Web Analytics Made Easy - Statcounter

 مراسم انتخاب برترین‌های جشنواره فیلم‌های ورزشی که شبکه ورزش از چند روز پیش تیزرش را پخش کرده بود و قرار بود مستقیم پخش شود، درنهایت روی آنتن نرفت، بدون آنکه به‌دلیلش اشاره‌ای شود. برخی شواهد حاکی از آن است که صداوسیما حتی تا چندساعت پیش از آغاز مراسم هم همچنان این برنامه را در کنداکتورش قرار داده بود، اما با مشخص‌شدن نام یکی از برندگان جشنواره، ناگهان همه پیش‌بینی‌ها به هم می‌خورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کسی که گفته می‌شود مدیران تلویزیون دوست نداشته‌اند نامی از او برده شود، عادل فردوسی‌پور است. «برنامه فوتبال ۱۲۰» به تهیه‌کنندگی او جایزه بخش مردمی را برد.

یک منبع آگاه ادعا کرد که جایزه‌دادن به فردوسی‌پور باعث شده تلویزیون این مراسم را پخش نکند: «دوستان صداوسیما از وقتی فهمیدند که فردوسی‌پور قرار است جایزه بگیرد، تلاش کردند لیست برنده‌ها را تغییر بدهند. اول پیشنهاد دادند که جایزه آن بخش به کسی دیگر داده شود، وقتی مسئولان جشنواره مخالفت کردند و گفتند حاضر نیستند در آرای مردم دست ببرند، پیشنهاد دادند بخش جایزه مردمی به‌کلی حذف شود. اما این پیشنهادشان هم رد شد. همین باعث شد که با وجود توافقات قبلی، مراسم جشنواره از شبکه ورزش پخش نشود.»

مجتبی علوی، دبیر جشنواره این ادعا را تأیید نمی‌کند. او می‌گوید: «اینکه دوستان نمی‌خواستند فردوسی‌پور جایزه بگیرد، احتمالا درست باشد، ولی انصافا کسی به من نگفت باید اسمش را خط بزنی. حتی برای یکی از مدیران تلویزیون توضیح دادم که خوب نیست اسم فردوسی‌پور حذف شود، تبعاتش برای خود شما هم بد خواهد بود. ایشان هم پذیرفتند و گفتند ما هم چنین درخواستی نداریم. اما در عمل کارها طوری پیش رفت که به‌نظر می‌رسید تمایلی به پخش برنامه ندارند. وقتی قرار است برنامه‌ای روی آنتن برود، از چند ساعت قبل گروه فنی صداوسیما باید آنجا مستقر شود، اما این اتفاق خیلی دیر افتاد و در عمل هم گفتند به‌دلیل مشکلات فنی نمی‌توانند پخش کنند. حتی برای پخش ضبط‌شده برنامه هم، دیگر پیگیری نکردند.»

یک‌روز بعد از جشنواره، برنامه ورزش‌ومردم که از شبکه یک پخش می‌شود، گوشه‌هایی از این جشنواره را پخش کرد، اما نه تصویری از فردوسی‌پور نشان داد و نه به جایزه‌ای که او گرفته بود اشاره کرد. حتی کلیپی هم که به یاد علی انصاریان در مراسم پخش شده بود و صدای عادل روی آن بود، با موسیقی پخش شد.

منبع: روزنامه همشهری

منبع: ساعت24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۱۵۰۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

داوران جشنواره کن معرفی شدند

آفتاب‌‌نیوز :

«لیلی گلادستون» بازیگر نامزد اسکار فیلم «قاتلان ماه کامل»، «اوا گرین» بازیگر فرانسوی، «عمر سی» بازیگر فرانسوی، «ابرو سیلان» نویسنده فیلم برنده نخل طلای «خواب زمستانی» در سال ۲۰۱۴، «نادین لبکی» کارگردان فیلم «کفرناحوم» که در سال ۲۰۱۸ برنده جایزه هیات داوران جشنواره کن شد، «خوان آنتونیو بایونا» کارگردان اسپانیایی فیلم نامزد اسکار «انجمن برف»، «پیرفرانچسکو فاوینو» بازیگر ایتالیایی و «هیروکازو کورئیدا» کارگردان ژاپنی برنده نخل طلای ۲۰۱۸ با فیلم «دزدان فروشگاه» اعضای هیات داوران بخش مسابقه اصلی جشنواره کن را تشکیل می‌دهند و طبق اعلام پیشین «گرتا گرویک» کارگردان آمریکایی نیز ریاست هیات داوران را بر عهده دارد.

به گزارش ورایتی، هیات داوران بخش مسابقه اصلی جشنواره کن مسئولیت انتخاب برنده نخل طلای بهترین فیلم، جایزه بزرگ هیات داوران، جایزه هیات داوران، جایزه کارگردانی، فیلمنامه و بهترین بازیگر زن و مرد را بر عهده دارند.

بخش مسابق اصلی جشنواره کن ۲۰۲۴ امسال شاهد رقابت ۲۲ فیلم بلند شامل «مگالوپولیس» (فرانسیس فورد کاپولا)، «کارآموز» (علی عباسی)، «متل سرنوشت» (کریم آینوز)، «پرنده» (آندریا آرنولد)، «امیلیا پرز» (ژاک اودیار)، «آنورا» (شین بیکر)، «کفن‌ها» (دیوید کراننبرگ)، «ماده» (کورالی فارگیت)، «گرند تور» (میگوئل گومز)، «مارسلو میو» (کریستف آنوره)، «گرفتار جزر و مد» (جیا ژانگ-که)، «همه آنچه ما به عنوان نور تصور می‌کنیم» (پایال کاپادیا)، «انواع مهربانی» (یورگوس لانتیموس)، «عشق فیو» (ژیل للوش)، «الماس وحشی» (آگاته رایدینگر)، «اوه، کانادا» (پل شریدر)، «با ارزش‌ترین محموله‌ها» (میشل هازاناویسیوس)، «سه مایل مانده به پایان دنیا» (امانوئل پاروو) و «دانه انجیر مقدس» (محمد رسول اُف) می‌شود.

هفتاد و هفتمین جشنواره فیلم کن از ۱۴ تا ۲۵ می ۲۰۲۴ (۲۵ اردیبهشت‌ماه تا ۵ خردادماه) برگزار می‌شود و «جورج لوکاس» خالق سری فیلم‌های «جنگ ستارگان» و استودیو انیمیشن سازی جیبلی ژاپن هم با دریافت جایزه نخل طلای افتخاری مورد تقدیر قرار خواهند گرفت.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • ورزشی‌های یازدهم اردیبهشت ماه در استان سمنان
  • جایزه نوبل ایرانی به چه کسانی تعلق می‌گیرد؟
  • اعطای جایزه به ۶۲ نفر در شصت‌ودومین جایزه ملی البرز
  • شصت و دومین جایزه نوبل ایرانی ۶۲ منتخب خواهد داشت/ جایزه البرز(جایزه نوبل ایرانی) قدیمی‌ترین جایزه علمی کشور است
  • ورزشی‌های دهم اردیبهشت ماه در استان سمنان
  • داوران جشنواره کن معرفی شدند
  • دو انتصاب جدید در جشنواره اتقان
  • ورزشی‌های نهم اردیبهشت ماه در استان سمنان
  • جایزه‌ای به نام اکبر زنجانپور اهدا شود/آرزوی نویدمحمدزاده چه بود؟
  • معرفی اعضای شورای سیاست‌گذاری و دبیر جشنواره فیلم کوثر