Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی جزئیات برگزاری اولین رویداد ملی کرسی های آزاداندیشی را تشریح کرد. - اخبار سیاسی -

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری تسنیم به نقل از روابط عمومی  دانشگاه آزاد اسلامی، نشست خبری اولین رویداد ملی کرسی های آزاداندیشی دانشگاه آزاد صبح امروز با حضور  فرزاد جهان‌بین، معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی، سیدکاظم یکانی، مدیرکل فرهنگی و اجتماعی و مهدی اقراریان، رئیس دبیرخانه رویداد ملی کرسی های آزاداندیشی در سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 جهان‌بین در ابتدای این نشست گفت: مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم، هدف غایی انقلاب را تحقق تمدن نوین اسلامی و تمهید طلوع خورشید ولایت عظمی بیان کردند. برای تحقق تمدن نوین اسلامی نیازمند دانشگاه تمدن‌ساز هستیم و دانشگاه برای تمدن‌سازی باید علاوه بر تربیت نیروی انسانی در تراز تمدن نوین اسلامی، تولید نظریه نیز داشته باشد.

وی ادامه داد: تحقق دانشگاه تمدن‌ساز نیازمند ابزارهایی است که مهم ترین آن، آزادی است، چرا که بدون آزادی، دستیابی به رشد عقلانیت و نوآوری مقدور نخواهد بود. آزادی اولین حق خدادادی به بشر است. البته زمانی که بستر آزادی فراهم شود، ممکن است عده ای درشت‌گویی کنند یا عده‌ای عجز در سخن داشته باشند. بنابراین حاکمیت باید زمینه را طوری فراهم کند تا آزادی به کمال برسد.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی منطق و اخلاق را دو عنصر مهم در آزادی عنوان کرد و گفت: فضای دانشگاه باید به گونه‌ای مدیریت شود که بستر برای به میدان آمدن تمامی سلایق، علایق و اندیشمندان در بیان نظرات فراهم شود.

 جهان‌بین خاطرنشان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی به دنبال پرورش عقلانیت است و باید زمینه استماع و شنیدن عمیق افکار فراهم شود تا همه علایق و سلایق و افکار بدون محدودیت اظهارنظر کرده و نظرات آنها نیز نقد کارشناسانه شود. از این رو رویداد ملی کرسی های آزاداندیشی در معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی طراحی شد که مرحله استانی آن امروز به پایان می رسد و رقابت های ملی از نیمه دوم فروردین ماه آغاز خواهد شد.

رئیس سازمان ادبیات دفاع مقدس: 41 دانشگاه کشور رشته ادبیات پایداری را راه‌اندازی کردندصدور ضمانت‌نامه‌های قراردادهای کلان برون‌دانشگاهی با همکاری صندوق پژوهش دانشگاه آزادصالحی‌امیری: عملکرد دانشگاه آزاد در ورزش کشور درخشان و قابل تقدیر است

 

وی افزود: دانشگاه محل آزمون و خطای دانشجویان است و اگر فضای دانشگاه برای اظهارنظر و نقد آرا و افکار دانشجویان فراهم نباشد، نسل تربیت‌شده رشدیابنده نخواهد بود. خوشبختانه دکتر طهرانچی نگاه مثبت و حمایت‌گر نسبت به برگزاری کرسی های آزاداندیشی دارد و اگر حمایت و باور ایشان نبود، برگزاری چنین رویدادی در دانشگاه آزاد اسلامی ممکن نمی‌شد.

