Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از روابط عمومی منطقه آزاد قشم، بررسی گزارش های منتشر شده نشان می دهد که طی این مدت زمان بیش از ۶ هزار ۸۲۴ واحد صنفی در شهر قشم پروانه کسب خود را تمدید کرده اند.

در دوران دولت تدبیر و امید همچنین تا پایان بهمن ماه سال ۹۹، بیش از ۵۰۰ عدد کارت مباشرت در مدیریت اصناف و بازرگانی منطقه آزاد قشم برای متقاضیان صادر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از سال های دور قشم یکی از نقاطی بوده است مسافرانی از سراسر نقاط کشور جهت خرید برخی اقلام مصرفی به آن مراجعه می کردند. با چنین نگاهی ایجاد مجتمع های تجاری جهت ساماندهی صنوف و همچنین رفاه حال خریداران یکی از اتفاقاتی بوده که طی سال های گذشته تا اندازه ای توانسته مسیر را برای ارائه خدمات بهتر فراهم کند. واحدهای صنفی فعال در شهر قشم، در حال حاضر در ۱۴ مجتمع تجاری مشغول فعالیت تجاری هستند و همچنین ۴ مجتمع تجاری نیز آماده بهره برداری هستند و با آغاز به کار آنها تعداد مجتمع های تجاری شهر قشم به عدد ۱۸ خواهد رسید. همچنین بیش از ۷ هزار واحد صنفی و تجاری در بخش های مختلف صنفی و خدماتی در حوزه های مختلف برای بیش از ۱۵ هزار نفر به صورت مستقیم اشتغال ایجاد کرده است.

از طرف دیگر با هدف ایجاد انگیزه و ارائه خدمات بهتر به فعالان اقتصادی و صنفی در شهر قشم، طی سال های گذشته همواره در دو مقطع زمانی به مناسبت های روز ملی اصناف و همچنین ایام الله دهه مبارک فجر از سوی مدیریت اصناف و بازرگانی منطقه آزاد قشم، جهت صدور و تمدید مجوزهای پروانه کسب در نظر گرفته می شود. پیش بینی این تخفیفات یکی از مواردی است که در عمل می تواند موجب استقبال بیشتر افراد دارای پروانه کسب جهت ساماندهی گردد.

همچنین در سال ۱۳۹۹ طبق برنامه ریزی صورت گرفته، برگزاری دوره آموزشی اصناف با هدف بهبود کیفیت ارائه خدمات صنفی به شهروندان و گردشگران اجرایی شده است و شرکت کنندگان در این دوره آموزشی با چارچوب‌های قانونی و الگوهای حاکم بر روابط آنها با سازمان و در راستای سیاست‌های سازمان منطقه آزاد قشم، درخصوص آشنایی اصناف با قوانین و مقررات و روش‌های نوین ارتباط با مشتریان آشنا می شوند.

همچنین در این سال سه دوره ویژه مشاورین املاک برگزار شده است و همچنین جهت آشنایی فعالان صنفی با مقوله های مالیاتی و قوانین مربوط به این حوزه ۲ دوره آموزشی نیز برگزار گردیده است. هدف از برگزاری این دوره های آموزشی افزایش آگاهی و آشنایی بیشتر صاحبان مشاغل و کسبه دارای مجوز فعالیت منطقه آزاد قشم با قوانین، دستورالعمل هاست که می تواند به حل مشکلات آنها کمک کند.

کد خبر 5170265

منبع: مهر

کلیدواژه: سازمان منطقه آزاد قشم بازرگانی استانها طرح اشتغالزایی ویروس کرونا کرمانشاه انتخابات 1400 انتخابات شورای شهر و روستا آمار کرونا خطبه های نماز جمعه بوشهر بارش برف شیوع کرونا شیراز گرگان انتخابات شوراي شهر عکس استانها برف و کولاک منطقه آزاد قشم پروانه کسب شهر قشم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۲۴۴۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رکوردشکنی صدور پروانه در بافت‌های فرسوده

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری علم و فناوری آنا، محمد آیینی امروز (چهارشنبه) در نشست خبری با اعلام این خبر گفت: بیش از ۱۶۷ هزار هکتار بافت فرسوده شامل بافت‌های تاریخی و سکونتگاه‌های حاشیه‌ای در کشور وجود دارد که ۱۰ میلیون نفر جمعیت از ۶۹۰ شهر در آن مستقرند.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران اظهار داشت: این ۱۶۷ هزار هکتار شامل ۶ هزار محله یعنی چهار هزار و ۴۰۰ بافت فرسوده و تاریخی و یک هزار و ۱۷۰ سکونتگاه است و فقط ۳۰۰ هزار کوچه در آن وجود دارد.

آیینی گفت: راهبرد اصلی ما در این دولت مقاوم سازی و پایدارسازی سقف‌های لرزان است، زیرا به طور مستقیم با جان انسان‌ها در ارتباط است.

وی ادامه داد: برای نوسازی این باخته فرش شده با سه چالش اساسی مواجه بودیم که نخستین چالش خود مردم ساکن در این بافت‌ها هستند.
معاون وزیر راه و شهرسازی توضیح داد: مردم ساکن‌ترین بافت‌ها افرادی کم درآمد هستند که توان مقاوم‌سازی و نوسازی ندارند و حتی اگر وام ارزان قیمت به آنها پرداخت شود توان بازپرداخت اقساط را ندارند.

 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دارندگان واحدهای صنفی بخوانند /دریافت این شناسه الزامی است
  • همه واحدهای صنفی باید شناسه یکتا دریافت کنند
  • کد یکتا برای واحدهای صنفی اجباری است
  • کمبود آرد در اسدآباد وجود ندارد
  • همه واحدهای صنفی باید کد یکتا خود را دریافت کنند
  • هیچ‌گونه کمبود آردی در اسدآباد نداریم
  • صدور ۱۲ هزار پروانه مشاغل خانگی طی سال گذشته در هرمزگان
  • رکورد صدور پروانه در بافت‌های فرسوده شکسته شد
  • برتری خودروهای تجاری بهمن نسبت به سایر محصولات تجاری مشابه
  • رکوردشکنی صدور پروانه در بافت‌های فرسوده