Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-05-07@09:10:49 GMT

ماجرای خونریزی مغزی حسن شکوهی

تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۳۱۸۷۳۲

ماجرای خونریزی مغزی حسن شکوهی

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، این شب‌ها که تلویزیون سریال "نقطه‌چین" پخش می‌کند یا چندی پیش تکرار سریال "به کجا چنین شتابان" ابوالقاسم طالبی روی آنتن رفت، یادِ حسن شکوهی زنده شد. هنرمندی که در بسیاری از کارهای تلویزیونی و سینمایی هم او را به عنوان بازیگر می‌شناسیم و هم مدیر تولید و تهیه‌کننده.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قدیمی‌ترها او را با کار "توکیو بدون توقف"  و "عینک دودی" به یاد می‌آورند و تلویزیونی‌ها هم به سریال "به کجا چنین شتابان"، "روز رفتن"، "پاورچین"، "نقطه‌چین" و "شب‌های برره" می‌شناسند. 

چند سالی می‌گذرد که از او در تلویزیون و سینما خبری نیست؛ وقتی با او همکلام شدیم متوجه شدیم که چند صباحی بعد از سریال "به کجا چنین شتابان" دچار عارضه می‌شود و گذراندن دوران نقاهت در بیمارستان و منزل، او را از فضای فیلم و سریال دور می‌کند. دورانی که حدوداً 6 سال به طول می‌انجامد و از ابتدای امسال، بعد از مدت‌ها به سراغِ پروانه ساخت فیلم سینمایی رفته که از ابتدای سال 1400 وارد چرخه تولید شود. 

ماجرای خونریزی مغزی و دوران نقاهت از چه قرار است؟ این سؤالی بود که از حسن شکوهی پرسیدم. او چنین پاسخ داد: "خدا را شکر می‌کنم الان در سلامت کامل به سر می‌برم. این عارضه چند صباحی بعد از تولید سریال "به کجا چنین شتابان" به سراغم آمد؛ خودم هم نمی‌دانم چطور شد؛ از سردردهای شدید شروع شد تا اینکه حتی چشمانم تار می دید با قدرت حفظ تعادل خود را نداشتم به طوریکه توان حضور در تمرینات باشگاه هنرمندان و دفتر محل کارم را نداشتم.  پس از گرفتن نوار مغز mri، فردای آن روز مورد جراحی قرار گرفتم گویا در دو طرف سر من و روی مغزم مقداری خون لخته شده بود که خدا را شکر به خیر گذشت."

وی در پاسخ به این سؤال که قرار نیست در تلویزیون هم سریالی بسازید و یا بازی کنید، افزود: خوشبختانه پروانه ساخت فیلم سینمایی گرفتم اما تلویزیون زیاد ما را دوست ندارد و نسبت به ما بی‌مهر است. هرچه طرح بردیم و خواستیم کاری شروع کنیم با کم‌لطفی مواجه شد. در صورتیکه من همیشه تلاش کردم در تلویزیون چه در عرصه بازیگری و چه در بخش عوامل تولیدکننده، بهترین‌ها اتفاق بیفتد؛ مصداق بارز آن سریال "به کجا چنین شتابان" که چند بار تکرار شده و مورد استقبال بیننده است. 

او همچنین درباره اقبال مخاطبان تلویزیون نسبت به سریال‌های قدیمی‌تر، گفت: خودتان بهتر می‌دانید مشکل بسیاری از سریال‌های تلویزیون که اقبال ندارند در انتخاب سوژه است و سلیقه‌ای که مدیران به کار می‌برند و یا نوع ترکیب بازیگرانی است که انتخاب می‌کنند. 

شکوهی در خصوص فیلم سینمایی که قرار است به زودی آغاز کند، توضیح داد: این کار خاصی است که پروانه ساخت گرفته‌ام؛ فکر می‌کنم بدعتی مثل "عینک دودی" برای سینمای ایران خواهد بود. چرا که بعد از این فیلم، حدود 8، 9 فیلمی عین این سوژه و کار ساخته شدند. این کاری که می‌خواهیم شروع کنیم و اگر خدا بخواهد بعد از عید نوروز پیش‌تولید و تولید آن را شروع کنیم باز به واسطه این کار مثل "عینک دودی" بدعتی در سینما گذاشته خواهد شد. 

