Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، مسعود فیروزی سرپرست بهزیستی خراسان رضوی در سومین جلسه فصلی بنیاد صیانت از نهاد خانواده گفت: ۷ هزار و ۱۳نفر از زنان سرپرست خانوار از بیمه درمان استفاده می‌کنند و۳هزار و ۴۴۰ نفر تحت پوشش بیمه روستایی و عشایری هستند.

او افزود: ۵۵۵ زن از کمک‌های خانواده‌های چندقلویی استفاده می‌کنند و ۱۶۷۴ نفر از آنان به اشکال مختلف توانمند شده‌اند، ۱۸۹ گروه همیار زنان نیز از بین این مددجویان تشکیل شده که به صورت مستقلی، فعالیت اجتماعی دارند و می‌توانند معیشت و زندگی خود را اداره کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



سرپرست بهزیستی خراسان رضوی اورژانس اجتماعی بهزیستی را یکی از کامل‌ترین شبکه‌های خدمات اجتماعی به خانواده‌ها ارزیابی کرد و ادامه داد: هیچ دستگاهی در سطح کشور، چنین شبکه‌ی خدماتی بزرگ و جامعی ندارد، ما در مسائل خانوادگی، در تمام معاونت‌ها فعالیت‌های تعریف‌شده‌ای داریم و موضوع خانواده، به یک معاونت و یک بخش اختصاص ندارد.

فیروزی همچنین با اشاره به دریافت اعتبارات ویژه برای مشاوره به منظور پیشگیری از طلاق بیان کرد: همین‌جا اعلام می‌کنم هر تعداد زوج که برای این مشاوره به بهزیستی معرفی شوند پنج جلسه مشاوره رایگان دریافت می‌کنند و هیچ محدودیتی برای پذیرش در این زمینه نداریم.

بیشتربخوانید

بازنشستگی زنان سرپرست خانوار تحت پوشش بهزیستی در خراسان رضوی


آموزش هزار و ۵۰۰ نفر در زمینه پیش از ازدواج

حسین تنها طلب معاون پیشگیری بهزیستی خراسان رضوی نیز در خصوص فعالیت‌های پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و طلاق تصریح کرد: در سال ۹۹ با وجود محدودیت‌های کرونایی در برگزاری دوره‌های حضوری آموزش، ۸۲ دوره در زمینه آموزش پیش از ازدواج با ظرفیت کاری ۳۳۰ ساعت برگزار گردیده و ۱۵۰۰ نفر از این آموزش‌ها برخوردار شده‌اند.

او افزود: همچنین در زمینه ارتقای مهارت‌های زوجین ۱۲۹ مورد کلاس برگزار شده که ۵۱۶ ساعت حجم کار بوده و ۲۶۶۰ نفر از این آموزش‌ها بهره‌مند گردیده‌اند.

معاون پیشگیری بهزیستی خراسان رضوی ادامه داد: همچنین در بخش مشاوره تلفنی بهزیستی۲۷ روان‌شناس در سه شیفت مشغول پاسخگویی به متقاضیان این نوع مشاوره هستند.

۵۲ هزار تماس با ۱۴۸۰ در سال ۹۹

تنها طلب با اعلام اینکه شماره ۱۴۸۰ در تمام استان در اختیار شهروندان می‌باشد بیان کرد: در سال ۹۹ بالغ بر ۵۲ هزار تماس با این بخش از سوی مردم برقرار شده که ۷۹ درصد آن‌ها شامل ۴۱ هزار و ۵۰۰ مورد مربوط به اختلافات زوجین و مشکلات خانوادگی بوده است، همچنین مشکلات روانی اجتماعی ۹ هزار و یکصد تماس را شامل شده که ۱۸ درصد کل تماس‌ها را دربر می‌گیرد.

او تصریح کرد: در قسمت فرزندپروری ۱۴۰۰ نفر تماس گرفته‌اند که ۸/۲ درصد میزان کل تماس‌ها بوده است.

معاون پیشگیری بهزیستی خراسان رضوی همچنین از فعالیت ۲۲۹ مرکز که مشاوره‌های حضوری به مراجعین ارائه می‌دهند خبر داد و تاکید کرد: در میان این مراکز، خانه سلامت روان محلی ۴۱ مرکز، دفاتر مشاوره ۶۱ مرکز، مرکز مشاوره عمومی ۹۷ مورد و مرکز مشاوره تخصصی ۳۰ مورد می‌باشند.

