Web Analytics Made Easy - Statcounter

قابلیت رمزارزها برای ورود به حوزه تجارت کالا، پرداخت ۱۳۲ هزار میلیارد ریال تسهیلات رونق تولید در ۱۱ ماهه ۹۹، برقراری همه پروازها در ایام نوروز، رعایت کف عرضه مواد اولیه؛ راه حل مشکل صنایع نساجی برخی از اخبار اقتصادی امروز شبستان است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، مهمترین اخبار اقتصادی امروز دوشنبه ۲۵ اسفند شبستان به شرح زیر است:

پرداخت ۱۳۲ هزار میلیارد ریال تسهیلات رونق تولید در ۱۱ ماهه ۹۹

آمار وزارت صنعت، معدن و تجارت نشان می‌دهد، این میزان تسهیلات که بنگاه‌های تولیدی کوچک، متوسط و طرح‌های نیمه‌تمام با پیشرفت فیزیکی بالای ۶۰ درصد در راستای اقتصاد مقاومتی می‌توانند از آن استفاده کنند، به چهار هزار و ۷۷ واحد تولیدی پرداخت شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برای دریافت این تسهیلات تعداد ۱۴ هزار و ۵۰۶ نفر ثبت‌نام کرده بودند که ۹ هزار و ۸۳ نفر از آنان به بانک معرفی شدند.

تسهیلات تبصره ۱۸ قانون بودجه

در همین راستا، در قالب تسهیلات برنامه تولید و اشتغال (تبصره ۱۸) در ۱۱ ماهه امسال بیش از ۷۰ هزار و ۷۱۳ میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شد.

برای دریافت این تسهیلات ۲ هزار و ۸۳۲ نفر ثبت‌نام انجام شد و یک‌هزار و ۲۷۳ نفر به بانک‌ها معرفی شدند، اما در نهایت تسهیلات یاد شده به یک‌هزار و ۱۴۲ نفر پرداخت شد.

برپایه این گزارش، از ابتدای اسفند ۹۷ تا پایان بهمن‌ماه امسال نیز مبلغ ۸۵ هزار و ۳۳۳ میلیارد ریال تسهیلات به یک‌هزار و ۴۱۷ واحد در قالب تبصره ۱۸ پرداخت شده است.

 

قابلیت رمزارزها برای ورود به حوزه تجارت کالا

علی صالح آبادی، مدیر عامل بانک توسعه صادرات گفت: در حال حاضر ارز عمده کشور از منابع غیر نفتی مشروط بر بازگشت ارز صادراتی قابل تامین است. با شناختی که از حوزه تجارت خارجی دارم، می‌دانم که ما باید در مصرف ارز صرفه جویی کنیم. به این نحو که کالاهای غیر ضروری و لوکس را وارد نکرده و نگاهی به تولید داخلی داشته باشیم. همچنین باید اقتصاد مقاومتی را به درستی اجرا کنیم.

وی ادامه داد: علی رغم تحریم‌های اعمال شده، صادرات بخش غیر نفتی در وضعیت مطلوبی قرار دارد. بانک توسعه صادرات در این محور سعی می‌کند سرمایه در گردش بنگاه‌های صادراتی را تامین و ظرفیت‌های صادراتی کشور را توسعه دهد. ما در همه زمینه‌ها بیش از ۸ هزار میلیارد تومان تسهیلات در قالب سرمایه در گردش و ثابت به بخش‌های صادراتی کشور پرداخت کردیم.
صالح آبادی بیان کرد: مسائل مربوط به نقل و انتقالات ارز به کشور، از طریق بانک و صرافی وابسته به صادرات را تسهیل می‌بخشیم. به این صورت که کمک می‌کنیم هر صادر کننده‌ای که قصد صادر کردن هر مقدار ارزی را به هر نقطه‌ای داشته باشد، بتواند ارز خود را انتقال دهد. سود تسهیلات ارائه شده به صادر کنندگان توسط بانک توسعه صادرات با نرخ ترجیحی و میانگین نرخ آن ۱۴ تا ۱۴.۵ درصد است.

این مقام مسئول تصریح کرد: یکی از پروژه‌های مهم توسط بانک توسعه صادرات، توسعه ظرفیت بندر شهید بهشتی چابهار بود. ظرفیت بارگیری این بندر در گذشته حدود ۲.۵ میلیون تن بوده که با تامین مالی بانک توسعه صادرات ظرفیت آن به ۸ میلیون تن رسید. توسعه سواحل مکران از سیاست‌های راهبردی مقام معظم رهبری در برنامه ششم بود که این توسعه هم تا حد زیادی محقق شد.

