Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-04-27@20:20:58 GMT

گزیده اشعار شمس لنگرودی منتشر شد

تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۳۱۵۵۵۲

گزیده اشعار شمس لنگرودی منتشر شد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، گزیده شعرهای محمد شمس ‌لنگرودی که به‌تازگی توسط  انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به چاپ رسیده است، دربردارنده ۸۳ قطعه شعر از شمس لنگرودی هم‌چون «رفتارِ تشنگی»، «در مهتابیِ دنیا»، «خاکستر و بانو»، «جشنِ ناپیدا»، «چترِ سوراخ»، «نت‌هایی برای بلبل چوبی»، «پنجاه و سه ترانه عاشقانه»، «باغبانِ جهنم» و «لب ‌خوانی‌های قزل‌آلای من» و.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. است.

در بخشی از مقدمه‌ کتاب «گزیده شعر محمد شمس لنگرودی» آمده است: «مگر نه این‌که از گذشته تابه‌حال نوجوان ایرانی در کتاب‌های درسی خود نیز نمونه‌هایی از آثار شاعران متقدم و معاصر را می‌خوانده است؟ افزون بر این وقتی نوجوان امروز، به‌طور وسیع با فناوری‌های نو ظهور به‌ویژه در عرصه‌ رسانه مرتبط است، قطعاً نمی‌تواند و نباید از جهت دانش و بینش فرهنگی و ادبی دستِ خالی بماند و طبیعی است که به فراخ‌تر کردن میدان مطالعاتی‌اش همت بگمارد».

در بخشی از قطعه  شعر «خوش آمده‌ای» می‌خوانیم: «خوش‌آمده‌ای/ ای بهار!/ اما شکوفه‌ و رودخانه‌هایت را پنهان کن/ درختت را پنهان کن/ کارخانه‌ها سر راهت در کمین‌اند/ و از درخت تو/ کشتی جنگی می‌سازند/ رودخانه‌هایت را/ بازوبندِ جلگه‌های زخم‌شده در بمباران‌ها می‌کنند/ سکه‌هایت را جمع کن/ شکوفه‌هایت/ برای ژنده‌پاره‌ زندگی کافی نیست.»

مجموعه‌ «گزیده شعر ما» با هدف آشنایی نوجوانان با شاعران بزرگ‌سال و پیشکسوت در قالب‌های کلاسیک، نیمایی، سپید و... و با تنوع طیف‌ها، نگاه‌ها و سبک‌های مختلف شعری از سوی کانون پرورش فکری منتشر شده است.

کتاب گزیده شعر محمد شمس لنگرودی در ۹۶ صفحه با قطع پالتویی برای نوجوانان بالای ۱۵ سال به چاپ رسیده است.

علاقه‌مندان می‌توانند این کتاب را با قیمت ۱۳هزار تومان از مراکز عرضه محصولات کانون در سراسر کشور و فروشگاه اینترتی کانون خریداری کنند.

۵۸۲۴۵

کد خبر 1495656

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: شعر محمد شمس لنگرودی کانون پرورش فکری شاعر معرفی کتاب شمس لنگرودی گزیده شعر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۱۵۵۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۰ عنوان به مجموعه کتاب‌های کودکی نامداران اضافه می‌شود

                                             

آقای رسول محمد دینی در مصاحبه با خبرنگار خبرگزاری صدا وسیما افزود: در طرح  «کودکی نامداران» زندگی ۱۰۰ نفر از بزرگان که در یک قرن اخیر موثر بوده اند به شکل داستان برای کودکان و نوجوانان منتشر می‌شود.

وی گفت: در سال ۱۴۰۲ ده عنوان منتشر شده که همین تعداد را برای سال ۱۴۰۳ در نظر گرفته ایم.

مدیرکل نظارت بر انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با بیان اینکه سال گذشته ۲۰ درصد کتاب‌های منتشر شده در این مجموعه مختص بانوان بوده است گفت: طاهر صفارزاده و پروین اعتصامی دو بانویی بودند که سال گذشته در مجموعه «کودکی نامداران» از آن‌ها کتاب منتشر شده است.  

محمددینی افزود: استقبال از کتاب‌های بانوان این مجموعه باعث شد در سال ۱۴۰۳ چهل درصد از موضوعات آینده این کتاب‌ها به بانوان اختصاص یابد.

سال گذشته کتاب‌های نامداران با این عناوین منتشر شدند: 

مصطفی چمران «مرد روز‌های سخت»، علی شریعتی «مردی از کویر»، پروین اعتصامی «بانوی شعر فارسی»، جلال آل‌احمد «خانه پدری»، سهراب سپهری «اتاق آبی»، طاهره صفارزاده «کودک قرن»، عباس کیارستمی «گندم‌زار‌های من»، علی حاتمی «شاعر سینما»، آیت‌الله محمدتقی بهجت «العبد» و علی‌اکبر صنعتی «مردی از جنس مس و خاک» ۱۰ چهره‌ای بودند که در اولین گروه از مجموعه «کودکی نامداران».

دیگر خبرها

  • جلد ششم کتاب «عنوان بصری» منتشر شد
  • اجرای طرح «هر کلاس یک قفسه کتاب» در خوزستان
  • کتاب «برای قلب های شکسته» منتشر شد
  • چاپ دوم کتاب «ترجیع‌بند در شعر نو» منتشر شد
  • ۱۰ عنوان به مجموعه کتاب‌های کودکی نامداران اضافه می‌شود
  • رانندگی خودرو دیزلی با سوخت زیستی
  • کتاب کامبوزیا خط مقاومت در ایران را نشان می‌دهد
  • ­کتاب تاریخ شفاهی دفاع مقدس منتشر شد
  • دلایل توصیه ائمه(ع) به زیارت حضرت عبدالعظیم(ع)
  • نتایج اولیه کنکور ۱۴۰۳ دقیقا کی منتشر می‌شود؟