 جهان بین با بیان اینکه هدف از برگزاری کرسی های آزاداندیشی را ایجاد فضای آزاد اندیشه و فکر در محیط دانشگاه است، گفت: برد و باخت در کرسی‌های آزاداندیشی به هیچ وجه مطرح نیست و با توجه به تأکید بر تخصص‌گرایی در برگزاری رویداد ملی کرسی‌های آزاداندیشی، شش حوزه سیاسی، هنر و معماری، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و سلامت در نظر گرفته شده تا دانشجویان براساس تخصص و علاقه خود، در یک حوزه تخصصی شرکت کرده و اظهارنظر کنند.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی خاطرنشان کرد: در برگزاری رویداد ملی کرسی‌های آزاداندیشی، بر استفاده از واژه «کرسی‌های آزاداندیشی» که بارها توسط مقام معظم رهبری عنوان شده است، تأکید داشته ایم. همچنین به جای استفاده از واژه «مخالف»، از کلمه «منتقد» استفاده کرده‌ایم، چرا که معتقدیم هر منتقدی مخالف نیست و اگر کسی نسبت به موضوعی انتقاد دارد، نشان از مخالف بودن وی نیست. امیدوارم با اقدامات دانشگاه آزاد اسلامی در حوزه برگزاری کرسی های آزاداندیشی، بتوانیم پیشرو بوده و گام های مهمی در این مسیر برداریم تا موجب رشد و شکوفایی جامعه علمی شویم.

در ادامه، سیدکاظم یکانی مدیرکل فرهنگی و اجتماعی گفت: با توجه به دغدغه مقام معظم رهبری نسبت به کرسی‌های آزاداندیشی، بازخوانی بیانات مقام معظم رهبری در این حوزه در شورای علمی معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی صورت گرفت و ساختار کرسی‌های آزاداندیشی به شکل نظام‌مند برای اولین بار در سطح دانشگاه آزاد اسلامی تعیین شد.

وی افزود: بر این اساس، ساختار کرسی‌های آزاداندیشی شامل ارکان موافق، منتقد، داور، کارشناس مجری و تیم‌های پشتیبانی‌کننده علمی و فنی است. داوران و کارشناسان متشکل از اساتید دانشگاه آزاد اسلامی خواهند بود که نظرات موافقان و منتقدان کرسی های آزاداندیشی را مورد ارزیابی قرار داده و نمره‌دهی و امتیازبندی می‌‍کنند.

 یکانی خاطرنشان کرد: یکی از موضوعات قابل توجه در برگزاری اولین رویداد ملی کرسی‌های آزاداندیشی، امکان ارائه گزاره ها و موضوعات کرسی ها توسط دانشجویان است تا با ایجاد این فضا، بتوانیم دغدغه دانشجویان را دریافت کرده و در جهت رفع آنها اقدام کنیم. علاوه بر این، گزاره هایی در محورهایی شش‌گانه نیز توسط شورای علمی به ثبت رسیده و دانشجویان می توانند از بین این موضوعات و گزاره ها انتخاب کنند.

در ادامه این نشست مهدی اقراریان، رئیس دبیرخانه رویداد ملی کرسی‌های آزاداندیشی با اشاره به تعداد تیم‌های شرکت‌کننده در این رویداد ملی، گفت: 1456 تیم چهارنفره از سراسر کشور در نخستین رویداد ملی کرسی‌های آزاداندیشی ثبت‌نام کرده‌اند که هر تیم شامل دو نفر شرکت‌کننده و دو نفر پژوهشگر و پشتیبان محتوایی است.

وی تصریح کرد: امروز با پایان یافتن مرحله استانی، 336 تیم برگزیده براساس سهمیه‌بندی استانی و موضوعات و محورهای شش‌گانه، به مرحله ملی راه می یابند.

 اقراریان از مشارکت 800 نفر از اساتید و اعضای هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی در بخش داوری و کارشناس مجری اولین رویداد ملی کرسی‌های آزاداندیشی خبر داد و افزود: از نیمه دوم فروردین‌ماه تیم‌های حائز امتیاز براساس رتبه‌بندی استانی، در مرحله ملی رویداد که در تهران برگزار خواهد شد، حضور خواهند یافت.

انتهای پیام/

 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: دانشگاه آزاد دانشگاه های جمهوری اسلامی ایران دانشگاه آزاد دانشگاه های جمهوری اسلامی ایران معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی مقام معظم رهبری جهان بین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۱۵۱۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سومین کنگره شهدای دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران برگزار می‌شود

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، دبیر برگزاری کنگره شهدا، این کنگره را مهمترین راه خنثی سازی تهدیدات دشمنان در محیط های دانشگاهی دانست و گفت: همانگونه که رهبر معظم انقلاب نیز همواره تاکید دارند؛ باید شهدا را به عنوان الگوی جوانان معرفی کرد.

