Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-07@06:19:45 GMT

نشان بنیاد فرهنگی البرز رونمایی شد

تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۳۲۲۸۵۶

نشان بنیاد فرهنگی البرز رونمایی شد

به گزارش خبرگزاری مهر، مراسم سالگرد تأسیس و رونمایی از نشان جدید بنیاد فرهنگی البرز با حضور سیما سادات لاری معاون فرهنگی، دانشجویی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و عبدالله جاسبی عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در سازمان اوقاف و امور خیریه برگزار شد.

سیما سادات لاری طی سخنانی در این مراسم وقف را سرمایه ماندگار هستی دانست و ضمن تقدیر از حسینعلی البرز به‌عنوان یک واقف خیراندیش گفت: در حال حاضر نمی‌توانیم زیست جمعی را بدون توسعه علمی و فناوری تصور کنیم و شاید این همه‌گیری بیماری کویید ۱۹ بیش از پیش به ما نشان داد که واقعاً کشوری که در این زمینه‌ها پیشرفت نداشته باشد نمی‌تواند موفقیتی کسب کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به روند پیشرفت وضعیت مقابله با کرونا از اوایل همه‌گیری این ویروس در کشور تا به امروز همچون تولید ماسک و مواد ضدعفونی گفت: توسعه علم و فناوری در هر کشوری حرف اول را می‌زند واقعاً جا دارد ستایش کنیم از واقفانی مثل حسنعلی البرز. جایی مثل بنیاد فرهنگی البرز قطعاً علاوه بر این‌که با حمایت از محققان و پژوهشگران باعث توسعه علمی کشور می‌شود حتماً ایجاد امید در دل جوانان کشور می‌کند چیزی که بیش از پیش برای عزت کشورمان به آن احتیاج داریم.

لاری در ادامه با تأکید بر لزوم شناساندن الگوهایی مثل حسینعلی البرز به جوانان گفت: این کار باعث می‌شود که واقفان نگاه بلندتری پیدا کنند و بدانند که وقف خود را به چه مسیری هدایت کنند.

سازمان‌های مردم‌نهاد می‌توانند به اقتصاد ما کمک کنند

دکتر جاسبی عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در مراسم سالگرد تأسیس و رونمایی از نشان جدید بنیاد فرهنگی البرز بابیان اینکه دهه چهل از وام بنیاد فرهنگی البرز بهره‌مند شدم، گفت: در حوزه اقتصاد که ما واقعاً مشکل داریم شاید دلیلش این است که کمتر از مردم کمک گرفته‌ایم. ما بیش از ۱۵ هزار سازمان مردم‌نهاد داریم البته آمارها متفاوت است. این‌ها می‌توانند به اقتصاد ما کمک کنند اما یک بروکراسی خشن و خشکی حاکم شده که مردم نمی‌توانند حضور داشته باشند.

جاسبی در این مراسم طی سخنانی گفت: از سازمان اوقاف و امور خیریه تشکر می‌کنم به دلیل انجام کارهای خیر و بزرگداشت کسانی که در این راه قدم گذاشته‌اند ازجمله آقای حسینعلی البرز که بنده افتخار بهره‌مندی از وام ایشان را در اوایل دهه چهل داشته‌ام. آن زمان جز رتبه‌های اول هنرسرای عالی سابق که بعداً شد دانشگاه علم و صنعت بودم وام برای اولین بار بود که داشت اعطا می‌شد. در ساختمانی در خیابان لاله‌زار قدیم رفتم و این وام را دریافت کردم که یک اثر بسیار خوبی داشت.

وی ادامه داد: ما پس از پیروزی انقلاب اسلامی موفقیت‌های زیادی به دست آوردیم یکی از آن موفقیت‌های بزرگ ما این بود که پیش از انقلاب نسبت سرانه دانشجو به جمعیت بسیار کم بود. تعداد دانشجویان ما در آستانه پیروزی انقلاب شاید ۱۵۰ هزار نفر کمتر یا بیشتر بود الان ۴ میلیون دانشجو داریم کیفیت دانشجویان ما قطعاً از آن موقع بهتر است. دانشگاه‌های ما تا بسیاری از شهرهای دورافتاده گسترش پیدا کرده.

جاسبی تصریح کرد: یکی از دلایل این موفقیت این بود که ما بخشی از بار سنگین آموزش عالی را گذاشتیم روی دوش مردم. ما هر جا به مردم مراجعه کردیم موفقیت‌های بزرگی به دست آوردیم.

وی یادآور شد: در حوزه اقتصاد که ما واقعاً مشکل داریم شاید دلیلش این است که کمتر از مردم کمک گرفته‌ایم. ما بیش از ۱۵ هزار سازمان مردم‌نهاد داریم البته آمارها متفاوت است. این‌ها می‌توانند به اقتصاد ما کمک کنند اما یک بروکراسی خشن و خشکی حاکم شده که مردم نمی‌توانند حضور داشته باشند. این اقیانوس می‌تواند صدها نفر مثل مرحوم البرز را پای کار بیاورد.

