Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@23:18:14 GMT

۲۰ میلیون ماهی قرمز در اصفهان تولید می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۳۲۰۶۶۸

۲۰ میلیون ماهی قرمز در اصفهان تولید می‌شود

محمدرضا عباسی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: سالانه بیش از ۶۷ میلیون ماهی زینتی در استان اصفهان تولید می‌شود که از این شمار افزون بر ۲۰ میلیون قطعه گونه ماهی قرمز یا گلد فیش است.

وی با بیان اینکه تولید و پرورش ماهی زینتی در استان مختص عید نوروز نیست و انواع گونه‌ها و واریته‌ها در طول سال تولید می‌شود، افزود: مراکز تولید و پرورش ماهی‌های زینتی استان اصفهان بیشتر در کاشان، آران و بیدگل و نجف آباد بوده که به سایر استان‌ها از جمله تهران، مشهد و مناطق جنوبی کشور نیز صادر می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر امور شیلات و آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان با بیان اینکه ماهی قرمز گونه مهاجم نیست اما نباید در رودخانه‌ها و منابع آبی آزاد رهاسازی شود، گفت: نگهداری ماهی‌های زینتی به لحاظ ایجاد آرامش اهمیت دارد و طبق اعلام سازمان دامپزشکی ماهی‌های قرمز و سایر گونه‌های ماهی زینتی هیچ مشکلی به لحاظ ویروس کرونا ندارند ضمن اینکه رعایت پروتکل‌های بهداشتی در این زمینه نیز ضروری است.

عباسی به انواع گونه‌های ماهی زینتی پرورشی در استان اصفهان اشاره کرد و گفت: انواع گلد ویدئو، گوپی، مولی و آنجل که از گونه‌های زنده زا و ماهی زبرا که تخم گذار است از جمله ماهیان زینتی و آکواریومی هستند و برای تنوع می‌توان با رعایت اصول صحیح در خانه نگهداری کرد.

ماهی قرمز در تُنگ‌های دهان بسته نگهداری نشود

وی خاطرنشان کرد: ماهی قرمز را نیز نباید در تُنگ‌های دهان بسته که قابلیت اکسیژن رسانی ندارند، نگهداری کرد و برای تعویض آب با توجه به کلر موجود باید ۲۴ ساعت بماند و سپس تعویض شود؛ ماهی قرمز را در آکواریم های کوچک که امکان اکسیژن رسانی دارد می‌توان به مدت طولانی در منزل نگهداری کرد.

مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان با بیان اینکه پرورش ماهی زینتی امروزه به یک فعالیت اقتصادی تبدیل شده و درآمدزا است، خاطرنشان کرد: سال گذشته با ورود کرونا به کشور و شایعاتی که در زمینه احتمال ناقل بودن ماهی قرمز مطرح شد بازار فروش ماهی زینتی تحت تأثیر قرار گرفت اما امسال این مشکل نیز برطرف شده و تولید و فروش انجام می‌شود.

کد خبر 5170019

منبع: مهر

کلیدواژه: ماهی قرمز شیلات جهاد کشاورزی اصفهان محمد رضا عباسی ویروس کرونا کرمانشاه انتخابات 1400 انتخابات شورای شهر و روستا آمار کرونا خطبه های نماز جمعه بوشهر شیراز شیوع کرونا بارش برف عکس استانها شهرستان کرج انتخابات شوراي شهر برف و کولاک استان اصفهان ماهی زینتی ماهی قرمز گونه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۲۰۶۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هوای اصفهان قابل قبول است/ شاخص ۴ شهر بر مدار قرمز و نارنجی

به گزارش خبرنگار مهر، شاخص کیفی هوای کلان‌شهر اصفهان بر اساس داده‌های ۱۵ ایستگاه سنجش فعال در ۲۴ ساعت منتهی به ساعت هفت صبح یکشنبه نهم اردیبهشت با میانگین ۷۶ وضعیت قابل قبول را نشان می‌دهد.