بیشتر بخوانید: مشق مشاوره پیش از ورود به بازار کار/ فارغ‌التحصیلان واحد تهران شمال به مراجعان خدمات روانشناسی ارائه می‌دهند

محمد آدیگوزل زاده، اظهارکرد: در هفته‌های اخیر در راستای اجرای برنامه‌های "سومین کنگره شهدای دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران"به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال، اقدامات موثری صورت گرفته از جمله یادواره‌ها، همایش‌ها و برنامه‌های فرهنگی و دیدار با خانواده معظم شهدای دانشگاه که با مدیریت کنگره در سطح استان در حال اجرا است.

وی افزود: اقدامات مختلفی از قبیل ساخت یادمان شهدای استان در واحد تهران شمال، فضاسازی، دیوارنگارها، نصب عکس شهدا، نامگذاری اماکن به نام شهدا، تبلیغات شهری به مناسبت کنگره شهدا انجام و پیش بینی شده است.

این مسئول ادامه داد: به همین منظور هماهنگی‌هایی در خصوص ساخت تیزر تبلیغاتی اجلاسیه، تولید و پخش مستند روایی از شهدای استان تهران، ضبط مستند شفاهی خانواده شهدا و منسوبین و پادکست زندگینامه شهدا در دست اقدام است.

وی اظهار کرد: جلسات استانی با مجموعه اعضای دست‌اندرکار این کنگره بزرگ در حال انجام بوده و آمادگی لازم برای برگزاری "سومین کنگره دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران" در روز دهم خرداد وجود دارد.

دبیر دبیرخانه کنگره شهدای دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران به برگزاری یادواره‌های شهدا در واحد های استان اشاره و تأکید کرد: همچنین بخش زیادی از اسناد و آثار شهدا در راستای اجرای کنگره جمع‌آوری و مستندسازی شده و تعداد زیادی از زندگینامه‌ها و آثار شهدا تبدیل به ‌کتاب شده است.

آدیگوزل زاده تأکید کرد: پیش از این تولیداتی با محوریت شهدا شامل ابعاد مختلف زندگی و وصیت‌نامه‌های شهیدان تولید و در صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران پخش شده است، البته با برگزاری این کنگره ۲۰ مستند از مجموعه ۷۰ شهیدگرامی، تولید و آماده پخش است و به نحو ویژه‌تری تولیدات در حوزه شهدا استمرار می‌یابد.

وی گفت:تمامی ارکان و تولیدات کنگره شهدای دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران، همچون دو دوره قبل با محوریت دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی در حال انجام است و این یکی از دستاوردهای بزرگ کنگره شهدای دانشگاه آزاد اسلامی است. پیش از این نیز شورای سیاست گذاری و کمیته های این کنگره از جمله کمیته مالی، فرهنگی، تدارکات و پشتیبانی، فناوری و فضای مجازی، روابط عمومی و تبلیغات، انتظامات و نظارت و بازرسی فعالیت خود را آغاز کرده اند. همچنین به زودی اهم فعالیت های کمیته اجرایی اعلام و در اختیار رسانه ها قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام/

کد خبر: 1228567 برچسب‌ها دانشگاه آزاد اسلامی

دیگر خبرها

  • نشست هم اندیشی انجمن های علمی و کانون های فرهنگی دانشگاه یاسوج
  • راه‌اندازی دانشگاه آزاد اسلامی در رشتخوار ضروری است
  • رئیس دانشگاه آزاد اسلامی مهمان «بی واسطه» شد +فیلم
  • کنگره شهدای دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران دهم خرداد برگزار می‌شود
  • شهرداری همدان ۵۰ میلیارد تومان به حوزه پژوهش اختصاص داد
  • برگزاری کنگره شهدای دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران در روز دهم خرداد
  • آغاز انتخاب رشته داوطلبان دکتری تخصصی دانشگاه آزاد اسلامی
  • کنگره شهدای دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران برگزار می‌شود
  • سومین کنگره شهدای دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران برگزار می‌شود
  • نشست هم اندیشی روسای دانشگاه‌ها و تشکل‌های دانشگاهی گیلان