او در پاسخ به این سؤال که چرا با توجه به کارهایی که با مهران مدیری در کارنامه‌اش است دیگر با این هنرمند کاری تولید نکرده و یا در کارهای او ایفای نقش نکرده است، گفت:  بعد از سریال "شب‌های برره" با هم کاری نکردیم اما با هم در ارتباطیم و افتخار می‌کنم از دوستان خوب من است. اتفاقاً برای برنامه "دورهمی" از من دعوت کردند و من به خاطر مشغله‌هایی که داشتم نتوانستم در خدمت‌شان باشم. 

این بازیگر سینما و تلویزیون همچنین درباره حضورش در سریال‌ یا فیلم‌های طنز یا ملودرام، گفت: ملودرام را دوست دارم منتها به نوعی به سمت طنز کشیده‌ شدم. مردم این‌گونه کارها را خیلی دوست دارند و صورتِ من هم صورتی است که هم می‌توانم نقش‌های طنز داشته باشم و هم در کارهای ملودرام حضور پیدا کنم. من در میان کارهای طنزی که ایفای نقش کردم، "شب‌های برره" را خیلی دوست داشتم. 

او در پایان برای سال 1400 آرزو کرد که مردم از این مشکلات اقتصادی رهایی پیدا کنند و کرونا ریشه‌کن شود. شکوهی در این چند ماهه اخیر هم در سه کار جدید ایفای نقش کرده که سینمایی‌اند. 

پربیننده ترین صف عجیب مرغ در دل تهران! +فیلم حال بشار اسد وخیم است؟ واکنش شورای نگهبان به احتمال تایید صلاحیت احمدی نژاد بی‌تابی فریبا نادری در روز چهلم علی انصاریان +عکس خودکشی سیاسی قالیباف

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: حسن شکوهی برجام کجا چنین شتابان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۱۸۷۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش تهیه کننده نون خ به دستمزد نجومی سعید آقاخانی

به گزارش همشهری آنلاین، اخیراً بحث درباره ساختِ گران سریال در شبکه نمایش‌خانگی به سمتِ تلویزیون هم آمده است. یکی از تهیه‌کنندگان این‌طور گفته که هر قسمت ۲ میلیارد تومان آب می‌خورد.

او کف برآورد یک سریال رده الف تلویزیون را بین ۲ و ۲.۵ میلیارد تومان می‌داند؛ با وجود اینکه ممکن است برخی از سریال‌ها حتی با برآورد اولیه یک یا ۱.۵ میلیارد تومانی به ازای هر قسمت آغاز شوند، اما سالانه بسیاری از مجموعه‌ها در میانه تصویربرداری به الحاقیه بودجه می‌رسند و در ادامه به ارقام ۲ تا ۲.۵ میلیارد تومانی به ازای هر قسمت می‌رسند.

حتی یکی از تهیه‌کنندگان سیما پرده از نرخ پایه تولید سریال الف در سال ۱۴۰۲ دقیقه‌ای ۳۰ میلیون تومان برداشت. این گمانه‌زنی‌ها به سمتِ‌سریال‌های زیرخاکی و نون‌خ آمد. حتی برخی این‌طور اعلام کردند که سعید آقاخانی با دستمزد نجومی دوباره به تلویزیون آمده و حواشی‌ای خاص را به جان خریده است.

مهدی فرجی در واکنش به این گمانه‌زنی‌ها، بودجه عجیب و غریب و دستمزد نجومی سعید آقاخانی به خبرنگار تسنیم گفت: واقعاً بودجه این سریال به مانند بودجه‌های دیگر سریال‌های معمولی تلویزیون است. حتی یک ریال از میراث فرهنگی دریافت نکردیم. با بودجه صداوسیما که بسیار بودجه معمولی بود مثل دیگر سریال‌هایش این کار را ساختیم.

