Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-05@02:21:05 GMT

کوچکترین عادی‌انگاری موجب شدت‌گرفتن کرونا می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۳۲۰۳۱۸

کوچکترین عادی‌انگاری موجب شدت‌گرفتن کرونا می‌شود

ایسنا/آذربایجان شرقی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان ‌شرقی با اشاره به اینکه وضعیت استان از لحاظ کنترل کرونا در حالت نسبتا پایداری قرار دارد، گفت: کوچکترین عادی‌انگاری موجب شدت‌گرفتن این بیماری خواهد شد.

علیار راستگو در سی و چهارمین جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا، افزود: برای آگاه سازی مردم و هشدار نسبت به دید و بازدیدهای ایام نوروز باید از ظرفیت گروه‌های مرجعی همچون سازمان‌های مردم نهاد، هنرمندان و رسانه‌ها استفاده کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تاکید کرد: موارد مثبت کرونای جهش یافته انگلیسی در استان ما شناسایی شده که خوشبختانه با اقدامات به موقع و شناسایی اطرافیان بیمار مدیریت خوبی در این مورد انجام شده است.

وی گفت: خوشبختانه با توجه به تلاش‌های بخش بهداشت و درمان استان و همراهی مردم، کرونا در استان در مرحله کنترل و مدیریت است.

راستگو از مردم درخواست کرد در ایام نوروز از انجام دید و بازدیدهای نوروزی پرهیز کنند و با رعایت فاصله اجتماعی و استفاده از ماسک و بهداشت فردی از ایجاد موجب جدید این بیماری در استان جلوگیری شود.

وی گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته ۳۹۰ نفر بیمار مبتلا به کرونا در استان بستری شده و فوتی بر اثر این بیماری صفر بوده است؛ امیدواریم با همراهی مردم بتوانیم این بیماری را در استان ریشه کن کنیم.

وی با بیان اینکه براساس رنگ بندی که از سوی وزارت بهداشت اعلام خواهد شد، وضعیت سفرهای نوروزی در تمامی شهرهای استان مشخص می‌شود، اظهار کرد: در این ایام تمامی مهمانسراهای دولتی و مدارس تعطیل خواهد بود و تمامی خدمات از سوی بخش خصوصی با رعایت تمامی شیوه نامه‌های بهداشتی به مسافران ارایه خواهد شد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری آذربایجان شرقی تاکید کرد: تبلیغ برای سفر و جذب مسافر در تمامی وضعیت های زرد، نارنجی، آبی ممنوع است و تمامی مراسمات و امکاناتی که در سال های گذشته در ایام نوروز ارایه می‌شد، امسال به دلیل پیشگیری از کرونا برگزار نخواهد شد.

وی در خصوص سفر به کشورهای همسایه از طریق مرز زمینی، گفت: باید در زمان برگشت به کشور از تک تک مسافران تست "پی سی آر" در مرز گرفته شود و تمامی امکانات در مرز فراهم است.

۷۰۰ واحد متخلف کرونایی در استان پلمب شده است

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تبریز هم در این جلسه از شناسایی ۱۳۱ مورد مثبت کرونای انگلیسی در آذربایجان ‌شرقی خبر داد و گفت: این بالاترین آمار بیماران کرونای انگلیسی در کشور است.

عباسعلی درستی با تاکید بر جلوگیری از برگزاری مراسم و تجمع در استان، ادامه داد: آذربایجان شرقی از نظر وضعیت کنترل کرونا از جمله استان‌های نسبتا موفق کشور بوده و وضعیت در استان نسبتا پایدار است.

وی اظهار کرد: تعداد فوتی‌های استان رو به کاهش بوده و در هفته گذشته ۲۲ نفر فوتی کرونایی داشتیم که به طور متوسط سه نفر به ازای هر روز بوده است.

وی همچنین با اشاره به بازرسی‌های انجام شده از صنوف مختلف در استان، گفت: در این راستا برای ۱۲ هزار واحد صنفی در استان اخطار کرونایی صادر و ۷۰۰ واحد متخلف نیز پلمب شد.

درستی با اشاره به اجرای طرح شهید سلیمانی در استان افزود: در این راستا، ۴۷۴۹ بازدید مشترک، بیش از ۹۰ هزار بازدید توسط نیروهای بهداشت، نزدیک به ۵۸ هزار بازدید توسط بسیج و حدود ۳۱ هزار بازدید توسط جمعیت هلال احمر استان انجام شده است.

به نقل از روابط عمومی استانداری آذربایجان شرقی، وی گفت: تا کنون برای ۳۶ هزار خانوار بسته‌های حمایتی اعم از معیشتی و اقلام بهداشتی توسط تیم‌های حمایتی در سطح استان ارایه شده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی آذربايجان شرقي کروناویروس همه باهم علیه کرونا کرونای انگلیسی آذربایجان شرقی خواهد شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۲۰۳۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اردیبهشت تماشایی در باغ‌های سیب مراغه

این روز‌ها شکوفه‌های سفید و صورتی باغ‌های سیب چشم هر بیننده‌ای را می‌نوازد وزیبایی خاصی به باغ‌های شهر مراغه بخشیده است.

بیشترین باغ‌های سیب آذربایجان شرقی در شهر مراغه قرار گرفته و در این فصل شکوفه‌های سیب طراوت و زیبایی حاشیه رودخانه مردق چای، سراجو چای، کهجوق چای را دوچندان کرده است.

شهرستان مراغه با ۱۴ هزار هکتار باغ سیب قطب تولید این محصول در آذربایجان شرقی است.

سالانه در این شهرستان حدود ۳۰۰ هزار تن سیب تولید و روانه بازار می‌شود.

دیگر خبرها

  • برپایی اردوی تیم ملی تنیس
  • بارش باران در مناطق مختلف آذربایجان شرقی
  • اردیبهشت تماشایی در باغ‌های سیب مراغه
  • حضور ورزشکاران آذربایجان شرقی در اردوی تیم ملی کبدی
  • بارش باران بهاری موجب آبگرفتگی معابر در شهرهای آذربایجان غربی شد
  • زشت است جمعیتی در یک صنف مقدس(پزشکان) با عادی انگاری، دسته جمعی مجلس گناه برپا کنند | باید با عاملان عادی انگاری مجالس گناه قاطعانه برخورد شود
  • (ویدئو) سیل در شبستر آذربایجان شرقی خودرو‌ها را با خود برد
  • تصاویر وحشتناک از سیل عظیم آذربایجان شرقی
  • عادی انگاری شرب خمر توسط برخی افراد/ با مجالس گناه برخورد شود
  • انتقاد امام جمعه یاسوج از شراب‌خواری پزشکان در شیراز