Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه بین الملل خبرگزاری تقریب، "طلال ناجی" معاون دبیر کل جبهه خلق برای آزادی فلسطین، در وبینار بین المللی «سفیر وحدت و مقاومت» که روز دوشنبه به همت مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی برگزار شد، ضمن تسلیت مجدد به مناسبت فقدان حسین شیخ الاسلام گفت: مرحوم شیخ الاسلام حامی تمام مستضعفان و مظلومین جهان بود؛ حامی ملتهایی بود که برای گرفتن حقوق غصب شده خود تلاش می کنند؛ رویی گشاده و خندان داشت؛ بسیار خود را به او نزدیک حس می کردیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



 وی با تأکید بر اینکه مرحوم شیخ الإسلام حامی مجاهدین در ایران، سوریه، لبنان و .. بود گفت:این برادر مجاهد و دیپلمات انقلابی، از آغاز جوانی و از ابتدای انقلاب اسلامی نقش مهمی در حمایت از مستضعفین جهان داشت و در رأس جنبش دانشجویی بود که سفارت آمریکا در تهران را اشغال کردند و آمریکا را مجبور کردند خواسته های جمهوری اسلامی ایران را بپذیرد؛ زمانی که انقلاب اسلامی ایران شکل گرفت،  بسیاری از کشورهای جهان با همراهی آمریکا علیه آن توطئه کردند؛ مرحوم شیخ الاسلام در رأس جنبش دانشجویی بود که علیه این توطئه ها مقابله کردند و خواسته های جمهوری اسلامی ایران را محقق کردند.

طلال ناجی گفت: وی مسولیتهای بسیاری را در وزارت خارجه ایران بر عهده گرفت؛ در آغاز دهه هشتاد به لبنان و سوریه آمد؛ از جمله کسانی بود که در تأسیس جنبش مقاومت اسلامی در لبنان که به تأسیس حزب الله لبنان انجامید، نقش مهمی بر عهده داشت؛ حزب اللهی که الان به رهبری سید حسن نصرالله جایگاه و مقام بالایی در قلوب و چشمهای مجاهدین و مبارزین امت دارد.

وی تأکید کرد: شیخ الاسلام در حمایت از فلسطین و تمامی گروههای مقاومت ایستاد و هیچ تفاوتی بین یک گروه با گروه دیگر قائل نشد، حامی مردم فلسطین، مسأله فلسطین و کلیه مجاهدین بود؛ وقتی به تهران می آمدم  پیوسته ما را همراهی می کرد و در تلاش برای راحتی ما و پاسخ به احتیاجات میهمانان بود، دوستی و مودتی صادقانه داشت که از اعماق قبلش برخاسته بود؛ همانقدر که حامی مردم ایران بود؛ حامی مردم فلسطین هم بود؛ محبت و دوستی دو طرفه و متقابل بین ما برقرار بود، او را از خودمان می دانستیم و هرگز احساس نمی کردیم که او از کشور دیگری است. 

معاون دبیر کل جبهه خلق برای آزادی فلسطین گفت:او یکی از مبارزین راه فلسطین بود؛ راهی که امام خمینی(ره) به آن فرا خوانده بود و رهبر انقلاب اسلامی آن را ادامه دادند؛ راهی که می گوید مردم مستضعف و مظلومین جهان مسأله واحدی دارند که جمهوری اسلامی ایران و انقلاب اسلامی بیش از همه آن را مجسم کرده است.

وی با بیان این مطلب افزود: مرحوم شیخ الاسلام بهترین کسی بود که به اصول و اهداف انقلاب اسلامی و آرمانها و چشم اندازهای آن پایبند بود و آن را تعبیر کرد؛  بسیار به حاج قاسم سلیمانی نزدیک بود و در فقدان او بسیار ناراحت شد؛ به دین و ثوابت و اصول آن و اصول انقلاب اسلامی ایران پایبند بود، همه ما احساس می کردیم که او یکی از ما بود و به اندازه خود ما نسبت به مسائل مربوط به کشور ما حساس بود.

