Web Analytics Made Easy - Statcounter

به همت بسیج دانشجویی دانشگاه خواجه نصیر، میزگرد عدالتخواهی مردمی با حضور تعدادی از فعالین اجتماعی همراه با پخش مستند قزل قیه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، به همت بسیج دانشجویی دانشگاه خواجه نصیر، میزگرد عدالتخواهی مردمی با حضور میلاد گودرزی، سردبیر برنامه اینترنتی آوانت، امین سلیمی، سردبیر خبرگزاری دانشجو، سیامک مختاری، کارگردان مستند و مصطفی دد‌جانی، مدیرعامل تعاونی معدن هاجرخاتون و میثم مهدیار، معاون پژوهشکده فرهنگ و هنر اسلامی همراه با پخش مستند قزل قیه برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

امین سلیمی، سردبیر خبرگزاری دانشجو در این میزگرد گفت: مستند از این جهت که همه نوع قشری در آن بودند، بسیار خوب بود و این مصادیق رد می‌شود. ما در جامعه خودمان در عرصه مبارزه در یک اتاق تاریک هستیم که همه نوع فردی در این اتاق هستند که چون اتاق تاریک است، مفسدین می‌برند. تنها راه این است که اتاق را روشن کنیم. نور هم چیزی جز مردم است. مردم باید در اتاق بیایند. مشکلات ما حل‌ نخواهد شد تا مردم به بطن آن ورود کنند. مردم سالاری در حالت تنزل یافته فقط پای صندوق رأی است. مردم باید نظارت کنند و نقش فعالانه داشته باشند. جمهوریت نظام هر روز است و هر روز در حال برگزاری انتخابات است. برای خود نظام هم هر روز انتخابات است ولی این جمهوریت کجاست و به مکانیزمی معترض هستیم، کجا باید داد بزنیم؟

 

سلیمی در ادامه افزود: اصل ۲۷ قانون اساسی واقعا یک شوخی است ولی کی اجرا شده است. ما از نقش آفرینی عملی حرف می‌زنیم و باید مردم همت کنند برای نظام مسئله تعریف کنند. امام برای چی انقلاب کرد؟ میشد در خانه بنشینیم و یک عده‌ای مملکت را بچرخانند. انقلاب کردیم تا خودمان کشور را اداره و نظارت کنیم. جزیره‌هایی‌ باید در کشور شکل بگیرد که واسطه بشویم بین مردم و حکومت، تا هر کدام نقش اصلی خود را انجام دهیم. این جای ما کجاست خیلی مهم است.

 

سردبیر خبرگزاری دانشجو بیان کرد: باید برسیم به جایی که تک تک این وقایع و مبارزه‌ها، یک جریانی به وجود بیاید تا شبکه سازی اتفاق بیفتد تا این ستاره‌ها خاموش نشود. باید حول یک کلمه و هدف واحد وحدت اتفاق بیفتد. آن کلمه همان مبارزه با فسادها و احساس مسئولیت داشتن به نظام و حکومت است. برای خودمان باید قائل باشیم که ریشه خیلی از مسائل را پیدا کنیم و دنبال آن‌ها رویم. هر جا به کمتر از این حد رضایت دهیم، مسئله تقلیل پیدا می‌کند.

 

امین سلیمی در پایان گفت: نباید بین خودمان دسته‌بندی ایجاد کنیم و تفرقه ایجاد کنیم. مردم سالاری به معنای واقعی کلمه اتفاق بیفتد. اینکه به اسم واقع بینی به درون سیستم برویم و هضم شویم، واثعا خیلی مسئله مهمی است. اتفاقا باید وسط وسط گود باشیم و از درون خیلی چیزها را اصلاح کنیم. مهم فعال بودن در مسئله و عدم انفعال است. نباید مانع‌های مختلف موجب انفعال و سکوت ما شود.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: قزل قیه عدالتخواهی بسیج دانشجویی خواجه نصیر خبرگزاری دانشجو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۱۶۶۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شوراها، از مهمترین مظاهر مردمی سازی حکمرانی در نظام مردم سالاری دینی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمامرکز یزد، فاطمی به مناسبت روز ملی شورا‌های اسلامی در نشست صمیمی با اعضای شورا‌های اسلامی شهر‌ها و شهرداران استان یزد، افزود: شهرداری با آن مجموعه عریض و طویل بدون مصوبات شورا نمی‌تواند کاری را از پیش ببرد، بنابراین توجه به شورا‌ها بسیار مهم است.
وی ادامه داد: ما هم باید به عنوان دستگاه اجرایی استان یزد، زمینه ساز و بستر تحقق مصوبات شورا‌ها را فراهم کنیم.
استاندار گفت: در سال‌هایی که گذشت مجموعه عوارضی که در قالب مالیات بر ارزش افزوده و همچنین عوارض و آلایندگی‌ها به شهرداری‌ها داده ایم، حدود ۱۰ برابر شده است.
فاطمی افزود: این حرکت می‌تواند شهرداری‌ها را برای اینکه بتوانند اقدامات عمرانی موثرتری را انجام دهند، بیشتر یاری دهد که البته در حوزه روستا‌ها هم کار‌های به زمین مانده نیز زیاد است.
همچنین در این مراسم از شورا‌های اسلامی شهر‌های یزد، مهریز، احمدآباد اردکان، مهردشت، مجومرد و بفروئیه به عنوان شورا‌های منتخب تجلیل شد.

دیگر خبرها

  • لزوم جریان یافتن مردم سالاری دینی در محلات
  • شوراها به‌عنوان نماد مردم سالاری تقویت شوند
  • استاندار : مردم سالاری جمهوری اسلامی در دنیا بی‌نظیر است
  • شوراها، از مهمترین مظاهر مردمی سازی حکمرانی در نظام مردم سالاری دینی
  • مجلس باید در قانون شوراها نسبت به احراز صلاحیت‌ها تجدید نظر کند
  • مردم سالاری نظام جمهوری اسلامی در دنیا بی‌نظیر است
  • شوراها از ارکان مردم‌سالاری دینی هستند
  • خروش موج بیداری انسانی توسط دانشجویان/ حبس دموکراسی در سرزمین مدعیان مردم‌سالاری!
  • شورای اسلامی شهر و روستا مصداق مردم سالاری دینی است
  • مبنای انتصابات در دستگاه‌ها شایسته سالاری است