Web Analytics Made Easy - Statcounter

محسن علی‌اکبری از ساخت مجموعه تلویزیونی "ماه و غزل" خبر داد که داستان آن در مقطع امام سجاد(ع) می‌گذرد و قرار است در سال ۱۴۰۰ مراحل تولید آن آغاز شود. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، محسن علی‌اکبری تهیه‌کننده سریال‌های تلویزیونی همچون "حضرت مریم(ع)"، "مردان آنجلس"، "ایوب پیامبر"،‌ "نردبام‌آسمان" و "روزهای ابدی" قرار است به زودی سریال جدیدی را آغاز کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او به خبرنگار تسنیم  گفت: این روزها دو فیلمنامه‌ای را در دست دارم که از سال‌ها قبل روی آن‌ها کار شده است؛ یکی با داستان مقاومت مردم دزفول در مقابل حملات عراق و دیگری قصه‌ای در مقطع امام سجاد(ع).

این تهیه‌کننده تلویزیون درباره سریال "الف دزفول" تأکید کرد: من همیشه نسبت به حوزه تاریخ معاصر و دفاع‌مقدس دغدغه‌ای داشتم که در جریان ساختِ "روزهای ابدی" هم به "الف دزفول" می‌اندیشیدم. داستانی که به دهه 60 و مقاومت مردم دزفول در مقابل حملات عراق برمی‌گردد. فیلمنامه‌اش آماده شده و به شورای فیلمنامه سازمان صداوسیما فرستاده‌ایم تا بررسی شود.

وی در خصوص سریال "ماه و غزل" توضیح داد: سریال دیگری به نام "ماه و غزل" را سعید رحمانی به نگارش درآورده که در مقطع امام سجاد(ع) می‌گذرد؛ این فیلمنامه مصوب شده است. در فیلمنامه این مجموعه تلویزیونی هم به حضرت ام‌البنین(س) پرداخته می‌شود و هم خانمی به نام "ماریه" که ایشان هم در بحث واقعه کربلا نقش تأثیرگذاری داشته‌اند. این دو شخصیت حضور واقعی دارند و همچنین به بازار یزید و شخصیت‌های منفی آن نیز پرداخته می‌شود.

علی اکبری در پاسخ به این سؤال که داستان از کجا شروع می‌شود، تصریح کرد: داستان دو سال بعد از اتفاق کربلا آغاز می‌شود اما نه واقعه حضرت زینب(س)، بلکه در مقطع امام سجاد(ع) در مدینه و شام قصه می‌گذرد. بحث بازار یزید و از طرفی هم حضرت ام‌البنین(س) را نیز در داستان دارد. ان‌شاءالله مقدمات تولید فراهم شود سازمان صداوسیما هم راغب‌تر این کار را شروع کنیم. 

تهیه‌کننده سریال "حضرت مریم(ع)" درباره کارگردان سریال، گفت: کارگردان هنوز برای این سریال انتخاب نکردم اما قطع یقین یکی از کارگردان‌هایی که تجربه کارهای دینی دارند برای ساخت سریال "ماه و غزل" درنظر خواهیم گرفت. من همیشه خصوصاً دغدغه کارهای تاریخی دینی را دارم و البته از تاریخ معاصر هم غافل نشده‌ام. امیدوارم بتوانیم مراحل تولید را 1400 بعد از پایان ماه مبارک رمضان که مراحل اداری این کار طی شود آغاز کنیم. 

وی افزود: اعلام موافقت شفاهی را گرفته‌ایم اما یک مقداری بحث اجرا کردن فیلمنامه اهمیت دارد که با دقت‌نظر و بررسی بیشتر، مراحل پیش از تولید، جلو می‌رود. این کار لوکیشن زیادی دارد و از تکنولوژی برای ایجاد بسیاری از صحنه‌ها بهره می‌بریم؛ همان‌طور که در سریال "روزهای ابدی" از این تکنیک نوین بهره بردیم. در این سریال هم سعی خواهیم کرد از کروماکی استفاده کنیم و مثل کارهای گذشته، وقت و هزینه‌مان را صرفِ ساخت لوکیشن‌های عظیم نخواهیم کرد. به نظرم با وجود این تکنولوژی و تکنیک‌های نوین باید از این فضا، فاصله بگیریم. 

