Web Analytics Made Easy - Statcounter

هزاران معترض قرار است روز دوشنبه در مقابل پارلمان استرالیا در کانبرا دست به تجمع اعتراضی بزنند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، این تجمع اعتراضی در حالی برگزار می‌شود که پارلمان استرالیا قرار است فشارها بر اسکات موریسون، نخست وزیر را افزایش دهد.

۴۳ تجمع اعتراضی قرار است در سراسر کشور روز دوشنبه و با درخواست برای برابری و عدالت برای زنان برگزار شود که بخشی از اعتراضات در پی اتهام ارتکاب تجاوز جنسی به کریستین پاتر، دادستان کل و کارمند سابق حزب لیبرال موریسون است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پاتر این اتهام را رد می‌کند که مربوط به ۱۹۸۸ است.

در راهپیمایی موسوم به "راهپیمایی برای عدالت" قرار است هزاران نفر در مقابل پارلمان در کانبرا تجمع کنند و بزرگترین تجمع احتمالا با حضور ۸۵ هزار نفر خواهد بود.

این اعتراضات بر فشارها به موریسون می‌افزاید که با آغاز به کار مجدد پارلمان در روز دوشنبه دو عضو کابینه را ندارد.

یک استاد علوم سیاسی در جنوب استرالیا گفت:‌ مردمی که تمایلی به سیاست ندارند در این اعتراضات حضور دارند و تعدادشان بیشتر می‌شود. موریسون دیگر استحقاق ادامه کار را ندارد و باید دستور کارش را تغییر دهد.

موریسون امروز (یکشنبه) با هدف کاهش خشم مردمی اعلام کرد که می‌خواهد با هیاتی از معترضان دیدار کند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استراليا اتهام تجاوز جنسی روز دوشنبه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۱۴۱۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر خارجه اتریش: قصد پیوستن به ناتو را نداریم

به دنبال انتشار گزارش‌هایی، «الکساندر شالنبرگ» وزیر امور خارجه اتریش در نشست پارلمان گفت اتریش هیچ برنامه‌ای برای پیوستن به بلوک نظامی ناتو ندارد.

به گزارش ایسنا، پارلمان اتریش روز سه‌شنبه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد گزارش‌های اخیر رسانه‌ها درباره نامه‌ای به ناتو که در میان نویسندگان آن نمایندگانی از اتریش هستند، پرسش‌هایی را درباره نزدیک شدن این کشور به ناتو ایجاد کرده است.

پارلمان اتریش در این بیانیه به نقل از شالنبرگ اعلام کرد: «ما هیچ قصدی برای پیوستن به ناتو نداریم.»

با این حال وزیر امور خارجه اتریش اذعان کرد که کشورش به همراه ایرلند، مالت و سوئیس قصد دارند اطلاعات را با این اتحاد نظامی به اشتراک بگذارند و کشورهای بی‌طرف را قابل‌توجه نشان دهند. او افزود: «ما نمی‌خواهیم فراموش شویم.»

پیشتر روز سه‌شنبه روزنامه اتریشی «دی‌پرس» با استناد به نامه‌ای که دیپلمات‌ها به ناتو در دسامبر ۲۰۲۳ ارسال کردند و به دست این روزنامه رسیده، گزارش داد که اتریش، ایرلند، مالت و سوئیس قصد دارند روابط خود را با ناتو تقویت کنند.

به گزارش اسپوتنیک، نمایندگان کشورهای مذکور پیشنهادهای مشخصی را در مورد چگونگی توسعه همکاری ارائه می‌کنند، از امکان شرکت در رزمایش‌های مشترک اضافی برای افزایش «عملکرد متقابل» تا «دسترسی ویژه به اسناد و اطلاعات.» مورد اول از آن جهت حائز اهمیت است که سیستم‌های نظامی باید با یکدیگر هماهنگ باشند و ناتو استانداردها را تعیین می‌کند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اجتماع بزرگ ۴ هزار نفری دختران آینده ساز برگزار می‌شود
  • جشن و اجتماع بزرگ ۴ هزار نفری دختران آینده ساز برگزار می شود
  • تظاهرات دانشجویان دانشگاه طرابلس لیبی در حمایت از غزه
  • فیلم| تظاهرات هزاران نفری در حمایت از غزه در هلند
  • اجتماع باشکوه ۶ هزار نفری امام زمانی‌ها در اسلامشهر
  • وزیر خارجه اتریش: قصد پیوستن به ناتو را نداریم
  • تجمع اعتراضی در مجتمع مس سرچشمه 
  • کنسرت ۳۰ هزار نفری، امروز در فولاد آره‌نا!
  • صدرنشین استرالیا قهرمان آسیا شد
  • راهپیمایی حمایت از فرهنگ عفاف و حجاب در بوشهر برگزار می‌شود