Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: روند آستانه موفق‌ترین روند در مورد سوریه بوده است و وزیر خارجه روسیه هم گفته است که این یک ابتکار برای کمک به روند آستانه است.

خبرگزاری میزان - سعید خطیب‌زاده در نشست خبری خود در روز دوشنبه با خبرنگاران ضمن تبریک فرا رسیدن اعیاد شعبانیه و گرامیداشت بزرگداشت پروین اعتصامی، درباره تحولات سیاست خارجی یک هفته گذشته اظهارداشت: ششمین دوره رایزنی‌های سیاسی ایران و ازبکستان در سطح معاونان سیاسی انجام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر امور خارجه در روز سه‌شنبه ۱۹ اسفند با شرکت‌های فعال در تجارت خارجی داشتند. همچنین آقای ظریف با وزیران امور خارجه فنلاند و ژاپن گفت‌وگوی تلفنی داشتند و روز گذشته هم با نماینده ویژه پاکستان در امور افغانستان دیدار کردند.

وی درباره زمان برگزاری نشست کمیسیون مشترک برجام گفت: زمان برگزاری این نشست هنوز نهایی نشده است.

خطیب‌زاده درباره احتمال راه‌اندازی کریدور ریلی اسرائیل - عربستان - امارات تصریح کرد: رژیم اشغالگر قدس شاید بخواهد از هر فرصتی سوء استفاده کند ولی این رژیم در حضیض مشروعیت است. ایران پیگیر تحولات است و اقدامات موثر خود را در مواضع لازم انجام می‌دهد.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی درباره حضور ایران در نشستی در روسیه درباره افغانستان و حضور نماینده ویژه پاکستان در امور افغانستان گفت: رایزنی‌های نزدیکی با همه کشورها در موضوع افغانستان داشتیم. طبیعی است این رایزنی‌ها در چارچوب دولت افغانستان انجام شود و همچنین موضوع دعوت برای نشست روسیه هم در دست بررسی است. 

خطیب‌زاده در پاسخ به سوالی درباره حمله به کشتی‌های ایران و احتمال دست داشتن اسرائیل در آن حملات گفت: البته باید سخنگوی ستاد کل اظهار نظر کنند، اما محل جغرافیایی این حادثه انگشت اتهام را به سمت رژیم صهیونیستی می‌کشاند، هر زمان که منطقه به سمت آرامش رفته، رژیم اشغالگر قدس آن را به سمت جنگ و ناآرامی برده است.

وی تاکید کرد: این رژیم حیات و ممات خود را در جنگ، بحران و ناآرامی دیده است و حیات خود را در جنگ، بحران و ناآرامی می‌بیند. اگر مشخص شود که کسی در این عملیات خرابکارانه نقش داشته است، جمهوری اسلامی ایران از حقوق خود استفاده خواهد کرد.   سخنگوی دستگاه دیپلماسی درباره اظهارات اخیر مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی افزود: موضوع نظارت بر فعالیت‌های هسته‌ای ایران فنی است و در چارچوب پادمان دسترسی‌های لازم را داده‌ایم. دسترسی‌های دیگری هم در چارچوب پروتکل الحاقی داده بودیم که با مصوبه مجلس تعلیق شد. آژانس باید در چارچوب فنی و بیطرفانه اظهارنظر کند تا روابطش با ایران حفظ شود.

رئیس مرکز رسانه‌ای و دیپلماسی عمومی وزارت امور خارجه درباره عدم حضور ایران در نشست دوحه گفت: سیاست ایران در قبال سوریه مشخص است. از هر ابتکاری که به کاهش آلام مردم سوریه، صلح و بازسازی این کشور بینجامد، استقبال می‌کنیم. روند آستانه سال‌هاست شکل گرفته و روند جداگانه‌ای است.

سخنگوی وزارت امور خارجه تاکید کرد: روند آستانه موفق‌ترین روند در مورد سوریه بوده است و وزیر خارجه روسیه هم گفته است که این یک ابتکار برای کمک به روند آستانه است. بیشتر بخوانید: بایدن و دولت او مسیر سختی را آغاز کردند/ اقدام را با اقدام پاسخ می‌دهیم/ واکنش ایران به اتهام‌زنی رژیم صهیونیستی

تکمیل می‌شود

برچسب ها: خطیب زاده وزارت امور خارجه سخنگوی وزارت امور خارجه

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: سعید خطیب زاده خطیب زاده وزارت امور خارجه سخنگوی وزارت امور خارجه وزارت امور خارجه روند آستانه خطیب زاده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۲۱۲۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جنایات رژیم اسرائیل تحولات سوریه را دچار خدشه کرده است

مشاور ارشد وزیر امور خارجه در امور ویژه سیاسی در گفتگو با نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور سوریه تصریح کرد: جنایات رژیم صهیونیستی تمامی معادلات منطقه را در بحران فرو برده است و روند پیشرفت تحولات سوریه را دچار خدشه کرده است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری تسنیم، گیر پدرسون، نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور سوریه امروز سه شنبه 11 اردیبهشت با علی اصغر خاجی، مشاور ارشد وزیر امور خارجه در امور ویژه سیاسی گفتگو  کرد.

طرفین در این دیدار در رابطه با آخرین تحولات سوریه از جمله لزوم اتخاذ رهیافت‌های جدید جهت کمک به بهبود وضعیت انسانی، مبارزه با تروریسم و همچنین استمرار فرآیند سیاسی سوریه گفتگو و تبادل نظر کردند.

خاجی در ادامه این گفتگوها، با ابراز نگرانی از بحران انسانی سوریه اظهار داشت: جنایات رژیم صهیونیستی در قبال مردم مظلوم فلسطین و همچنین تجاوزات مستمر این رژیم به سوریه و لبنان تمامی معادلات منطقه را در بحران فرو برده است و روند پیشرفت تحولات سوریه را دچار خدشه کرده است.

ایروانی: تحریم‌های یکجانبه علیه سوریه باید لغو شودنماینده سوریه: اقدام ایران مشروع و دفاع از خود بودپیام‌های حمله به پایگاه‌های آمریکا در شرق سوریه

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • سخنگوی وزارت امور خارجه: بیانیه‌ های تکراری، هیچ حقی برای دولت کویت در مورد میدان آرش ایجاد نخواهد کرد
  • مذاکرات دوجانبه صلح جمهوری آذربایجان و ارمنستان در آلماتی
  • جنایات رژیم اسرائیل تحولات سوریه را دچار خدشه کرده است
  • سخنگوی سپاه : در عملیات «وعده صادق» ۱۰ کشور به اسرائیل کمک پدافندی کردند / هیچ کشوری نمی‌خواست ما در این اتفاق موفق شویم
  • نشست خبری سخنگوی وزارت امور خارجه
  • سپاه بزرگ‌ترین نیروی ضد تروریسم جهان است/ آمریکا به دنبال آتش بس در غزه نیست
  • سپاه بزرگترین نیروی ضد تروریسم جهان است/ آمریکا به دنبال آتش بس در غزه نیست
  • کنعانی: ایران برخورد پلیسی با دانشجویان را در دانشگاه‌های آمریکا نمی‌پذیرد
  • هشدار اسرائیل به نمایندگان دیپلماتیک خود در سراسر جهان/ آغاز سفر منطقه‌ای وزیر خارجه آمریکا از عربستان/ دیدار وزیر امور خارجه بحرین با بشار اسد
  • دیدار و گفت‌وگوی رئیس‌جمهور سوریه و وزیر خارجه بحرین