Web Analytics Made Easy - Statcounter

پل پوگبا، هافبک فرانسوی منچستریونایتد امروز تولد 28 سالگی اش را جشن می گیرد

مینو رایولا، چیز خاصی را در پل پوگبا دیده بود که بقیه نمی دیدند. پل پوگبا برای رایولا، چیزی فراتر از یک استعداد جوان بود و به همین خاطر این مدیربرنامه ایتالیایی، همکاری با هافبک جوان فرانسوی را آغاز کرد. پل پوگبا در رده های سنی فرانسه، یک بازیکن کلیدی به حساب می آمد اما در منچستریونایتد، جایگاهش در تیم رزروها بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مینو رایولا تصور می کرد که پوگبا دوران فوتبالی فوق العاده ای در پیش خواهد داشت، البته نه در اولدترافورد. البته دست سرنوشت باعث شد پل پوگبا بعد از چند سال دوباره به اولدترافورد برگردد اما کسی که بازیکن آزاد بود، حالا مردی صد میلیون یورویی شده بود.

پیش از تابستان 2012 و شروع فصل نقل و انتقالات، اخبار زیادی به گوش می رسید که یوونتوس با یک هافبک 19 ساله بااستعداد منچستریونایتد در تماس است که بازی هایی را هم برای تیم اصلی انجام داده است. تا سال 2011، پوگبا در منچستر شهرت بیشتری نسبت به تورین داشت زیرا می دانستند که او یکی از بهترین بازیکنان نسل جوان فرانسه است و وقتی که هجده ساله بود، اولین بازی اش برای منچستریونایتد را در لیگ برتر انگلیس انجام داد. سرالکس فرگوسن در نظر داشت به تدریج، پوگبا را وارد تیم اصلی کند اما فابیو پاراتیچی از یوونتوس و مینو رایولا، برنامه های دیگری داشتند.

قرارداد پوگبا با منچستریونایتد در تابستان 2012 به پایان می رسید. البته سرالکس فرگوسن فکر می کرد که بند تمدید یک ساله قرارداد او فعال می شود اما هرگز این اتفاق نیفتاد و این در حالی بود فرگی امید داشت پوگبا برای ماندن در باشگاهی چون منچستریونایتد، تمایل داشته باشد. در ژانویه 2012 به خاطر مصدومیت های زیاد در خط میانی منچستریونایتد و وضعیت اضطراری پیش آمده، سرالکس فرگوسن تصمیم گرفت پل اسکولز 38 ساله که در تابستان گذشته بازنشسته شده بود را برای بازگشت به ترکیب تیمش متقاعد کند. پوگبا امیدوار بود با مصدومیت های متعدد در خط هافبک به ترکیب اصلی برسد اما پل اسکولز کهنه کار به او ترجیح داده شد و پوگبا فقط سه بار در لیگ برتر انگلیس به میدان رفت. 

سرالکس فرگوسن در آن زمان در مصاحبه با تلویزیون منچستریونایتد گفت:

پوگبا مدتی است که با یوونتوس قرارداد بسته است. این ناامید کننده است چون فکر می کنم پوگبا هیچ احترامی برای ما قائل نبود. خوشحالم که حالا او دور از تیم است. 

 با این وجود، فرگوسن در کتابش که در سال 2015 منتشر شد، انگشت اتهام خروج پوگبا از منچستریونایتد را به سوی مینو رایولا نشانه گرفت و او را مقصر شماره یک جدایی پوگبا از جمع شیاطین سرخ دانست:

برخی مدیربرنامه ها هستند که از آن ها خوشم نمی آید و رایولا یکی از آن هاست. از زمانی که رایولا را دیدم، هرگز به او اعتماد نکردم. وقتی پوگبا فقط 18 سال داشت، رایولا مدیربرنامه او شد. پوگبا قراردادی سه ساله با ما داشت و به فعال کردن بند تمدید یک ساله قرارداد نزدیک بودیم. آن جا بود که رایولا ناگهان سر و کله اش پیدا شد، با خانواده پوگبا ارتباط گرفت و در نهایت او را به یوونتوس برد. 

