Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در مراسم افتتاح طرح های فناورانه واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان، با بیان اینکه تاکنون دانش به صنعت طلا و جواهر وارد نشده است، گفت: از آنجا که این صنعت نیازمند همکاری رشته‌های دانشگاهی و بالادستی است، باید از تجربیات دنیا برای مدرن‌سازی این صنعت بهره برد. حجم زیادی از این صنعت در استان اصفهان وجود دارد و باید هسته‌های دانشجویی در این سرا شکل گرفته و این مکان فضایی باشد که کارگاه‌های زرگری به شرکت‌های دانش بنیان تبدیل شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دکتر محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در سفر به استان اصفهان، ۱۴ طرح فناورانه واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان را افتتاح کرد.

سرای نوآوری صنعت ساخت طلا و جواهرات، اولین طرح فناورانه‌ای بود که توسط دکتر طهرانچی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف‌آباد افتتاح شد.

دکتر طهرانچی در مراسم افتتاح سرای نوآوری صنعت ساخت طلا و جواهرات دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف‌آباد با بیان اینکه باید بتوانیم در سال ۱۴۰۰ در کنار بازارهایی که از سنت به ما رسیده، اقتصاد دانش بنیان را به صنعت و بازار وصل کنیم، گفت: دانشگاه آزاد اسلامی به دنبال این است که بازار فناوری در سطح استان اصفهان متشکل از مجموعه‌ای از سراها را راه‌اندازی کند تا هر کدام بتوانند به صورت تخصصی حوزه‌ای از بازار سنتی را هدف قرار داده و با به کارگیری فناوری در آن، موجب پویایی اقتصاد و افزایش راندمان آن شوند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خاطرنشان کرد: این دانشگاه برای آنکه اقتصاد مولد و خلق ارزش افزوده داشته باشد، باید با نگاه اقتصادی و تجاری بتواند فناوری را با صنعت ترکیب کند. فناوری به معنای مدیریت بازار، نگاه اقتصادی، جامعه‌شناسی و روانشناسی باید در این سراها در نظر گرفته شود.

وی با بیان اینکه سرای نوآوری و بازار نوآوری، بازار مدرن دانش بنیانی است که همان بازار زرگرهای قدیم است، گفت: سراهای نوآوری باید به محلی برای رفت و آمد جوانان تبدیل شود و روش نوینی از کسب‌وکار در زمینه طلا و جواهر را برای آنان فراهم کند.

دکتر طهرانچی با بیان اینکه تاکنون دانش به صنعت طلا و جواهر وارد نشده است، تصریح کرد: از آنجا که این صنعت نیازمند همکاری رشته‌های دانشگاهی و بالادستی است، باید از تجربیات دنیا برای مدرن‌سازی این صنعت بهره برد. حجم زیادی از این صنعت در استان اصفهان وجود دارد و باید هسته‌های دانشجویی در این سرا شکل گرفته و این مکان فضایی باشد که کارگاه‌های زرگری به شرکت‌های دانش بنیان تبدیل شوند.

وی خاطرنشان کرد: هدف از ساخت چنین مجموعه‌ای، حل مشکلات صنعت است و نباید به مکانی همچون کارگاه‌های ساخت تبدیل شود. علاوه بر این، فناوری‌های روز دنیا باید شناسایی شود تا این مکان به معنای واقعی سرای صنعت طلا و جواهر باشد.

دکتر طهرانچی تصریح کرد: باید یک بازار فناوری با شعار «از گیاه دارویی تا داروی گیاهی» ایجاد کنیم تا در اقتصاد داروی گیاهی، نقش متصل‌کننده مزرعه به دانشکده‌های داروسازی را داشته باشیم.

وی تأکید کرد: دانشگاه آزاد اسلامی، دانشکده داروسازی، کشاورزی، علوم زیستی و دارویی را در اختیار دارد. اقتصاد پویای این حوزه نیز تاکنون با دانش پیوندی نداشته که از طریق افتتاح چنین مراکزی می‌تواند فعال شود.

دکتر پیام نجفی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان نیز در این مراسم با تأکید بر اینکه سراهای نوآوری می‌تواند موجب ایجاد شرکت‌های نوپا شود، گفت: دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان دانشگاهی که همزمان با تحصیل به فکر اشتغال دانشجویان است، نیروهایی را تربیت می‌کند که می‌توانند نیازهای صنعت را برطرف کنند.