جاسبی اضافه کرد: من این مطلب را در شورای عالی انقلاب فرهنگی هم مطرح کردم ما از سازمان‌های مردم‌نهاد می‌توانستیم هزار برابر آن چیزی که الان است بهره ببریم. افرادی حاضرند که بیایند به اقتصاد کمک کنند و سرمایه بیاورند.

وی خاطرنشان کرد: امیدوارم سازمان اوقاف قدم‌های بزرگی در این حوزه بردارد. این حوزه را بیشتر توسعه بدهد و لااقل بخشی از سازمان‌های مردم‌نهاد را جذب و فعال کند مخصوصاً در حوزه‌های پیشرفت علم و دانش و مرتفع کردن آسیب‌های اجتماعی.

کد خبر 5169948

منبع: مهر

کلیدواژه: شورای عالی انقلاب فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه سیما سادات لاری عبدالله جاسبی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی سازمان اوقاف و امورخیریه سید مهدی خاموشی مبعث قرآن سازمان تبلیغات اسلامی انقلاب اسلامی ایران ماه رجب قرآن کریم پیامبر اکرم ص ماه شعبان مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی سی و هفتمین مسابقات بین المللی قرآن کریم اعمال ماه های سال حجت الاسلام محمد قمی مقام معظم رهبری بنیاد فرهنگی البرز مردم نهاد کمک کنند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۲۲۸۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونمایی از «رضای انقلاب» در حوزه هنری

به گزارش خبرگزاری مهر، کتاب «رضای انقلاب» خاطرات حجت‌الاسلام والمسلمین «رضا مطلبی» امام جماعت مسجد ابوذر تهران نوشته «حجت‌الاسلام سعید فخرزاده فردا دوشنبه ۱۷ اردیبهشت در حوزه هنری سازمان تبلیغات رونمایی می‌شود.

«رضای انقلاب» به زندگی و شرح حال یکی از دلباختگان فکری امام خمینی (ره)، روحانی فاضل و مردمی، حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ رضا مطلبی می‌پردازد که نقش موثری در انقلاب اسلامی داشته است. او روحانی اهل اصفهان است که قبل از انقلاب در محله‌ای آذری‌نشین، به عنوان امام جماعت مسجد فلاح که بعدها به مسجد جامع ابوذر تغییر نام داد، منصوب و مشغول فعالیت شد. با فعالیت‌های او مسجد ابوذر خیلی زود به پایگاه طرفداران امام و انقلاب تبدیل شد و پس از پیروزی انقلاب نقش مهمی را در انسجام نیروها و حفظ نشاط سیاسی در جنوب‌غرب تهران و حمایت از نظام در عرصه‌های مختلف بر عهده گرفت.

این کتاب روایتی از حضور یک روحانی انقلابی که به زبان ترکی آشنایی ندارد را شرح می‌دهد که در میان مردمی با زبان آذری مسولیت امام جماعت مسجدی را بر عهده می‌گیرد که سازنده آن با حکومت پهلوی ارتباط نزدیک و خوبی دارد. چالش‌هایی که سبب می‌شود روحانی جوان و انقلابی با وجود سخت بودن راه مسیری را دنبال کند که بعد از نیم قرن منشا تحولات بسیاری در محله‌ای شود که در آن امامت نماز را برعهده دارد.

حجت الاسلام مطلبی اکنون با ۹۰ سال سن همچنان با مردم محله و نمازگزاران آن ارتباط نزدیک دارد و توانسته است به عنوان الگوی تراز انقلاب اسلامی زمینه را برای جلب و جذب جوانان بی شماری به مسجد فراهم کند.

سعید فخرزاده و حمید قزونی از ۵ دی تا ۲۹ دی ۱۳۹۵ در سیزده جلسه مصاحبه با راوی این کتاب را انجام داده‌ که پس از پیاده‌سازی، با انطباق با اسناد و مدارک و تایید راوی در انتشارات سوره‌مهر به چاپ رسیده است.

کتاب «رضای انقلاب» نوشته حجت‌الاسلام سعید فخرزاده فردا دوشنبه ۱۷ اردیبهشت از ساعت ۱۶:۳۰ در تالار اندیشه حوزه هنری به نشانی خیابان سمیه، نرسیده به خیابان حافظ رونمایی می‌شود.

کد خبر 6097101 زینب رازدشت تازکند

دیگر خبرها

  • لزوم تخصیص زمین برای ساخت ۵۰ هزار واحد مسکونی
  • کتاب «رضای انقلاب» در حوزه هنری رونمایی می‌شود
  • هدف از تکریم سرآمدان علمی و فرهنگی الگوسازی برای نسل جوان است
  • واگذاری زمین به خانواده‌های شاهد و ایثارگران بوشهری
  • افزایش ظرفیت تولید کاغذ تحریر/ ناشران و مخاطبان کودک و نوجوان حمایت می‌شوند
  • خانواده ۵ معلولی در دشتستان صاحب خانه می‌شوند
  • رونمایی از «رضای انقلاب» در حوزه هنری
  • کتاب «رضای انقلاب» رونمایی می‌شود
  • برگزاری یادواره شهدای طلبه و فرهنگی در شهر خرو
  • اولین موتور سیکلت CNG جهان رونمایی می‌شود