Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-03@13:39:46 GMT

ان‌شاءالله توی جبهه پایت قطع شود

تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۳۲۴۹۱۶

ان‌شاءالله توی جبهه پایت قطع شود

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، سردار شهید بی‌نشان «علی تجلایی» پنجم مرداد 1338 در تبریز به دنیا آمد، وی در سال 1358 وارد سپاه پاسداران شد سپس برای مبارزه با نیروهای ضدانقلاب به کردستان رفت.

مهاجرت به افغانستان و تأسیس نخستین مرکز آموزش فرماندهی مجاهدین افغانی، حضور در نبرد دهلاویه و حماسه سوسنگرد با عنوان فرمانده عملیات و معاون عملیاتی سپاه و اعزام به جبهه‌های پیرانشهر بخشی از فعالیت‌های این شهید است؛ سرانجام در 25 اسفند 1363 با عنوان قائم مقام فرمانده قرارگاه ظفر و فرمانده طرح و عملیات قرارگاه خاتم الانبیاء(ص) در شرق دجله و طی عملیات «بدر» به شهادت رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خاطره‌ای از همسر شهید علی تجلایی را می‌خوانیم:

آمده بود مرخصی، سرنماز بود که صدای آخ شنیدم، نمازش قطع شده، پرسیدم چی شد؟ گفت: «چیزی نیست» توی حمام باندهای خونی بود، نگرانش شدم، فهمیدم پایش گلوله خورده، زخمی است، دکتر گفته باید عمل شود تا یک هفته هم نمی‌توانی باندش را باز کنی. باند را باز کرده بود تا وضو بگیرد.

گریه کردم و گفتم: «با این وضع به جبهه می‌روی؟» رفیقش که دنبالش آمده بود، گفت: «نگران نباش خواهر، من مواظبشم» با عصبانیت گفتم: «اشکالی ندارد، بروید جبهه، ان‌شاءالله پایت قطع می‌شود، خودت پشیمان می‌شوی و برمی‌گردی».

علی بهم نگاه کرد و گفت: «ما برای دادن سر می‌رویم، شما ما را از دادن پا می‌ترسانی؟!»؛ هیچ وقت حرفش از یادم نمی‌رود، دوباره مرا شرمنده کرده بود.

انتهای پیام/60001

علی می‌گفت: «خدا کند که جنازه من به دستتان نرسد، دوست ندارم حتی به اندازه یک وجب هم که شده، از این خاک را اشغال کنم»؛ همان طور شد که می‌خواست.

منبع: فارس

کلیدواژه: شهید مهاجرت شهید علی تجلایی خبرگزاری فارس فارس تبریز دفاع مقدس همسر شهید تجلایی حماسه سوسنگرد دهلاویه آذربایجان ترک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۲۴۹۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتصاب‌های جدید در ارتش رژیم صهیونیستی جنجال‌ساز شد

به گزارش خبرآنلاین، سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی پنج‌شنبه شب اعلام کرد که رئیس جدید سرویس اطلاعات نظامی و فرمانده بخش مرکزی ارتش این رژیم تعیین شدند.

طبق گزارش شبکه الجزیره، در پی این انتصاب‌های جدید «ایتامار بن گویر» وزیر تندرو امنیت داخلی رژیم صهیونیستی گفت: «یوآو گالانت» وزیر جنگ یکی از مسئولین شکست هفتم اکتبر است و صلاحیت تایید انتصاب ژنرال‌ها و فرمانده‌ها را ندارد.

بن گویر افزود: از نتانیاهو می‌خواهم که گالانت را از سمت خود برکنار کند، زیرا او شایسته ادامه کار خود به عنوان وزیر جنگ نیست.

به گزارش ایسنا، پیش از این نیز روزنامه «یدیعوت آحارونوت» از اختلافات شدید میان فرماندهان امنیتی و نظامی رژیم صهیونیستی و نخست‌وزیر این رژیم پرده برداشته بودند.

مقاومت فلسطین به رهبری حماس در سپیده‌دم هفتم اکتبر عملیات منحصر به فردی را با حمله به شهرک‌های صهیونیست‌نشین منطقه «غلاف غزه» آغاز کرد و ده‌ها صهیونیست را به اسارت گرفت. کارشناسان این عملیات را یک شکست راهبردی برای رژیم صهیونیستی و ارتش «افسانه‌ای» ادعایی آن ارزیابی می‌کنند.

عملیات «طوفان الاقصی» مقاومت فلسطین در کنار دستاوردهای نظامی، منجر به نمایان شدن کوه یخ اختلافات سیاسی میان مقامات رژیم صهیونیستی شده است؛ طوری که کمتر روزی را می‌توان دید که صهیونیست‌ها به یکدیگر نمی‌تازند.

310310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902258

دیگر خبرها

  • لیست حمایتی جبهه مطالبه مردمی تبریز اعلام شد
  • خطوط مقدم جبهه مقاومت به دانشگاه‌های آمریکا و اروپا گسترش یافته است
  • انتصاب‌های جدید در ارتش رژیم صهیونیستی جنجال‌ساز شد
  • شهید مطهری برای نخبگان فکری جبهه انقلاب یک اسوه تمام عیار است
  • معلمان منشا هر تحولی در جامعه هستند
  • مادر شهید «ابراهیم دادگری» در همدان آسمانی شد
  • حضور ۳ هزار نفری کارگران سوادکوه در جبهه‌های دفاع مقدس
  • دستگیری اراذل و اوباش سابقه‌دار در تبریز
  • فرمانده‌ای که پسرخاله صدام را اسیر کرده بود
  • حتی با تولد فرزندش هم جبهه را ترک نکرد