Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بازار نیوز»
2024-05-04@14:28:52 GMT

اختصاص خط ویژه اعتباری به تعاونی‌های دانش بنیان

تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۳۱۷۶۸۳

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی از اختصاص خط ویژه اعتباری این صندوق برای تعاونی‌های دانش بنیان خبر داد و گفت: یک خط ویژه برای شرکت‌های دانش بنیان یا شتابدهنده‌هایی که در قالب تعاونی ایجاد می‌شوند، اختصاص می‌دهیم.

دکتر علی وحدت در دورهمی‌ تعاونی‌های دانش بنیان بر تشکیل تعاونی‌های دانش بنیان تاکید کرد و افزود: یکی از مشکلات ما این است که تیم‌ها برای راه‌اندازی کسب‌وکار خود به سمت راه‌اندازی شرکت جدید دانش بنیان می‌روند، در حالی که ما اگر بتوانیم راهکار و مزیت تعاملی را برای آنها فراهم کنیم و نشان دهیم که ایجاد یک تعاونی دانش بنیان چه مزایایی برای شرکت‌ها خواهند داشت، بسیار مطلوب‌تر خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با بیان اینکه ظرفیت جامعه استارت‌آپی کشور نسبت به شرکت‌های سهامی‌خاص بی‌نظیر است، گفت: ما در صندوق نوآوری و شکوفایی یک خط ویژه اعتباری برای شرکت‌های دانش بنیان یا شتاب‌دهنده‌هایی که در قالب تعاونی ایجاد می‌شوند، قرار می‌دهیم. به عبارت دیگر مجموعه‌ای از خدمات ویژه تعاونی‌محور ایجاد می‌کنیم تا شرکت‌ها به تعاون و همکاری ترغیب شوند. 

به گفته وحدت، حفاظت دانش و اطلاعات در قالب تعاونی‌ها بیشتر از زمانی است که آن شرکت‌ها می‌خواهند به صورت مستقل کار خود را شروع کنند.

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی در مورد میزان استفاده تعاونی‌های دانش بنیان از خدمات صندوق نوآوری نیز گفت: متاسفانه تعاونی‌های حاضر بیشتر برای کارهای موضوعی مثل تعاونی مسکن، تعاونی روستایی و دامپروری شکل گرفته‌اند، لذا وظیفه ما است که از تعاونی‌ها حمایت کنیم تا تحرک بیشتری ایجاد شود. در حال حاضر ۱۰۵ تعاونی دانش بنیان داریم که تنها ۷۲ تعاونی از تسهیلات صندوق نوآوری و شکوفایی به میزان بیش از ۱۱۰ میلیارد تومان استفاده کرده‌اند. این در حالی است که سقف تسهیلات ما برای هر شرکت دانش بنیان ۵۰ میلیارد تومان است، یعنی تعاونی‌ها تنها به اندازه دو شرکت بزرگ از تسهیلات صندوق نوآوری استفاده کرده‌اند که سهم بسیار کوچکی است.

وی بر شکل‌گیری تعاونی دانش بنیان به عنوان الگوی موفق زیست بوم تاکید کرد و افزود: ما خیلی دوست داریم که منابع مالی صندوق نوآوری را در اختیار تعاونی‌های دانش بنیان قرار دهیم؛ زیرا این تعاونی‌ها به الگوی موفقی برای زیست‌بوم نوآوری کشور تبدیل خواهند شد، بنابراین باید مزایای تاسیس تعاونی‌ را به شرکت‌ها نشان دهیم تا بستری مناسب با تاثیر بالا در رشد مجموعه شکل گیرد.

وحدت ادامه داد: چنانچه تعاونی را می‌شناسید که نیازمند تامین مالی است، به ما در صندوق نوآوری و شکوفایی معرفی کنید؛ ما نیز تلاش می‌کنیم پیش از پایان فروردین و در کمترین زمان ممکن به درخواست‌ها رسیدگی کنیم.

بر اساس اعلام روابط عمومی ‌صندوق نوآوری و شکوفایی، رییس صندوق نوآوری و شکوفایی در پایان به خدمات مالی طراحی شده در این صندوق برای شتاب دهنده‌های دانش بنیان اشاره و اظهار کرد: ظرفیت خدمات صندوق برای شتاب دهنده‌ها بسیار مفصل است و خدمات متنوعی چون هم‌سرمایه‌گذاری تا پیگیری دانش بنیان شدن شتاب دهنده‌ها را پیگیری می‌کنیم.
(ایسنا)

برچسب ها: رئیس صندوق نوآوری ، شکوفایی ، سرمایه گذاری لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000NZr

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: رئیس صندوق نوآوری شکوفایی سرمایه گذاری صندوق نوآوری و شکوفایی تعاونی های دانش بنیان شتاب دهنده ها تعاونی ها خط ویژه شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۱۷۶۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توافق‌نامه‌ای برای حمایت از صادرات شرکت‌های دانش‌بنیان

توافق‌نامه همکاری دو جانبه بین سازمان توسعه همکاری‌های علمی و فناورانه بین‌المللی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری و پارک علم و فناوری استان سمنان در راستای توسعه صادرات محصولات شرکت‌های مستقر در پارک این استان منعقد شد.

