Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-04-27@06:22:22 GMT

تلویزیون در۱۷ روستای صالح‌آباد آنتن نمی‌دهد

تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۳۲۱۰۹۴

تلویزیون در۱۷ روستای صالح‌آباد آنتن نمی‌دهد

در آستانه نوروز باز هم یک سریال تلخ برای بخشی از اهالی شهرستان محروم و مرزی صالح‌آباد در حال تکرار شدن است به طوری که مرزنشینان این خطه همچنان خسته و محروم از برنامه‌های تلویزیونی‌ هستند.

اهالی، دهیاران و شوراهای اسلامی ۱۷ روستا با بیان این مطلب به خبرنگار ما می‌گویند: متأسفانه صالح‌آباد شهرستانی بسیار دورافتاده است که از داشتن اماکن تفریحی، سرگرمی، سالن سینما و.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. محروم است و از سویی به‌خاطر همجواری با دو کشور افغانستان و ترکمنستان در تیررس تهاجم فرهنگی قرار دارد و ایجاب می‌کند مسئولان همت و عنایت بیشتری به این خطه داشته باشند.

دهیار روستای نقدعلی علیا می‌گوید: ۱۷روستا از دهستان قلعه حمام (شهرستان صالح‌آباد) از دکل و سایت شهیدحسینی آنتن ایرانسل و دیجیتال گیرنده‌های تلویزیونی را دریافت می‌کنند که با مشکلات زیادی از جمله قطعی و اختلال در شبکه‌های تلویزیونی و همچنین قطع آنتن‌دهی اپراتور همراه است و بیش از ۹۰درصد مشکل به خاطر قطعی برق سایت شهیدحسینی است که این مهم بیشتر در فصل پاییز و زمستان رخ می‌دهد و به دلیل سخت‌گذر و کوهستانی بودن مسیر سایت در زمستان گاهی بیش از یک ماه شبکه‌های تلویزیونی و آنتن ایرانسل قطع است.

محمدعلی پیشقدم می‌افزاید: تنها اپراتور جوابگوی اینترنت در شهرستان ایرانسل است و باتوجه به شیوع ویروس کرونا و تعطیلی مدارس، دانش‌آموزان این ۱۷ روستا برای ادامه آموزش به تلویزیون و فضای مجازی نیاز مبرم دارند و این نیاز اولویت اول مردم است.

وی پیشنهاد می‌کند با انتقال زمینی کابل برق این سایت که دلیل اصلی قطعی‌هاست این مشکل را برای همیشه در برابر طوفان، برف، سرقت و... بیمه کنند و اهالی روستاهای جهان‌آباد، قشه توت، جعفریه، یکه توت، خواجه طاعون، امام قلعه، پده جانمراد، بنی تاک، برجک، نقدعلی سفلی، نقدعلی علیا، قلعه حمام، سراب، رحیم‌آباد، حاجی‌آباد، کالسرخ و میخک را از محرومیت و سردرگمی نجات دهند.

علی‌اکبر رستگارمقدم، رئیس شورای اسلامی روستای جهان‌آباد هم می‌گوید: این مشکل را به تمام مسئولان شهرستان و حتی استان بازگو کرده‌ام به طوری که دیگر همه مرا به خوبی می‌شناسند، اما متأسفانه گذشت زمان ثابت کرده اراده چندانی برای حل این معضل وجود ندارد، بنابراین انتظار داریم رسانه‌ها به کمک مردم بشتابند تا بلکه صدای مظلومیت و محرومیت مردم به گوش مسئولان برسد و آستین همت بالا بزنند.

هدایتی یکی از اهالی روستای جهان‌آباد هم که به شدت از قطعی دیجیتال این سایت کلافه شده و سخت ناراحت است ضمن قدردانی از روزنامه قدس که بارها به فریاد مردم رسیده است، خبرنگار ما را سوگند می‌دهد و می‌گوید: شما را به خدا یک کاری، یک همتی بکنید، اکنون در آستانه عید نوروز، بیش از یک ماه است اهالی این دهستان (قلعه حمام) تلویزیون ندارند، گویا هیچ مسئولی خیالش نیست و کاری نمی‌کند، لطفاً مثل گذشته باز هم مردمداری کنید و در روزنامه قدس که حامی واقعی و مدافع محرومان و مناطق مرزی است درج کنید تا شاید دولتمردان به خود آیند و فرجی حاصل شود.

دهیار روستای حاجی‌آباد هم درخصوص قطعی سایت شهید حسینی می‌گوید: بیش از یک ماه است تلویزیون قطع هست، پیشتر هم مکرر با اندک بارش و وزش باد اختلال ایجاد شده، اما درحال حاضر مسئولان می‌گویند سارقان کابل‌های برق سایت را سرقت کرده‌اند، آیا باید مردم جور آن را بکشند و همچنان زانوی غم بغل بگیرند!

کاظم احمدی می‌افزاید: بدون تعارف می‌گویم مردم از سر مجبوری رو به نصب ماهواره آورده‌اند! چون نمی‌توانند هر روز هزینه کپی کردن فیلم و سریال در فلش را بدهند، متأسفانه پاسخ مسئولان این است «ما از موضوع خبر داریم و پیگیر هستیم که به طور اساسی و برای همیشه درست شود».

