Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- رئیس کل دادگستری استان لرستان با اشاره به تشکیل یک هیئت اجرایی مشترک برای انتخابات ۱۴۰۰ اظهارداشت: ۳۰ معتمد محلی به هیئت نظارت معرفی می‌شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم‌آباد، محمد رزم صبح امروز در جمع خبرنگاران این شهرستان با اشاره به برگزاری انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری و ششمین دوره شوراهای شهر و روستا در 28 خرداد سال 1400 اظهارداشت: براساس انعقاد تفاهم نامه‌ای که به امضای شورای نگهبان و هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا و همچنین ستاد انتخابات وزارت کشور رسیده بنا شده است برای انتخابات پیش رو یک هیئت اجرایی مشترک تشکیل شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: فرمانداران با دعوت از اعضای اداری هیئت اجرایی که شامل دادستان شهرستان، رئیس دادگستری شهرستان و رئیس ثبت احوال شهرستان‌اند با تعامل و دقت لازم 30 نفر به عنوان معتمدین محلی به هیئت نظارت شهرستان‌ها معرفی کنند.

رئیس کل دادگستری استان لرستان عنوان کرد: موضوع حائز اهمیت این است که این 30 نفر معتمد محلی شناسایی شوند که سپس باید با امضاء فرماندار به هیئت نظارت شهرستانی معرفی شوند.

554 نفر برای انتخابات شوراهای شهر در استان لرستان نام‌نویسی کردند285 نفر در انتخابات شورا‌های شهر در استان اردبیل ثبت‌نام کردند233 نفر به صورت قطعی در انتخابات شورای اسلامی شهرهای هرمزگان ثبت‌نام کردند

وی با بیان اینکه قانون گذار برای معتمدین محلی نیز شرایطی در نظر گرفته است بیان کرد: هیئت نظارت شهرستان باید این شرایط را دقیق بررسی و احراز کند و با هدف تامین سلامت در انتخابات معتمدین محلی باید واجد شرایطی مانند خوشنام بودن، بدون سوابق تخلفات انتخاباتی در دوره‌های قبلی و افرادی موجه، متدین، با سواد، متعهد، مقید و معتقد به نظام مقدس جمهوری اسلامی باشند.

رزم تصریح کرد: امیدواریم شاهد یک انتخابات رقابتی، پر شور و شعور و با مشارکت حداکثری باشیم و سبب انتخاب فرد اصلح شود.

وی با بیان اینکه دستگاه قضا شاخصه‌های مد نظر مقام معظم رهبری را به طور حتم نصب العین قرار می‌دهد و آنها را پیگیری می‌کند خاطرنشان کرد: هدف ما یک انتخابات پر شور وبا مشارکت حداکثری است که ان‌شاءالله شاهد یک انتخابات سالم در کمال صحت، سلامت و امنیت هستیم.

رئیس کل دادگستری استان لرستان وظیفه دستگاه قضا را صیانت و امانتداری از آرا مردم دانست و گفت: معتمدان محلی که توسط فرمانداران معرفی می‌شوند از گروه‌ها و جناح‌های مختلف باشند و به عنوان نمایندگان افکار عمومی هر شهرستان معرفی شوند تا خدایی نکرده حاشیه سازی انجام نشود و شائبه جانبداری و معرفی از گروه خاصی رخ ندهد.

وی عنوان کرد: امیدواریم شاهد انتخاباتی پر شور و با حضور حداکثری مردم باشیم و با  انتخاباتی رقابتی، سالم و انتخاب افرادی صالح هم به عنوان رئیس جمهور و هم به عنوان اعضای اسلامی شهر و روستا ملت ایران اسلامی سربلند می‌شود.

انتهای پیام/642/ ت

منبع: تسنیم

کلیدواژه: هیئت نظارت استان لرستان هیئت اجرایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۲۰۱۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس جدید فدراسیون فوتبال اسپانیا معرفی شد

پس از ماه‌ها بلاتکلیفی در فدراسیون فوتبال اسپانیا، سرانجام به صورت رسمی رئیس این سازمان معرفی شد. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، فدراسیون فوتبال اسپانیا امروز (جمعه) پدرو روچا را به عنوان رئیس جدید این سازمان و جانشین لوئیس روبیالس، معرفی کرد.

فدراسیون فوتبال اسپانیا از ماه سپتامبر سال گذشته در پی ماجرای رسوایی اخلاقی لوئیس روبیالس و استعفای او؛ به صورت موقت توسط روچا اداره می‌شد تا اینکه انتخابات میان دوره ماه می برای معرفی رئیس جدید برگزار شود اما به دلیل اینکه جز روچای 69 ساله شخص دیگری برای شرکت در این انتخابات نامزد نشده بود، او با حمایت اکثریت اعضای مجمع فدراسیون زودتر از موعد مقرر به عنوان رئیس جدید این سازمان منصوب شد.

حمله پلیس به فدراسیون فوتبال اسپانیا و خانه روبیالس

انتخاب روچا به عنوان رئیس جدید فدارسیون فوتبال اسپانیا، پس از ابراز نگرانی فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) و اتحادیه فوتبال اروپا (یوفا) از وضعیت موجود وگمانه‌زنی‌ها درباره احتمال محرومیت نمایندگان باشگاهی و ملی این کشور به دلیل مداخله دولت در امور فوتبال صورت گرفته است.  

دوره ریاست رسمی روچا بر فدراسیون فوتبال اسپانیا کوتاه و تنها سه ماه خواهد بود (تا زمان برگزاری انتخابات عادی بعدی ریاست فدراسیون) اما همین هم برای نجات پیدا کردن نمایندگان فوتبال اسپانیا از محرومیت‌های فیفا و یوفا کافی خواهد بود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کارگروه مشترک برای آسیب شناسی روند رسیدگی به پرونده‌ها تشکیل شود
  • تشکیل کارگروه‌ تخصصی مشترک بین دانشگاه آزاد و شورای شهر زرقان
  • منتخبان مسابقات ملی «سدید»‌ در لرستان معرفی شدند
  • اعلام زمان بندی انتخابات عضویت در کمیسیون فراقوه‌ای احزاب
  • تشکیل هیئت ویژه نظارت در پرداخت تسهیلات نهضت ملی مسکن
  • نشست نامزدهای دور دوم انتخابات با رئیس هیات نظارت بر انتخابات خوزستان
  • رضوانی عضو هیئت رئیسه ورزش‌های آبی جهان شد/ فتاحیان مدیر اجرایی آسیا باقی ماند
  • رئیس جدید فدراسیون فوتبال اسپانیا معرفی شد
  • تشکیل جلسه در مازندران درخصوص ضرب‌وشتم داور کشتی
  • برنامه‌ صداوسیما برای معرفی نامزدهای دور دوم انتخابات مشخص شد