وی گفت: توسعه تبادلات تجاری با کشورهای همسایه یکی از ظرفیت‌های مهم گاز و برق در کشور ماست. تبادل برق بین ایران و کشورهای مختلف به خصوص کشورهای همسایه از برنامه‌های راهبردی ماست. یکی از پروژه‌های موفق امسال بهره برداری از فاز اول پتروشیمی بوشهر با ظرفیت صادراتی ۴۰۰ میلیون دلار بود که تامین مالی آن برعهده بانک توسعه صادرات بود.

 

برقراری همه پروازها در ایام نوروز

«مقصود اسعدی سامانی» گفت: طی نوروز همه پروازهای کشور برقرار هستند و هیچگونه مشکلی برای ظرفیت پروازها وجود ندارد. چنانچه افراد به سایت‌های هواپیمایی مراجعه کنند، مشاهده خواهند کرد که ظرفیت سایت‌های فروش بلیت هواپیما خالی است و تا پایان نوروز هم امکان رزرو بلیت برای مسافر وجود دارد و محدودیت و مشکلی در خصوص کاهش پرواز نیست.

وی  با اشاره به توصیه ستاد ملی مقابله با کرونا مبنی بر ضرورت کاهش سفر طی ایام  نوروز، خاطرنشان کرد: ایرلاین‌های کشور همه پروتکل‌های بهداشتی ابلاغی از سوی ستاد ملی کرونا را طی این ایام به دقت رعایت خواهند کرد.

دبیر انجمن ایرلاین‌های کشور با اشاره به برخی از محدودیت‌ها در شهرهای درگیر کرونا از جمله خوزستان افزود: مطابق پروتکل‌های بهداشتی، افرادی که می‌خواهند از خوزستان خارج شوند، حتما باید گواهی PCR منفی به همراه داشته باشند تا برای آن‌ها کارت پرواز صادر شود.

وی تاکید کرد: با توجه به کاهش تردد افراد به خوزستان، اکنون پروازها به خوزستان نیز کاهش پیدا کرده‌اند.

اسعدی سامانی با بیان اینکه همه پروازهای خارجی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و تست PCR منفی همچنان برقرار هستند، افزود: مطابق آنچه سازمان هواپیمایی کشوری اعلام کرده است، محدودیت پروازهای خارجی  شامل ۳۲ کشور از جمله عراق و انگلیس خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: هم‌اکنون همه هواپیماها از نظر ایمنی در شرایط مناسب و کاملی به سر می‌برند و هیچ‌گونه مشکلی در امنیت پروازهای کشور وجود ندارد.

 

آخرین یارانه معیشتی کرونا امشب واریز می‌شود

سازمان هدفمند سازی یارانه‌ها با صدور اطلاعیه‌ای زمان واریز یارانه حمایت معیشتی ویژه اقشار کم درآمد را اعلام کرد.

در این اطلاعیه آمده است:" پیرو مصوبات مجلس شورای اسلامی و ستاد ملی مبارزه با کرونا"چهارمین و آخرین مرحله از یارانه حمایت معیشتی ویژه اقشار کم درآمد " بر اساس لیست افراد مشمول اعلام شده توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ساعت ۲۴:۰۰ روز دوشنبه مورخ ۱۳۹۹/۱۲/۲۵ به حساب ذینفعان واریز خواهد شد.

بر اساس مصوبات فوق الذکر مقرر شده است:

۱-به افراد تحت پوشش نهاد‌های حمایتی هر نفر ماهیانه ۱۲۰ هزار تومان پرداخت شود.

۲- به سایر افراد با دارا بودن مشخصات زیر ماهیانه ۱۰۰ هزار تومان پرداخت خواهد شد.

افرادی که هیچ یک از اعضای خانواده آن‌ها حقوق دریافت نمی‌کنند، افرادی که هیچ یک از اعضای خانواده آن‌ها بیمه پرداز نباشند، افرادی که اعضای خانوارشان طبق شاخص‌های بانکی از درآمد حداقلی برخوردار نباشند و افرادی که در گروه یارانه معیشت بگیر باشند مشمول دریافت یارانه معیشتی کرونا هستند."

 

رعایت کف عرضه مواد اولیه؛ راه حل مشکل صنایع نساجی

علیمردان شیبانی با حضور در برنامه گفت و گوی ویژه خبری یکشنبه شب شبکه دو سیما با اشاره به این که پتروشیمی‌ها مواد اولیه خوبی از جمله ”پُلی استر“ را تولید می‌کنند، افزود: ۶۰ درصد مصرف صنعت نساجی پلی استر، حدود ۲۰ تا ۳۰ درصد پنبه و ۱۰ درصد هم بقیه چیزهاست.


