Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک کارشناس علوم قرآنی گفت: ارزش و فضیلت‌های ماه شعبان به قدری زیاد است که «پیامبراکرم (ص)» در این مورد فرمودند: رجب شهر اللّه و شعبان شهری و رمضان شهر امّتی رجب ماه خدا و شعبان ماه من و رمضان ماه امت من است.

به گزارش قدس آنلاین حسن عالمی کارشناس علوم قرآنی  پیرامون جایگاه اهمیت و جایگاه ماه شعبان گفت: پیرامون فضیلت و اعمال ماه مبارک شعبان در احادیث و روایات اسلامی از سوی پیشوایان دینی تاکیدات فراوانی شده است و این امر خود بیانگر ارزش و اهمیت این ماه مبارک است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی به برکات ماه شعبان اشاره و تاکید کرد: ماه شعبان ماه ارزشمندی است در این‌ ماه ولادت «امام حسین (ع)»، «امام سجاد (ع)»، «حضرت ابوالفضل (ع)» و حضرت «مهدی (عج)» را شاهد هستیم، خداوند متعال نیز خیرات و برکات فراوانی را در این ماه قرار داده است.

عالمی ماه شعبان را از دیدگاه «رسول خدا (ص)» مورد بررسی قرار داد و بیان کرد: ارزش و فضیلت‌های ماه شعبان به قدری زیاد است که «پیامبراکرم (ص)» در این مورد فرمودند: «رجب شهر اللّه و شعبان شهری و رمضان شهر امّتی، ماه رجب، ماه خداست و ماه شعبان ماه من است و ماه رمضان ماه امتم» و نیز در حدیثی دیگر از «پیامبراکرم (ص)» در مورد ماه شعبان وجود دارد که ایشان می‌فرمایند: «ماه شعبان ماهی است که اعمال انسان‌ها بالا می‌رود در حالیکه مردم از آن غفلت می‌کنند»،«امام علی (ع)» نیز پیرامون جایگاه ماه شعبان فرموده‌اند: ماه شعبان، ماه «رسول خدا (ص)» است.

وی به اعمال شب و روز اول ماه شعبان اشاره و بیان کرد: غسل ماه شعبان فضیلت بسیار دارد همچنین بیان ذکر هفتاد مرتبه «أَسْتَغْفِرُ اللَّهَ وَ أَسْأَلُهُ التَّوْبَةَ» و بیان ذکر «أَسْتَغْفِرُ اللَّهَ الَّذِی لا إِلهَ إِلَّا هُوَ الرَّحْمنُ الرَّحِیمُ الْحَیُّ الْقَیُّومُ وَ أَتُوبُ إِلَیْهِ»‏ به تعداد هفتاد مرتبه ثواب بسیار سفار شده و گناهان انسان را همانند برگ درختان در پاییز می‌ریزد.

عالمی در مورد نماز دو رکعتی ماه شعبان بیان کرد: ابتدای ماه شعبان را با نمازی دو رکعتی آغاز کنید و به نیت ماه شعبان مثل نماز صبح به جا بیاورید، همچنین نماز دیگری برای ماه شعبان بیان شده که دارای ارزش و ثواب فراوانی است که می‌توان آن را در هر پنجشنبه ماه شعبان بجا آورد، کیفیت نماز به این ترتیب است که دو رکعت و در هر رکعت بعد از سوره حمد صد مرتبه توحید و بعد از سلام صد بار صلوات بفرستید تا حق تعالی برآورده هر حاجتی که دارید از امر دین و دنیا برآورده کند.

وی مناجات در ماه شعبان را امری پر فضیلت دانست و ابراز کرد: مناجات شعبانیه یک از مناجات‌های غنی، ارزشمند و جذاب است که از زبان «امیرالمومنین (ع)» بیان شده است و خواندن آن ثواب بسیاری دارد، این دعا فرازهای با اهمیتی دارد و تفکر در آن جایگاه این دعا را بیشتر نشان می‌دهد.

وی به ارزش روزه در ماه شعبان اشاره و خاطرنشان کرد: روزه در ماه شعبان فضیلت فراوان دارد و روایت شده که در هر روز پنجشنبه ماه شعبان زینت می‌کنند آسمان‌ها را پس ملائکه عرض می‌کنند خداوندا بیامرز روزه داران این روز را و دعای ایشان را مستجاب گردان البته روزه در روزهای دوشنبه ماه شعبان نیز مورد تاکید بوده است و بر اساس روایت‌ها حقّتعالی بیست حاجت ازحوائج دنیا و بیست حاجت ازحاجت‌های آخرت را برای بجا آورنده روزه، برآورد می‌کند.

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: ماه شعبان نیمه شعبان ماه شعبان شعبان ماه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۲۳۹۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مورایس: با افتخار یک مسلمان هستم

به گزارش قدس آنلاین، «ژوزه مورایس» سرمربی پرتغالی تیم فوتبال سپاهان پس از دیدار با آبی پوشان جنوب (استقلال ملاثانی) در مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی که با پیروزی زردپوشان همراه بود، از گرویدن خود به دین مبارک اسلام خبر داد.

او در این خصوص اظهار کرد: مسئله شخصی من با کارهای حرفه‌ای جداست. با افتخار به دین مبارک اسلام گرویدم. من اکنون عضو یک خانواده ایرانی هستم و قصد داشتم در پایان فصل این موضوع را اعلام کنم.

دیگر خبرها

  • ۱۱۰ فرصت اقتصادی خراسان جنوبی به ۲ زبان ترجمه شد
  • شرکت‌های تعاونی استان سمنان به حوزه کشت کم آب‌بر ورود می‌کنند
  • ۱۱۰ فرصت اقتصادی استان به ۲ زبان زنده دنیا ترجمه شد
  • چگونه دمای گوشی را پایین بیاوریم؟
  • "عمره مفرده" چه اعمالی دارد؟
  • عمره مفرده چه اعمالی دارد؟
  • اهمیت ویژه به پاسداشت زبان و ادبیات فارسی ، شعر و موسیقی اصیل ایرانی در شبکه آموزش
  • مورایس: با افتخار یک مسلمان هستم
  • فضیلت زیارت حضرت عبدالعظیم حسنی (ع)
  • نظر دولت رئیسی درباره ریاست مجلس آینده از زبان معاون پارلمانی /کرسی های نمایندگی تهران اهمیت زیادی دارد