Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-27@22:42:05 GMT

عوامل تحمیل برجام، امروز چه جایگاه اجتماعی دارند؟

تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۳۱۶۷۸۹

عوامل تحمیل برجام، امروز چه جایگاه اجتماعی دارند؟

آنچه امروز بر سر کشور آمده است نه صرفا ماحصل عملکرد اجرایی عده ای، بلکه بیش از هر چیز ماحصل رویکرد سیاسی و تفکری است که بر اساس آن خواستند کشور را اداره کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از یزدرسا، وضعیت اقتصادی امروز کشور بیش از آنکه ماحصل عملکرد یک تیم اجرایی باشد، نتیجه یک ایده و گفتمان سیاسی برای اداره کشور است؛ گفتمانی که معتقد است راه حل مشکلات و روش اداره کشور، با مذاکره و سازش با نظام سلطه می‌گذرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما عملکرد حسن روحانی و دولت های یازدهم و دوازدهم و کارنامه‌ای که امروز این دولت از خود به جای گذاشته است بهتر از هرچیزی نتیجه این گفتمان را به نمایش گذاشت.

اگر سال ۹۲ و قبل از روی کار آمدن حسن روحانی قیمت مرغ ۶ هزار تومان بود و امروز بعد از هشت سال، قیمت پوست مرغ ۶ هزار تومان است، این ماحصل گفتمان حل مشکلات کشور از طریق مذاکره است.

افزایش ۷۰۰ درصدی قیمت دلار، رشد ۶۵۰ درصدی قیمت مسکن، کاهش ۵۰ درصدی ساخت و ساز و بسیاری از آمارهای فاجعه بار دیگری که این دولت از خود به جای گذاشته همگی نتیجه ایده اداره کشور از طریق مذاکره است.

ایده ای که در قالب برجام خود را نشان داد و امروز خسارت های جبران ناپذیری را بر کشور تحمیل کرد و امروز دولتی که همچنان اصرار دارد از برجام دفاع کند، رکورددار تورم در ۶۰ سال اخیر است و رکورد ۱۰ ساله شکاف طبقاتی را نیز جابجا کرده است.

اما نکته قابل توجه اینکه، عوامل اصلی برجام امروز از نظر اجتماعی نیز وضعیت بسیار بغرنجی دارند. اگر قرار باشد سه نفر را به عنوان عوامل اصلی برجام نام ببریم، حسن روحانی، جواد ظریف و علی لاریجانی همان مثلثی هستند که این خسارت محض را بر مردم تحمیل کردند.

اما نکته قابل توجه این است که در آخرین نظرسنجی‌ها این مثل تشکیل دهنده برجام وضعیت مناسبی ندارند. بر اساس نظرسنجی ایسپا نزدیک به اصلاح طلبان، میزان محبوبیت حسن روجانی فقط ۵ درصد اعلام شده است.

این در حالی است که بر مبنای نظرسنجی کشوری یکی از مراکز معتبر نظرسنجی که اخیراً پیرامون انتخابات ریاست جمهوری سال آینده انجام شده است، ظریف و لاریجانی در صدر منفورترین چهره های انتخاباتی قرار دارند.

طبق این نظرسنجی محمدجواد ظریف و علی لاریجانی دارای بالاتری ظرفیت منفی در بین ۱۳ نام درج شده در فهرست هستند. به طوری که ۳۰.۷ درصد از شرکت‌کنندگان در نظرسنجی گفته‌اند که اصلاً به ظریف رأی نمی‌دهند و این عدد برای  لاریجانی ۳۰.۵ است.

این موضوع به وضوح نشان می دهد که مردم، نحوه اداره کشور و گره زدن کشور به سیاست خارجی را از عوامل اصلی وضعیت کنونی می دانند و آن ها نیز به وضوح واقفند که آنچه امروز بر سر کشور آمده است نه صرفا ماحصل عملکرد اجرایی عده ای، بلکه بیش از هر چیز ماحصل رویکرد سیاسی و تفکری است که بر اساس آن خواستند کشور را اداره کنند.

حمیدرضا زارع

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: اداره کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۱۶۷۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(عکس) هزینه ۱۲۵ میلیون تومانی گلزار برای دیدن لبرون جیمز | گلزار در جایگاه VIP و پشت‌سر پادشاه NBA

بامداد امروز در مسابقات پلی‌آف بسکتبال NBA تیم لس‌آنجلس لیکرز در ورزشگاه کریپتو آرنا به مصاف دنور ناگتس رفت و با نتیجه ۱۰۵ بر ۱۱۲ شکست خورد.

محمدرضا گلزار با حضور در محل برگزاری این مسابقه، از نزدیک تماشاگر بازی بود و تصویری هم از خودش به اشتراک گذاشت. از تصاویر منتشر شده مشخص است که گلزار در بخش VIP استادیوم نشسته است. در ورزشگاه‌های بسکتبال مخصوصا در NBA نزدیکترین جایگاه به زمین بازی و پشت نیمکت تیم‌ها گران‌ترین قیمت را دارند.

این تصویر نشان می‌دهد که محمدرضا گلزار تقریباً پشتِ نیمکت لیکرز و جایی که لبرون جیمز حضور دارد، نشسته است. بلیت‌های این جایگاه بستگی به اهمیت بازی دارد، اما برای این بازی تا حدود ۱۹۹۵ دلار (حدود ۱۲۵ میلیون تومان با نرخ دلار امروز) رسیده است.

در بازی‌های بعدی پلی‌آف همین جایگاه احتمالاً تا ۱۵ هزار دلار هم خواهد رسید.

 

tags # محمدرضا گلزار سایر اخبار آیا قدرت‌های فوق‌بشری واقعیت دارند؟ چطور انسان به این قدرت‌ می‌رسد؟ بعد از فضا چه چیزی وجود دارد، جهان کجا تمام می‌شود؟! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟ فضانوردان چگونه در فضا دستشویی می‌کنند؟ | سرنوشت مدفوع انسان در فضا چه می‌شود؟

دیگر خبرها

  • پیولی: به شایعات اخراجم توجهی نمی‌کنم
  • عضو مجمع تشخیص: برجام و FATF همچنان در اولویت است / نباید روابط دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران به یکی دو کشور خاص محدود شود
  • انهدام باند قاچاق و تهیه زغال از چوب آلات جنگلی در گلبهار/۴ نفر از اتباع بیگانه دستگیر شدند
  • امنیت و زیبایی بصری ماحصل روشنایی معابر قشم
  • آینده برجام / توافقی صورت می گیرد؟
  • شناخت زودهنگام اختلالات رشد، موثر بر عملکرد فردی و اجتماعی کودک در آینده
  • عملکرد فرمانداران و روسای اداره های جهاد کشاورزی فارس
  • (عکس) هزینه ۱۲۵ میلیون تومانی گلزار برای دیدن لبرون جیمز | گلزار در جایگاه VIP و پشت‌سر پادشاه NBA
  • بازگشت فروش نفت ایران به زمان برجام با دو برابر قیمت نتیجه تمرکز دولت بر بازطراحی تجارت انرژی کشور
  • عملکرد اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران ایلام قابل تقدیر است