Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، سرکه فواید و کاربرد‌های متفاوتی دارد و علاوه بر استفاده به صورت خوراکی، یک ماده محبوب برای امور خانه داری نیز محسوب می‌شود. شما می‌توانید از سرکه برای تمیز کردن لکه ها، ضدعفونی و یا حتی تسکین درد گزش حشرات نیز استفاده کنید. این ماده موارد استفاده بی نظیری دارد که احتمالاً از شنیدن برخی از آن‌ها به شدت شگفت زده خواهید شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرکه یک ماده رایج و محبوب برای تمیزکاری است. شما می‌توانید از سرکه برای تمیز کردن لوازم خانگی و بسیاری از سطوح استفاده کنید. معمولاً خواص پاک کنندگی سرکه برای تمیز کردن برخی از سطوح بسیار مناسب‌تر است و به کار بردن آن روی برخی سطوح دیگر می‌تواند موجب ایجاد ساییدگی و آسیب به آن شود. در ادامه می‌توانید با چند کاربرد سرکه در خانه داری برای تمیز کردن سطوح مختلف آشنا شوید.

استفاده از محلول جوش شیرین و سرکه سفید برای تمیز کردن قهوه جوش یا قوری

استفاده مداوم از قهوه جوش و قوری موجب ایجاد لکه‌های قهوه‌ای رنگ روی آن می‌شود. استفاده از محلول جوش شیرین و سرکه سفید ماده‌ای مؤثر برای از بین بردن این لکه‌های است. برای تمیز کردن قهوه جوش با استفاده از سرکه می‌توانید محلولی از یک فنجان سرکه سفید و ۴ قاشق غذاخوری جوش شیرین را داخل قوری یا قهوه جوش بریزید و سپس آن را بجوشانید. این کار موجب می‌شود تا رسوبات و لکه‌های به جامانده در قوری یا قهوه جوش شما به راحتی تمیز شود.

اگر در خانه دستگاه قهوه جوش دارید، برای تمیز کردن آن نیز می‌توانید مخزن دستگاه را از سرکه سفید پر کنید. سپس اجازه دهید تا سرکه به جوش بیاید. در نهایت آب را تخلیه کنید. توجه داشته باشید که قبل از استفاده حتماً دو بار دستگاه را از آب پر کنید و تخلیه نمایید تا بو و طعم سرکه از آن خارج شود.

تمیز کردن اجاق گاز با استفاده از ترکیب سرکه سفید و جوش شیرین

از بین بردن لکه‌های خشک شده روی اجاق گاز و تمیز کردن روغن روی آن به راحتی با استفاده از ترکیب سرکه سفید و جوش شیرین امکان پذیر است. برای این کار تنها لازم است محلولی از مقداری سرکه سفید و جوش شیرین را با هم ترکیب کنید و از آن برای تمیز کردن گاز استفاده نمایید.

تمیز کردن ماشین ظرفشویی با استفاده از سرکه سفید

استفاده مداوم از ماشین ظرفشویی می‌تواند موجب ایجاد جرم و بوی نامطبوع در دستگاه شما شود. برای تمیز کردن ماشین ظرفشویی می‌توانید یک بار در سال یک فنجان سرکه سفید خالص را در ماشین ظرفشویی خالی بریزید. سپس دستگاه را روی یک برنامه کوتاه مدت روشن کنید. این کار موجب از بین رفتن رسوبات آهک و مواد شوینده از دستگاه می‌شود و بوی نامطبوع آن را نیز از بین می‌برد.

تمیز کردن دستگاه بخور با استفاده از سرکه سفید

مسیر فیلتر‌های دستگاه بخور ممکن است بعد از مدتی توسط جرم‌ها گرفته شود و دیگر کارایی اولیه خود را نداشته باشد. برای تمیز کردن این فیلتر‌ها باید آن‌ها را از دستگاه جدا کنید و سپس در ظرفی از سرکه سفید قرار دهید. بعد از چند ساعت فیلتر‌ها را بردارید و با آب بشویید. مشاهده می‌کنید که تمام رسوبات از روی فیلتر جدا شده و به خوبی تمیز شده اند.

