دفاع از سهم یک هزار و ۶۰۰ میلیارد تومانی خود ۶۱۴ میلیارد تومان (۴۰ درصد) پرداخت کرده و شرکت عمران صدرا به عنوان دیگر شریک این پروژه هیچ عددی از سهم ۴۰۰ میلیارد تومانی خود را پرداخت نکرده است.

نگاه ویژه دولت به پروژه راه آهن اقلید – یزد
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی فارس، با اشاره به پیشرفت ۸۷ درصدی پروژه ۲۴۷ کیلومتری راه‌آهن اقلید – یزد گفت: این پروژه برای دولت از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است چرا که در کلیات بودجه ۱۴۰۰ که تدوین و با امضای رییس جمهوری ابلاغ شد این پروژه نیز به عنوان یکی از سه پروژه ریلی کشور که دولت می‌خواهد تا پایان فعالیت خود آن را به اتمام برساند تعریف شد.
نوروزی افزود: امسال ۶۷۵ میلیارد تومان منابع به این پروژه تزریق شده که در کشور کم نظیر است و این در حالی است که این پروژه در قانون بودجه ۲۲۵ میلیارد تومان اعتبار داشته است.
وی بیان کرد: پروژه تنگه ابوالحیات هم یکی از پروژه‌های بزرگ استان است که امسال ۱۶۵ میلیارد تومان برای آن تخصیص منابع شد؛ این رقم در شرایطی به این پروژه تزریق شده که در قانون بودجه فقط ۳۸ میلیارد تومان اعتبار داشته و امیدواریم تا پایان دولت این پروژه هم به اتمام برسد.
رئیس سازمان برنامه و بودجه فارس، مجموع اعتبار مورد نیاز برای تکمیل ۱۴ کیلومتر باقیمانده از لوله گذاری خط دوم آبرسانی از سد درودزن به شیراز را ۲۰۰ میلیارد تومان برآورد کرد و گفت: در همین ارتباط با شرکت آب منطقه‌ای توافق کرده‌ایم که با تزریق نیمی از اعتبار مورد نیاز یعنی ۱۰۰ میلیارد تومان، پروژه تا تابستان ۱۴۰۰ آماده بهره‌برداری شود.
نوروزی، در خصوص روند پیشرفت پروژه‌های بیمارستانی استان فارس هم گفت: هم‌اینک در استان بیمارستان فسا با ۹۲ درصد پیشرفت فیزیکی، بیمارستان جهرم با ۹۶ درصد پیشرفت فیزیکی، بیمارستان ممسنی با ۵۷ درصد پیشرفت فیزیکی، بیمارستان ۱۶۰ تختخوابی مرودشت با ۵۵ درصد پیشرفت، بیمارستان داراب با ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی و بیمارستان نی‌ریز با ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی در دست اجرا هستند.
وی افزود: علاوه بر این، پروژه‌های بیمارستانی دیگری نیز در استان است که هدف ما تکمیل این پروژه‌ها که دارای پیشرفت فیزیکی بالاتری هستند است.

افزایش ۲ برابری استفاده از ظرفیت تهاتر در فارس
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی فارس، در خصوص استفاده از ظرفیت‌های قانون بودجه هم گفت: یکی از این ظرفیت‌ها تهاتر بدهی‌ها و مطالبات پیمانکاران است که در این زمینه امسال توانستیم برای استان ۳۵۹ میلیارد تومان از ظرفیت تهاتر استفاده کنیم.
نوروزی افزود: این بدان معناست که ۳۵۹ میلیارد تومان از منابع عمرانی کشور به استان فارس با تخصیص کامل ابلاغ شده است.
او افزود: سال ۹۸ تهاتر ما ۱۵۶ میلیارد تومان بود که امسال بیش از ۲ برابر در استفاده از ظرفیت تهاتر موفق بودیم که قطعا تا پایان سال عدد ۳۵۹ میلیارد تومان افزایش نیز خواهد داشت.

استخدام نیرو خارج از ضابطه ممکن نیست
وی، در با اشاره به طرح برخی مسائل در خصوص استخدام نیرو در برخی دستگاه‌های استان خارج از چارچوب‌ها و قوانین گفت: در شرایط فعلی بدون رعایت ضوابط و چارچوب‌ها، امکان استخدام افراد تقریبا صفر است.
نوروزی افزود: استخدام یعنی به کار گیری افراد در قالب نیروی رسمی، پیمانی و کار معین که در هیچ مجموعه دولتی امکان ندارد فردی خارج از ضابطه به عنوان نیروی رسمی، پیمانی یا کارمعین به کار گرفته شود چرا که باید برای آن فرد کد شناسه صادر شود و سازمان برنامه و بودجه کشور هم تامین اعتبار آن را تایید کند.

