Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-06@14:09:54 GMT

آخرين رنگ بندي کرونايي کشور تا 25 اسفند 99

تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۳۲۶۱۴۵

آخرين رنگ بندي کرونايي کشور تا 25 اسفند 99

خبرگزاری آریا- ستاد ملی مقابله با کرونا ورود به شهر‌های قرمز و نارنجی را ممنوع اعلام کرده است و ورود به شهر‌های آبی و زرد نیز با رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی امکان پذیر است.
به گزارش خبرگزاری آریا، طبق مصوبه ستاد کرونا سفر به شهرهای نارنجی و قرمز ممنوع است و اگر قصد سفر به شهرهای قرمز را با وسایل نقلیه عمومی را دارید باید حتما جواب آزمایش کرونای منفی داشته باشید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


ستاد مقابله با کرونا آخرین لیست شهرهای قرمز نارنجی و زرد را اعلام کرد و بر اساس آن ورود به 9 استان کشور ممنوع اعلام شده است.
ستاد ملی مقابله با کرونا ورود به شهرهای قرمز و نارنجی را ممنوع اعلام کرده است و ورود به شهرهای آبی و زرد نیز با رعایت کامل دستورالعمل های بهداشتی امکانپذیر است.
مسئولان وزارت بهداشت بارها اعلام کرده اند که قید سفرهای نوروزی را بزنید اما اگر به هر علت مجبور به سفر هستید شیوه نامه های بهداشتی را رعایت فرمائید.
 
ورود به 9 استان کشور ممنوع است
ورود به استان های مازندران، گیلان، گلستان، خراسان رضوی، فارس، اصفهان، قم، هرمزگان، جزایر کیش و قشم و بوشهر  ممنوع است.

رنگ بندی کرونایی شهرها
براساس آخرین اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، 13 شهرستان استان خوزستان و شهر گچساران در وضعیت قرمز، 31 شهرستان در وضعیت نارنجی، 252 شهرستان زرد و 154 شهرستان در وضعیت آبی هستند و سفر به شهرهای قرمز و نارنجی و خروج از این شهرها ممنوع است.

فهرست شهرهای قرمز کرونا
 اکنون 13 شهر استان خوزستان شامل شهرهای آبادان، امیدیه، اندیمشک، اهواز، ایذه، بندر ماهشهر، بهبهان، دزفول، رامهرمز، شوش، شوشتر، کارون و مسجد سلیمان و نیز شهر گچساران از استان کهگیلویه و بویر احمد ( در  مجموع 14 شهر) در وضعیت قرمز قرار دارند.

فهرست شهرهای نارنجی کرونا
همچنین 31 شهر شامل ارومیه، اشنویه، خوی، ماکو، نقده در استان آذربایجان غربی، شهرضا در استان اصفهان، باغ ملک، حمیدیه، هفتگل، هندیجان، خرمشهر، دشت آزادگان ، شادگان، هویزه در استان خوزستان، دهلران در استان ایلام، دامغان و شاهرود در استان سمنان، پاسارگارد، گراش، لامرد، خنج و مهر در استان فارس، سیرجان در استان کرمان، کهگیلویه در استان کهگیلویه و بویر احمد، گرگان در استان گلستان، رودبار و رودسر در استان گیلان، آمل، رامسر و ساری در استان مازندران و خمین در استان مرکزی شهرهای در وضعیت نارنجی کرونا هستند.
همچنین بر اساس آخرین اعلام وزارت بهداشت، 252 شهر در وضعیت زرد و 154 شهر در وضعیت آبی هستند، البته با توجه به اینکه مدتی از آخرین به روزرسانی رنگ بندی شهرها از سوی وزارت بهداشت در اپلیکیشن ماسک می گذرد و نیز نزدیکی سفرهای نوروز، بسیاری از مردم منتظر اعلام و به روزسانی این رنگ بندی هستند.
 
سفر به شهرهای قرمز و نارنجی تا پایان تعطیلات نوروز ممنوع است
از 25 اسفند تا 13 فروردین ورود خودروهای شخصی با پلاک های غیربومی به شهرهای قرمز و نارنجی ممنوع است و رانندگان با  جریمه 500 هزار تومانی روبرو خواهند شد.
همچنین در شهرهای قرمز گروه های شغلی 2، 3 و 4 و در شهرهای نارنجی گروه های شغلی 3 و 4 حق فعالیت ندارند.
بر اساس آخرین اعلام وزارت بهداشت تاکنون یک میلیون و 754 هزار و 933 مبتلا به ویروس کرونا در کشور شناسایی شده و 61 هزار و 330 جان خود بر اساس ابتلا به این ویروس از دست داده اند.

