Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو شورای ائتلاف نیرو‌های انقلاب گفت: به ما گفته می‌شود که از پدرسالاری و اینکه پشت میز بنشینیم و برای بقیه تصمیم بگیریم دست برداریم و این در حالی است که مدل فعلی شورای ائتلاف یک مدل مشارکت جویانه است.



به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، پرویز سروری دبیر شورای ائتلاف نیرو‌های انقلاب در مجمع ماهیانه اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان در خصوص اقدامات صورت گرفته برای وحدت نیرو‌های انقلاب در انتخابات ریاست جمهوری و شورا‌های شهر و روستا گفت: در راستای تحقق وحدت جلسات زیادی با جامعه روحانیت برگزار شده و نمایندگان دو طرف در حال بررسی مسائل هستند و البته امیدواریم با سازوکار‌های موجود به وحدت برسیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با بیان اینکه تا پیش از معرفی نامزد مورد حمایت شورای ائتلاف نیرو‌های انقلاب تلاش می‌کنیم تا با دیگر دوستان نیز به وحدت برسیم به گونه‌ای که تمام طیف‌های انقلابی نامزد مورد حمایت شورای ائتلاف را قبول داشته باشند، افزود: برخی زمینه‌های توافق فراهم شده، ولی توافق هنوز قطعی نشده است. به هر روی ما تلاش می‌کنیم که بر اساس شاخص‌هایی که داریم نامزد مورد حمایت شورای ائتلاف نیرو‌های انقلاب را انتخاب کنیم.

سروری اظهار داشت: با توجه به اینکه سازوکار ائتلاف در انتخابات ریاست جمهوری طولانی است به همین دلیل یک سازوکار جداگانه و اجتماعی برای انتخابات شورای شهر انتخاب شده است. سازوکار طراحی شده نیز بر این اساس است که ابتدا از دل شورای ائتلاف چهار نفر انتخاب می‌شوند و پس از آن یک نماینده از هر شهرستان به این جمع چهار نفره اضافه می‌شوند. مضاف بر این هفت نفر از فعالان اجتماعی و شهری نیز در کنار این افراد قرار می‌گیرند و در نهایت طی فراخوانی افرادی که در حوزه‌های مختلف شهری دارای تجربه هستند و می‌خواهند در لیست مورد حمایت ائتلاف جبهه نیرو‌های انقلاب اسلامی قرار بگیرند می‌توانند رزومه خود را به این شورا ارائه بدهند.

وی با بیان اینکه شورای ائتلاف در انتخابات ریاست جمهوری نمی‌تواند مثل احزاب از یک نامزد حمایت کند، افزود: ما باید در کنار انتخاب یک نامزد، نامزد‌های دیگر را متقاعد کنیم تا در حمایت از نامزد مورد حمایت ما از کاندیداتوری در انتخابات انصراف بدهند تا دچار تشتت نشویم.

دبیر شورای ائتلاف نیرو‌های انقلاب اظهار داشت: ما در تلاش هستیم که در قالب یک کار کارشناسی نامزد‌های انتخابات ریاست جمهوری برنامه‌های خود را در جمع متخصصین ارائه کنند و در عین حال ما به این جمع بندی برسیم که یک نفر باید نامزد باشد و بقیه باید کنار بروند و در دولت بعدی نقش ایفا کنند. به هر روی ما یا باید به یک نامزد برسیم و یا به گونه‌ای عمل کنیم که تعداد قابل توجهی از نامزد‌ها کاهش یابند.

وی بیان کرد: مجموعا تمام کسانی که می‌خواهند در مدار شورای ائتلاف فعالیت کنند باید این را بپذیرند که با یک هم افزایی به نامزد اصلی برسیم و بقیه افراد ظرفیت خود را در اختیار جریان انقلاب قرار بدهند. با این وجود ما هنوز به وحدت روی نامزد خاصی نرسیدیم و بیشتر در حال کار کردن روی مدلی هستیم ک که ما را به وحدت می‌رساند.

سروری در خصوص نقد‌های مطرح شده به مشی پدرسالاری در شورای ائتلاف نیرو‌های انقلاب اسلامی نیز گفت: به ما گفته می‌شود که از پدرسالاری و اینکه پشت میز بنشینیم و برای بقیه تصمیم بگیریم دست برداریم و این در حالی است که مدل فعلی شورای ائتلاف یک مدل مشارکت جویانه است به گونه‌ای که حتی ما می‌خواهیم شورای مرکزی ائتلاف را هم با این سازوکار انتخاب کنیم.

