Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-29@21:08:13 GMT

مأموریت‌های پلیس کرمانشاه ۱۴ درصد افزایش یافته است

تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۳۱۸۰۵۳

مأموریت‌های پلیس کرمانشاه ۱۴ درصد افزایش یافته است

سردار علی اکبر جاویدان صبح امروز در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه مجموع مأموریت‌های پلیس استان کرمانشاه در سال جاری نسبت به سال گذشته ۱۴٪ افزایش داشته یافته است، اظهار کرد: در این استان ظرف ۲۴ ساعت تمامی معتادان متجاهر دستگیر و تحویل بازپروری داده می‌شوند، اما پس از گذراندن دوره تعداد زیادی از آن‌ها مجدداً اصلاح نشده و مبلمان شهر را آلوده می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: استان کرمانشاه رتبه یازده کشوری در سرقت خرد، شانزده کشوری در سرقت‌های کلان، دهم در قتل، ۲۷ در امنیت، ۲۲ در شرارت و مفاسد اجتماعی، ۲۳ در مالی، ۳۲ در تصادفات و مواد مخدر و در تمامی جرایم رتبه ۲۴ در سطح کشور با نرخ جمعیت ۲۸/۵ به بالا را دارد.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه با بیان اینکه به آن اندازه که امنیت در جامعه وجود دارد احساس امنیت نمی‌شود، گفت: اعتیاد به عنوان عمده‌ترین آسیب اجتماعی است که سلامت تمام دنیا را تهدید کرده و به دلیل نرخ بیکاری بالا در کشور و استان کرمانشاه این آسیب نمود بیشتری پیدا می‌کند.

وی با بیان اینکه اعتیاد قشر جوان را هدف داده است، ادامه داد: تلاش‌های انجام شده چاره ساز نبوده و در حوزه درمان موفق عمل نشده است، زیرا که از حدود یک صد الی ۲۰۰ معتاد یک نفر اصلاح شده و معتادان پس از دوره نقاهت ۲ الی سه ماهه دوباره به اعتیاد باز می‌گردند.

جاویدان با بیان اینکه آمار کشفیات در حوزه مواد مخدر در یازده ماهه ابتدایی سال جاری نسبت به مدت مشابه در سال گذشته ۱۲٪ افزایش یافته است، تصریح کرد: در این رابطه ۳۳۰ خرده فروش دستگیر و تحویل مقام قضائی شده و سه باند مهم منهدم و ۳۲۱ دستگاه خودرو توقیف و بخشی از آن‌ها مصادره شدند.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه با اشاره به کشف بیش از ۲۰۰ هزار قرص روان گردان در یازده ماهه ابتدایی سال جاری در این استان افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون سرقت‌های مهم یک درصد و سرقت‌های خرد ۱۶ درصد در استان کرمانشاه افزایش داشته که در این بین سرقتی از بانک رخ نداده است.

وی با اشاره به مراسمات چهارشنبه آخر سال و نوروز تاکید کرد: خط قرمز نیروی انتظامی افراد مخل آرامش مردم هستند، همچون سنوات گذشته برخورد قانونی با مخلان نظم و امنیت خواهد شد.

جاویدان با تاکید بر اینکه نیروی انتظامی مخالف شادی مردم نیست، افزود: درخواست نیروی انتظامی استان کرمانشاه شادی بدون حادثه تلخ است، مردم این استان می‌توانند در مراسم چهارشنبه سوری با آرامش همراه با فرزندان و والدین درب منازل و محله با استفاده از مواد استاندارد و بی‌خطر شرکت کنند.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه به اختلافات و درگیری‌های قومی و عشایری اشاره و بیان کرد: برای جاری بودن آرامش در جامعه امنیت باید دائماً در حال تولید باشد، در اختلافات و درگیری‌ها جسم و جان انسان به خطر می‌افتد.

وی با بیان اینکه سرقت به دنبال منفعت طلبی، زیاده طلبی و دنبال مال مردم بودن است، افزود: جعل، کلاهبرداری و تهدید در فضای مجازی در حال پیشی گرفتن از سرقت‌های معمولی است، لذا برای جلوگیری از این مقولات سازمان‌های آموزشی، فرهنگی، قضائی و حاکمیتی باید نقش خود را ایفا کنند.

جاویدان با تاکید بر اینکه پلیس مجری اجرای قانون است، گفت: ۲۸ دستگاه در اجرای نظم و آرامش نقش داشته و مردم انتظار دارند پلیس در همه جا باشد، امنیت باید توسط اشخاص احساس شده و حقوق آن‌ها رعایت شود.

کاهش ۹ درصدی قتل در کرمانشاه طی سال جاری

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه با اشاره به سامانه فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ بیان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون یک میلیون و ۲۵۴ هزار و ۶۲۴ تماس با این سامانه برقرار شده که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته ۲ درصد رشد داشته است.

وی افزود: از این تعداد تماس ۴۹۹ هزار و ۳۳۰ مورد عملیاتی بوده که به معنای یک تماس در هر دقیقه به منظور انجام یک عملیات پلیسی است.

جاویدان با بیان اینکه قدرت کشف پلیس آگاهی طی سال جاری ۲۴ درصد افزایش یافته است، گفت: در این مدت ۵۱ طرح عملیاتی مبارزه با سرقت اجرا، ۲ هزار و ۲۱۸ فقره سرقت مهم کشف، ۴ هزار و ۷۵۰ مجرم حرفه‌ای و سابقه دار که ۷۳ نفر از آن‌ها مال‌خر بوده‌اند دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه ادامه داد: ۸۰ درصد جرایم این استان در شهرستان کرمانشاه رخ داده و قتل‌های سال جاری نسبت به سال گذشته ۷۲ فقره یعنی ۹ درصد کاهش یافته است.

