Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-03@05:32:00 GMT

روزهای سخت مکرون برای مهار کرونا

تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۳۲۲۳۲۲

روزهای سخت مکرون برای مهار کرونا

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، روزنامه فرانسوی لوپریزین نوشت: در حالی که امانوئل مکرون رئیس ‌جمهوری فرانسه تاکنون برای مهار شیوع کرونا به دو اهرم تداوم روند واکسیناسیون و رعایت دستورالعمل های بهداشتی اتکا کرده، اما آمارها و ارقام حکایت از اوج گیری کووید-۱۹ در این کشور دارد. حال پرسشی که مطرح می شود این است که آیا او به این دلیل از اعمال اقدامات سختگیرانه و قرنطینه خوددرای کرده تا با نزدیک شدن به انتخابات ریاست جمهوری فرانسه، از محبوبیت او کاسته نشود؟

این روزنامه فرانسوی افزود: هفته سرنوشت سازی پیش روی مکرون است؛ وی که تاکنون در برابر اعلام دوباره قرنطینه در فرانسه مقاومت کرده؛ اما طی چند روز اخیر بخش مراقبت های ویژه بیمارستان ها مملو از بیماران بدحال به خصوص جوان تر شده، حمل و نقل بیماران با اختلال مواجه شده و آمار کل جانباختگان کرونا در این کشور بر اساس منابع رسمی از ۹۰ هزار نفر گذشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

لوپریزین تصریح کرد: الیزابت بورن، وزیر کار فرانسه نیز به کووید-۱۹ مبتلا شده است.

این روزنامه فرانسوی در ادامه نوشت: در میان این بحبوحه،  مخالفان دولت مکرون با انتقاد از ناهماهنگی ها در کنترل بحران شیوع کرونا، فرصتی برای به گوش رساندن اعتراضات خود یافتند. با این حال، نشست شورای دفاع روز چهارشنبه تعیین می کند که آیا قرنطینه در پایتخت و سایر مناطق دوباره اعمال خواهد شد؟

یکی از مشاوران دولت تصریح کرد مکرون برای تصمیم گیری در مورد این موضوع صرفا به نظر شورای علمی و شاخص ها و آمارهای حوزه سلامت اکتفا نخواهد کرد و سیاست بر این تصمیم سایه افکنده است.

به نوشته لوپریزین، بسیاری از کارشناسان بر این باورند که اگر در ماه گذشته (فوریه) قرنطینه و محدودیت های سخت کرونایی به سرعت برقرار می شد، در حال حاضر در شرایطی نبودیم که این پرسش را مطرح کنیم که آیا اعمال دوباره قرنطینه برای مقابله با بحران شیوع کرونا اجتناب ناپذیر است؟

فرانسوا پاتریات، رئیس حزب جمهوری به پیش در سنا، عنوان کرد: دولت ایتالیا نیز ابتدا قرنطینه اعمال کرد و با نزولی شدن منحنی مبتلایان به کووید-۱۹  رستوران ها و موزه ها را بازگشایی کرد و دوباره با افزایش آمارهای روزانه، مقررات قرنطینه را برقرار کرده است.

وی افزود: اعمال محدودیت ها و همچنین تعطیلی ها و بازگشایی دوباره آن ها در همه کشورها امری طبیعی محسوب می شود.

 فرانسه در حالی مشغول واکسیناسیون افراد در برابر ویروس کووید-۱۹ است که عملکرد کلی این کشور در مدیریت بحران شیوع کرونا از ابتدای شیوع آن چندان رضایت بخش نبوده و مردم و مسئولین دولت را زیر تیغ انتقادات فراوانی برده اند.  

براساس آخرین آمار منتشره از سوی تارنمای ورد میترز؛ فرانسه با بیش از چهار میلیون و ۷۱ هزار مبتلا به کووید ۱۹ و بیش از ۹۰ هزار جان باخته ناشی از آن، در رتبه ششم کشورهای جهان و رتبه سوم اروپا قرار دارد.

برچسب‌ها ویروس کرونا فرانسه واکسن کرونا پروندهٔ خبری هراس جهانی از ویروس کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا فرانسه واکسن کرونا ویروس کرونا فرانسه واکسن کرونا اخبار کنکور شیوع کرونا کووید ۱۹

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۲۲۳۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادارت۱۰۰ قطعه جوجه شترمرغ از مرز دوغارون شهرستان تایباد به افغانستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،مدیر شبکه دامپزشکی تایباد گفت:  این تعداد جوجه شترمرغ، اولین محموله دامی صادراتی در سال جاری بود که مقصد افغانستان ارسال شد.

حسن آذریان افزود: این پرندگان از مبدا شهرستان خواف بارگیری شده بودند و پس از انجام آزمایش‌های دامپزشکی در مرکز قرنطینه دامی مرز دوغارون به کشور مقصد منتقل شدند.

او گفت:مراکز قرنطینه دامی در مبادی مرزی وظیفه نظارت و پایش، صدور گواهی حمل و مجوز ترخیص، آزمایش و نمونه گیری محمولات صادراتی، وارداتی و ترانزیتی را دارند.

وی افزود: با توجه به اینکه مرز دوغارون تایباد در محل ورود و خروج حجم بالایی از انواع محمولات قرار دارد؛ مرکز قرنطینه این مرز زمینی نقش بسزایی را در پدافند غیرعامل، امنیت زیستی و جلوگیری از ورود بیماری‌های دامی به کشور دارد.

مدیر شبکه دامپزشکی تایبادگفت: هیچ گونه محدودیتی در صادرات، واردات و ترانزیت ضابطه‌مند فرآورده‌های دامی و حیوانی در مرز دوغارون وجود ندارد و در سال گذشته بیش از ۱۰ محموله شامل جوجه زنده مرغ، تخم مرغ، دارو و مکمل دامی، پودر گوشت، خوراک آبزیان و نهاده طیور به افغانستان صادر شده است.

دیگر خبرها

  • مکرون: اعزام نیرو به اوکراین را منتفی نمی‌دانم
  • صادارت۱۰۰ قطعه جوجه شترمرغ از مرز دوغارون شهرستان تایباد به افغانستان
  • اعتراف جدید سازندگان آسترازنکا/ باید نگران واکسن کرونا بود؟
  • اعمال محدودیت ترافیکی در ۲ محور گیلان
  • ۱۰۰ قطعه جوجه شترمرغ به افغانستان صادر شد
  • شیوع بیماری‌های موجود در فضای سبز/ مقابله با هجوم مگس‌های سفید
  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • ۲ هزار قطعه ماهی زینتی از مرز مهران به عراق صادر شد
  • اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال
  • بازداشت ژرار دوپاردیو به اتهام تجاوز جنسی/حمایت مکرون فایده‌ای نداشت