وی خاطرنشان می‌کند: در دی‌ماه هم پس از اینکه دیجیتال قطع کامل شد به همراه بخشدار مرکزی و دهیار بنی‌تاک و یکی از اهالی حاجی‌آباد، مسیر سخت‌گذر و کوهستانی چندکیلومتری سایت را در برف و بوران طی کردیم و به محل رسیدیم که علتش در آن زمان قطعی برق بود، سؤال اینجاست مگر نمی‌شود یک نگهبان و یا نیرویی فنی آنجا به کار گرفت که هم از سرقت احتمالی جلوگیری شود و هم اختلال جزئی مثل قطعی برق را حل کند؟

دهیاران و شوراهای سایر روستاهای صالح‌آباد می‌گویند: باور کنید مانده‌ایم جواب مردم را چه بدهیم و چه کنیم؟! چون مردم معتقدند دهیاران و شوراها باید مشکلات محلی را به هر نحوممکن حل کنند و برداشت مردم این است که چطور دولت به این عظمت نمی‌تواند یک قطعه یا چند متر کابل برق فراهم کند!

یکی از اهالی روستای بنی‌تاک هم می‌گوید: گرچه دولت خدمات ارزشمندی برای روستاها انجام داده و ما غافل نیستیم، اما هر مشکلی جای خودش دارد ایرانسل و اینترنت هم وابسته به سایت است و عملاً دانش‌آموزان روستاها از شبکه شاد محروم‌اند و بی‌سواد بار می‌آیند.

هاشم رحمت‌زاده می‌افزاید: مسئولان مشکل را روکار بودن کابل نوری قلمداد می‌کنند و به همین علت یخ می‌زند! انتظار داریم در آستانه عید نوروز به جد پیگیر شوند تا این مسئله به طور کل حل شود و در شرایط حساس کرونایی مردم بیشتر در خانه بمانند تا درگیر این بیماری منحوس نشوند.

خبرنگار ما چندین بار با مسئول فرستنده‌های صدا و سیمای استان تماس گرفت اما کسی پاسخگو نبود، با این حال قلیچی، فرماندار شهرستان صالح‌آباد به خبرنگار ما می‌گوید: در بازدید حضوری که با قائم‌مقام صدا وسیمای خراسان رضوی از محل سایت شهید حسینی داشتیم، مشخص شد یکی از دستگاه‌ها و تجهیزات مهم این فرستنده تلویزیونی به سرقت رفته و هنوز نتوانسته‌اند آن را تهیه کنند اما مردم بدانند این مشکل در سطح استان در حال پیگیری است.

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: تلویزیون تجهیزات فرستنده صالح آباد خبرنگار ما صالح آباد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۲۱۰۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پخش یک سریال خارجی جدید از تلویزیون

مینی سریال «مامان اشتباه می‌کند» در ژانر خانوادگی از جمعه، ۷ اردیبهشت ماه ساعت ۲۳ از شبکه تهران روی آنتن می رود.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی شبکه تهران، این مجموعه تلویزیونی به کارگردانی فرانسوا ای ول محصول ۲۰۱۸ فرانسه است که در ۶ قسمت ۴۵ دقیقه‌ای تهیه و تولید شده است. 

«مامان اشتباه می‌کند» درباره پسر بچه سه و نیم ساله است که با نقاشی‌هایی که می‌کشد سعی می‌کند، موضوعاتی را بیان کند. او به روانشناس مدرسه می‌گوید که مادرش مامان واقعی او نیست و پلیس به دنبال حل این معماست ... .

در این سریال هنرمندانی همچون آن چریر، تام دی اورنانو، سوفی کانتون، پاسکال البه، ساموئل تیس، کامیل لو و... نقش‌آفرینی می‌کنند.

این سریال از جمعه، ۷ اردیبهشت جایگزین سریال «پنجاه متر مربع» می شود.

«مامان اشتباه می‌کند» هر شب ساعت ۲۳ روی آنتن می‌رود و روز بعد در ساعات ۱۱ و ۱۹ بازپخش می‌شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پخش زنده جام ملت‌های فوتسال آسیا ۲۰۲۴ جمعه ۷‌ اردیبهشت از تلویزیون و آنلاین
  • پخش زنده بازی‌های فوتبال امروز جمعه ۷ اردیبهشت از تلویزیون + سایت آنتن و آپارات
  • فردا ؛ قطعی برق درارومیه
  • بازگشت برنامه «هفت» به آنتن تلویزیون
  • بهروز افخمی با «هفت» دوباره به آنتن تلویزیون می‌آید
  • پخش زنده بازی‌های فوتبال امروز پنجشنبه ۶ اردیبهشت‌ از تلویزیون + سایت آنتن و آپارات
  • گلایه اهالی روستای حمزه آباد مهاباد از وضعیت اینترنت
  • پخش یک سریال خارجی جدید از تلویزیون
  • سریال جدید تلویزیون به دو شبکه می‌رسد
  • پخش زنده بازی‌های فوتبال امروز چهارشنبه ۵‌ اردیبهشت از تلویزیون + سایت آنتن و آپارات