Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-02@02:16:08 GMT

محسن هاشمي: در انتخابات شوراها شرکت نمي کنم

تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۳۱۴۳۶۹

محسن هاشمي: در انتخابات شوراها شرکت نمي کنم

خبرگزاری آریا-رییس شورای شهر تهران: در انتخابات شورا‌ها ثبت نام نکردم و شرکت نخواهم کرد.
به گزارش آریا؛ محسن هاشمی در پایان جلسه شورای شهر در جمع خبرنگاران گفت: سال آینده بازنشسته می‌شوم و باید ببینیم آیا مسئولان برنامه‌ای دارند که من را به کار برگردانند.
رئیس شورای اسلامی شهر تهران درباره آزادی دو شهردار بازداشت شده هم گفت: در حال حاضر این دو فرد با وثیقه آزاد شدند، اما چون هنوز متهم هستند نمی‌توانیم در موردشان صحبت کنیم، افراد تا زمانی که متهم هستند و تا زمان اعلام رای دادگاه حتی نامشان باید پنهان بماند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 عملکرد شهرداری در تحقق درآمد‌ها در سال 99 خوب بوده است
رییس شورای اسلامی شهر تهران گفت: عملکرد شهرداری در جذب درآمد‌ها و مدیریت شرایط کونایی خوب بوده است.
محسن هاشمی در ادامه افزود: شهرداری در شرایط کرونایی و رکود اقتصادی و افزایش هزینه ها، شهرداری، هم توانست شهر را مدیریت کند، هم خلاف قانون عمل نکرد و هم شهر فروشی نشد، ضمن آنکه ما مگاپروژه هم نداشتیم که روی آن تبلیغات کنیم.
محسن هاشمی در پایان دویست و هشتادمین جلسه شورا و در جمع خبرنگاران به تشریح این جلسه پرداخت و گفت: امروز قبل از آغاز جلسه صحن، جلسه هم اندیشی با حضور شهردار تهران داشتیم که آخرین وضعیت پرونده و برگشت طلب شهرداری از شرکت رسا تجارت مبین بررسی شد.
وی ادامه: از دیگر موضوع‌های مطرح شده در جلسه هم اندیشی بحث تعدادی تاکسی بود که از سه سال قبل از خارج وارد شده و قرار بود در یکی از پروژه‌های به عنوان تاکسی خارجی استفاده شود، اما، چون طرح راه اندازی نشده این تاکسی‌ها هم تکلیف اش معلوم نشده است و لذا از شهرداری خواستیم این تعداد تاکسی را تعیین وضعیت کند.
محسن هاشمی در خصوص بررسی اساسنامه‌های سازمان‌ها و شرکت‌ها گفت: در جلسه امروز بررسی اساسنامه‌های سازمان‌ها و شرکت‌های شهرداری در دستور کار قرار گرفت، در شهرداری 43 شرکت و سازمان داریم، اما تعدادی از این‌ها اساسنامه‌های شان به تصویب شورا نرسیده که خود به خود به تصویب وزارت کشور هم نرسیده است و بعضا می‌گوییم این ها، سازمان‌ها و شرکت‌های غیر قانونی است و نمی‌تواند با این وضعیت به کار خود ادامه دهد.
هاشمی افزود: لذا برای حل این مشکل مقرر شد اساسنامه تیپ برای همه سازمان‌ها و شرکت‌ها تهیه شود و قرار شد شهرداری لایحه بدهد که در موعد مقرر هم این لایحه را ارسال کرد و در کمیسیون برنامه و بودجه مورد بررسی قرار گرفت، اما کمیسیون برنامه و بودجه بعضی از ادغام‌ها را در اصلاح اساسنامه انجام داده بود که موجبات تغییر ساختار را ایجاد شده بود که البته مورد مخالفت شهرداری و برخی اعضا قرار گرفت لذا در این جلسه رای به برگشت این لایحه به کمیسیون برنامه و بودجه داده شد.
رییس شورای اسلامی شهر تهران افزود: در ادامه این جلسه چند مصوبه حمل و نقلی داشتیم که هم در مورد هیات مدیره تاکسیرانی بود و هم در خصوص نرخ بار اضافه بر روی پل‌ها که در این راستا جرائمی تعیین شد تا کامیون‌ها بار اضافه روی پل‌ها نبرد.