تنهاطلب با بیان اینکه کل مراجعین به این مراکز ۵۰ هزار مورد در سال ۹۹ بوده اظهار کرد: از این تعداد ۱۸ هزار و ۹۶۰ مورد مشاوره قبل از ازدواج، ۱۷ هزار و ۱۴۸ مورد مشکلات خانوادگی، ۱۲ هزار و ۱۳۲ مورد فرزندپروری و ۸ هزار و ۱۶۰ مورد، سایر مراجعات را در بر می‌گیرد.

۲۴ هزار و ۳۰۰ پرونده طلاق در سال ۹۹ به بهزیستی ارجاع شده

او در زمینه مشاوره قبل از طلاق افزود: در یازده ماه گذشته سال ۹۹ جمعا ۲۴ هزار و ۳۰۰ پرونده به مرکز پیشگیری از طلاق ارجاع گردیده که در مجموع ۱۰۳ جلسه مشاوره برای زوجین برگزار شده است.

معاون پیشگیری بهزیستی خراسان رضوی علل مهم طلاق در خراسان رضوی را اعتیاد و بیکاری، روابط فرازناشویی و خشونت خانگی برشمرد و ادامه داد: ۷۰ مرکز مجری در شهرستان‌های استان در زمینه غربالگری، ۵ مرکز جهت مداخله، ۴۷ مرکز به منظور مشاوره، ۱۸ کلینیک مددکاری و ۳۰ پیشخوان دولت در این بخش فعالیت دارند.


انتهای پیام//ف. ح

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ازدواج و طلاق سرپرست خانوار مددجویان بهزیستی سال ۹۹

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۲۳۱۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بسته‌های ویژه مادران باردار به ۸۲۵ هزار خانوار خراسان رضوی تعلق می‌گیرد

غلامرضا زارعی مدیر دفتر اجتماعی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی گفت: بر اساس ماده ۲۴ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مکلف است طبق معرفی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و همکاری برخی نهاد‌ها به مادران باردار، شیرده و دارای کودک زیر پنج سال سبد تغذیه و بسته بهداشتی رایگان را به صورت ماهانه اختصاص دهد.

او افزود: بر همین اساس شارژ اعتبار خرید بسته‌های غذایی و بهداشتی به میزان حدود ۶ میلیون ریال برای مادران دارای فرزند شیرخوار شامل ۲ میلیون و ۳۰۵ هزار و ۱۱۰ نفر از سه دهک اول درآمدی انجام شده است.

مدیر دفتر اجتماعی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی ادامه داد: به منظور حمایت از مادران ایرانی در فرزندآوری و حرکت به سوی جوانی جمعیت، بسته‌های غذایی و بهداشتی به مادران دارای فرزند شیرخوار (زیر ۲ سال) در بستر کالابرگ الکترونیکی اختصاص یافته است.

زارعی بیان کرد: ۱۶ هزار و ۵۷۱ شعبه فروشگاه زنجیره‌ای و خرد در استان خراسان رضوی آماده عرضه بسته‌های غذایی و بهداشتی ویژه مادران دارای فرزند شیرخوار و زیر پنج سال هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • فعالیت بیش از ۷۰ مرکز خدمات مشاوره‌ای در استان اردبیل
  • تعامل بهزیستی با مساجد برای رفع مشکلات معلولان و زنان سرپرست خانوار
  • بیش از ۳۴۰۰ مرکز مشاوره درکشور به مردم خدمات سلامت روان می دهند
  • زندگی ۸۲۰۰ خانوار عشایری در استان خراسان رضوی
  • بسته‌های ویژه مادران باردار به ۸۲۵ هزار خانوار خراسان رضوی تعلق می‌گیرد
  • مشارکت مردمی در بهزیستی خراسان جنوبی ۱۱۶ درصد افزایش یافت
  • ۸۲۰۰ خانوار عشایری در استان خراسان رضوی زندگی می‌کنند
  • ثبت ۱۵ هزار تماس با مرکز صدای مشاور بهزیستی
  • پنج هزار و ۷۸۰ خانوار تحت پوشش بهزیستی
  • بهره مندی بیش از ۳۳ هزار نفر از خدمات مشاوره‌ای بهزیستی چهارمحال و بختیاری