Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، دکتر محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در ادامه سفر به استان اصفهان، در نوزدهمین جلسه هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان حضور یافت.

دکتر طهرانچی در این جلسه با بیان اینکه افزایش حق جذب سرآمدان علمی یکی از مصوبات هیات امنای مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی است، گفت: این امر منجر به بهبود و ارتقای جایگاه مقالات علمی و پژوهشی با کیفیت خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حق جذب سرآمدان علمی در حوزه علوم و مهندسی در مقالات و ثبت اختراعات و در حوزه علوم انسانی مربوط به نظریه پردازی است.

عضو هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی خاطرنشان کرد: ایجاد طرح هیأت علمی(الف) و (ب) از دیگر برنامه‌های اجرا شده در دانشگاه آزاد اسلامی است که در این طرح، حق مرتبه علمی اعضای هیأت علمی تمام وقت 55 درصد و حق جذب آنان تا 150 درصد افزایش داشته است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خاطرنشان کرد: رسیدگی به معیشت و حقوق و مزایای کارمندان دانشگاه، جزو اولویت های دانشگاه است. از سال گذشته تاکنون حقوق کارمندان حداقل 50 درصد افزایش داشته و این افزایش ادامه خواهد داشت.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ضمن اشاره به اینکه در حال حاضر 85 درصد آموزش عالی شهریه پرداز هستند و نظام قیمت گذاری شهریه دانشجویان نیز در اختیار دولت است، تأکید کرد: دولت افزایش نرخ شهریه را مدیریت و تعیین می‌کند و این در حالی است که دولت با توسعه دانشگاه های شهریه پرداز، روند قیمت گذاری شهریه را انجام می‌دهد و صرفاً در بخش خصوصی افزایش حقوق 20 درصدی و در بخش دولتی افزایش 100 درصدی را برنامه ریزی کرده است.

وی اظهار داشت: توجه به وضعیت معیشت کارکنان و استادان دانشگاه آزاد اسلامی که 42 درصد آموزش عالی کشور را در بر می‌گیرند و حقوق آنان از محل منابع دولتی تأمین نمی‌شود، بسیار حائز اهمیت بوده و لذا اهتمام مجلس شورای اسلامی در این خصوص بسیار ضروری است.

دکتر طهرانچی ادامه داد: ایجاد صندوق پژوهش دانشگاه با انعقاد تفاهم نامه همکاری با صندوق نوآوری و شکوفایی و بانک تجارت برای اختصاص 5 هزار میلیارد ریال وام چهار درصد به شرکت های دانش بنیان از دیگر اقدامات دانشگاه آزاد اسلامی است.

وی گفت: در سال جاری سامانه سپاری در دستور کار قرار گرفت و علیرغم مشکلات مرتفع شده که در واحدهای دانشگاهی به دلیل پراکندگی داده‌ها به وجود آمد، توانمندی دانشگاه در ارتقای کیفیت تحصیل در کشور انجام شد.

دکتر طهرانچی با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی در عرصه جذب دانشجویان غیرایرانی و توسعه فعالیت‌های بین المللی، برنامه ریزی منسجمی داشته است، تصریح کرد: دانشجویانی از کشورهای عراق، آذربایجان، ترکیه و افغانستان در دانشگاه آزاد اسلامی جذب شده اند و در حال ادامه تحصیل هستند، به نحوی که تعداد دانشجویان غیرایرانی از 9 هزار نفر در دو سال گذشته به 20 هزار دانشجو افزایش یافت.

وی در پایان خاطرنشان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان(خوراسگان) به دلیل موقعیت خاص کشور عراق، به عنوان هماهنگ کننده دانشجویان عراقی تعیین شد و اقدامات و فعالیت های بسیار خوبی در این واحد دانشگاهی در این زمینه انجام شده است.

انتهای پیام/

حمید انصاری کد خبر: 1091025 برچسب‌ها سرآمدان علمی محمدمهدی طهرانچی دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: سرآمدان علمی محمدمهدی طهرانچی دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان دانشگاه آزاد اسلامی سرآمدان علمی حق جذب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۱۹۸۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکیل قرارگاه ارتقای کمک به کارآمدی نظام حکمرانی کشور در بسیج اساتید

ایسنا/گیلان رئیس بسیج اساتید کشور از تشکیل قرارگاه ارتقای کمک به کارآمدی نظام حکمرانی کشور خبر داد و گفت: بسیج اساتید در قالب مسئله محوری با تشکیل اندیشکده‌های تخصصی و حلقه‌های علمی اقداماتی را در رابطه با شناسایی نیازهای اساسی کشور و توجه به حل آنها از طریق روش‌های تحقیق، توسعه و بررسی علمی در کشور دنبال می‌کند.