در ادامه این مراسم، دکتر امیررضا نقش، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف آباد، گفت: با افتتاح رسمی سرای نوآوری صنعت ساخت طلا و جواهرات در این واحد، ارتباط مستقیم با صنعت، حمایت از کارآفرینان و ایده‌های نو در دانشگاه برقرار می شود. فراخوان جذب ایده و افراد خلاق برای این سرا به زودی انجام خواهد شد. این سرا می‌تواند نقش بسزایی در بهبود صنعت ساخت طلا و جواهر استان اصفهان داشته باشد.

افتتاح طرح های فناورانه دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان

سرای نوآوری گیاهان دارویی استان اصفهان، مرکز آموزش و تحقیقات ایده های نو در فرآورده های لبنی «اسکای»، مرکز شتابدهنده تخصصی سرای نوآوری فناوری اطلاعات و ارتباطات استان اصفهان، آزمایشگاه تشخیص مولکولی، توسعه و به سازی دانشکده دندانپزشکی و کلینیک دندانپزشکی خاتم الانبیاء(ص)، از جمله طرح های فناورانه دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان(خوراسگان) بود که امروز توسط دکتر طهرانچی رونمایی شد.

همچنین در واحد نجف آباد نیز سرای نوآوری صنعت ساخت طلا و جواهرات، مرکز رشد فناوری ساخت تجهیزات پزشکی، شتابدهنده تخصصی ساتپ، واحد خدمات صادرات و آزمایشگاه نانوسیالت پیشرفته نیز افتتاح شد.

احداث گلخانه طرح ملی بذر در واحد دولت‌آباد و شتابدهنده تخصصی فرش ماشینی(سرای نوآوری فرش ماشینی) در واحد کاشان نیز توسط دکتر طهرانچی افتتاح شد.

بر اساس اعلام روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، استحصال و تولید عصاره، اسانس و ماده مؤثره از گیاهان دارویی در مقیاس صنعتی، تولید افزودنی ضدضربه در صنعت PVC (با همکاری یکی از شرکتهای دانش بنیان) و آزمایشگاه همکار غذا و دارو (با همکاری یک شرکت) نیز از طرح های فناورانه واحد شهرضا بود که امروز به صورت مجازی توسط رئیس دانشگاه آزاد اسلامی افتتاح شد.

(ایسنا)

برچسب ها: روابط عمومی ، احداث گلخانه ، تولید عصاره لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000NZp

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: روابط عمومی احداث گلخانه تولید عصاره دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان دانشگاه آزاد اسلامی واحد رئیس دانشگاه آزاد اسلامی طرح های فناورانه دانش بنیان واحد نجف آباد دکتر طهرانچی افتتاح شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۱۷۶۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحقق شعار سال در دومین نمایشگاه حمل‌ونقل دانش‌بنیان اصفهان

رئیس کمیسیون حمل‌ونقل و ترافیک مجمع شهرداران کلان‌شهرهای ایران گفت: در دومین نمایشگاه حمل‌ونقل دانش‌بنیان شعار سال که بر مشارکت مردمی تاکید دارد، تحقق پیدا می‌کند و در حل مسائل علاوه بر استفاده از شرکت‌های دانش‌بنیان، مشارکت بیشتری را در حل مسائل ترافیکی شهر طلب می‌کنیم.

پوریا محمدیان‌یزدی با حضور در غرفه خبرگزاری ایمنا در دومین نمایشگاه حمل‌ونقل دانش‌بنیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: سه سال پیش رهبر معظم انقلاب نام سال را متناسب با حمایت دانش‌بنیان‌ها تعیین کردند و بر آن اساس مجموعه‌های مختلفی تلاش کردند تا بتوانند شعار سال را محقق کنند.

وی با بیان اینکه مجموعه شهرداری اصفهان به‌طور جدی برای لبیک به این اقدام وارد عمل شد، افزود: در این راستا سال ۱۴۰۱ تفاهم‌نامه‌ای منعقد شد و در سال ۱۴۰۲ اولین نمایشگاه حمل‌ونقل دانش‌بنیان را برگزار کرد و توانست تمام شرکت‌های فعال در حوزه حمل‌ونقل هوشمند را کنار یکدیگر جمع کند.