تمیز کردن دوش و وان حمام با استفاده از ترکیب سرکه و جوش شیرین

سرکه سفید یک ماده تمیز کننده قوی و از بین برنده جرم و رسوب است. برای تمیز کردن دوش و وان حمام می‌توانید یک پارچه را به سرکه سفید آغشته کنید و مقداری جوش شیرین روی آن بپاشید. حالا با استفاده از این پارچه دوش و وان حمام را تمیز کنید و ببینید که چگونه درخشان و تمیز می‌شوند. برای تمیز کردن سوراخ‌های دوش که بعد از مدتی توسط جرم‌ها مسدود می‌شود نیز می‌توانید مقداری سرکه در یک کیسه پلاستیکی بریزید. سپس کیسه را طوری روی سطح دوش وصل کنید که قسمت آبریز آن داخل سرکه قرار بگیرد. حالا قسمت بالای پلاستیک سرکه را با کمک یک طناب کوچک ببندید. اجازه دهید دوش حمام برای چند ساعت داخل سرکه بماند تا همه رسوبات آن از بین برود. سپس آن را با آب فراوان بشویید.

تمیز کردن پرده حمام با استفاده از سرکه سفید

شما می‌توانید برای تمیز کردن پرده حمام نیز از سرکه استفاده کنید برای این کار باید یک ظرف سرکه آماده کنید و سپس با استفاده از یک اسفنج شروع به تمیز کردن پرده با استفاده از آن نمایید.

کاربرد بی نظیر سرکه سفید برای تمیز کردن جرم کاسه توالت

سفید کردن کاسه توالت و از بین بردن لکه‌های روی آن با استفاده از سرکه سفید به راحتی امکان پذیر است. برای این کار باید مقداری سرکه سفید خالص را روی تمام بخش‌های کاسه توالت خود بریزید و اجازه دهید ۵ دقیقه بماند و سپس با استفاده از یک برس همه بخش‌ها را تمیز کنید. در صورت نیاز می‌توانید روی لکه‌های سخت مقدار دیگری سرکه سفید اسپری کنید تا لکه‌ها به طور کامل از بین بروند.

تمیز کردن پنجره و شیشه‌ها با استفاده از سرکه سفید

یک کاربرد سرکه سفید در خانه داری مربوط به استفاده از آن برای تمیز کردن شیشه‌ها است. برای این کار باید یک پارچه مناسب را به محلولی از یک بخش سرکه سفید و ۱۰ بخش آب گرم آغشته کنید. سپس با استفاده از این پارچه شیشه‌ها را تمیز نمایید.

تمیز کردن داخل یخچال با استفاده از سرکه سفید

کثیف شدن قسمت‌های داخلی یخچال موجب ایجاد بوی نامطبوع در آن می‌شود. برای تمیز کردن بخش‌های داخلی یخچال می‌توانید ترکیبی از سرکه سفید و آب را به مقدار مساوی تهیه کنید. سپس از این ترکیب برای تمیز کردن یخچال و فریزر خود و از بین بردن بوی نامطبوع آن استفاده کنید. در نهایت نیز تمامی سطوح را با استفاده از یک پارچه خشک میکروفیبر تمیز نمایید.

موارد کاربرد سرکه سفید در تمیز کردن خودرو

شما می‌توانید از سرکه برای پاک کردن برچسب‌های روی سپر یا شیشه ماشین استفاده کنید. از طرف دیگر پاک کردن شیشه ماشین با استفاده از سرکه رقیق شده در زمستان موجب جلوگیری از یخ زدن آن می‌شود.

تمیز کردن مایکروفر با استفاده از سرکه سفید

شما می‌توانید از خواص پاک کنندگی سرکه برای تمیز کردن مایکروفر نیز استفاده کنید. برای این کار باید سرکه و آب را به مقدار مساوی با هم ترکیب کنید و سپس کاسه را در مایکروفر قرار دهید. آن را روشن کنید تا به جوش بیاید سپس درب را باز نکنید تا چربی‌های داخل دستگاه با استفاده از بخار سرکه تمیز شوند. در نهایت نیز تمام سطوح را با استفاده از یک پارچه تمیز نمایید.

