Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-27@13:52:12 GMT

گاوداری سنتی خراسان رضوی در سراشیبی سقوط + فیلم

تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۳۱۸۴۸۵

گاوداری سنتی خراسان رضوی در سراشیبی سقوط + فیلم

‍‍‍‍‍‍

گروه استان‌ها ــ گاوداری‌های سنتی میزان نهاده بسیاری کمی دریافت می‌کنند و در گاوداری‌های صنعتی میزان نهاده بیشتر که این نابرابری صدای گاودار را درآورده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از  گناباد، شهرستان گناباد یکی از تولیدکنندگان اصلی شیر در خراسان به شمار می‌رود و روزانه 220 تن تولید شیر دارد که گاوداران سنتی این شهر نقش بسزایی در تولید این میزان شیر دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چند ماهی می‌شود که گاوداران سنتی گناباد در پی بخشنامه‌های ابلاغی در زمینه نحوه توزیع نهاده‌های دامی گلایه‌هایی دارند و خبرگزاری تسنیم نیز در راستای پیگیری مطالبات مردم طی گزارش‌هایی تحت عنوان " معضلات بی‌شمار گاوداران گناباد/ دخل و خرج‌ها با یکدیگر سازگار نیست" و " گاوداران گناباد با چنگ و دندان سرمایه خود را حفظ می‌کنند" پرداخته است.

مشکل اصلی در حوزه گاوداران گناباد برای گاوداری‌های سنتی است که میزان نهاده بسیاری کمی دریافت می‌کنند و در گاوداری‌های صنعتی میزان نهاده بیشتری که این نابرابری صدای گاودار را درآورده است.

صنعت گاوداری در ایران الگوبرداری غلط از آمریکاستگزارش تسنیم نتیجه داد؛ اخطار جهاد کشاورزی به گاوداری ماهدشت/ مشقت‌های مردم منطقه با انتقال گاوداری پایان می‌یابدمشهدمقدس|کمبود نهاده‌ها‌ی دامی در نیشابور / گاوداری‌ها دچار چالش شده‌اند

در حال حاضر یک گاودار سنتی در گناباد باید شیر را کیلویی 4200 تومان بفروشد و در مقابل کنسانتره لازم را کیلویی 7000 تومان خریداری کند این تفاوت قیمت دامدار را به سمت نابودی کشانده است.

در ویدئوی زیر شاهد گفت‌وگوی دوربین خبرگزاری تسنیم با یکی از گاوداران سنتی گناباد هستید:

انتهای پیام/281/س

منبع: تسنیم

کلیدواژه: میزان نهاده گاوداری ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۱۸۴۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

میزان بارش باران در ۲۴ ساعت گذشته خراسان جنوبی اعلام شد

میزان بارندگی سامانه اخیر در خراسان جنوبی در 24 ساعت گذشته از سوی مدیرکل هواشناسی این استان اعلام شد.

جواد نخعی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خراسان‌جنوبی اظهار کرد: در پی بارش‌های شدید نزولات آسمانی و ناپایداری هوا در شهرهای حاجی‌آباد زیرکوه، در میان، نهبندان، خوسف و طبس هشدار سطح نارنجی صادر شد.

وی گفت: همشهریان و کشاورزان با توجه به طغیان رودخانه‌های فصلی و آب‌گرفتگی معابر و بارش تگرگ از تردد غیر ضروری در جاده‌ها و بستر رودخانه‌ها خودداری و نسبت به محافظت از محصولات باغی، گلخانه‌ای و دام و طیور خود اقدام کنند.

مدیرکل هواشناسی خراسان جنوبی ادامه داد: در ۲۴ ساعت گذشته در حاجی‌آباد زیرکوه و برخی مناطق حدود ۵۰ میلی‌متر بارندگی داشتیم که باعث شکسته شدن سد ۱۲ امام و تخلیه روستاهای زیرکوه شد.

وی افزود: تا ظهر امروز شهرهای دیهوک، خضری، محمدشهر سرایان، طبس و قائن بیشترین میزان بارندگی را به خود اختصاص دادند.

کد خبر 747830

دیگر خبرها

  • برپایی نمایشگاه و کارگاه رودوزی‌های سنتی در موزه بزرگ خراسان
  • قیمت سکه در سراشیبی سقوط
  • بزرگترین سایت طرح نهضت ملی مسکن خراسان رضوی در گناباد است
  • دلار در سراشیبی | نزول دلار تا کجا ادامه دارد؟
  • مردم خراسان رضوی سال گذشته ۱۳۶ میلیون کیلووات برق بیشتری مصرف کردند
  • ادامه وزش باد و ریزش باران در خراسان رضوی
  • گسترش جلسات سنتی قرآن کریم در حرم مطهر رضوی
  • میزان بارش باران در ۲۴ ساعت گذشته خراسان جنوبی اعلام شد
  • افزایش ۴۱ درصدی مصوبات سفر رییس جمهور در حوزه آبرسانی گناباد
  • میزان برداشت سالانه آب در خراسان رضوی بیش از ۱۴ هزار لیتر در ثانیه است