وی افزود: می‌گویند سعید آقاخانی دستمزد نجومی گرفته؟ این نکته را از همان «نون‌خ» اول هم می‌گفتند او در تیم نویسندگان، کارگردانی و بازیگری است برای هرکدام یک دستمزد می‌گیرد. اما آن موقع گفتم و الان هم می‌گویم دستمزد سعید آقاخانی مثل دستمزدهایی است که صداوسیما به همه پرداخت می‌کند. او برای «نون‌خ» که از نویسندگی تا مونتاژ حدوداً یک سریال درگیر کار بود رقمی که دریافت کرد حتی به مراتب از سریال «راز بقا» نمایش‌خانگی به مراتب کمتر بود. شاید برخی بپرسند چرا؟ چون آقاخانی به شاد کردن مردم علاقه‌مند است و این باور را دارد صداوسیما همچنان رسانه فراگیری است و مردم آن را می‌بینند.

فرجی همچنین در پاسخ به این سؤال که آیا سعید آقاخانی نسبت به اظهارنظر مجازی که داشته، «نون‌خ‌۵» پایان مجموعه‌های «نون‌خ» است تجدیدنظری خواهد داشت، گفت:‌ نمی‌دانم واقعاً؛ یک مقدار باید جلو برویم و ببینیم ظرفیت‌های داستانی برای «نون‌خ۶» پیدا می‌شود.

فرجی همچنین در خصوص احیای نهضت ساخت سریال‌های دنباله‌دار تلویزیون توسط سیمافیلم، خاطرنشان کرد: مهمترین موضوع در سریال‌هایی که چند فصله‌اند و به صورت سری ساخته می‌شوند، قصه است. حتماً باید به قصه به طور خاص و ویژه توجه کنیم، زیرا توجه به قصه و فیلمنامه، این ظرفیت را ایجاد می‌کند که مردم آن سریال را دوباره ببینند و دنبالش کنند. به هر حال این نوع سریال‌ها برای مردم یک نوع وابستگی ایجاد کرده که قصه و فیلمنامه خوب می‌تواند این خاطرات خوش و نوستالژی زیبا را برایشان تکرار کند.

او در پاسخ به این سؤال که نظرسنجی‌های تلویزیون را باور دارد که ۷۰ درصدِ مردم تلویزیون می‌بینند، افزود: من گاهی احساس می‌کنم بینندگان ما بیشتر از این آمارها و ارقام‌اند. صداوسیما شاید در این خصوص خیلی سختگیرانه اظهارنظر می‌کند. در ارتباطاتی که با مردم داریم می‌بینیم مخاطبان ما را به واسطه «نون‌خ» می‌شناسند و چقدر این سریال را دنبال کرده‌اند؛ به این باور می‌رسیم شاید بیش از این درصدها مردم مخاطب تلویزیون و سریال‌هایش هستند.

فرجی که گفته می‌شود قرار است یک سریال در نمایش‌خانگی را پیگیری کند به «کندو» احمدرضا درویش اشاره کرد که خیلی جدّی امسال این سریال را دنبال می‌کند که به جایی برسد.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • تذکرکاظم صدیقی به دولت درباره برخورد با مردم!
  • سریال «بدل» به تلویزیون می‌رسد
  • ادامه «بدقولی کنداکتوری تلویزیون» با رخنه شبکه یک
  • رخنه به قلب دشمن
  • دستمزد نجومی سعید آقاخانی ؛ شایعه یا واقعیت
  • خونریزی مغزی رنه آدلاید پس از برخورد توپ به سرش در لیگ بلژیک!
  • واکنش تهیه کننده نون خ به دستمزد نجومی سعید آقاخانی
  • چرا پخش یک سریال از تلویزیون با بازی پژمان جمشیدی متوقف شد؟
  • نرخ سرسام‌آور سریال‌سازی تلویزیون فاش شد
  • بازیگر پایتخت در سن ۷۱ سالگی |‌ عکس