Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا امیر حسین نظری دوشنبه در کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی خوزستان در سرسرای استانداری بیان کرد: اتاق های تعاون که یکی از ظرفیت های بسیار خوب واردات و صادرات هستند نباید برای دریافت اطلاعات عملکرد اعضا و بازرگانان اتاق منتظر اعلام آمار گمرک باشند و باید به گونه ای عمل کنند که برای دریافت این اطلاعات از گمرک پیشی بگیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: ثبت و رصد اطلاعات میزان واردات و صادرات اعضا و فعالان اتاق تعاون از سوی مدیریت اتاق تعاون می تواند در رونق اقتصادی استان و برنامه ریزی مناسب در این حوزه بسیار کمک کند.

در ادامه این نشست دبیر کل اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خرمشهر بیان کرد: متاسفانه هم اتاق های تعاون و هم اتاق های بازرگانی در گرفتن آمار صادرات و واردات از سوی فعالان این عرصه دچار مشکل هستند.

کامران مالکیان ادامه داد: اتاق ها ارتباط مناسبی با گمرک ندارند و همین موضوع باعث می شود تا در کسب آمار و اطلاعات در این بخش دچار مشکلاتی شویم.

وی گفت: بازرگانانی که از اتاق کارت بازرگانی دریافت می کنند هیچگونه اطلاعاتی از وضعیت فعالیت خود به اتاق نمی دهند.

مالکیان با اشاره به مشکلات تعاونی های مرزنشین افزود: تعاونی های مرزنشین با مشکلات فراوانی مواجه هستند که از جمله این مشکلات می توان به بدهی کسر دریافتی و یا بدهی مالیاتی اشاره کرد و اغلب این افراد به دلیل این مشکلات امکان فعالیت تجاری در استان را ندارند.

طبق اعلام اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان پنج هزار تعاونی فعال در خوزستان وجود دارد.

برچسب‌ها اتاق تعاون ایران خوزستان صادرات غیر نفتی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اتاق تعاون ایران خوزستان صادرات غیر نفتی اتاق تعاون ایران خوزستان صادرات غیر نفتی اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۲۶۷۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه‌ریزی برای صادرات محصولات دانش‌بنیان

مدیر کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان تهران از برنامه‌ریزی برای صادرات محصولات دانش‌بنیان و تولیدات مشاغل خانگی و صنایع دستی خبر داد و گفت: آیین‌نامه‌ها و بخشنامه‌های متعددی از سوی دولت درباره شرکت‌های دانش بنیان و حمایت از آنها به تصویب رسیده است.

محمد آذرپناه در گفت‌وگو با ایسنا، درباره برنامه‌های پیش بینی شده درخصوص صادرات تولیدات دانش‌بنیان گفت: طی سال‌های گذشته بخش تعاون در استان تهران بیشتر درگیر مشکل مسکن بود. به ویژه واحدهایی که تامین زمین یا بحث انتخاباتشان دچار مشکل شده بودند و ما پیگیری مشکلات آنها را در دستور کار قرار دادیم.

وی ادامه داد: در حوزه تولید و دانش‌بنیان برنامه‌های عملیاتی گسترده‌ای صورت گرفته که بخشی از حمایتها معطوف به حمایت‌های بازاری است و طی چند سال گذشته آیین نامه‌ها و بخشنامه‌های متعددی از سوی دولت در بحث شرکت‌های دانش بنیان به تصویب رسیده است.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران درعین حال اولویت صادرات در استان را صادرات دانش بنیان ذکر کرد و گفت: درکنار آن صادرات تولیدات دیگر از جمله صنایع دستی و مشاغل خانگی را نیز در دستور کار داریم.

به گفته آذرپناه عرضه محصولات صادرات محور با رویکرد تعاونی‌های دانش‌بنیان و تعاونی‌های صادراتی از دیگر برنامه‌های پیش بینی شده است و تلاش شده با اختصاص غرفه‌های مختص کالاهای ایرانی در کشورهای هدف، صادرات محصولات از طریق اتاق های تعاون و بازرگانی انجام شود و به شکل مستقیم در فروشگاه‌های زنجیره ای کشورهای مورد نظر عرضه شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بررسی مشکلات رانندگان حمل و نقل عمومی در مرز مهران‌
  • نظام ارزی ،صادرکننده را با محدودیت مواجه کرده است
  • رشد ۱۷ درصدی صادرات کالا از گمرک کرمانشاه طی فروردین سال جاری
  • سفر روسای اتاق‌های بازرگانی به تهران با هدف سرمایه‌گذاری
  • صادرات تولیدات تعاونی‌های دانش‌بنیان به کربلا و مسکو
  • ۲۰۰ میلیارد ریال تسهیلات تعاونی‌ در سبزوار پرداخت شد
  • راه اندازی دفتر تجاری اتاق بازرگانی قزوین در اقلیم کردستان عراق
  • ارایه تسهیلات به واحدهای تولیدی خراسان رضوی متوقف شده است
  • خسارتی به گندم‌های ذخیره شده در استان خوزستان وارد نشده است
  • برنامه‌ریزی برای صادرات محصولات دانش‌بنیان