فهرست مشاغل گروه دوم
- بوستان‌ها و مراکز تفریحی
- پاساژهای سربسته و سرباز، بازارهای سرپوشیده، مراکز خرید و فروش بزرگ غیرمواد غذایی و بازارهای موقت.
بازارها و نمایشگاه‌های فروش انواع خودرو، مراکز شماره‌گذاری اتومبیل
- باشگاه‌های ورزشی، سالن‌های بدن‌سازی ، آرایشگاه‌های مردانه
- مراکز فروش لوازم آرایشی و بهداشتی
- مراکز فروش فرش و موکت، لوازم خانگی، پارچه، پرده، مبلمان، تزیینات داخلی
- مراکز فروش کادویی، اسباب بازی، لوازم‌التحریر
- مراکز فروش انواع پوشاک، کیف و کفش، خرازی، خیاطی
- آتلیه و عکاسی
- آژانس مشاور املاک
- خدمات چاپ دیجیتال
- مراکز تهیه و طبخ غذا با پذیرش مشتری، قهوه‌خانه‌ها با عرضه مواد دخانی
- قنادی و شیرینی پزی تر و خشک، آب میوه و بستنی فروشی و مشاغل مشاب.

فهرست مشاغل گروه سوم
مدارس، دانشگاه‌ها، حوزه‌های علمیه، آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای، زبان‌سراها، آموزشگاه‌ها و کتابخانه‌ها، مهدهای کودک، استخرهای سرپوشیده، سینما و تئاتر، موزه‌ها و باغ موزه‌ها، تالارهای پذیرایی، آرایشگاه‌های زنانه و سالن‌های زیبایی

فهرست مشاغل گروه چهارم
همایش‌ها، مراسم اجتماعی، فرهنگی و مذهبی، مدارس شبانه‌روزی، باشگاه‌های ورزشی مربوط به ورزش‌های پربرخورد، از جمله کشتی، کاراته و جودو، کافه‌ها، چایخانه‌ها و قهوه‌خانه‌ها با عرضه مواد دخانی، باغ وحش‌ها، شهربازی‌ها و مراکز تفریحی آبی
نکته حائز اهمیت این است که رنگ بندی های اعلام شده ممکن است در روزهای آتی با تغیراتی همراه باشد.
بیش از یکسال است که از ورود کرونا به ایران می گذرد و سال گذشته اکثریت مردم با رعایت شرایط کرونایی به سفر نوروزی نرفتند. امسال بعد از گذشت یکسال بسیاری از مردم قصد سفر نوروزی 1400 را دارند و منتظر تصمیم قطعی ستاد کرونا برای اعلام ممنوعیت تردد در سفر های نوروزی 1400 بودند. کمیته‌های تخصصی ستاد ملی مقابله با کرونا ممنوعیت تردد در سفر های نوروزی به شهرهای با وضعیت قرمز و نارنجی را اعلام کردند.
پیشتر گمانه زنی هایی در مورد اعمال شرایط خاص برای سفرهای نوروزی وجود داشت. برخی معتقد بودند با شیوع کرونای انگلیسی در ایران و خطرناک تر بودن این ویروس باید سفر های نوروزی 1400 به طور کامل لغو شود. اما بسیاری از مردم خواهان مسافرت هستند و معتقدند که باید تردد در شهرهای زرد و آبی آزاد باشد. در شرایط کرونا کسب و کار گردشگری با معضلات اقتصادی زیادی رو به رو شده است و یکی از موضوعاتی که ممکن است ستاد کرونا مجوز سفر های نوروزی را صادر کند، شرایط فعالان گردشگری در ایران است.
مقام معظم رهبری در روز درختکاری اعلام کردند که در سال 1400 مانند سال گذشته به سفر نخواهم رفت. توصیه رهبر انقلاب به مردم در مورد سفر نوروزی این است که "هر چه ستاد ملی مقابله با کرونا اعلام کرد باید عمل شود. اگر سفر را ممنوع کردند، مردم به سفر نروند، بنده هم قطعاً مانند سال گذشته به سفر نخواهم رفت."

آخرین وضعیت رفت و آمد به استان تهران در ایام عید
آقای انوشیروان محسنی بندپی، استاندار تهران در جمع خبرنگاران گفت: در درجه اول از هموطنان خواهش می‌کنیم که کمتر از فرصت تعطیلات نوروز برای مسافرت استفاده کنند تا موفقیت‌های همکاران ما برای کنترل بیماری کرونا در سطح کشور دچار مشکل نشود.
آقای بندپی افزود: بر اساس مصوبه ستاد ملی کرونا مقرر شد شهرهای قرمز و نارنجی از محدودیت سفر برخوردار شوند و سایر شهرها این محدودیت را نداشته باشند؛ افراد برای ورود به شهرهای آبی و زرد می‌توانند از مسیرهای دیگر استفاده کنند.
استاندار تهران درباره دستورالعمل رفت و آمد به شهرهای قرمز و نارنجی بیان کرد: دستورالعمل دیگری درباره سفرهای ضروری توسط کمیته امنیتی، انتظامی و اجتماعی ستاد کرونا به فرمانداری‌ها ابلاغ شده است که براساس آن افراد باید دلایل خود را برای ورود و خروج از شهرها را عنوان کنند تا فرمانداران شهر مبدا نسبت به دلایل ارائه شده، برگ خروج افراد را صادر کنند؛ البته به صورت محدود خواهد بود و مربوط به ایام بعد از تعطیلات خواهد بود؛ برای ایام تعطیلات هم دستورالعمل پخته‌ای در دستور کار قرار گرفته است که افراد بتوانند به صورت محدود و به منظورهای خاص به شهرهای قرمز و نارنجی رفت و آمد داشته باشند.
آقای بندی تصریح کرد: استان تهران، چون زرد است، تلاش می‌کنیم با استفاده از سازمان‌های گردشگری، شهرداری و محل‌هایی که امکان بازدید از آن‌ها فراهم است، مردم را به ماندن در شهر تشویق کنیم تا کمتر سفر را در دستور کار قرار دهند.
او  گفت: استان تهران معمولا مقصد مسافران قرار نمی‌گیرد و عموما به صورت گذری برای رفتن به شمال و جنوب کشور از آن تردد می‌کنند.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: رنگ بندی کرونایی ستاد ملی مقابله با کرونا شهرهای قرمز و نارنجی قرمز و نارنجی سفر های نوروزی سفر به شهرهای وزارت بهداشت ورود به شهر ستاد کرونا مراکز فروش رنگ بندی بر اساس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۲۶۱۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تداوم بارندگی‌ها و صدور هشدار نارنجی تا دوشنبه | ورود سامانه بارشی جدید از غرب