بیشتر بخوانید

بدترین شوینده‌هایی که سلامت شما را به خطر می‌اندازند

محلول جوش شیرین و سرکه سفید، یک ماده موثر برای تمیز کردن کاشی و سرامیک

محلول جوش شیرین و سرکه سفید ماده بی نظیری برای تمیز کردن انواع سطوح غیر چوبی همانند کاشی و سرامیک است. برای درست کردن محلول جوش شیرین و سرکه تنها لازم است که یک پیمانه سرکه سفید را با یک پیمانه آب ترکیب کنید و داخل یک ظرف اسپری بریزید. سپس مقداری از محلول جوش شیرین و سرکه را روی سطوح مورد نظر بریزید و کمی صبر کنید. بعد محل را با استفاده از اسفنج نم دار تمیز کنید. به طور کلی کاربرد سرکه در خانه داری آن قدر زیاد و مختلف است که شما می‌توانید تنها با اضافه کردن مقداری سرکه سفید در آب آن را به یک ماده تمیز کننده قوی تبدیل کنید.

از بین بردن لکه‌ها از روی لباس با استفاده از سرکه سفید

شما می‌توانید از سرکه سفید برای از بین بردن لکه‌های رنگ و یا از بین بردن آدامس از روی پارچه و سطوح استفاده کنید. برای از بین بردن آدامس از روی پارچه تنها کافی است که مقداری سرکه روی آن بریزید و سپس با تمام قدرت آن را تمیز کنید برای از بین بردن لکه‌های رنگ از روی پارچه نیز باید آن را داخل سرکه داغ قرار دهید تا لکه به طور کامل از بین برود.

تمیز کردن کفش‌های چرمی با استفاده از سرکه سفید

از رایج‌ترین کاربرد سرکه در خانه داری می‌توان به استفاده از آن برای تمیز کردن کفش‌های چرمی اشاره کرد. برای این کار می‌توانید یک قاشق غذاخوری سرکه سفید را با یک فنجان آب ترکیب کنید. سپس از این محلول برای تمیز کردن کفش‌های چرمی تان استفاده نمایید.

از بین بردن بوی نامطبوع دود از لباس با استفاده از سرکه سفید

یکی دیگر از موارد کاربرد سرکه سفید استفاده از آن برای از بین بردن بوی نامطبوع و یا بوی دود از روی لباس است. برای این کار بهتر است وان حمام را پر از آب گرم به همراه یک فنجان سرکه سفید کنید. سپس لباس هایتان را در قسمت بالای آن آویزان کنید. بخار آب و سرکه موجب از بین رفتن بوی دود از روی لباس می‌شود.

جلوگیری از کپک با استفاده از سرکه سفید

رایج‌ترین کاربرد سرکه سفید در خانه داری استفاده از آن برای جلوگیری از کپک است. زمانی که شما با استفاده از سرکه سطحی را تمیز می‌کنید امکان ایجاد کپک در آن سطح بسیار کمتر می‌شود.

نرم کردن لباس‌ها با استفاده از سرکه سفید

سرکه به طور طبیعی موجب تجزیه اسید اوریک و باقیمانده صابون از روی لباس می‌شود و از همین رو لباس شما را به شدت نرم و لطیف می‌کند. استفاده از یک فنجان سرکه در ماشین لباسشویی می‌تواند مثل نرم کننده برای لباس‌های شما عمل کند.

استفاده از سرکه سفید برای تسکین درد و خارش ناشی از گزش حشرات

سرکه سفید یک ماده مؤثر برای رفع خارش بعد از گزش حشرات است. شما می‌توانید برای تسکین خارش مقدار سرکه را روی محل گزش پشه یا حشرات قرار دهید. تنها موضوعی که باید به آن توجه کنید این است که هیچ گاه از سرکه روی سطوح زخم باز استفاده نکنید.