برچسب‌ها طرح های عمرانی بودجه ۱۴۰۰ شیراز اعتبارات قانون استخدام کشوری فارس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: طرح های عمرانی بودجه ۱۴۰۰ شیراز طرح های عمرانی بودجه ۱۴۰۰ شیراز اعتبارات قانون استخدام کشوری فارس اخبار کنکور میلیارد تومان اعتبار درصد پیشرفت فیزیکی ۶۰۰ میلیارد تومان رئیس سازمان یک هزار پروژه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۱۴۰۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تراز منابع و مصارف مشمول بودجه استان زنجان مثبت شد

خلیل قاسملو معاون هماهنگی برنامه ریزی و بودجه سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان زنجان گفت: بودجه استان شامل بودجه اعتبارات تملک دارایی سرمایه ای (عمرانی) و بودجه هزینه ای بوده و تعداد دستگاههای مشمول بودجه عمرانی استان بالای ۷۰ دستگاه اجرایی و شمار دستگاههای اجرایی مشمول بودجه جاری نیز ۲۴ دستگاه استانی است.

وی ادامه داد: ۲۴ دستگاه مشمول بودجه استانی سه هزار و ۲۵۰ کارمند دارند در حالی که شمار کل کارمندان بخش دولتی در زنجان ۳۵ هزار و ۶۰۰ نفر است یعنی پرداخت حقوق کمتر از ۱۰ درصد کارمندان استان به صورت استانی است و مابقی مثل معلمان و کارکنان دانشگاهها و مراکز درمانی و شرکتهای دولتی به صورت ملی انجام می شود.

قاسملو به وضعیت درآمدهای استان در سال گذشته اشاره کرد و ادامه داد: سال گذشته سهم مصوب استان از درآمدهای مالیاتی و سایر درآمدها ۹۶ هزار میلیارد ریال تعیین شده بود ولی ۱۰۰ هزار میلیارد ریال تحقق یافت که ۴.۵ درصد آن یعنی معادل چهار هزار و ۳۸۰ میلیارد ریال مازاد درآمد استان بود.

وی همچنین به وضعیت مصارف استان در سال گذشته اشاره کرد و گفت: مجموعه اعتبارات عمرانی و هزینه ای مصوب استان در سال گذشته ۳۹ هزار و ۹۰۰ میلیارد ریال بود که ۲۱ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال آن تخصیص یافت؛ ‌از این مبلغ ۱۱ هزار و ۷۵۰ میلیارد ریال بودجه عمرانی و ۹ هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال هم اعتبارات هزینه ای عمومی و حدود ۸۰۰ میلیارد ریال درآمدهای اختصاصی آموزش و پرورش و بهزیستی بود.

معاون هماهنگی برنامه ریزی و بودجه سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان زنجان گفت: علاوه بر این موارد ذکر شده در خصوص منابع و مصارف استان، سال گذشته ۱۵هزار و ۵۰ میلیارد ریال نیز از محل حقوق دولتی معادن در استان وصول شد و در سمت دیگر هم بیش از ۱۷هزار میلیارد ریال از محل اعتبارات مالیات بر ارزش افزوده ‌به شهرداری‌ها و دهیاری‌های استان پرداخت شد.

وی تصریح کرد: اخیرا در مطالبی عددهایی پیرامون ضریب برگشت درآمد استان ذکر شده بود که بر تحلیل دقیقی استوار نیست چرا که در این نوع تحلیل ها باید همه منابع استانی و ملی و همین طور همه مصارف استانی و ملی مدنظر نظر قرار داده شود که با نظر گرفتن این مهم، ضریب برگشت درآمدهای استان بالای ۱۰۰ درصد می شود یعنی میزان برداشت استان زنجان از بودجه کشور بیشتر از میزان درآمدهای آن است.

باشگاه خبرنگاران جوان زنجان زنجان

دیگر خبرها

  • فاز اول پروژه جاده مرزی آستارا با پیشرفت فیزیکی ۷۵ درصد در حال تکمیل است
  • پروژه آبرسانی شهرستان بهمئی ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد
  • تصفیه‌خانه دوم آب شرب اردبیل ۱۷ درصد پیشرفت فیزیکی دارد
  • بازداشت ۳۷ عضو شورا‌های تهران در سال ۱۴۰۲
  • پروژه تعریض جاده اجیرلو ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد
  • پیشرفت فیزیکی ۴۰ درصدی مرمت ساختمان ساعت
  • پیشرفت ۷۵ درصدی پروژه احداث فرودگاه بین المللی کربلا
  • بازداشت ۳۷ عضو شوراهای استان تهران در سال ۱۴۰۲
  • ۹۶ درصد مصوبات سفر رئیس‌جمهور به ایلام اجرایی شده است‌
  • تراز منابع و مصارف مشمول بودجه استان زنجان مثبت شد