پل پوگبا نمی خواست وارد چرخه انتقال های قرضی شود بلکه تیمی می خواست که روی او کاملا حساب کند و یوونتوس، حاضر شد به جوان فرانسوی اعتماد کند. در همین راستا، آنتونیو کونته پروژه پیشرفت پوگبا را به او نشان داد و در یک جلسه طولانی، توانست این بازیکن مستعد را متقاعد کند. پل پوگبا در تابستان 2012 به یوونتوس پیوست و کنجکاوی های زیادی در خصوص او وجود داشت اما حداقل در ابتدای کار انتظارات را از او بالا نبردند. او فقط یک هدف داشت؛ بازی کردن و ثابت کردن خود. پوگبا می خواست ثابت کند بهترین پتانسیل بالقوه دنیا را دارد. با این حال به نظر می رسید کار پوگبا در یوونتوس سخت است. تیم آنتونیو کونته با سیستم 2-5-3 بازی می کرد که سه هافبک ثابتش آندره آ پیرلو، کلودیو مارکیزیو و آرتورو ویدال بودند. امانوئله جاکرینی نیز گزینه اول تعویض برای خط هافبک به شمار می رفت. در ابتدا، پوگبا به عنوان ذخیره پیرلو یعنی هافبک جلوی مدافعان به کار گرفته می شد. به خاطر محرومیت چهار ماهه آنتونیو کونته، ماسیمو کاررا روی نیمکت بیانکونری نشست و پل پوگبا در بازی خانگی مقابل کیه وو، برای اولین بار در ترکیب ثابت یوونتوس قرار گرفت. ماسیمو کاررا پس از اولین بازی پوگبا گفت:

پوگبا هنوز با جو سری آ تطبیق نیافته و این خوب نیست. البته این باید یک راز باقی بماند چون اگر آنتونیو کونته این را بفهمد، پوگبا نمی تواند خیلی پیشرفت کند. 

آنتونیو کونته نقش مهمی در پیشرفت پوگبا داشت

البته این را می توان تعریف در نظر گرفت تا انتقاد و این نشان می دهد که کادرفنی یوونتوس انتظارات بالایی از یک جوان نوزده ساله داشته اند که اولین بازی اش خیلی هم بد نبود. در همان تابستان، یوونتوس فرصت خرید مارکو وراتی، هافبک جوان پسکارا که توجهات را به خود جلب کرده بود را هم داشت. مشخص بود که وراتی بازیکن بسیار مستعدی است و یوونتوس به جذب او نزدیک بود اما پاری سن ژرمن با پیشنهادی 12 میلیون یورویی، جوان ایتالیایی را از یوونتوس ربود. جوزپه ماروتا، مدیر اجرایی وقت یوونتوس در این خصوص گفت:

مارکو وراتی بازیکن بسیار خوبی است اما ما نمی توانیم همه بازیکنان خوب را بخریم. پیشنهاد پاری سن ژرمن خیلی بالاتر از پیشنهاد ما بود اما ما هم یک جوان مستعد که به اندازه وراتی جذاب است را در تیم خود داریم؛ پل پوگبا، همان کسی که در تابستان به صورت آزاد به تیم آمد. 

 برای بسیاری از هواداران یوونتوس، منتقل نشدن مارکو وراتی به یوونتوس یک حسرت بود، حداقل تا 20 اکتبر 2012. در آن روز یوونتوس و ناپولی به مصاف هم رفتند، دیداری که احتمالا سرنوشت پل پوگبا در پیراهن بیانکونری را تغییر داد. در دقیقه 75 بازی و وقتی بازی 0-0 بود، پوگبا به میدان آمد و با یک شوت محکم از پشت محوطه جریمه، دروازه ناپولی را فروریخت و 40 هزار هوادار حاضر در استادیوم یوونتوس، دیوانه وار شادی می کردند. پوگبا پس از آن بازی گفت:

از فرگوسن انتظاری ندارم پیامی برایم بنویسد. دیگر به منچستریونایتد فکر نمی کنم چون بازیکن یوونتوس هستم و می خواهم خوب بازی کنم. در تابستان باشگاه های زیادی از جمله میلان را می خواستند اما یوونتوس را انتخاب کردم چون تیمی بود که میشل پلاتینی، پاتریک ویرا و زین الدین زیدان در آن بازی کرده اند. با پاتریک ویرا صحبت کردم و او به من توصیه کرد که به تورین بروم. 

پس از آن گل، پوگبا نامش بر سر زبان ها افتاد. او که یک بازیکن تعویضی بود، در دو بازی بعدی 90 دقیقه به میدان رفت و دیگر صرفا ذخیره پیرلو نبود بلکه به عنوان هافبک متزالا به کار گرفته می شد. تغییر پست پوگبا از سوی آنتونیو کونته، سطح او را متحول کرد و بسیار ارتقا بخشید. البته بی نظمی هایی مثل دیر رسیدن سر تمرین باعث شد نام او از لیست بازی با پسکارا خط بخورد که البته او از این بابت و توجیه اشتباه رایولا عذرخواهی کرد. با این حال رشد پوگبا متوقف نشد. 19 ژانویه 2013 یک شب فوق العاده دیگر در مسیر پیشرفت پوگبا بود. دو گل مقابل اودینزه با دو شوت از راه دور، چشم ها را به سوی پوگبا خیره کرد. حالا چیزی که رایولا دیده بود را بقیه هم می دیدند؛ پوگبای بیست ساله نوید ظهور یک ستاره بزرگ را می داد. او در اولین فصل حضورش در یوونتوس 37 بازی کرد و فاتح اسکودتو شد. از فصل دوم به بعد، پوگبا تبدیل به ستاره یوونتوس شد. از صفر تا صد میلیون یورو. پل پوگبا در تابستان 2016 با 105 میلیون یورو از یوونتوس به منچستریونایتد بازگشت و باقی ماجرا را همه می دانند.