کاربرد سرکه سیب به عنوان ماده‌ای مؤثر برای دفع حشرات

از دیگر موارد استفاده و کاربرد سرکه سیب می‌توان به مؤثر بودن این ماده در دفع حشرات اشاره کرد. برای این کار تنها لازم است مقداری سرکه سیب را روی پوست خود بمالید و ببینید که چگونه این کار موجب دفع حشرات می‌شود. به علاوه شما می‌توانید از ترکیب یک واحد سرکه و یک واحد آب برای از بین بردن مورچه‌ها و حشرات از باغچه خود نیز استفاده کنید.

استفاده از سرکه سفید برای درخشندگی مو‌ها

اگر مو‌های شما ظاهری کدر پیدا کرده و دیگر درخشندگی سابق خود را ندارد، می‌توانید برای شستشوی مو‌ها از سرکه سفید بعد از شامپو زدن به مو استفاده کنید. برای این کار باید یک قاشق غذاخوری سرکه را با یک فنجان آب گرم ترکیب کنید و از آن برای شستن مو‌ها استفاده نمایید.

استفاده از سرکه سفید برای باز کردن درپوش شیشه

شاید برایتان جالب باشد که بدانید کاربرد سرکه سفید در خانه داری فراتر از تمیز کردن و دفع حشرات است. یکی از موارد استفاده سرکه این است که شما می‌توانید از این ماده برای باز کردن درپوش شیشه‌ها نیز استفاده کنید. برای این کار تنها لازم است شیشه‌ای را که در آن به راحتی باز نمی‌شود، به صورت وارونه نگه دارید. سپس مقداری سرکه داغ روی قسمت پشتی درب آن بریزید. این کار موجب می‌شود تا درب شیشه به راحتی باز شود.

از بین بردن علف‌های هرز از موارد کاربرد سرکه سفید

شما می‌توانید برای از بین بردن علف‌های هرز مقداری سرکه دقیقاً روی محل مورد نظرتان اسپری کنید. برای این کار بهتر است یک روز خشک و آفتابی را انتخاب کنید. توجه داشته باشید که تنها روی قسمت‌هایی از باغچه که گیاه هرز در آن رشد کرده سرکه بریزید.

استفاده از سرکه سفید برای تمیز کردن گوش سگ‌ها

شاید برایتان جالب باشد که بدانید کاربرد سرکه در خانه داری برای تمیز کردن گوش سگ نیز مؤثر خواهد بود. برای این کار می‌توانید با استفاده از یک پارچه تمیز آغشته به محلول ۴ قاشق غذاخوری آب و یک قاشق غذاخوری سرکه سفید گوش‌های سگ خانگی تان را تمیز کنید.

آیا سرکه ضدعفونی کننده است؟

یکی از رایج‌ترین سوالاتی که احتمالاً ذهن خیلی از افراد را به خود درگیر کرده است، این است که آیا واقعاً سرکه یک ضدعفونی کننده است؟ بهتر است بدانید که سرکه یک ماده ضد باکتریایی قوی است و می‌تواند به از بین بردن میکروب‌ها نیز کمک زیادی کند. شما می‌توانید از سرکه برای ضدعفونی کردن سطوح و همچنین شستن میوه‌ها و سبزیجات استفاده کنید. به جای شست و شوی انواع میوه‌ها و سبزیجات با استفاده از آب می‌توانید آن‌ها را در سرکه سیب قرار دهید تا تمام آلودگی‌ها از بین برود. خاصیت ضد باکتریایی سرکه سیب به سفیدکنندگی و از بین بردن لکه‌های دندان نیز کمک زیادی می‌کند و از طرفی موجب خوشبو شدن دهان شما نیز می‌شود.

نکاتی که باید در مورد استفاده سرکه برای تمیز کردن بدانید

*هیچ گاه از سرکه برای تمیز کردن صفحات گرانیتی یا مرمر استفاده نکنید. زیرا این کار موجب آسیب دیدن به این سطوح می‌شود.