وی با بیان اینکه جوان گرایی منطقی است که رهبر معظم انقلاب آن را در بیانیه گام دوم انقلاب به ما هدیه داد با این وجود ما نباید اجازه دهیم که این منطق تضعیف شود، تصریح کرد: شورای ائتلاف جبهه نیرو‌های انقلاب تنها جریانی است که در انتخابات مجلس شورای اسلامی به جوان گرایی عمل کرد به گونه‌ای که ۱۷ نفر از کسانی که در لیست تهران قرار گرفتند جوانانی بودند که دوست داشتن با قرار گرفتن در این لیست توانمندی‌های خود را نشان دهند؛ البته برخی‌ها به دنبال تضعیف این جوان گرایی هستند، ولی ما باید این جوانگرایی را پاس بداریم. اگر چه ضرورت دارد تا با آسیب شناسی و انتخاب شاخص‌های جدی‌تر جوانان آماده تری را در انتخابات شورا‌های شهر حمایت کنیم.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: پرویز سروری سروری انتخابات شورای ائتلاف نیرو های انقلاب انتخابات ریاست جمهوری نامزد مورد حمایت گونه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۱۶۷۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خود را به رویکرد امنا برای تغییر مدیریت مجلس آینده پایبند می‌دانم

به گزارش خبرگزاری مهر، مهدی شریفیان نامزد دور دوم انتخابات حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس با صدور اطلاعیه ای از پیوستن و تعهد خود به رویکرد ائتلاف مردمی امنا خبر داد.

در بخش‌هایی از این اطلاعیه آمده است: هم اینک در آستانه انتخابات مرحله دوم دوره دوازدهم مجلس شورای اسلامی، با تأسی به فرمایشات معظم له و با استعانت از پروردگار متعال، ضمن قدردانی از تمام مردم ایران اسلامی که با حضور پرشور در مرحله نخست این انتخابات برگی زرین در تاریخ کشور را رقم زدند، به ویژه با سپاس مجدد از عزیزانی که دلسوزانه در ستادهای انتخاباتی اینجانب مشغول فعالیت هستند، به اطلاع عموم مردم بزرگوار می‌رسانم در فاصله دور اول تا دور دوم انتخابات در ارتباطاتی که با گروه‌های مختلف مردم داشتم به صراحت از اکثریت جامعه دریافتم که مردم از مجلس آینده توقع تغییر و تحول در ساختار و حکمرانی آن دارند و طبعاً این تغییر و تحول باید از مدیریت مجلس دوازدهم آغاز شود. این نکته به صراحت در نتایج دور اول انتخابات و آرای مردم شریف تهران، ری شمیرانات و اسلامشهر هم مشهود بود.

شریفیان در این اطلاعیه تاکید کرد: با توجه به اینکه ائتلاف انتخاباتی امنا از ابتدا این مطالبه مردمی را پیگیری کرده است، خود را به رویکرد این ائتلاف پایبند می‌دانم و تمام مجموعه‌ها و ستادهای انتخاباتی خودم را در اختیار ائتلاف امنا قرار خواهم داد.

کد خبر 6095263

دیگر خبرها

  • پراکنده شده ۳۲ کاندیدای تهران در پنج لیست انتخاباتی /۸ کاندیدای مورد حمایت شانا و اُمنا چه کسانی هستند؟ +جدول
  • خود را به رویکرد امنا برای تغییر مدیریت مجلس آینده پایبند می‌دانم
  • اعلام لیست انتخاباتی دور دوم شورای ائتلاف و جبهه پایداری
  • لیست ۱۶ نفره جبهه پایداری و شورای ائتلاف منتشر شد
  • لیست نهایی جبهه انقلاب برای انتخابات دور دوم مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه تهران منتشر شد
  • اعلام لیست شورای ائتلاف و جبهه پایداری در دور دوم انتخابات
  • سه نامزد دیگر به لیست شورای ائتلاف اضافه می‌شود
  • تبلیغات دور دوم انتخابات مجلس در خراسان جنوبی آغاز شد
  • اضافه شدن ۳ نامزد به لیست شورای ائتلاف برای انتخابات مجلس در ۲۴ ساعت آینده
  • آغاز رسمی تبلیغات انتخاباتی نامزد‌های مرحله دوم انتخابات مجلس