وی گفت: آمار خودکشی‌های منجر به فوت در استان کرمانشاه از ابتدای سال جاری تاکنون نسبت به مدت مشابه در سال گذشته یازده درصد افزایش یافته، نزاع فردی یک درصد کاهش و نزاع جمعی ۲۴ درصد افزایش داشته است.

افزایش ۹۴/۸ درصدی کشفیات پلیس فتا در کرمانشاه

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه با اشاره به کشفیات ۹۴/۸ درصدی پلیس فتا این استان بیان کرد: تاکنون اقدامات مؤثری از جمله انهدام پنج باند کلاهبرداری اینترنتی، مقابله با مزاحمت و برداشت غیرقانونی اینترنتی، شناسایی تارنماها، تهدید و اخاذی نشر اکاذیب و انتشار فیلم خصوصی صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه تاکنون ۴ میلیارد تومان از وجوهات به سرقت رفته و کلاهبرداری شده از مردم به آن‌ها بازگشته است، افزود: پلیس امنیت اقتصادی استان کرمانشاه با استقرار در مرزها توانسته ۲۴۷ نفر را دستگیر کند.

جاویدان به توقیف یک هزار و ۳۴۳ دستگاه خودرو از قاچاقچیان و انهدام ۲۲ باند قاچاق در استان کرمانشاه اشاره کرد و گفت: می‌توان ارزش ریالی مبارزه با اینگونه جرایم را ۱۳۰ میلیارد تومان تخمین زد.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه ادامه داد: دستگیری ۹۵ نفر از اتباع بیگانه، پلمب هفت هزار واحد صنفی متخلف و افزایش ۱۴ درصدی دستگیری افراد تیرانداز در استان کرمانشاه طی سال جاری توسط پلیس اطلاعات این استان صورت گرفته است.

کاهش ۲۱ درصدی مجروحین حوادث رانندگی کرمانشاه

جاویدان با اشاره به آغاز طرح تأمین امنیت تعطیلات نوروزی از ۲۸ اسفند ماه بیان کرد: این طرح با حضور ۴ هزار نفر از پرسنل نیروی انتظامی استان کرمانشاه در قالب ۶۱۴ تیم به صورت شبانه‌روزی در حوزه انتظامی و ترافیک اجرا خواهد شد.

وی افزود: ۲۶ ایستگاهی نوروزی به منظور ارائه خدمات به مهمانان نوروزی و مردم دایر خواهد شد.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه با اشاره به آمار تصادفات رانندگی در استان کرمانشاه گفت: آمار تصادفات رانندگی در سال جاری ۴۷ درصد و تعداد مجروحین حاصل از آن ۲۱ درصد کاهش یافته است.

وی ادامه داد: تعداد تصادفات از ابتدای سال تاکنون در استان کرمانشاه ۱۳ هزار و ۱۷۶ مورد بوده که هفت هزار و ۴۵۴ مورد خسارتی، پنج هزار و ۳۸۷ مورد جرحی و ۳۳۴ مورد فوتی بوده است.

کد خبر 5169827

منبع: مهر

کلیدواژه: کرمانشاه فرمانده انتظامی استان کرمانشاه چهارشنبه سوري پلیس فتا پلیس 110 مواد مخدر دستگیری پلیس امنیت اقتصادی حوادث رانندگی ویروس کرونا کرمانشاه انتخابات 1400 انتخابات شورای شهر و روستا آمار کرونا خطبه های نماز جمعه بوشهر شیراز شیوع کرونا بارش برف عکس استانها شهرستان کرج کرونای انگلیسی برف و کولاک استان کرمانشاه نیروی انتظامی ابتدای سال افزایش یافته درصد افزایش سال گذشته سال جاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۱۸۰۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جاری شدن آب فاضلاب و دردسر‌های آن برای ساکنان محله نوکان کرمانشاه + فیلم

محله نوکان در ورودی شهر کرمانشاه واقع شده است. مدتی است معابر این شهر در بخش ورودی با پس زدگی آب فاضلاب همراه شده است و مشکلاتی را برای تردد رانندگان و عابران به وجود آورده است.

شهروندخبرنگار ما فیلمی ارسال کرده است که مشاهده می‌کنید.

منبع: شهروندخبرنگار - کرمانشاه

بیشتر بخوانید:

نحوه آبیاری درختان و هدر رفت آب در برخی از معابر دولت آباد + فیلم

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

برای یادگیری اصول تصویربرداری خبری به صفحه «آموزش تصویربرداری برای شهروندخبرنگاران» مراجعه کنید

 

باشگاه خبرنگاران جوان شهروند خبرنگار شهروند خبرنگار

دیگر خبرها

  • شوراها نماد مردم سالاری دینی در تصمیم‌گیری‌ها هستند
  • جاری شدن آب فاضلاب و دردسر‌های آن برای ساکنان محله نوکان کرمانشاه + فیلم
  • استاندار لرستان: امنیت استان حاصل مشارکت پلیس و مردم است
  • وقوع سرقت در سیستان و بلوچستان ۱۸ درصد کاهش یافت
  • سرقت مغازه در استان بوشهر ۲۸ درصد کاهش یافت
  • کاهش ۱۸ درصدی وقوع سرقت در کرمانشاه
  • برگزاری ماراتن کنکور در کرمانشاه با پیشتازی بانوان
  • بيش از 89 هزار تماس با مرکز فوريت هاي پليسي گلستان
  • صادرات خودرو ترکیه / مشتریان اول: ایتالیا، انگلیس، فرانسه و آلمان
  • صادرات خودروی سواری از ترکیه طی ۳ ماه از ۲.۵ میلیارد دلار گذشت