*استفاده کردن از سرکه برای تمیز کردن سطوحی که بین آن‌ها به وسیله دوغاب پرشده است موجب آسیب دیدن به آن می‌شود.

*هیچ گاه از سرکه برای تمیز کردن سطوح چوبی و یا کفپوش‌های چوبی استفاده نکنید. زیرا این کار موجب می‌شود تا سطح چوب کدر شده و ظاهری نامناسب پیدا کند.

*هیچ گاه از سرکه برای تمیز کردن صفحه رایانه و یا تلفن همراه خود استفاده نکنید.

منبع:مجله کوروش

انتهای پیام/

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سرکه سیب سرکه سفید کاربرد سرکه پاک کردن لکه ها ترفندهای خانه داری ترفندهای جالب شما می توانید از سرکه استفاده از سرکه سفید استفاده از سرکه سفید سرکه برای تمیز کردن سرکه سفید در خانه داری کاربرد سرکه سفید بین بردن لکه استفاده از آن بین بردن لکه ها برای این کار نیز استفاده کنید استفاده از یک برای از بین بردن ماشین ظرفشویی استفاده نکنید تنها لازم یک فنجان سرکه قاشق غذاخوری ترکیب کنید تمیز کنید کار موجب بوی نامطبوع مقداری سرکه روی لباس جوش شیرین سرکه سفید موجب ایجاد قرار دهید کردن سطوح دفع حشرات آن می شود وان حمام یک پارچه قهوه جوش سرکه سیب شیشه ها یک ماده روی آن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۲۰۲۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انواع ورق صنعتی مهم کدام‌اند؟ چه کاربردی دارند؟

انواع ورق صنعتی کدام‌اند؟ کدام ورق های صنعتی در ساختمان مورد استفاده قرار می‌گیرند؟ ورق استیل چیست و چه کاربردی دارد؟ ورق گالوانیزه چه نقشی در صنایع امروزی دارد؟ اینها همه پرسش هایی است که بسیاری از کاربران درباره انواع ورق صنعتی می‌پرسند. اگر این سوالات، ذهن شما را هم درگیر کرده است، ما در این مقاله به شما پاسخ خواهیم داد.

کاربرد انواع ورق صنعتی به ویژه در صنعت ساختمان باعث شده است که بسیاری از پیمانکاران و تامین کنندگان، به سمتی بروند که بتوانند برای پروژه های خود ورق مورد نیاز را تهیه و تامین کنند. در کنار ورق ها تهیه میلگرد، مفتول، ناودانی و نبشی مورد نیاز برای پروژه ها نیز باید تامین شوند. قیمت آهن آلات اهمیت ویژه ای در بین پیمانکاران و تامین کنندگان دارد. معمولا برای ساخت یک سازه جدید، قیمت میلگرد آنلاین شاید اولین چیزی باشد که دغدغه کارفرما و مهندس پروژه است. بعد از آن، قیمت انواع ورق صنعتی مورد استفاده در ساختمان اهمیت پیدا می‌کند. بسیاری از سایت ها مثل آهن رویال، قیمت آنلاین انواع آهن آلات را به صورت لحظه ای گزارش می‌کنند و شما به عنوان یک کاربر برای اطلاع دقیق از قیمت آهن، می‌توانید وارد این سایت ها شوید.

البته وقتی صحبت از استفاده ورق های صنعتی در صنعت ساختمان می‌کنیم، معنی آن این نیست که این ورق ها فقط در این صنعت به کار می‌روند، اما عموم مردم که درگیر ساخت و ساز هستند، در این حیطه با ورق های صنعتی روبه‌رو می‌شوند. در بندهای بعدی قصد داریم به معرفی سه مورد از انواع ورق صنعتی که در صنایع مختلف به کار می‌روند، توضیحاتی خدمت شما ارائه کنیم:

انواع ورق صنعتی مهم و کاربرد آنها در صنایع

به نظر می‌رسد سه تا از مهمترین ورق های صنعتی که در حال حاضر در صنایع مختلف به خصوص، صنعت ساخت و ساز مورد استفاده قرار می‌گیرد، عبارتند از:

ورق گالوانیزه

ورق سیاه

ورق استیل

البته در این لیست، شاید جای ورق های دیگر هم خالی باشد، اما فعلا پرکاربردترین ورق های صنعتی، همین مواردی است که در بالا به آنها اشاره کردیم.

