Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، فاطمه محمدبیگی روز دوشنبه با اعلام این خبر افزود:بخش مرجع مجازی و پایگاه اطلاعاتی با هدف گسترش خدمات مرجع و تسهیل دسترسی مراجعه‌کنندگان و پژوهشگران به کتابخانه‌های عمومی و تامین منابع اطلاعاتی معتبر از پایگاه‌های اطلاعاتی داخلی و خارجی در کتابخانه‌های عمومی منتخب استان راه‌اندازی شد.
وی از کتابخانه های عمومی به عنوان نهادی فرهنگی و اجتماعی یاد کرد و افزود: کتابخانه ها عمومی درجهت کمک به رشد و شکوفایی اندیشه افراد جامعه این فرصت را برای همگان ایجاد می کند تا به شکلی فعال در اجتماع حضور یافته ایفای نقش می کنند .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


محمد بیگی تصریح کرد:  امروزه کتابخانه های عمومی با سه کار ویژه آموزش، اطلاع رسانی و اوقات فراغت به ارائه خدمت می پردازند و در چرخه  اشاعه و مصرف دانش در تولید دانش تاثیر بسزایی دارند و علاوه بر منابع مکتوب شامل کتاب و نشریه امکان استفاده از پایگاه های اطلاعاتی نیز فراهم شده است.
وی ادامه داد: در همین راستا و به منظور تأمین نیازهای اطلاعاتی و پژوهشی دانشجویان و محققان از یک سو و افزایش وفاداری اعضا و جلوگیری از قطع ارتباط دانشجویان با کتابخانه‌های عمومی و از طرفی تعطیلی دانشگاه ها به دلیل شیوع کرونا و نیاز محققان به منایع اطلاعات علمی، امکان دسترسی به بیش از هزار و ۸۰۰‌ منبع الکترونیکی، پایگاه اطلاعاتی، مقالات فارسی و لاتین استانداردهای علمی و صنعتی، پایان نامه و گزارش در 125 میلیون رکورد در موضوعات تخصصی و عمومی ویژه اعضای کتابخانه‌های عمومی استان قزوین فراهم کرده است.
مدیرکل کتابخانه های عمومی استان قزوین اضافه کرد: سامانه دسترسی به پایگاه‌های اطلاعاتی در کتابخانه‌های عمومی استان قزوین به عنوان خدمتی نوین به جامعه دانشگاهی، محققان و پژوهشگران ارائه می شود. 
وی خاطر نشان کرد: در فاز اول این امکان در ۱۰ درصد کتابخانه های استان شامل کتابخانه عمومی امام خمینی(ره) در شهرستان قزوین، کتابخانه شهید بهشتی در شهرستان تاکستان، کتابخانه علامه دهخدا در شهرستان البرز و کتابخانه امام محمدباقر(ع) در شهرستان آبیک فراهم شده است که کاربران می توانند از طریق تماس تلفنی با کتابخانه های مذکور یا پست الکترونیک این کتابخانه ها درخواست خود را ارسال و پاسخ را از طریق پست الکترونیک دریافت کنند.
محمد بیگی افزود: پایگاه های اطلاعاتی این طرح شامل اشپرینگر، ساینس دایرکت، الزویر، وایلی، آکسفورد، آی تریپل ای،  پروکواست ،بوده  که از طریق درگاه megapaper.ir این امکان فراهم شده است.
وی یاد آور شد: خدمات میز مرجع مجازی نیز پیشتر افتتاح و از طریق پورتال اداره کل کتابخانه های عمومی استان قزوین به آدرس qazvinpl. Ir  برای علاقمندان در دسترس است.

این مسوول اضافه کرد :پاسخگویی به انواع پرسش‌های اطلاعاتی درباره کتاب، کتابخانه، کتابخوانی، منابع پژوهشی و پایگاه‌های اطلاعاتی، پاسخ به پرسش‌های پژوهشی، شیوه‌های نگارش علمی مقاله و پایان نامه، نیازسنجی و ارائه خدمات گزینشی اطلاعات بر اساس گروه‌های سنی، رشته تحصیلی و نیاز شغلی از دیگر خدماتی است که در میز مرجع مجازی به علاقه مندان ارائه می‌شود.

وی تاکید کرد : افراد برای ارائه درخواست خود نیازی به مراجعه حضوری ندارند و در شرایط کنونی می‌توانند بدون مراجعه حضوری مقاله یا اطلاعات مورد نظر خود را تحویل بگیرند. 
 

برچسب‌ها نهاد كتابخانه های عمومی کشور استان قزوین کتاب طرح های ترویجی کتابخوانی فضای مجازی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: نهاد كتابخانه های عمومی کشور استان قزوین کتاب نهاد كتابخانه های عمومی کشور استان قزوین کتاب طرح های ترویجی کتابخوانی فضای مجازی اخبار کنکور کتابخانه های عمومی استان قزوین پایگاه های اطلاعاتی کتابخانه ها مرجع مجازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۲۴۲۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح وارگه دانایی در مناطق عشایری چهارمحال و بختیاری

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی چهارمحال و بختیاری در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی استان گفت: طرح وارگه دانایی امسال ویژه دانش‌آموزان مدارس ابتدایی مناطق عشایری برگزار می شود.

وی افزود: در این طرح دانش آموزان به مدت یک ماه (از اردیبهشت‌ تا خرداد) فرصت دارند با خواندن کتاب داستان «گل حسرتی» وارد رقابت با سایرین شوند.

بیشتر بخوانید

رشد ۱۰ درصدی اعضای فعال کتابخانه‌های عمومی در چهارمحال و بختیاری

فرهادی ادامه داد: پس از ارزیابی دانش آموزان در خردادماه، برگزیدگان این طرح تجلیل خواهند شد.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • تامین زمین مورد نیاز برای احداث کتابخانه‌های عمومی در اردبیل
  • پایگاه اورژانس ۱۱۵ بانوان در کردستان
  • زمین مورد نیاز برای احداث کتابخانه‌های عمومی در اردبیل تامین می‌شود
  • نهاد کتابخانه‌ها با کمیته امداد تفاهمنامه امضا می‌کند
  • دستگیری ۱۱ نفر از اراذل قمه‌کش در ارومیه
  • اجرای طرح وارگه دانایی در مناطق عشایری چهارمحال و بختیاری
  • اجرای طرح «وارگه دانایی» در مناطق عشایری چهارمحال و بختیاری
  • دستگیری ۶ نفر از عوامل نزاع و درگیری در ارومیه
  • ضرورت راه اندازی کتابخانه سیار در روستاها
  • دسترسی به ۲۵۰ هزار منبع مطالعاتی در کتابخانه تخصصی اهل بیت (ع) آستان قدس رضوی