Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-08@03:17:14 GMT

ایرانشهر ۱۶۰ هکتار فضای سبز دارد

تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۳۱۵۸۰۵

ایرانشهر ۱۶۰ هکتار فضای سبز دارد

نوراحمد درخوش شهردار ایرانشهر  در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، گفت:فضای سبز در شهرها به عنوان مجاری تنفسی شهرنشینان به شمار می‌آید و باید در حفظ این فضا کوشا باشیم.

او با اشاره به اهمیت فرهنگ‌سازی در توسعه و نگهداری فضای سبز گفت: تلاش خواهیم کرد فرهنگ درختکاری و حفاظت از فضای سبز در بین دانش‌آموزان و خانواده‌ها نهادینه شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شهردار ایرانشهر با بیان اینکه با هدف توسعه فضای سبز سالانه بیش از ١۵٠ هزار نهال گلدانی در ایرانشهر تولید می‌شود افزود: این نهال‌ها در سطح شهر کشت می‌شود.

او  با بیان اینکه نهال‌های تولید شده در محله‌ها، فضاهای آموزشی و پارک‌های سطح شهر کاشته می‌شود اظهارداشت: از خانواده‌ها درخواست می‌کنیم علاوه بر حفظ و نگهداری فضای سبز، شهرداری را در تولید نهال کمک کنند.

درخوش وجود منابع آبی پایدار و شرایط اقلیمی مناسب را از دلایل سرسبزی ایرانشهر دانست و خاطرنشان کرد: شهرداری علاوه بر جداسازی شبکه آب شهری از فضای سبز و پارک‌ها اقدام به آبیاری تحت فشار فضای سبز کرده به طوریکه این اقدام نقش بسیار مهمی در کاهش مصرف آب و توسعه فضای سبز دارد.

 شهر ایرانشهر با ٣٠ هزار و ٢٠٠ کیلومتر مربع مساحت به عنوان یکی از کلان شهرهای سیستان و بلوچستان مطرح است.

انتهای پیام/ع

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شهرداری ایرانشهر سرانه فضای سبز فضای سبز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۱۵۸۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازار سیب‌زمینی، پیاز و گوجه‌فرنگی تامین است

به گزارش خبرگزاری مهر، علیرضا مهاجر، معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی با اعلام اینکه با توجه به برداشت فراوان سیب‌زمینی، پیاز و گوجه فرنگی نیاز سفره خانوارهای ایرانی تأمین است، در جلسه مدیریت و مصرف محصولات صیفی و سبزی عنوان کرد: تولید سالانه ۱۳ تا ۱۴ میلیون تن سیب‌زمینی، پیاز و گوجه فرنگی و ظرفیت مازاد ۵ میلیون تنی، صرفاً برای صادرات از افتخارات فعالان این بخش است.

وی با اشاره به رکورد بی‌سابقه تولید ۲۰۰ تن گوجه‌فرنگی در هکتار در فضای آزاد در ارومیه، گفت: کشاورزان ما در جیرفت نیز به راحتی بین ۸۰ تا ۹۰ تن در هکتار پیاز تولید می‌کنند.

معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به ضرورت هدفمند بودن صادرات سیب‌زمینی، پیاز و گوجه‌فرنگی افزود: وجود سردخانه و صنایع بسته‌بندی مناسب و مجهز در استان‌ها، از ضروریات تأمین به موقع نیاز بازار مصرف خانوارها و صنایع فرآوری و صادراتی است.

در این جلسه که به صورت وبیناری برگزار شد، مدیران استانی آمار کشت و ذخیره‌سازی صیفی و سبزی را در استان‌های مختلف اعلام کردند.

کد خبر 6098145

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی تولید ۱۰۵ هزار تن تخم‌مرغ در قزوین
  • بازار سیب‌زمینی، پیاز و گوجه‌فرنگی تامین است
  • کاشت بیش از ۶۵۰ اصله نهال در ورودی شهر بوشهر
  • کوشک جلالی با «آرت» به تماشاخانه ایرانشهر می‌آید
  • رتبه نخست شهرستان گرمسار در طرح زراعت چوب
  • پرونده تخلف برای ۵ واحد صنفی در ایرانشهر تشکیل شد
  • پیش‌بینی تولید پنج میلیون و ۲۸۰ هزار تن محصولات کشاورزی در استان
  • نهال‌کاری در ۵۰ هکتار از اراضی تفرجگاه عینالی تبریز
  • تولید ۵ میلیون و ۲۸۰ هزار تن محصولات کشاورزی در آذربایجان شرقی
  • رتبه دوم هرمزگان در تولید نهال مرکبات در کشور