طلال ناجی ادامه داد: هنگامی که سفیر ایران در دمشق بود چندین سال با ایشان در ارتباط  و رفت و آمد بودیم؛ کلیه فعالیتهای مردم فلسطین و انقلاب مردم فلسطین را همراهی می کرد و بین هیچ گروهی تفاوتی قائل نبود؛ چه زمانی که در وزارت خارجه مسؤولیت داشت و چه زمانی که در مجلس شورای اسلامی بود، با او احساس نزدیکی و صمیمت داشتیم و هر زمان که به تهران می آمدیم، تلاش می کرد به ما و قضایای مربوط به ما توجه کند و درد و رنج ملت ما و حقوق مردم ما را مد نظر داشته باشد.

وی اظهار کرد: همانطور که مردم ایران او را از دست دادند؛ مردم فلسطین لبنان، سوریه، عراق و همه مستضعفین و مظلومین جهان  هم در فقدان او عزادار او شدند ؛ چرا که همه او را برادر عزیزی می دانستند که به مسائل مربوط به آنها توجه دارد؛  برای درد و رنجهای ان ناراحت می شد ودر کنار آنها و خواسته های آنها و حقوق آنها ایستاده بود و  برای اجرای این خواسته ها و پاسخگویی به اهداف و حقوق آنها تلاش می کرد  تا ملتهای مستضعف به اهداف خود در شکست استکبار جهانی  برسند، استکباری که  همه ما و از جمله ایران را محاصره کرده است چرا که از مستضعفین و  مظلومین جهان، مردم فلسطین، سوریه، لبنان، عراق و کلیه مستضعفین جهان حمایت می کند.

معاون دبیر کل جبهه خلق برای آزادی فلسطین در پایان گفت: خداوند ایشان را شامل رحمت واسعه خود کرده و در بهشت جاودان خویش جای دهد؛ کسی که در این راه قدم بردارد در قلب و جان ما  فراموش نشدنی است؛ شیخ الاسلام در ذهن ما ملت فلسطین و مجاهدان فلسطینی و عراقی و سوری و کلیه مظلومین جهان زنده خواهند ماند. 

انتهای پیام/

ترجمه و تنظیم: زهرا غلامی
 

منبع: تقریب

کلیدواژه: مرحوم شیخ الاسلام انقلاب اسلامی مظلومین جهان اسلامی ایران مردم فلسطین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۲۵۵۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

الگوی مکتب دانشگاهی انقلاب اسلامی را استخراج کردیم

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدرضا حسنی آهنگر در نشست با رئیس و اعضای هیئت‌رئیسه دانشگاه بین‌المللی امام‌خمینی (ره) اظهار کرد: هدف ما دستیابی به مکتب دانشگاهی تراز انقلاب اسلامی بوده که مبتنی بر اندیشه امامین انقلاب که همان قرائت اسلام ناب است.

وی با بیان اینکه ۱۵ سالی است در این حوزه را کار کردیم، گفت: الگوی مکتب دانشگاهی انقلاب اسلامی را استخراج کردیم و در دو برنامه پنج‌ساله این الگو را پیاده‌سازی کردیم که مورد توجه ریاست‌جمهور قرار گرفت. بعد از گزارش‌های وزیر علوم و معاون اول ریاست‌جمهوری ایشان متقاعد شدند که بیایند دانشگاه را از نزدیک ببینند.

رئیس دانشگاه جامع امام‌حسین (ع) با اشاره به ضرورت نگاه راهبردی به شهر، استان، منطقه و جهان گفت: تمدن‌سازی اسلامی بر دو محور تربیت انسان‌های تراز تمدنی و تولید علم، فناوری و محصولات فن‌آورانه مبتنی بر نظریه‌پردازی شکل می‌گیرد که هر دو امر یادشده محصول و خروجی دانشگاه‌ها است.