رئیس کمیسیون حمل‌ونقل و ترافیک مجمع شهرداران کلان‌شهرهای ایران با بیان اینکه سال گذشته از برگزاری نمایشگاه در محیط دانشگاهی و اجرا بازخورد خوبی گرفتیم، ادامه داد: همکارانم در مجموعه شهرداری اصفهان تصمیم گرفتند مجدد این نمایشگاه را برگزار کنند، البته شهرداری مشهد سال گذشته مشارکت خوبی داشت و در این دوره نیز از مجموعه شهرداری، دو سازمان اتوبوسرانی و شرکت بهره‌برداری قطار شهری مشهد که بیشترین مهندسی معکوس و بهره‌وری را داشتند، محور نمایشگاه شدند و سایر سازمان‌ها نیز در این نمایشگاه مشارکت کردند.

محمدیان تصریح کرد: از ویژگی‌های خوب دومین دوره نمایشگاه حمل‌ونقل برگزاری نشست کلان‌شهرها بود که با این اقدام تمام معاونان حمل‌ونقل و ترافیک و مدیران سازمان‌های زیرمجموعه را در این نمایشگاه شرکت دادیم‌.

وی با بیان اینکه در این دوره شرکت‌های بیشتری شرکت کردند و موضوعات مسئله‌محور است، ادامه داد: شرکت‌کنندگان در حوزه‌های هوشمندسازی، خودروهای برقی، موتورهای برقی، سامانه‌ها و نرم‌افزارهایی که در سیستم‌های مدیریت شهری کاربرد دارد و می‌تواند بهره‌وری از سیستم‌های شهری را افزایش دهد، مشارکت کردند، همچنین چند شرکت در رابطه با سرویس مدارس محصول نرم‌افزاری و در حوزه هوشمندسازی سر تقاطع‌ها شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه الکترونیک و مخابرات محصولات خوبی ارائه کردند؛ همه سعی می‌کنند با توجه به مشکلات موجود در شهرداری‌ها به‌ویژه شهرهایی با جمعیت بیش از ۵۰۰ هزار نفر بتوانند راهکارهایی ارائه دهند تا مورد استفاده شهرداری‌ها باشد.

رئیس کمیسیون حمل‌ونقل و ترافیک مجمع شهرداران کلان‌شهرهای ایران تاکید کرد: در این نمایشگاه شعار سال که بر مشارکت مردمی تاکید دارد، تحقق پیدا می‌کند و در حل مسائل علاوه بر استفاده از شرکت‌های دانش‌بنیان، مشارکت بیشتری را در حل مسائل ترافیک شهر طلب می‌کنیم.

محمدیان خاطرنشان کرد: امیدوارم این نمایشگاه تداوم داشته باشد و سال آینده با نظرسنجی از شرکت‌کنندگان نقاط قوت و ضعف برطرف و با کمترین نقص برگزار شود و تبدیل به محفل علمی سالانه در حوزه حمل‌ونقل باشد که مشکلات بیان و شرکت‌ها محصولات خود را ارائه دهند.

کد خبر 749975

دیگر خبرها

  • ظرفیت ۳۰۰۰ شرکت دانش‌بنیان برای رفع نیازهای فناورانه صنایع معدنی کشور
  • رفع نیازهای فناورانه صنایع معدنی با کمک ۳۰۰۰ شرکت دانش‌بنیان
  • سکوی توسعه‌ نوآوری و فناوری صنعت پتروشیمی کشور رونمایی می‌شود
  • استادان، دانشجویان را برای تبدیل دانایی به توانایی ترغیب کنند
  • تحقق شعار سال در دومین نمایشگاه حمل‌ونقل دانش‌بنیان اصفهان
  • بومی‌سازی دوربین های ضد انفجار برای صنعت دریایی در شرکت دانش‌ بنیان
  • رفع نیاز‌های فناورانه صنایع معدنی با کمک ۳۰۰۰ شرکت دانش‌بنیان
  • عزم جدی مدیریت شهری اصفهان برای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان
  • انقلاب تولیدات دانش بنیانی صنعت پتروشیمی در راه است
  • برگزاری رویداد صدرا با حضور ۲۵ شرکت صنعتی در دانشگاه آزاد همدان