Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-04-26@06:53:25 GMT

بازنگری طرح هادی در ۱۰۰۰ روستا

تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۳۲۳۳۷۹

بازنگری طرح هادی در ۱۰۰۰ روستا

به گزارش همشهری آنلاین، علاوه بر بازنگری طرح‌ها هادی امسال طرح‌های هادی و بهسازی و نوسازی در ۳۵۰۰ روستا اجرا و در ۲۶۰۰ روستا هم طرح‌های نیمه‌تمام در اولویت دولت هستند که برای اتمام آنها بیش از ۱۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار تخصیص داده شده است.

طرح بهسازی در روستاهای هدف گردشگری به‌عنوان طرح جدید بنیاد در دستور کار قرار گرفته و طرح بهسازی بافت‌های با ارزش روستایی هم برای نخستین بار به این مجموعه اضافه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 همچنین بنابر اعلام بنیاد برکت در سال ۱۳۹۹، ۱۳ هزار طرح عمرانی در روستاهای سراسر کشور بهره‌برداری شده است. طبق آمار منتشر شده از سوی این نهاد، ۱۳ هزارو ۳۳ پروژه عمرانی و طرح زیربنایی برکت شامل ساخت مدرسه، احداث و تکمیل مسکن محرومان، اجرای پروژه‌های آب‌رسانی، ساخت مراکز بهداشتی و درمانی و ساخت مسجد و مراکز فرهنگی و هنری در سال ۹۹ به بهره‌برداری کامل رسیده است. همچنین ۱۲ هزار مسکن محرومان ویژه سیل‌زدگان، خانواده‌های دارای حداقل ۲ معلول و مددجویان روستایی احداث، تکمیل و تحویل شده است.

 تا پایان پاییز امسال نیز ۴۰۰ پروژه آبرسانی به بیش از ۱۱۵۰ روستا به بهره‌برداری رسیده است. اجرای این طرح‌ها، امکان دسترسی به آب آشامیدنی را برای یک‌میلیون نفر فراهم کرده است. این بنیاد در سال ۹۹ و در ۲ مرحله ۲۵۰ مدرسه را در مناطق محروم و روستایی کشور افتتاح و تقدیم دانش‌آموزان این مناطق کرده است.

همچنین در بحث توسعه زیرساخت‌ها مانند طرح‌های آبرسانی با سرمایه‌گذاری ۳۴۰ میلیارد تومان و تحت عنوان پویش ۹، آبرسانی به ۲۵۶ روستا و با اولویت ۹ استان، آذربایجان‌های شرقی و غربی، اردبیل، هرمزگان، چهارمحال‌وبختیاری، یزد، ایلام، فارس و قزوین انجام شد. براساس این گزارش، این طرح‌ها با اجرای ۴۴۲ کیلومتر خط انتقال، ۶۰۵کیلومتر اصلاح و توسعه شبکه، ۲۰ هزارو ۷۰ مترمکعب مخازن ذخیره و با سرمایه‌گذاری ۳۳۹.۸میلیارد تومان، جمعیتی بیش از ۱۷۲هزارو ۲۰۶ نفر از هموطنان روستایی را تحت‌پوشش آب سالم و پایدار قرار می‌دهد.

بنابر این گزارش، توسعه عمرانی روستاها به‌طور عمده بر محور طرح‌های هادی روستایی می‌گردد؛ طرحی که اجرای آن به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی واگذار شده است. البته بنیاد برکت هم سهم عمده‌ای در اجرای طرح‌های عمرانی روستاها دارد.

کد خبر 590791 برچسب‌ها طرح‌های عمرانی روستا

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: طرح های عمرانی روستا طرح ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۲۳۳۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زمین‌های مرغوب کشاورزی به طرح هادی روستایی اختصاص نیابد

رضا افلاطونی رئیس سازمان امور اراضی گفت: هرگونه الحاق زمین به طرح هادی روستایی مستلزم دریافت مجوز از کمیسیون تبصره یک ماده یک قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها است.

او افزود: دفاتر مختلف سازمان باید نشست‌هایی با بخش‌های متناظر خود در مدیریت‌های امور اراضی استان برگزار کنند و بر فعالیت آنان‌ نظارت کنند و ایرادهای کار رفع شود.

رئیس سازمان امور اراضی کشور ادامه داد: نظارت بر طرح‌های معاف از عوارض مانند گلخانه‌ها با دقت و حساسیت زیاد انجام شود تا انحراف از طرح‌ها صورت نگیرد.

به گفته او، تخصیص اراضی کشاورزی درجه یک و دو برای هر فعالیتی جز کشاورزی ممنوع است و همه استان‌ها باید به این موضوع توجه داشته باشند. 

افلاطونی گفت: هماهنگی‌هایی صورت گرفته تا برای ۳۴ شهرستان حساس در کشور نیز فرمانده یگان حفاظت از اراضی کشاورزی منصوب شود تا بتوانیم با تغییر کاربری‌های غیرمجاز برخورد کنیم.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • اجرای طرح هادی و پروژه‌های عمرانی در روستا‌های سروآباد
  • ۱۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان اعتبار برای اجرای طرح‌های هادی در ناغان
  • تشکیل شورا‌های جوان‌سازی در روستا‌های فارس
  • احتمال کاهش محدوده طرح ترافیک
  • شورای جوان سازی روستا‌ها تشکیل می‌شود
  • زمین‌های کشاورزی به طرح‌ هادی روستایی اختصاص نیابد
  • طرح هادی در ۶۰ درصد روستاهای ایجرود اجرا شد
  • اجرای طرح هادی در ۶۰ درصد روستا‌های ایجرود
  • طرح هادی مهم‌ترین ابزار مدیریت توسعه روستایی است
  • زمین‌های مرغوب کشاورزی به طرح هادی روستایی اختصاص نیابد