به قلم جورجو دوسی از گل ایتالیا

اخبار داغ 

محمد انصاری طبق بند قرارداد می تواند جدا شود اشکان دژاگه با مسعود شجاعی به استقلال می آید؟ حمله بوکسور ایرانی به 3 متجاوز دختر 15 ساله + عکس ۲ بازیگری که در حق علی انصاریان نامردی کردند / سام درخشانی گفت تعویض آنخل دی ماریا در بازی مقابل نانت به دلیل سرقت خشونت آمیز از خانه اش / ویدیو سرقت از خانه مارکینیوش در جریان دیدار با نانت 

منبع: طرفداری

کلیدواژه: سرالکس فرگوسن آنتونیو کونته مینو رایولا پل پوگبا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tarafdari.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «طرفداری» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۲۴۸۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تزریق اعتماد به نفس؛ درخشش خیره‌کننده جیدون سانچو مقابل پاری سن ژرمن

در شبی که ناکامی منچستریونایتد در کسب سهمیه قطعی شد، جیدون سانچو فرم بی‌نظیری را به نمایش گذاشت. 

طرفداری | دورتموند با درخشش جیدون سانچو در دور رفت نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا مقابل پاری سن ژرمن به پیروزی 1-0 دست یافت. 

ساعاتی پیش نشریه تلگراف انگلیس با انتشار گزارشی عنوان کرد: در منچستریونایتد همه خواهان درخشش جیدون سانچو هستند، اما نه برای بازگشت، بلکه برای کسب درآمد از محل فروش این بازیکن. وینگر انگلیسی که برای پنج ماه از تمرین با تیم اصلی منچستریونایتد منع و به آکادمی این تیم تبعید شده بود، در بازگشت به دورتموند در حال بازیابی فوتبالش است. سانچو پس از درخشش مقابل آیندهوون و اتلتیکومادرید، امشب نیز با عملکرد مثال‌زدنی، تیمش را مقابل پاری سن ژرمن به پیروزی رساند. عملکرد جالب توجه این بازیکن در حالی رقم می‌خورد که منچستریونایتد به صورت قطع در فصل آینده لیگ قهرمانان حاضر نخواهد بود. در کنار ناکامی فوتبال انگلیس در کسب سهمیه پنجم فصل آینده، شیاطین سرخ لیگ برتر را در بهترین حالت در رتبه پنجم به پایان خواهند رساند. 

عملکرد جیدون سانچو مقابل پاری سن ژرمن  88% پاس صحیح 13 دوئل موفق (بیشترین در بازی) 12 دریبل (بیشترین در بازی) 3 ایجاد موقعیت گلزنی (بیشترین در بازی) 11 لمس توپ در محوطه حریف (بیشترین در بازی) 99 لمس توپ (بیشترین برای دورتموند) 51 پاس صحیح (بیشترین برای دورتموند) 7 توپ ربایی (بیشترین برای دورتموند)

از دست ندهید ????????????????????????

تونی کروس: پاس گلم جلوی بایرن خیلی خاص نبود شاهکار کارلتو؛ بازهم شکست‌ناپذیری مقابل بایرن بزرگترین بازیکنان ناکام تاریخ لیگ قهرمانان یحیی شکایت کند 5 میلیارد تومان جریمه می‌گیرد

دیگر خبرها

  • تزریق اعتماد به نفس؛ درخشش خیره‌کننده جیدون سانچو مقابل پاری سن ژرمن
  • با وجود علاقه منچستریونایتد و بایرن مونیخ؛ بارسلونا به فروش آرائوخو فکر نمی‌کند
  • صعود بایرلورکوزن به فینال لیگ قهرمانان اروپا در شب تساوی 1-1 مقابل منچستریونایتد (2002/5/1) / فیلم
  • اشاره فرناندز به احتمال جدایی‌اش از منچستریونایتد
  • کاپیتان یونایتد: باید بخواهند تا اینجا بمانم!
  • جنوا و فعال کردن بند خرید 8 میلیون یورویی کُنی دی وینتر از یوونتوس
  • برونو فرناندز: تا پایان یورو 2024 به آینده‌ام در منچستریونایتد فکر نمی‌کنم
  • مک‌تامینی: مصدومیتم جدی نیست
  • صعود بایرلورکوزن به فینال لیگ قهرمانان اروپا با تساوی 1-1 مقابل منچستریونایتد (30 آوریل 2002)
  • اجرای طرح‌های مهم برای شکوفایی صنعت پتروشیمی