محمدرضا مردانی امروز ششم اردیبهشت در گفت‌وگوی اختصاصی با ایسنا در خصوص نقش آفرینی بسیج اساتید در جبهه علمی و فرهنگی و جهاد تبیین اظهار کرد:  بسیج اساتید متشکل از اعضای هیأت علمی و غیر هیأت علمی دانشگاه‌های کشور بوده و به صورت فردی در ارتباط با توسعه و گسترش فعالیت‌های علمی در رشته و تخصص خود نقش آفرین هستند.

وی افزود: بسیج اساتید در قالب مسئله محوری با تشکیل اندیشکده‌های تخصصی و حلقه‌های علمی اقداماتی را در رابطه با شناسایی نیازهای اساسی کشور و توجه به حل آنها از طریق روش‌های تحقیق، توسعه و بررسی علمی در کشور دنبال می‌کند.

رئیس بسیج اساتید کشور با تأکید بر اینکه اولویت ما کمک به اعتلای نظام آموزش عالی کشور است، گفت: در این راستا اندیشکده حکمرانی آموزش عالی را تشکیل دادیم و گروه‌های علمی شکل گرفته  که در کمک به مرجعیت علمی آموزش عالی کشور قدم‌هایی بر می‌دارد. حضور اساتید بسیجی در اتاق‌های فکر وزارت علوم، تشکیل کمیته‌های تخصصی در این زمینه در دانشگاه‌های مختلف از جمله اقداماتی هستند که هر کدام به نوبه خود در تدوین و ارائه بسته‌های سیاستی برای اعتلای آموزش عالی کشور تأثیرگذار می‌باشند.

مردانی از تشکیل قرارگاه ارتقای کمک به کارآمدی نظام حکمرانی کشور در بسیج اساتید خبر داد و تصریح کرد: این قرارگاه متشکل از ۲۲ کمیته تخصصی نظیر اقتصاد مقاومتی، مسکن و شهرسازی، عمران، کشاورزی و منابع طبیعی، زنان و امور خانواده و... که شامل موضوعات مهم و کلان کشور است، و در قالب این کمیته‌ها تفاهم‌نامه‌های متعددی با سازمان‌های مختلف از جمله مرکز بررسی استراتژیک، مرکز پژوهش‌های مجلس، مجمع تشخیص مصلحت نظام، دانشگاه‌ها و مراکز مختلف منعقد کردیم تا نیازهای علمی کشور برای حل مسائل و مشکلات را دنبال کنیم.

وی در خصوص برگزاری اردوی راهیان پیشرفت برای اساتید، گفت: در راستای جهاد تبیین و آگاهی مردم از پیشرفت‌های کشور و دستاوردهای علمی، اردوهای راهیان پیشرفت شکل گرفته که اساتید را در قالب گروه‌های مختلف برای بازدید از این مراکز پیشرفت اعزام می‌کنیم. در استان گیلان هم مراکزی شناسایی کردیم که دستاوردهای علمی داشتند و حتی تا لبه دانش و فناوری کار کردند لذا هماهنگی‌هایی صورت گرفته تا این اردوها برای سایر دانشگاه‌های کشور برگزار و بستری فراهم شود تا دیگر اساتید بتوانند ضمن آشنایی با پیشرفت‌های علمی، ظرفیت‌هایی که در زمینه تداوم پیشرفت‌ها دارند را ارائه کنند و به نوعی تعامل دو طرفه بین اساتید دانشگاه‌های کشور با مراکز علمی در استان‌ها شکل گیرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تحول بی‌واسطه با مردم
  • «برنامه بی‌واسطه» دستاوردهای محققان دانشگاه آزاد اسلامی را به تصویر کشید
  • تحصیل در دانشگاه آزاد ممسنی با کمترین هزینه/ تعامل با شهرداری نورآباد براساس رویکرد فناوری
  • ماراتُن علمی متقاضیان آزمون سراسری برای تصاحب صندلی‌های دانشگاه‌ها
  • توسعه همکاریهای دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان غربی و موسسه آموزشی- تحقیقاتی صنایع دفاعی
  • تشکیل قرارگاه ارتقای کمک به کارآمدی نظام حکمرانی کشور در بسیج اساتید
  • مقوله حجاب اولویت دانشگاه است
  • اجرایی کردن طرح جامع جهاد علمی
  • افزایش تولیدات علمی و فرهنگی دانشگاه در راستای تحقق شعار سال
  • برگزاری دومین همایش بین المللی تاریخ، فرهنگ و تمدن خلیج فارس