Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-05-05@02:19:52 GMT

طرح‌های خلاقانه مشهد برای استقبال از بهار

تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۳۲۴۴۷۷

طرح‌های خلاقانه مشهد برای استقبال از بهار

رئیس شورای شهر مشهد گفت: ابتکار و خلاقیت زیادی شده و در حال اجرا است، این زیبایی در شهر با توجه با شرایط شیوع کرونا و محدودیت‌های ایجاد شده برای سفر، احساس خوب را به فضای رفت و آمد مردم منتقل می‌کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمدرضا حیدری امروز (دوشنبه) در یکصد و بیست و پنجمین جلسه شورای شهر مشهد اظهار کرد: در حالی به استقبال بهار می‌رویم که شهرداری، معاونت خدمات شهری و معاونت فرهنگی تلاش می‌کنند مشهد با ترکیب نور، رنگ و طبیعت با المان‌های فرهنگی در شرایط مطلوبی باشد و در شهر یک فضای زیبا برای شهروندان فراهم شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: ابتکار و خلاقیت زیادی شده و در حال اجرا است، این زیبایی در شهر با توجه با شرایط شیوع کرونا و محدودیت‌های ایجاد شده برای سفر، احساس خوب را به فضای رفت و آمد مردم منتقل می‌کند. فضا متناسب و عدالت محور در تمام مناطق شهر پیش بینی شده است.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد تصریح کرد: در شرایط کرونا به سر می‌بریم و همچنان هشدارها وجود دارد و به عنوان نماینده مردم از دولت انتظار داریم که به فوریت در راستای ایمن سازی تلاش کند و منابع و امکانات را برای واکسن‌های مورد تأیید بسیج کند تا وارد کشور شود؛ باید سریع‌تر به سمت ایمن سازی برویم تا کشور شرایط عادی را پیدا کند و بیشتر از این اقتصاد آسیب نبیند.

وی خاطرنشان کرد: ضمن ایمن سازی از سوی دولت، رعایت پروتکل‌ها در تعطیلات نوروزی و پرهیز از سفرهای غیر ضروری توصیه مجموعه متخصصین است و رعایت آن الزامی است.

رویکرد به مدیریت شهری باید اصلاح شود

رئیس شورای شهر مشهد ادامه داد: مهم‌ترین نیاز امروز مدیریت شهری، اصلاح رویکرد و نگرش به شهرداری است، زیرا شهرداری یک نهاد عمومی غیردولتی مبتنی بر منابعی است که مردم در اختیارش قرار می‌دهند و برای پاسخ به انتظارات و توقعات خارج از حوزه مأموریتی شهرداری با کمبود منابع پایدار مواجه است که این امر یکی از چالش‌های عمده مدیریت شهری است.

وی افزود: دستگاه‌ها و مجموعه‌های مختلف به دلیل مشکلات، ناتوانی‌ها و کمبودها بنا بر اضطرار بخشی از مأموریت خود را به مدیریت شهری تحمیل می‌کنند. البته در شورای پنجم تلاش شده با بخشی از مأموریت‌ها که به مدیریت شهری ارتباط دارد، همراهی لازم انجام شود.

حیدری تصریح کرد: به‌طور مثال قانون، تکلیف ساماندهی معتادان متجاهر را مشخص کرده است اما همانگونه که مدیریت شهری در زیبایی شهر هزینه می‌کند. معتادان متجاهر نیز چهره نازیبا و ناامنی ایجاد می‌کند به همین علت با این نگاه مدیریت شهری به این مسئله توجه کرده است.

تکمیل آسایشگاه جانبازان امام خمینی (ره) افتخار مدیریت شهری است

وی با اشاره به ولادت امام حسین و روز پاسدار گفت: پاسداران، دلاور مردانی هستند که در دفاع مقدس خوش درخشیدند و همچنان برای امنیت کشور فداکاری می‌کنند.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد اظهار کرد: بالندگی و پویایی نهضت عاشورا در تاریخ تشیع به اندیشه و پیام آن است و همین عامل بوده که این حرکت اصلاحی را زنده نگه داشته است. پیام "اگر شما دین ندارید و اعتقادی به قیامت ندارید در دنیای خود آزاد مرد باشید" بسیار اهمیت دارد، زیرا نمی‌شود دیندار و حسینی بود ولی آزاده و حق دار و از حرمت و کرامت انسانی دفاع نکرد.

