Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس شورای حاکمیتی سودان نامه‌ای از طرف امیر قطر دریافت کرد که در آن به صورت رسمی از او برای سفر به دوحه دعوت شده بود.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رسمی سودان (سونا)، عبد الرحمان بن علی الکبیسی، سفیر قطر در خارطوم پس از تحویل این نامه به عبد الفتاح البرهان، رئیس شورای حاکمیتی سودان اظهار کرد: نامه شامل دعوت تمیم بن حمد آل ثانی، امیر قطر از رئیس شوری حاکمیتی سودان برای سفر به قطر جهت حمایت از روابط دو جانبه قطر-سودان بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

الکبیسی درباره دیدارش با البرهان اظهار کرد: در این دیدار درباره روابط دو جانبه قطر و سودان و راه‌های حمایت و توسعه آنها گفت‌وگو شد.

یک هیئت رسمی از سودان به ریاست محمد حمدان دقلو (حمیدتی)، معاون اول رئیس شورای حاکمیتی این کشور اواخر ژانویه گذشته به دوحه سفر کرد.

در آن سفر حمیدتی با امیر قطر دیدار کرده و دو طرف روابط دو کشور و راه‌های حمایت و تقویت آنها و نیز آخرین تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی را بررسی کردند.

سفر حمیدتی به دوحه اولین سفر یک هیئت عالی رتبه از سودان از زمان برکناری عمر البشیر، رئیس جمهور مخلوع این کشور در آوریل ۲۰۱۹ بود.

همچنین امیر قطر اواسط آوریل ۲۰۱۹ پس از آنکه البرهان ریاست شورای نظامی انتقالی سودان را به دست گرفت، در تماس تلفنی با او گفت‌وگو کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: امیر قطر سودان رئیس شورای حاکمیتی حاکمیتی سودان امیر قطر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۲۴۸۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امیرعبداللهیان: آماده کمک به بازگشت آرامش و ثبات به سودان هستیم

حسین عوض، وزیر امور خارجه سودان در حاشیه اجلاس سازمان همکاری اسلامی با حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش ایسنا، امیرعبداللهیان ضمن تبریک انتصاب وزیر امور خارجه جدید سودان، برای وی آرزوی موفقیت کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان تاکید کرد: ما مخالف هرگونه دخالت خارجی در سودان و آماده کمک به بازگشت آرامش و ثبات به این کشور هستیم.

امیرعبداللهیان همچنین تاکید کرد: دشمنان سودان جایگاه مهم این کشور را می‌دانند و سال ها برای تجزیه سودان تلاش کردند و اکنون آتش جنگ داخلی را به دامن این کشور انداخته‌اند و امیدواریم به زودی شاهد بازگشت آرامش و ثبات به سودان باشیم.

حسین عوض وزیر امور خارجه جدید سودان نیز با ابراز خرسندی از این دیدار و تقدیر از مواضع اصولی ایران در حمایت از سودان، بر سابقه روابط تاریخی و دیرینه دو کشور و اهتمام کشورش به روابطی راسخ و ممتد با ایران تاکید و ابراز امیدواری کرد روابط دو کشور در بهترین سطح گسترش یابد.

حسین عوض همچنین آخرین تحولات و اوضاع این کشور و بروز ناامنی و بی ثباتی توسط شبه نظامیان با دخالت ک حمایت برخی دولت های خارجی و غربی را برای همتای ایرانی خود تشریح کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اولین واکنش رسمی به خرید پرسپولیس توسط بانک شهر
  • رئیس سیا اقامت خود را در دوحه تمدید کرد
  • ماکرون خواستار دستیابی نتانیاهو به توافق آتش بس شد
  • رویترز: رئیس سیا برای یک دیدار اضطراری با نخست وزیر قطر به دوحه سفر می‌کند
  • رویترز از سفر رئیس سیا به دوحه خبر داد
  • نشست اضطراری رئیس سیا با نخست وزیر قطر با محوریت حماس و اسرائیل
  • سودان: امارات بیش از ۴۰۰ محموله سلاح و مهمات برای نیروهای واکنش سریع فرستاده است
  • محورهای سفر ویژه رئیس سازمان سیا به قطر
  • امیرعبداللهیان: آماده کمک به بازگشت آرامش و ثبات به سودان هستیم
  • عبدالفتاح البرهان برای تشییع جنازه پسرش به آنکارا رفت