آشنایی با ورق گالوانیزه و کاربردهای آن

ورق گالوانیزه شاید یکی از مهمترین ورق های صنعتی موجود باشد که در بسیاری از صنایع، از آن برای تولیدات مختلف استفاده می‌کنند. برای ساخت سازه های فولادی، از ورق ها و فرآورده های گالوانیزه استفاده می‌کنند که به این معناست که ورق های گالوانیزه در ساختمان سازی هم کاربرد گسترده ای دارند. فولاد و آهن به تنهایی، متریال مستحکم و مقاومی هستند، اما یکسری مشکلات آنها را تهدید می‌کند. شاید باور نکنید، اما آهن و فولاد با آن همه مقاومت و استحکام بی نظیر، اما در برابر آب شکننده هستند و بعد از مدتی دچار زنگ زدگی، خوردگی و در نهایت پوسیدگی می‌شوند. به منظور جلوگیری از زنگ زدگی و خوردگی، یکی از بهترین روش هایی که می‌توان به کار گرفت، گالوانیزه کردن آهن آلات مختلف است.

در فرایند گالوانیزه کردن، آهن و فولاد باید داخل روی مذاب فرو برود. بعد از سرد شدن در این فرایند، آهن در برابر پوسیدگی، زنگ زدگی و خوردگی مقاومت نشان خواهد داد. یعنی در واقع روی، نقش سپر محافظتی را برای آهن و فولاد بازی می‌کند و به خاطر خواصی که در مجاورت رطوبت و اکسیژن دارد، می‌تواند احتمال زنگ زدگی و خوردگی را به پایین ترین حد ممکن برساند.

از این رو قیمت ورق گالوانیزه نسبت به قیمت ورق های دیگر، بالاتر است. اما با این حال کاربرد ورق گالوانیزه در صنایع مختلف، به شدت مقرون به صرفه است، زیرا هم تهیه آن ارزان تمام می‌شود و هم بین 20 – 30 سال در مناطق مرطوب دوام می‌آورد. یعنی یکبار برای همیشه این هزینه اتفاق می‌افتد.

به خاطر قیمت مناسب و مقاومت در برابر رطوبت، ورق گالوانیزه کاربردهای گسترده ای دارد، از جمله:

کاربرد در صنعت کشاورزی: برای ساخت ابزار آلات و ماشین آلات کشاورزی از ورق گالوانیزه استفاده می‌کنند.

کاربرد در صنعت خودروسازی: در صنعت خودرو، از ورق گالوانیزه برای استحکام بدنه خودرو و دیگر نقاط استفاده می‌شود.

کاربرد در ساخت توربین ها: در ساخت توربین های بادی، برقی و آبی، از ورق گالوانیزه استفاده می‌شود.

کاربرد در صنعت لوازم خانگی: در صنعت لوازم خانگی از ورق گالوانیزه برای تولیداتی همچون یخچال، ماشین لباسشویی، ماشین ظرفشویی و لوازم آشپزخانه ( کار، چاقو و ...) از ورق گالوانیزه استفاده می‌کنند.

همچنین این ورق کاربردی در صنعت ساختمان، نقش ویژه ای در استحکام سازه ایفا می‌کند.

آشنایی بیشتر با ورق سیاه و کاربرد آن در صنعت

یکی دیگر از پراهمیت ترین و پرکاربردترین ورق های صنعتی موجود، ورق سیاه است.

