Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بازار نیوز»
2024-04-29@22:07:15 GMT

طرح توسعه باغات زیتون در کشت و صنعت مغان آغاز شد

تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۳۱۸۵۰۶

احیاء، بازسازی و کاشت باغات میوه با نهال و ارقام جدید زیتون در محل مجتمع باغات میوه شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان در سطح ۱۰۰ هکتار اجرایی شد.

اسدالله محسن زاده مدیر عامل شرکت کشت و صنعت مغان روز  دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا  با بیان اینکه  این شرکت اجرای پروژه احیاء و بازسازی باغات میوه را در راس برنامه های خود قرار داده است، افزود: در سال جاری احداث و کاشت باغات جدید زیتون در محل مجتمع باغات میوه در سطح ۱۰۰ هکتار با کشت ارقام جدید آربکنین ۱۸ و کرونایئکی جهت تولید روغن زیتون آغاز شده و با برنامه ریزی های بعمل آمده سالانه با هدف بازسازی و احیاء باغات میوه بطور کامل، اقدام به احداث و کاشت 200 تا  ۳۰۰ هکتار باغ مدرن با ارقام جدید  انجام خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه توسعه باغات این شرکت در دستور کار قرار گرفته و سال آینده ۲۵۰ هکتار باغ در این شرکت ایجاد می‌شود، افزود:از ۲ هزار و ۶۰۰ هکتار باغ در کشت و صنعت مغان یک هزار و  ۲۰۰ هکتار آن بهره اقتصادی دارد و بقیه عمری بیش از ۳۰ سال دارند و ضروری است به احیا و نوسازی آنها اقدام شود.

محسن‌زاده گفت: در سال‌های اخیر ۴۷۰ میلیارد ریال برای باغات کشت و صنعت  مغان هزینه شده است که بدلیل فرسودگی درختان بهره‌‍وری آن حتی به ۲۳۰ میلیارد ریال هم نرسیده است.

وی با اشاره به بازدهی کم زراعت کشت و صنعت مغان در سال‌های اخیر، گفت: در این چند سال استاندارد لازم برای کشت و زرع و حتی کودپاشی فسفات در اراضی صورت نگرفته و از الگوی کشت هم در این شرکت غفلت شده است.

شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان با داشتن اراضی وسیع زراعی، ۲ هزار و ۶۰۰ هکتار باغات میوه، مجتمع بزرگ دامپروری، کارخانه‌های قند، لبنیات، فرآوری میوه و چند واحد تولیدی دیگر از شرکت‌های منحصر بفرد کشور محسوب می‌شود.

این شرکت در اجرای قانون خصوصی‌سازی در سال ۱۳۸۸ در لیست واگذاری‌ها قرار گرفت و بعد از چهار فقره آگهی درسال ۱۳۹۷ به بخش خصوصی واگذار شد.

این واگذاری با توجه به اعتراض‌هایی که بدنبال داشت در شانزدهم مهرماه سال ۱۳۹۹ با پنج رای موافق و یک رای مخالف هیات داوری ابطال شد.

برچسب ها: زیتون ، باغات ، مغان لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000NZz

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: زیتون باغات مغان کشت و صنعت مغان باغات میوه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۱۸۵۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز عملیات مبارزه با آفات در ۲۰۰ هکتار از جنگل‌های مریوان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز کردستان،رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مریوان با اعلام این مطلب گفت: در عملیات مبارزه از محلول بیولوژیک BT استفاده می‌شود و این طرح بر اساس شرایط اقلیمی تا اواسط اردیبهشت ادامه دارد.
وی افزود: در ۸۵ هکتار از جنگل‌های این شهرستان با آفت جوانه خوار بلوط و در ۱۱۵ هکتار دیگر با حذف سر شاخه‌های آلوده به کلنی لورانتوس (دموکه) مبارزه خواهد شد.
رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مریوان هدف از اجرای این طرح را محلول پاشی بر روی سطح تاج پوشش درختان دانست و افزود: این درختان در معرض آسیب و تغذیه پروانه جوانه خوار قرار داشتند.
از مجموع ۱۹۳ هزار هکتار اراضی ملی شهرستان مریوان هم ۹۷ هزار هکتار آن جنگل و ۹۶ هزار هکتار دیگر را مرتع تشکیل می‌دهد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • آغاز عملیات مبارزه با آفات در ۲۰۰ هکتار از جنگل‌های مریوان
  • استقبال وزارت صنعت امارات از توسعه همکاری‌ فناوری با ایران
  • باغات مرکبات مازندران شناسنامه‌دار می‌شوند
  • برنامه‌ریزی برای توسعه ۱۶۰۰ هکتاری باغات
  • عملیات کنترل آفت در ۵۰۰ هکتار از تاغزارهای شاهرود آغاز شد
  • کار برداشت گل محمدی از باغات شهرستان خاش آغاز شد
  • شرکت مگاموتور در تولید روزانه انواع پیشرانه رکورد زد
  • چگونگی مردمی‌سازی توسعه بالادست صنعت نفت و گاز با توان بخش خصوصی و سرمایه‌های خرد مردمی
  • پیاده‌سازی توسعه بهره‌وری در هوشمندسازی صنعت فولاد
  • عزم کشت و صنعت مغان برای تبدیل شدن به مرکز تولید بذر صیفی‌جات