Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-08@12:07:33 GMT

افزایش صید ماهیان استخوانی از دریای خزر

تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۳۲۱۶۵۰

افزایش صید ماهیان استخوانی از دریای خزر

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، اکبر ایلدرم ، معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات گیلانگفت: صیادان گیلانی از بیستم مهر ماه ، آغاز فصل صید تاکنون هزار و ۲۰۲تُن انواع ماهی استخوانی به ارزش  یک میلیارد و ۶۵ میلیون تومان صید کرده اند که این میزان صید ۶ درصد بیشتر از مدت مشابه پارسال است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او  با اشاره به اینکه ۵۱ درصد این صید را ماهی کفال تشکیل می‌دهد،  افزود: بیشترین ماهی صید شده از دریای خزر به ترتیب کفال با ۶۱۷ تُن معادل ۵۱ درصد، ماهی سفید ۵۳۶ تُن معادل ۴۵ درصد، ماهی کپور ۱۱ تُن معادل ۱ درصد و ۳۸ تُن سایر گونه‌ها را شامل می‌شود.

معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات گیلان،  با اشاره به این که گیلان ۴۹ تعاونی صید پره دارد، گفت: ۴ هزار صیاد گیلانی این مقدار ماهی را در ۱۵ هزار پره کشی صید کرده اند و سرانه صید هر تعاونی ۲۴ تُن است.

ایلدرم، با بیان اینکه از ابتدای فصل صید ۴۲ روز به دلیل کولاک بودن صید صیادان به دریا نرفته اند ، تصریح کرد: تا کنون که ۱۵۵ روز از فصل صید می‌گذرد تعاونی‌های صیادی گیلان فقط ۱۱۳ روز فعال بودند.

 

انتهای پیام/م.ع

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شیلات گیلان صید ماهی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۲۱۶۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چین بهاره برگ سبز چای در باغ‌های شمال

حبیب جهانساز، رئیس سازمان چای کشور گفت: با آغاز فصل برداشت چین بهاره در هفته نخست اردیبهشت تاکنون، ۶ هزار و ۱۲۵ تن برگ سبز چای به ارزش ۱۰۰ میلیارد تومان از باغ‌های گیلان و مازندران برداشت شده است.

او افزود: از این مقدار برگ سبز برداشت شده، ۶ هزار و ۱۰۶ تن معادل ۹۹ و ۷ دهم درصد درجه یک و ۲۱ تن معادل ۳ دهم درصد درجه ۲ بوده است.

رئیس سازمان چای کشور همچنین تصریح کرد: در این مدت، هزار و ۳۷۹ تن چای خشک در کارخانه‌های چایسازی شمال تولید شده است.

به گفته جهانساز، سازمان چای کشور در فصل زارعی جدید با ۱۵۰ کارخانه چایسازی تاکنون قرارداد بسته است.

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

دیگر خبرها

  • گزارش بورس امروز چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳
  • ویدیو/ طرز تهیه ماهی دودی؛ چاشنی غذاهای محلی گیلان
  • وضعیت فعلی ذخایر ماهیان خاویاری دریای خزر مطلوب نیست
  • امکان ذخیره حدود ۱۲ میلیون متر مکعب آب در ابرکوه
  • تنها ۳۵ درصد سدهای کشور خالی است + جزئیات
  • افزایش چشمگیر مصرف انرژی‌های تجدیدپذیر در جهان
  • چین بهاره برگ سبز چای در باغ‌های شمال
  • آغاز برداشت برگ‌های زمردین چای از باغ‌های گیلان و مازندران
  • تعاونی‌های قم ۲۰ درصد طرح نهضت ملی را می‌سازند
  • تعاونی های قم ۲۰ درصد طرح نهضت ملی را می سازند