بد نیست بدانید که ورق های فولادی به دو روش نورد گرم و سرد تهیه می‌شوند. در نورد سرد، ما ورق گالوانیزه را داریم که در بند قبلی به اندازه کافی راجع به آن توضیح دادیم. ورق سیاه اما به روش نور گرم تولید می‌شود و به صورت ساده، ضد سایش و آجدار در اختیار مصرف کنندگان عمده و خرد قرار می‌گیرد. ورق سیاه یکی از با اهمیت ترین کالاهای اولیه در تولیدات صنعتی، ساختمانی و غیره شناخته می‌شود. ورق سیاه را بر اساس ضخامت و وزن، گرید بندی می‌کنند. به همین دلیل، بررسی ورق سیاه قبل از کاربرد در صنعت، بسیار حائز اهمیت است.

آشنایی با ورق استیل و کاربردها

ورق استیل، از دیگر ورق های کاربردی مهم در صنایع مختلف است. این ورق، نوعی از ورق فولادی است که به خاطر ترکیبات ویژه ای که در آن به کار رفته است، دارای خواص مکانیکی متفاوتی نسبت به سایر ورق ها است. ورق استیل را با نام ورق استنلس استیل نیز می‌شناسند و با این نام شاید در صنعت معروف تر باشد. این ورق از نظر خاصیت مغناطیسی به دو نوع استیل بگیر و استیل نگیر دسته بندی می‌شود.

با توجه به کاربردهای گسترده، قیمت روز ورق استیل برای تولیدکننده بسیار مهم است، زیرا این ورق نقش قابل توجهی در تولید تجهیزات مختلف دارد. همچنین در مورد ویژگی های ورق استیل بد نیست بدانید که این ورق ها دارای خاصیت ضد زنگ زدن و پوسیدگی هستند و به همین دلیل، نقش آنها در صنعت بسیار پر رنگ است.

ورق استیل در کارخانه های مختلف فولاد کشور تولید و به بازار عرضه می‌شود. برای اطلاع از قیمت ورق استیل، شما می‌توانید به سایت هایی که به صورت لحظه ای و آنلاین قیمت روز ورق های فولادی را نمایش می‌دهند، مراجعه کنید که یکی از این سایت های معتبر، آهن رویال است.

روش بررسی قیمت انواع ورق صنعتی

آهن رویال، یکی از شرکت های زیر مجموعه های شرکت سهامی رویال است. این مجموعه تلاش می‌کند تا بهترین کیفیت آهن و فولاد را برای مصرف کنندگان صنعتی و ساختمانی تامین نماید و فرآیند تهیه آن را تسهیل کند. قیمت انواع ورق صنعتی اعم از ورق های نورد سرد و گرم در سایت شرکت آهن رویال به نشانی https://ahanroyal.com/ قابل پایش است و به صورت لحظه ای و آنلاین، به روز رسانی می‌شود.

به جهت تسهیل در تامین آهن آلات، شرایط خرید اعتباری و تهاتری با ارائه فاکتور رسمی در سریعترین زمان ممکن در آهن رویال فراهم شده است.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900531

دیگر خبرها

  • روش‌های تمیز کردن فرش روشن
  • نابودی سریع ۹۹ درصد میکروب‌ها با فناوری جدید فرابنفش
  • روایت عجیب از تلاش‌ها برای تعطیلی خانه امن زنان | درها را قفل کردیم، دخترها در آشپزخانه جمع شده و گریه می‌کردند!
  • انواع ورق صنعتی مهم کدام‌اند؟ چه کاربردی دارند؟
  • کاربرد های پمپ آب
  • چگونه سینک آشپزخانه را بدون مواد شوینده شیمیایی تمیز و درخشان کنیم؟
  • بخشش عجیب‌ در خوزستان؛ مقتول، قاتلش را بخشید
  • راز نگه‌داشتن گل طبیعی به مدت طولانی را می‌دانید؟
  • عجیب‌ترین بخشش در خوزستان؛ مقتول، قاتلش را بخشید
  • عجیب‌ترین بخشش در خوزستان: مقتول دستور بخشش قاتلش را داد