حسنی‌آهنگر با بیان اینکه دانشگاه‌های ما در حوزه امنیتی-دفاعی فوق‌العاده درخشیدند، گفت: وعده صادق اتفاق خیلی‌بزرگی بود، چرا که به ۴ کشور صاحب سلاح اتمی شامل آمریکا، انگلیس، فرانسه و رژیم صهیونیستی حمله کردیم و فقط رژیم اسرائیل را نزدیم.

وی اضافه کرد: از جایی که نخستین پهپاد ما بلند شد، بیش از ۱۰۰ هواپیمای مختلف از جمله F-15، F-16 و F-35 در آسمان سوریه، عراق، اردن تا رژیم صهیونیستی بالای سر این پهپادها بودند. ناوهای جنگی در مسیر خلیج فارس، دریای عمان تا دریای سرخ بودند و سامانه‌های پدافندی فعال داشتند و با وجود اینکه آماده بودند، این عملیات صورت گرفت.

رئیس دانشگاه امام‌حسین (ع) جرئت اقدام و حمله به آمریکا را از ویژگی‌های انحصاری عملیات وعده صادق دانست و گفت: روس‌ها در ادوار مختلف جنگ سرد هیچ‌گاه جرئت حمله به آمریکا نداشتند و خود این اتفاق خیلی‌بزرگی است. به این ترتیب عملیات وعده صادق نقطه عطف ما برای تبدیل شدن به یک قدرت بین‌المللی و جهانی بود.

حسنی‌آهنگر افزود: در نتیجه این عملیات جهان ما را به عنوان قدرت برتر پذیرفت و پیام‌های بعد از این عملیات و اتفاقات بعد از آن نشانگر همین موضوع است. سایر ابرقدرت‌ها این نقاط عطف را مانند ما طی کرده بودند و وعده صادق ما را به مرز قدرت بین‌المللی رساند.

وی ادامه داد: بخش عمده‌ای از این قدرت کار فارغ‌التحصیل دانشگاه‌ها بوده که پیشتر زیر نظر سردار حسن تهرانی‌مقدم و امروز زیر نظر سردار حاجی‌زاده فعالیت می‌کنند. البته بر اساس داشتن کرسی‌های نخبگی می‌خواهیم به قدرت بین‌المللی برسیم و دنبال کشورگشایی نیستیم.

رئیس دانشگاه امام‌حسین (ع) گفت: نظام رتبه‌بندی دانشگاهی جهانی را آمریکایی‌ها طراحی کردند، برای هدایت مدیریت دانش در جهان است که نظام سلطه طراحی کرده و برای خودشان نظام فاخری است تا بتوانند با منطق خودشان بر جهان تسلط پیدا کنند.

حسنی آهنگر اضافه کرد: در دانشگاه امام حسین (ع) تلاش کردیم از این فضا خارج شویم و آینده جدیدی را خودمان کشف و ترسیم کنیم که مطالبه مقام معظم رهبری است. می‌کوشیم نظام مسائل انقلاب اسلامی و سپاه پاسداران را در حراست از انقلاب اسلامی استخراج کنیم.

کد خبر 6092331

دیگر خبرها

  • حمایت دانشگاه‌های جهان از فلسطین یادآور رسالت معلمی در دفاع از مظلومان است
  • الگوی مکتب دانشگاهی انقلاب اسلامی را استخراج کردیم
  • جهان ایران را به عنوان قدرت برتر پذیرفت
  • مدیریت انقلاب اسلامی ایران، رژیم صهیونیستی را در جهان منزوی کرد
  • ایستادگی مردم غزه برگرفته از ایثارگری‌های شهدای انقلاب اسلامی است
  • مهرواره هوای نو؛ آماده‌سازی هیئات برای چهل‌واره دوم انقلاب
  • بیانیه حماس، جهاد اسلامی و جبهه مردمی برای آزادی فلسطین
  • بیانیه مشترک حماس، جهاد اسلامی و جبهه مردمی برای آزادی فلسطین
  • اراده ملت ایران بود که عملیات «وعده صادق» را رقم زد
  • جمهوری اسلامی ایران؛ پرچمدار تقریب/ مسئله فلسطین اولویت اول جهان اسلام است