Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، براساس اعلامیه مطبوعاتی اخیر، دانشمندان دانشگاه RMIT استرالیا روشی مقرون به صرفه و مقیاس پذیر برای ساخت سریع منسوجاتی در آن‌ها دستگاه‌های ذخیره انرژی جاسازی شده‌اند، به وجود آورده‌اند.

پارچه هوشمند خود نیرو آور

ساخت این پارچه تنها ظرف مدت سه دقیقه انجام می‌شود و این روش قادر به تولید یک وصله منسوجات هوشمند ۱۰x۱۰ سانتی متر ضد آب، قابل کشش بوده که به راحتی با فناوری‌های برداشت انرژی یکپارچه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این فناوری ابر خازن‌های گرافن که دستگاه‌های قدرتمند و با دوام ذخیره انرژی هستند را به راحتی با انرژی خورشیدی و سایر منابع انرژی که ترکیب می‌شوند و به صورت مستقیم بر روی پارچه چاپ می‌کند.

محققان برای اثبات این ایده، ابر خازن را با یک سلول خورشیدی متصل کردند، و یک پارچه هوشمند کارآمد، قابل شستشو و خودکار را تحویل دادند. این سازه بر نقایص اصلی فناوری‌های ذخیره سازی انرژی نساجی الکترونیکی غلبه می‌کند.

کاربردهای پارچه الکتریکی

صنعت رو به رشد پارچه های هوشمند کاربردهای متنوعی در دستگاه های پوشیدنی برای بخش های مصرف کننده، بهداشت و دفاع دارد که شامل نظارت بر علائم حیاتی بیماران، ردیابی موقعیت و وضعیت سلامتی سربازان در منطقه جنگی، نظارت بر خستگی خلبانان یا رانندگان می‌شود.

استفاده از فناوری جدید پارچه الکتریکی

 استاد برجسته RMIT در دانشگاه علم و صنعت شانگ‌های، مین گو، تحقیقات خود روی این فناوری که می‌تواند ذخیره سازی انرژی‌های تجدید پذیر برای پارچه‌های الکترونیکی را در زمان واقعی امکان پذیر کند، به اشتراک گذاشت.

علاوه بر این، با استفاده از چاپ لیزر پیشرفته مبتنی بر ساخت چند کانونی، امکان ساخت سریع‌تر رول به رول را فراهم می‌کند. ابرخازن مبتنی بر گرافن نه تنها بطور کامل قابل شستشو است، بلکه می‌تواند انرژی مورد نیاز برای تأمین لباس هوشمند را نیز ذخیره کند. از همه مهم‌تر، می‌توان آن را در عرض چند دقیقه در مقیاس بزرگ ساخت. امید است محققان بتوانند با حل چالش‌های مربوط به ذخیره انرژی منسوجات الکترونیکی، نسل بعدی فناوری‌های پوشیدنی و لباس‌های هوشمند را تأمین کنند.

بیشتر بخوانید

تولید یک میکروشبکه پوشیدنی که از عرق و حرکت انسان انرژی می‌گیرد

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: فناوری جدید پارچه الکتریکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۱۴۰۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمالوندی: گروسی هفته آینده به ایران سفر می‌کند

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، بهروز کمالوندی سخنگوی سازمان انرژی اتمی امروز (سه‌شنبه) ۱۱ اردیبهشت ماه از سفر رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به ایران در ا‌وایل هفته آینده خبر داد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • امکان ذخیره‌سازی میلیو‌ن‌ها فیلم روی یک دیسک فراهم شد
  • ساخت نوعی باتری سدیمی که ظرف چند ثانیه شارژ می‌شود
  • کمالوندی: گروسی هفته آینده به ایران سفر می‌کند
  • خسارت بیش از ۲ میلیارد تومانی سیل به زیر ساخت‌های عشایری سربیشه
  • رونمایی بریتانیا از سیستم ذخیره‌سازی انرژی آبی جدید
  • نمونه‌های دریایی ایران در مرکز ذخایر ژنتیکی و زیستی ایران ذخیره می‌شود
  • بنادر هوشمند، راهی برای آینده روشن
  • افتتاح مرکز مدیریت هوشمند انرژی (مها) در همدان
  • افتتاح مرکز پایش هوشمند انرژی برق در همدان
  • فناوری‌هایی که استاندارد امنیتی ضعیف دارند ممنوع می‌شوند