هاشمی اظهار داشت: در این جلسه همچنین افزایش سرمایه برای شرکت واحد اتوبوسرانی نیز در قالب مجمع اتوبوسرانی تصویب شد تا بتوانند اتوبوس تهیه کنند.
هاشمی افزود: در این جلسه آخرین گزارش مالی خزانه دار تا آخر بهمن 99 ارائه شد که بر اساس آن 65 درصد درامد را توانسته ایم جذب کنیم که البته قولی که دادند این است که تا آخر اسفند این میزان به 80 درصد خواهد رسید.
هاشمی اضافه کرد: از این میزان تنها 7 تا 8 درصد بودجه غیر نقدی بود و همچنان مشکل درآمد غیر نقد پابرجاست.
رییس شورای اسلامی شهر تهران افزود: در این جلسه همچنین لایحه یک فورتیی با عنوان اعطای مجوز به شهرداری جهت انجام معاملات احداث پروژه‌های (پیوند و پهنه‌های مجاور بزرگراه امام علی (ع) – خیالستان زندگی) واقع در منطقه 8 و " پل باغ آیت الله هاشمی رفسنجانی " واقع در منطقه 2 شهرداری تهران مورد بررسی قرار گرفت.
هاشمی گفت: برای اجرای این پروژه‌ها باید از سقف اختیارات شهردار عبور می‌کردیم که اعضای شورا به یک فوریت این لایحه رای دادند و قرار شد که در کمیسیون‌های مربوطه مورد بررسی کارشناسی قرار گیرد و به صحن شورا بیاید و اگر تایید شد قرارداد را امضا کنند.
محسن هاشمی در پاسخ به این سوال که شهرداری با کسری بودجه 20 درصد به سال 1400 وارد می‌شود لذا چطور به تحقق بودجه دو برابر شده سال 1400 می‌تواند خوشبین باشد، گفت: بودجه شهرداری دو برابر نشده و 25 تا 27 درصد افزایش داشته است. سال‌های قبل تبصره‌ها در بودجه نمی‌آمد، اما برای سال 1400 تبصره‌ها در قالب بودجه ارایه شد که افزایش 13 تا 14 هزار میلیارد تومانی بودجه مربوط به تبصره‌ها است.
هاشمی گفت: بودجه سال 99 نسبت به سال 98 انبساطی بسته شد و ما از بودجه 20 هزار میلیارد تومانی به بودجه 30 هزار ملیاردتومانی رسیدیم که با توجه به این افزایش بودجه باید گفت میزان تحقق درامد‌های شهرداری در سال 99 رضایت بخش است چرا که در پایان سال 98 ما 15 هزار میلیارد تومان درآمد محقق شده داشتیم، اما امسال بالغ بر 19 هزار میلیارد تومان که 4 هزار میلیارد توومان افزایش را نشان می‌دهد.
وی ادامه داد: این در شرایطی است که در سال 99 با توجه به شرایط کرونایی و رکود در ساخت و ساز و نیز افزایش قیمت‌ها عملکرد مالی شهرداری تهران در جذب درآمد‌ها بد نبوده است.
رییس شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: این در شرایطی است که وضع درآمد‌های پایدار ما نیز بد نبوده است و 30 درصد درآمد‌ها مربوط به درآمد‌های پایدار بوده که البته برخی اعضا اعتقاد دارند درآمد مازاد تراکم را نیز باید به عنوان درآمد پایدار حساب کنیم که اگر اینگونه باشد بالغ بر 50 درصد درآمد‌های ما پایدار خواهد بود.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: محسن هاشمی انتخابات شوراها رییس شورای اسلامی شهر تهران سازمان ها و شرکت ها محسن هاشمی هزار میلیارد قرار گرفت درآمد ها جلسه هم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۱۴۳۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحقق مدیریت هماهنگ شهری در شرکت توسعه شهرداری اصفهان/ شوراها مصداق بارز مردم سالاری است