مواد لازم اسموتی خوشمزه شبکه تماشا چند؟/ لاکچری‌بازی‌های بدمزه تلویزیون تا کِی؟دست‌اندرکاران سریال‌های برگزیده سال 99 تجلیل شدند/ رشد 123 درصدی تولیدات سیما با تعبیر جالب رئیس صداوسیماواکنش معاون سیما به دستمزدهای نجومی و چالش با نمایش‌خانگی/ آخرین خبرها از سریال "سردار سلیمانی"معاون سیما: تغییر برخی از مدیران شبکه‌ها اجتناب‌ناپذیر است/ پایتخت 7 با کیفیت و محتوای خوب ساخته می‌شود/ سریال "سلمان" 1405 روی آنتن استفصل دوم سریال "سرنخ" ساخته می‌شود/ جزئیات از زبانِ بهزاد خداویسی افسر تجسس داستان

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: تلویزیون رسانه ملی سریال تلویزیون رسانه ملی سریال ماه و غزل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۱۸۰۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله به نون‌خ و آقاخانی: برای اینستاگرام سریال ساخته بودید؟

فصل پنجم سریال «نون خ» نشان داد دنباله‌سازی سریال‌های تلویزیونی دیگر رونق گذشته را ندارد، نمونه‌اش سری جدید «نون خ»! به همین بهانه روزنامه فرهیختگان در یادداشتی به نقد سریال سعید آقاخانی پرداخته است و این مجموعه تلویزیونی را ناموفق خواند.

در بخشی از این یادداشت می‌خوانیم: 

* نون خ در فصل پنجم خود وامدار دو چیز است. یکی خاطرات خوش طرفدارانش از فصل‌های قبلی، مثل قصه عشق سلمان و شیرین و امتیاز دیگرش کاراکتر‌هایی هستند که لحن و قواره شان برای گفتن یک داستان جذاب تثبیت شده است. این امتیاز‌های ویژه برای یک سریال، اگرچه مزیت است، اما از طرف دیگر انتظارات را هم بیشتر می‌کرد. این انتظار به حقی از طرفداران این سریال بود که اگر سازندگان نون خ، ایده قابل توجه و پیش‌برنده‌ای نسبت به قبل ندارند، بهتر که اصلا سراغ قصه‌بافی و بیهوده‌گویی نروند.

* اما یکی از اشکالاتی که سریال نون خ در پنجمین گامش داشت، به همین نقطه برمی‌گشت. ایده اولیه اگرچه سروشکلی گرفته بود تا در چهارچوب اهداف سازمانی صداوسیما قرار بگیرد، اما آنچنان که باید نمی‌توانست مخاطب را با خودش همراه کند. ایده‌ای که برای یک سریال ۲۵ قسمتی، موتور محرک پیش‌برنده‌ای نبود و برای همین نمی‌توانست قوای واحدی برای انسجام‌بخشی به کاراکتر‌ها و خرده‌روایت‌ها شکل دهد.

* کارگردانی سکانس‌های جاده‌ای و داخل مینی‌بوس کار ساده‌ای نیست و نویسنده و کارگردان سریال با گنجاندن و خلق لحظات کمیک تلاش کردند تا این بخش‌ها خسته‌کننده و کسالت‌بار نشود، برای این کار ترفند‌هایی هم به کار بردند، اما تکرار بیش از حدشان به خصوص در ۵ قسمت اول، ملال‌آور شده بود تا جایی که حس می‌شد آدم‌ها و شوخی‌ها درون هر قصه کش آمده است. با این حال فصل پنجم نون خ خرده اتفاقات و سکانس وایرالی برای فضای مجازی کم نداشت؛ سکانس‌هایی که اگر از دل قصه حذف می‌شدند به کلیت اثر آسیبی نمی‌زد.

tags # نون خ سایر اخبار (تصاویر) این گوسفند غول‌پیکر چینی از پورشه هم گران‌تر است! قارچ‌های زامبیِ سریال آخرین بازمانده (The Last Of Us) واقعی هستند! (تصاویر) عجیب و باورنکردنی؛ اجساد در این شهر خود به خود مومیایی می‌شوند آخرین حسی که افراد در حال مرگ از دست می‌دهند، چه حسی است؟

دیگر خبرها

  • «رخنه» سریالی درباره امنیتی‌ترین طراحی عملیات نفوذ
  • حمله به نون‌خ و آقاخانی: برای اینستاگرام سریال ساخته بودید؟
  • «حشاشین» سریالی بر اساس تحریف تاریخ است
  • چشم، دیگر سریال حشاشین نمی بینیم!
  • پل استر، نویسنده شهیر آمریکایی در گذشت
  • چشم، دیگر سریال حشاشین نمی بینیم!/ «چه تکاپوی رقت انگیزی»
  • پل آستر درگذشت
  • چشم، دیگر سریال حشاشین نمی بینیم
  • سرو مشروبات الکلی در سریال «هفت سر اژدها» جنجال‌برانگیز شد
  • نقد فیلم مست عشق / شکستی مفتضحانه برای حسن فتحی