Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-05-01@22:44:58 GMT

معاون وزیر کشور: نوروز مسافرت نکنید

تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۳۲۶۴۵۲

معاون وزیر کشور: نوروز مسافرت نکنید

معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور و رییس کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا گفت: اصل بر نرفتن سفر و پرهیز از هر گونه جابجایی بین شهری است.

به گزارش ایمنا، حسین ذوالفقاری در شصت و یکمین جلسه کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا اظهار کرد: اصل برنرفتن به سفر و جابجایی بین شهری است، و پروتکل‌ها، پشتیبانی، تجهیزات تخصصی و آموزش در این خصوص باید صورت بگیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزارت بهداشت هم الزامات ورود به داخل کشور را به هلال احمر، وزارت امور خارجه، نیروی انتظامی و وزارت راه و شهرسازی اعلام کند.

وی با اشاره به تعطیلات نوروزی افزود: اصل بر نرفتن به سفر و پرهیز از هر گونه جابجایی بین شهری است. سفر به شهرها و از شهرهای با وضعیت قرمز و نارنجی کرونایی ممنوع است و از امروز که رنگ بندی شهرها اعلام می‌شود، تا ۱۵ فروردین ماه به همان منوال خواهد بود.

رییس کمیته امنیتی اجتماعی و انتظامی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا ادامه داد: چنانچه در طول تعطیلات وضعیت شهری تغییر کند و قرمز یا نارنجی شود، مسافرین ۷۲ ساعت مهلت دارند که از آن شهر خارج شوند و مسافری هم نمی‌تواند وارد آن شهر شود.

بر اساس لیست اعلامی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در مورد وضعیت شهرها از منظر روند بیماری ۴۰ شهر در وضعیت نارنجی و قرمز قرار داشته و مابقی شهرها آبی و زرد هستند. اسامی شهرها در اطلاعیه امروز کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی ستاد ملی مدیریت کرونا منتشر می‌شود.

منبع: ایرنا

کد خبر 481541

منبع: ایمنا

کلیدواژه: مسافرت رفتن مسافرت وزارت کشور حسین ذوالفقاری کرونا ویروس ویروس کرونا سفرهای نوروزی مسافران نوروزی شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق اجتماعی و انتظامی ستاد ملی مدیریت کمیته امنیتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۲۶۴۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مصوبه ارائه خدمات پزشکی رایگان به کودکان زیر ۷ سال ابلاغ شد

وزیر بهداشت در خصوص مصوبه دولت در ارائه خدمات رایگان به کودکان زیر هفت سال در مراکز دولتی گفت: این مصوبه به همه بیمارستان‌های وزارت بهداشت ابلاغ شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از وبدا، بهرام عین اللهی در حاشیه جلسه هیئت دولت با بیان اینکه هر حادثه یا بیماری که در هفت سال اول زندگی رخ دهد، در سایر سال های عمر باقی می‌ماند و سلامت فرد را مختل می‌کند، اظهار کرد: بر این اساس به پیشنهاد وزارت بهداشت، در هیئت دولت این طرح به تصویب رسید که خدمات رایگان به کودکان زیر هفت سال در مراکز دولتی داده شود تا از این طریق سلامت آنها ایمن شود.

وی با بیان اینکه این مصوبه به تمام بیمارستان‌های وزارت بهداشت ابلاغ شده است و با اشاره به کمبود دارو برای بیماران تالاسمی افزود: بنای ما این است که با تقویت شرکت‌های دانش بنیان، داروی مورد نیاز را تامین کنیم.

وزیر بهداشت ادامه داد: در زمینه داروی بیماری تالاسمی، افزایش تولید داشته‌ایم، اما تمایلی برای استفاده از داروی خارجی وجود دارد که این را باید پزشک تشخیص دهد، کمبودها را در داخل با اولویت شرکت‌های دانش بنیان تامین می‌کنیم.

کد خبر 749679

دیگر خبرها

  • مخالف تک صدایی در دانشگاه‌ها هستیم
  • ادامه موج گسترده مهاجرت پرستاران به کشور‌های خلیج فارس / در عمان حقوق یک پرستار ۶ برابر ایران است
  • مصوبه ارائه خدمات پزشکی رایگان به کودکان زیر ۷ سال ابلاغ شد
  • خدمات رایگان وزارت بهداشت برای درمان کودکان
  • موج مهاجرت پرستاران به کشور‌های خلیج فارس
  • نیروی انتظامی آماده تعامل بیشتر با مدیریت شهری است
  • تقویت دفاع نظامی و غیرنظامی در دستورکار آلمان
  • آماده‌باش کامل شهرداری شیراز برای بارندگی‌های پایان هفته جاری
  • منافع شخصی دلیل عدم عمل به قانون در شهرداری ها / استمرار کاهش کیفیت زندگی در کلانشهرها و شهرها /نتایج وخیم عدم مشارکت در انتخابات شوراها
  • خبر خوش وزیر نیرو/ صنعت نیروگاهی ایران خودکفا شد