وی با اشاره به ولادت حضرت اباالفضل (ع) و روز جانباز، گفت: جانبازان سند زنده دفاع مقدس هستند و همچنان در شرایط جسمی سختی به سر می‌برند تلاش برای حمایت از آنها شده اما همچنان نیاز است که اقدامات دیگری پیش بینی شود. مفتخریم که در این دوره آسایشگاه نیمه تمام جانبازان امام خمینی (ره) را کامل کرده و فضای مناسبی را در این سالن در اختیار جانبازان قرار گرفت.

حیدری ادامه داد: ولادت امام سجاد (ع) نیز روز ۲۹ اسفندماه است؛ بر خلاف تصور جامعه و اینکه ناتوانی و بیماری امام سجاد (ع) ترویج می‌شود، صحیفه سجادیه امام یک منظومه معرفت دینی و اسلامی و شیعی است که امیدواریم بهره مطلوب‌تری از آن شود.

نفت باید در مسیر توسعه کشور هزینه شود

وی به ۲۹ اسفندماه روز ملی شدن صنعت نفت نیز اشاره کرد و افزود: این روز روزی است که انگلیسی‌ها اظهار کردند آنچه را که مصدق در سر راه آورد در طول تاریخ هیچ شخصیت و هیچ فردی به این میزان به منافع ملی آنها آسیب نزده است بدین سبب ملی شدن صنعت نفت یکی از نکات پر افتخار مبارزات ایران است.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد گفت: نفت یکی از مسیرها و ابزارهای توسعه است به شرطی که دولت با رویکرد مناسب بودجه را کمتر به درآمدهای نفتی متصل کند و به‌واسطه آن مسیر مناسبی را در جهت توسعه کشور طی کند.

کد خبر 481431

منبع: ایمنا

کلیدواژه: محمد رضا حیدری رئيس شوراي شهر مشهد تعطیلات نوروزی کرونا جانبازان شهرداری مشهد استقبال از بهار المان شهری شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق مدیریت شهری رئیس شورای شهر مشهد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۲۴۴۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارگران مهم‌ترین رکن مدیریت شهری هستند

شهردار ارومیه با بیان اینکه کارگران مهم‌ترین رکن مدیریت شهری هستند، گفت: شهرداری ارومیه به این رکن مهم و اصلی توجه ویژه داشته و همواره رفاه آنها دغدغه مجموعه است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، حسین مهدی‌زاده امروز _پنج‌شنبه سیزدهم اردیبهشت_ در مراسم گرامیداشت روز جهانی کار و کارگر از کارگران تلاشگری که در حوزه‌های مختلف مدیریت شهری ارومیه به عنوان بازوان اجرایی در کنار مجموعه ستادی؛ رفاه شهروندی را رقم زده‌اند، تشکر و قدردانی کرد.

وی با بیان اینکه کارگران مهم‌ترین رکن مدیریت شهری هستند، افزود: شهرداری ارومیه به این رکن مهم و اصلی توجه ویژه داشته و همواره رفاه آنها دغدغه مجموعه است.

شهردار ارومیه اعتلا و پیشرفت هر جامعه‌ای را از قِبل دستان پُرتوان قشر کارگر عنوان کرد و گفت: توسعه شهر ارومیه نیز در گرو تلاش‌های کارگران زحمت‌کش مدیریت شهری است.

مهدی‌زاده ادامه داد: با توجه به ظرفیت‌های بودجه سال‌جاری همچنین ظرفیت‌های قوانین بالادستی قدردان زحمات کارگران مدیریت شهری خواهیم بود.

در ادامه مراسم گرامیداشت از کارگران نمونه سازمان‌های خدمات‌رسان و دیگر سازمان‌های تابعه شهرداری ارومیه با اهدای لوح تقدیر و هدایا تجلیل شده و در پایان این جشن نیز به قید قرعه به ۵۰ نفر از کارگران خدوم شهرداری ارومیه سفر زیارتی مشهد مقدس اهدا شد.

کد خبر 750228

دیگر خبرها

  • شهر و حیات مدنی
  • اجرای مدیریت یکپارچه شهری، اساسی ترین مسئله شوراها
  • اجرای مدیریت یکپارچه شهری از اساسی‌ترین طرح‌ها در شورا‌هاست
  • کارگران مهم‌ترین رکن مدیریت شهری هستند
  • قانون مدیریت یکپارچه شهری توسط مجلس پیگیری شود
  • کمتر از ۳ درصد لوایح شهرداری قزوین عودت داده شد
  • عقب‌ماندگی شوراهای شهر از سایر نهادها هنوز جبران نشده است
  • مجلس شورای اسلامی، قانون مدیریت یکپارچه شهری را عملیاتی کند
  • استقبال از تیم فوتسال افغانستان + فیلم
  • استقبال مشهدی‌ها از واگذاری موتور سیلکت‌های برقی