نایب رئیس انجمن صنایع نساجی ایران از تولیدکنندگان مواد اولیه پرسید: علت این که روز به روز به جای افزایش عرضه، آن را کاهش می‌دهید و به صورت قطره چکانی عرضه می‌کنید چیست؟

 

شیبانی افزود: مقایسه عرضه مواد اولیه در ۱۰ ماهه امسال نسبت به مدت مشابه پارسال، نشان می‌دهد بدون استثناء، عرضه؛ مدام کاهش یافته است در حالی که عرضه باید افزایش یابد، زیرا تقاضا افزایش یافته است.


وی اضافه کرد: علت این که تولید کنندگان مواد اولیه، نرخ این مواد را هر هفته بر مبنای نرخ ارز، تعیین می‌کنند چیست؟ در حالی که هزینه کارگر، آب و برق و خوراک آن‌ها با ارز نیست.

 

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: اخبار اقتصادی خبرگزاری شبستان اخبار میلیارد ریال تسهیلات بانک توسعه صادرات عرضه مواد اولیه هزار میلیارد صنایع نساجی همه پروازها ۱۱ ماهه پرداخت شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۲۳۳۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت سفارش ۱۳۰ هزارتن برنج در ۲ ماهه ابتدای سال

مسیح کشاورز در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: اواخر سال ۱۴۰۱ و سال گذشته قیمت هرکیلو برنج ایرانی به ۱۵۰ هزارتومان رسید که براین اساس تفاهم نامه ای میان انجمن  و استانداران گیلان و مازندران منعقدشد که با حذف واسطه ها و دلالان، برنج به طور مستقیم خریداری می شود که براین اساس قیمت هرکیلو برنج هاشمی به ۸۰ هزارتومان و ارقام پرمحصول کمتر از این نرخ رسید که همین امر منجر به رونق بازار شد.

به گفته او، سال گذشته با وجود رونق بازار برنج ایرانی، معاون اول رئیس جمهور بعد از دوره ممنوعیت دستور دادند که ثبت سفارش برنج در راستای حمایت از تولید داخل انجام نشود که براین اساس در ۲ ماهه پایانی سال گذشته ثبت سفارش بسته شد.

کشاورز ادامه داد: رونق تولید داخل منجر به عرضه برنج ایرانی در بازار شد به طوریکه دیگر محصولی در انبارها باقی نماند و از طرفی برای ۲ماهه ابتدای امسال تنها ۱۳۰ هزارتن برنج برای واردات ثبت سفارش شده که در نهایت کمبود عرضه منجر به نوسان قیمت در بازار شده است که استمرار این روند، بازار برنج در سال جدید هم تحت تاثیر خود قرار می دهد. 

دبیر انجمن تولیدکنندگان و تامین کنندگان برنج ایرانی قیمت کنونی هرکیلو برنج هاشمی را ۱۱۰ تا ۱۵۰ هزارتومان، برنج پرمحصول بر پایه ۸۰ هزارتومان و ارقام برنج هندی و پاکستانی در محدوده ارقام پرمحصول اعلام کرد.

او گفت: با توجه به آنکه حداکثر تولید برنج ایرانی ۲ میلیون و ۵۰۰ هزارتن خواهد بود، از این رو برای رسیدن بازار به ثبات انتظار می رود تا قبل از دوره ممنوعیت ۸۰۰ هزارتن تا یک میلیون تن برنج وارد کشور شود.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • افزایش مشارکت مردم در ساخت مسکن با تکیه بر عرضه زمین و پرداخت تسهیلات به آن‌ها
  • تاکید سازمان بازرسی بر تسریع در پرداخت تسهیلات ازدواج و فرزندآوری
  • تاکید بر تسریع در پرداخت تسهیلات ازدواج و فرزندآوری
  • چرا بانک‌ها از پرداخت تسهیلات مسکن طفره می‌روند؟/ فرار بانک ها از تله وام مسکن
  • نقش۳۰۶هزارمیلیاردریالی بانک کشاورزی در تامین گوشت سبد غذایی
  • رشد ۱۴ برابری تسهیلات مکانیزاسیون باغبانی در همدان
  • ثبت سفارش ۱۳۰ هزارتن برنج در ۲ ماهه ابتدای سال
  • نقش ۳۰۶ هزارمیلیارد ریالی بانک کشاورزی در تامین گوشت سبد غذایی خانوارها در سال ۱۴۰۲
  • پرداخت ۱۲۰ درصدی تسهیلات مشاغل خانگی شهر همدان
  • نقش ۳۰۶ هزارمیلیارد ریالی بانک کشاورزی در تامین گوشت سبد غذایی خانوار‌ها در سال ۱۴۰۲