به گزارش ایسنا، توافق‌نامه مذکور در راستای کمک به توسعه صادرات محصولات شرکت‌های دانش‌بنیان و واحدهای فناور مستقر در پارک علم و فناوری استان سمنان، بین پارک علم و فناوری استان سمنان در بحث توسعه صادرات محصولات شرکت‌های دانش‌بنیان و واحدهای فناور و سازمان توسعه همکاری‌های علمی و فناورانه بین‌المللی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری منعقد شد.

همکاری دو جانبه در خصوص توسعه سرمایه‌گذاری، روابط بین‌الملل و صادرات محصولات شرکت‌های دانش‌بنیان و واحدهای فناور مستقر در پارک علم و فناوری استان سمنان در راستای تحقق اهداف و ماموریت‌های پارک در راستای انتخاب شرکت‌های دارای ظرفیت صادراتی در حوزه‌های مختلف و بررسی اولیه ظرفیت‌های صادراتی و محصول شرکت، اتصال شرکت‌های دارای ظرفیت صادراتی در حوزه‌های مختلف به کارگزار صادراتی یا کارگزاران تجارت برون مرزی مورد تایید برای ارزیابی سطح صادراتی شرکت (ERA)، برگزاری دوره‌های مهارت افزایی جهت توسعه صادرات شرکت‌های دارای ظرفیت صادراتی در حوزه‌های مختلف، ارتباط با کارگزار معتبر ارائه‌دهنده خدمات حقوقی در حوزه صادرات محصولات و عقد قراردادهای بین‌المللی و برگزاری مشترک نمایشگاه‌های بین‌المللی است.

پارک علم و فناوری استان سمنان متعهد شد از تمامی ظرفیت‌های خود جهت توسعه سرمایه‌گذاری، روابط بین‌الملل و صادرات محصولات شرکت‌های دانش‌بنیان و واحدهای فناور مستقر در پارک علم و فناوری استان سمنان استفاده و فضا، امکانات و زیرساخت‌های لازم جهت انجام موارد مرتبط با موضوع تفاهم‌نامه را تامین کند.

سازمان توسعه همکاری‌های علمی و فناورانه بین‌المللی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری نیز متعهد شد نیروی متخصص، امکانات فنی و زیرساخت‌های تخصصی لازم جهت انجام موارد مرتبط با موضوع تفاهم‌نامه را تامین و اتصال شرکت‌های دارای ظرفیت صادراتی در حوزه‌های مختلف به کارگزار صادراتی یا کارگزاران تجارت برون مرزی مورد تایید برای ارزیابی سطح صادراتی شرکت (ERA) تسهیل کند.

به نقل از معاونت علمی ریاست‌جمهوری، در جریان این توافق‌نامه معاونت علمی مسؤولیت تسهیل اتصال شرکت‌های دانش‌بنیان و واحدهای فناور مستقر در پارک علم و فناوری استان سمنان را به کارگزاران حقوق بین‌الملل جهت بررسی قراردادهای بین‌المللی شرکت‌ها و دریافت مشاوره‌های حقوق بین‌الملل عهده‌دار شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ظرفیت ۳۰۰۰ شرکت دانش‌بنیان برای رفع نیازهای فناورانه صنایع معدنی کشور
  • رفع نیازهای فناورانه صنایع معدنی با کمک ۳۰۰۰ شرکت دانش‌بنیان
  • توافق‌نامه‌ای برای حمایت از صادرات شرکت‌های دانش‌بنیان
  • سکوی توسعه‌ نوآوری و فناوری صنعت پتروشیمی کشور رونمایی می‌شود
  • تحقق شعار سال در دومین نمایشگاه حمل‌ونقل دانش‌بنیان اصفهان
  • اختصاص ۲۰ میلیارد تومان تجهیزات به هنرستان‌های چهارمحال و بختیاری
  • خرید محصول، بهترین کمک به دانش‌بنیان‌ها است
  • رفع نیاز‌های فناورانه صنایع معدنی با کمک ۳۰۰۰ شرکت دانش‌بنیان
  • عزم جدی مدیریت شهری اصفهان برای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان
  • شهرداری اصفهان باید فصل وصل سرمایه‌گذاری مخاطره‌پذیر با شرکت‌های دانش‌بنیان باشد