به گزارش همشهری ‌آنلاین کارشناس سازمان هواشناسی کشور با اعلام این خبر به همشهری گفت: «شدت بارش‌های هشدار نارنجی امروز شنبه ( ۱۵ اردیبهشت) استان‌های خراسان رضوی، خراسان شمالی، جنوب غرب فارس، نیمه شمالی خراسان جنوبی، شرق و شمال شرق سمنان، نیمه جنوبی بوشهر، شمال غرب کردستان، جنوب غرب آذربایجان غربی است و برای روز دوشنبه (۱۵ اردیبهشت) رگبار باران، رعد و برق، وزش باد شدید موقت، گرد و خاک و در نقاط مستعد بارش تگرگ در استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، زنجان، کردستان، کرمانشاه و شمال قزوین پیش‌بینی می‌شود.»
در هشدار نارنجی رنگ سازمان هواشناسی پیش‌بینی می‌شود که پدیده‌ای جوی اثرات منفی به دنبال داشته باشد و خسارت‌های احتمالی را سبب شود. هشدار نارنجی برای آماده‌باش دستگاه‌های مسئول برای مقابله با یک پدیده خسارت‌زا صادر می‌شود.
امین حسین نقشینه افزود: «علاوه بر هشدار نارنجی در استان‌هایی که گفته شد در حقیقت از امروز تا سه‌شنبه در کل کشور شاهد بارش باران خواهیم بود. امروز شنبه ( ۱۵ اردیبهشت) در استان‌های ساحلی خزر، خراسان‌های شمالی رضوی، نقاط شمال غرب، غرب، جنوب غرب کشور، بوشهر، استان‌های واقع در دامنه جنوبی البرز شاهد بارش هستند. یکشنبه (۱۶ اردیبهشت) در شمال غرب و شمال کشور بارش‌های پراکنده خواهیم داشت.»
نقشینه ادامه داد: «دوشنبه (۱۷ اردیبهشت) موج بارشی جدیدی وارد کشور می‌شود و نیمه غربی کشور را تحت تاثیر قرار می‌دهد. از سه‌شنبه (۱۸ اردیبهشت) نیز نیمه شمالی کشور بارش خواهد داشت.»
بارش پراکنده و گاهی رگبار باران در تهران همچنان ادامه دارد و به گفته کارشناس سازمان هواشناسی کشور از بعد از ظهر امروز شنبه (۱۵ اردیبهشت) وزش باد شدید در تهران نیز پیش‌بینی می‌شود.» بیشینه دمای تهران ۲۴ درجه سانتی‌گراد است.

بیشتر بخوانید:
بارش‌های فراوان بهاری ادامه دارد ؛ صدور هشدار نارنجی برای این استان‌ها

کد خبر 849034 برچسب‌ها خبر مهم آب و هوا - ایران سازمان هواشناسي استان خراسان رضوی

دیگر خبرها

  • هوای ۲ شهر بر مدار نارنجی است / پاک‌ترین هوا سهم همدان شد
  • استان سمنان در فهرست شهرهای پر تنش آبی کشور
  • اثربخشی مراتع در تولید گوشت قرمز
  • آماده‌باش مدیریت بحران برای بارش باران در ۱۸ استان
  • هشداز نارنجی سازمان هواشناسی برای برخی از مناطق کشور
  • هشدار وقوع سیل برای روزهای آینده
  • هشدار نارنجی؛ آماده‌باش مدیریت بحران برای ۱۸ استان
  • هشدار وقوع سیل برای روزهای آینده در بیش از ۱۵ استان کشور
  • تداوم بارندگی‌ها و صدور هشدار نارنجی تا دوشنبه | ورود سامانه بارشی جدید از غرب
  • پیکر شهید تازه تفحص شده با حضور پرشور مردم همدان تشییع شد