Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تقریب»
2024-04-29@22:14:05 GMT

مرحوم شیخ الاسلام تجسم دیانت، اخلاص و تواضع بود

تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۳۲۳۱۰۴

مرحوم شیخ الاسلام تجسم دیانت، اخلاص و تواضع بود

به گزارش حوزه سیاست خبرگزاری تقریب، علاء الدین بروجردی، معاون بین الملل دانشگاه آزاد اسلامی در وبینار بین المللی سفیر وحدت و مقاومت، اظهار داشت: با درود به ارواح طیبه شهدا و امام شهدا و آرزوی غفران الهی برای برادر عزیزم حسین شیخ الاسلام که نام و یادش از اذهان نمی رود. درباره ارزش این مرد بزرگ و کارنامه درخشان عملکرد ایشان همین بس که رهبر معظم انقلاب در یکی از سخنرانی هایشان بعد از فوت ایشان، ذکر خیر ایشان را داشتند و جایگاه و فضیلت های والای اسلامی و انسانی ایشان بر زبان مبارک رهبر انقلاب جاری شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: مرحوم شیخ الاسلام تجسم دیانت، اخلاص و تواضع بود. یکی از ویژگی های برجسته ایشان این بود که در سالیان قبل و بعد از  انقلاب اسلامی هیچ تغییری نکرد. یعنی مسئولیت سنگین معاونت وزارت امور خارجه و سایر مسئولیت های ایشان هیچ تغییری در روند شخصیتی و کاری ایشان به وجود نیاورد و با همان تواضع تا زمانی که در قید حیات بود، فعالیت می کرد. ایشان بسیار به موازین دینی مقید بود. همیشه یک جلد قرآن در جیب داشت و از هر فرصتی برای ارتباط با پروردگار استفاده می نمود. در طول سالهای حضور ایشان در سوریه روزی نگذشت که قبل از اذان صبح، ایشان در مرقد حضرت رقیه (ع) حاضر نباشد و نماز صبح را در آنجا نخواند. این در حالی است که همت بسیاری می طلبد که خصوصا در مسئولیت سنگین سفارت جمهوری اسلامی ایران در سوریه، این مداومت در اصول دینی وجود داشته باشد.

مرحوم حسین شیخ السلام همچنین در عرصه مسائل منطقه، بین المللی و سیاسی چهره پرآوازه ای بود و جناب سید حسن نصرالله علاقه ویژه ای به ایشان داشتند. سران مقامت فلسطین و همه چهره های فعال در این عرصه جناب آقای حسین شیخ الاسلام را یک فرد مصمم در عرصه مقاومت و مبارزه با استکبار آمریکا می دانستند. مرحوم شیخ الاسلام یک نمونه از آیه «رحما بینهم اشدا علی الکفار» بود و با دشمنان اسلام و انقلاب به ویژه آمریکا و رژیم صهیونیستی در اوج دشمنی و عداوت و بالعکس در رفتار با دوستان بسیار دل رحم بود و از موضع عطوفت و محبت برخورد می کرد. چهره خندان ایشان را همه افراد که حتی مدت کمی با ایشان کار می کردند به یاد دارند.

وی در پایان گفت: در طول سالیانی که در وزارت خارجه مسئولیت داشتم و ایشان رئیس بنده و معاون وزارت خارجه بود، در اتاق ایشان به روی همه باز بود و با بدنه و کارشناسان وزارت خارجه  ارتباط بسیار نزدیکی داشت. انصافا مرحوم حسین شیخ الاسلام یک مصداق بارز «عاشَ سعیداً و ماتَ سعیداً» بود.

انتهای پیام/
 

منبع: تقریب

کلیدواژه: شیخ الاسلام حسین شیخ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۲۳۱۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید سفیر ازبکستان از موزه افتخارات سپاهان

طرفداری| سفیر ازبکستان از موزه افتخارات سپاهان بازدید کرد.

به نقل از روابط عمومی باشگاه سپاهان، فرید الدین نصریوف سفیر ازبکستان در ایران با حضور در ورزشگاه نقش‌جهان از موزه افتخارات ورزشی سپاهان بازدید کرد. سفیر ازبکستان در جریان این بازدید که با همراهی مصطفی دولت‌یار مدیر دفتر نمایندگی وزارت خارجه در اصفهان، اصلانی رئیس بخش کنسولی وزارت خارجه نمایندگی اصفهان و معاونت‌های فرهنگی و بین‌الملل باشگاه سپاهان انجام شد، ضمن بازدید از بخش‌های مختلف موزه به تمجید از این موزه و ورزشگاه نقش جهان پرداخت.

فرید الدین نصریوف همچنین در جلسه با مدیران و مسؤولان باشگاه سپاهان اعلام آمادگی کرد در آینده نزدیک زمینه عقد پیمان خواهرخواندگی بین باشگاه سپاهان و برخی باشگاه‌های ازبکستان را فراهم کند.
 

از دست ندهید ????????????????????????

ژوزه مورایس: باافتخار مسلمان شدم و عضوی از یک خانواده ایرانی‌ام آرنه اسلوت سرمربی جدید لیورپول لغو قانون رشد چگونه فوتبال ایتالیا را نابود می‌کند؟ بازیکن فرانسوی به دلیل عوارض واکسن کرونا از فایزر شکایت کرد!

دیگر خبرها

  • ۵ واحد ارتش اسرائیل از سوی آمریکا ناقض حقوق بشر شناخته شدند
  • آمریکا ۵ واحد ارتش صهیونیستی را ناقض حقوق بشر دانست
  • نشست خبری سخنگوی وزارت امور خارجه
  • سفر معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت خارجه به ریاض
  • سفر وزیر خارجه آمریکا به عربستان | گفت و گوی مهم برای آتش بس در غزه
  • بازدید سفیر ازبکستان از موزه افتخارات سپاهان
  • افزایش اعتبارات مسئولیت اجتماعی در حوزه فرهنگی استان بوشهر
  • تور منطقه‌ای «جان بس» برای رایزنی درباره افغانستان
  • سفر اردوغان به آمریکا به تعویق افتاد
  • تعهدات وزارت نفت در بخش درمان بوشهر نیازمند بازنگری جدی است