رئیس کمیسیون اقتصادی، سرمایه‌گذاری و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان با تقدیر از مدیریت مجموعه تفریحی سپاهان گفت: مدیریت هماهنگ شهری در این شرکت به خوبی صورت گرفت و شاهد همکاری فراجا، میراث فرهنگی، سازمان‌های شهری در کنار هم هستیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، عباس حاج‌رسولی‌ها امروز _دوشنبه دهم اردیبهشت‌_ در آیین بهره‌برداری از مجموعه تفریحی کوه نور و ۱۵ پروژه خدماتی، گردشگری و ورزشی در مجمتع گردشگری صفه، با اشاره به سالروز تاسیس شوراها اظهار کرد: یکی از زیبایی‌های جمهوری اسلامی، مردم سالاری است و مصداق بارز آن شوراها است.

وی افزود: در هر دوره شورایی، منتخبان مردم چهار سال در خدمت آن‌ها هستند و با انتخاب شهردار که در راس ۱۵ منطقه شهری و ۱۵ سازمان شهری قرار دارد، این مردم‌سالاری را در عرصه شهری تجلی می‌دهند.

رئیس کمیسیون اقتصادی، سرمایه‌گذاری و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: امروز شاهد اقدامات و دستاوردهای شهرداری در حوزه تقویت گردشگری نصف جهان هستیم؛ در شورای اسلامی شهر نیز کمیته گردشگری داریم که هدف ما توسعه گردشگری و توجه به این بخش است و لذا در مقطعی ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای این امر اختصاص یافت.

حاج‌رسولی‌ها با تقدیر از مدیریت مجموعه تفریحی سپاهان خاطر نشان کرد: مدیریت هماهنگ شهری در این شرکت به خوبی صورت گرفت و شاهد همکاری فراجا، میراث فرهنگی، سازمان‌های شهری در کنار هم هستیم.

وی گفت: ما در اصفهان برای خودمان تصمیم می‌گیریم و این زیبایی کار شورایی است؛ در مدت ۱.۵ سال دیگر مردم مجدد شورای دیگری را انتخاب می‌کنند و هر حرکتی در این شهربا پشتوانه انتخابات مردمی انجام می‌شود.

رئیس کمیسیون اقتصادی، سرمایه‌گذاری و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به ویژگی‌های منحصر به‌فرد مجموعه کوه نور تصریح کرد: چنین مجموعه‌ای نه تنها در ایران، بلکه حتی در کشورهای دیگر ندیده‌ام.

کد خبر 749181

دیگر خبرها

  • مشورت با آیت الله برای کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری /به محسن رضایی گفتم پیروز نمی شود و دو سه میلیون رأی خواهد داشت
  • ایجاد درآمد پایدار اولویت اساسی شهرداری‌ها باشد+فیلم
  • (ویدیو) تعریف متفاوت محسن هاشمی از فائزه، مهدی و میرحسین موسوی
  • سوال و جواب‌ کوتاه از محسن هاشمی درباره خواهرش! | فیلم
  • تبعات بند مشکل ساز بودجه بر صنعت بیمه و پیشنهاد عدم لحاظ بر درآمدها
  • بودجه و امکانات شوراها گرفتار مشکلات قانونی است
  • ۲۳ درصد درآمد بودجه از سودِ سهام روی دوش بانک مرکزی
  • تحقق مدیریت هماهنگ شهری در شرکت توسعه شهرداری اصفهان/ شوراها مصداق بارز مردم سالاری است
  • منافع شخصی دلیل عدم عمل به قانون در شهرداری ها / استمرار کاهش کیفیت زندگی در کلانشهرها و شهرها /نتایج وخیم عدم مشارکت در انتخابات شوراها
  • قرارداد در چین؛ دلخوری در شورای شهر | کدام قرارداد زاکانی تنش‌زا شده؟