بر اساس داده‌های سامانه برخط کنترل کیفیت هوای سازمان محیط‌زیست (منطقه اصفهان) شاخص هوای این کلان‌شهر امروز در ساعت انتشار این گزارش در ایستگاه خیابان ۲۵ آبان و کردآباد با عدد ۵۶، خیابان احمدآباد، پارک زمزم و رهنان ۷۴، میدان انقلاب ۶۲، بزرگراه خرازی ۹۶، سپاهان‌شهر ۵۲، خیابان فیض ۵۱، بولوار کاوه ۷۳ AQI در وضعیت قابل قبول و در ایستگاه خیابان‌های فرشادی و میرزا طاهر به ترتیب با عدد ۳۷ و ۲۳ پاک است.

شاخص هوای اصفهان همچنین در ایستگاه دانشگاه صنعتی و خیابان زینبیه با عدد ۱۵۳ AQI وضعیت قرمز و ناسالم برای عموم شهروندان و در ایستگاه ولدان با عدد ۱۰۱ ناسالم برای گروه‌های حساس را نشان می‌دهد.

امروز شاخص هوا در خمینی‌شهر با میانگین ۵۴، کاشان ۷۳ و مبارکه با میانگین ۵۵ AQI در وضعیت قابل قبول، سجزی با میانگین ۱۴۱، شاهین‌شهر ۱۰۶ و قهجاورستان با ۱۲۲ AQI ناسالم برای گروه‌های حساس و در نجف‌آباد با ۱۵۲ AQI قرمز و ناسالم برای عموم شهروندان ثبت شد. ایستگاه سنجش آلودگی هوای منطقه صنعتی دولت آباد قطع است.

شاخص کیفی هوا از صفر تا ۵۰ هوای پاک، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم و ۳۰۱ تا ۵۰۰ خطرناک است.

این شاخص به طور معمول برای پنج آلاینده هوا شامل مونوکسیدکربن (CO) ، اُزن (O۳)، دی اکسید نیتروژن (NO۲)، دی اکسید گوگرد (SO۲) و ذرات معلق زیر ۲.۵ میکرون (PM۲.۵) اندازه گیری و به طور روزانه در ایستگاه‌های پایش هوا، ثبت می‌شود.

شاخص کیفی هوا ( Air Quality Index ) معیاری است که غلظت ترکیبات مختلف آلاینده موجود در هوا نظیر مونوکسید کربن، دی اکسید گوگرد، ترکیبات نیتروژن دار، اوزون و ذرات معلق ( ذرات کوچک‌تر از ۱۰ میکرومتر و ذرات کوچک‌تر از ۲.۵ میکرومتر) را که دارای حدود مجاز متفاوت با واحدهای مختلف است به یک عدد بدون واحد تبدیل می‌کند و وضعیت آلودگی هوا را نمایش می‌دهد.

کد خبر 6090493

دیگر خبرها

  • ۲ هزار قطعه ماهی زینتی از مرز مهران به عراق صادر شد
  • سیلاب عامل اصلی مرگ و میر ماهیان سد ۱۵ خرداد دلیجان است
  • (تصاویر) شگفت‌انگیزترین اکتشافات در دل دریاها؛ از خوک باربی تا مارماهی کور ژلاتینی
  • گوشت قرمز از مراکز معتبر و موردتایید دامپزشکی تهیه شود
  • سازمان اوقاف خود را مخاطب در جبهه پیشران انقلاب اسلامی می‌داند
  • تن ماهی و رب گوجه چند درصد گران می‌شود؟
  • قلم قرمز روی شاه ماهی نقل و انتقالات پرسپولیس
  • ثبت تصویر گوزن قرمز ایرانی در ارتفاعات جنگلی رودبار + فیلم
  • رخ نمایی مرال قرمز ایرانی در ارتفاعات جنگلی رودبار
  • هوای اصفهان قابل قبول است/ شاخص ۴ شهر بر مدار قرمز و نارنجی