Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- ارتش و کمیته‌های مردمی یمن که کنترل کامل دریاچه معروف السد در استان مأرب را به دست گرفته‌اند، از این منطقه پیامی هشدارآمیز به ائتلاف متجاوز سعودی- آمریکایی فرستادند.
به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری آریا، در ادامه پیشروی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در استان مأرب، این نیروهای دریاچه معروف به السد را تحت کنترل کامل خود درآوردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


نیروهای یمنی پس از استقرار در اطراف سد مأرب، به ائتلاف متجاوز سعودی- آمریکایی هشدار دادند که سرتاسر خاک یمن را از وجود متجاوزان اشغالگر آزاد خواهند کرد.
تشدید عملیات در مناطق مختلف مارب در روزهای اخیر با وارد کردن شکست‌های سنگین به صفوف سعودی‌ها همراه بود. طبق اذعان "سلطان العراده" استاندار مأرب- وابسته به منصور هادی- طی یک سال اخیر شمار زیادی از مزدوران سعودی کشته و زخمی شده اند.

ارتش یمن در ورودی شهر مارب
تصاویر تازه منتشر شده نشان می‌دهد ارتش به 8 کیلومتری سد مأرب رسیده و به لحاظ نظامی به شهر صرواح تسلط پیدا کرده است.
عابد الثور کارشناس نظامی درباره پیشروی ارتش اظهارداشت: عملیات نظامی در بهترین حالت به سمت شهر مارب ادامه دارد و مناطق راهبردی وسیعی آزاد شده، دشمن هم به کشته شدن تعدادی از مزدورانش اعتراف کرده است.
رشاد الوطیری ضابط وزارت دفاع هم گفت: ارتش و کمیته‌های مردمی از چهار طرف شهر را محاصره کردند و شاید چند روز دیگر وارد مارب شوند، اما نیرو‌های متجاوز از غیرنظامیان به عنوان سپر انسانی استفاده می‌کنند که مانع پیشرفت ارتش و کمیته‌های مردمی شده است.همچنین مجیب شمسان تحلیلگر نظامی در این خصوص اذعان داشت: این پیشرفت ارتش و کمیته‌های مردمی نشان دهنده یک موفقیت بزرگ در تمامی جبهه‌ها و همبستگی نیرو‌های مسلح یمن با قبایل است.
نبرد‌هایی که نزدیک به یک ماه در حوالی شهر مارب در جریان است در حالی عناصر القاعده نیز در کنار مزدوران می‌جنگند. تاکنون 1800 مزدور و عضو القاعده کشته و 3000 تن دیگر مجروح شده‌اند. ارتش یمن همچنان به پیشروی ادامه می‌دهد و بسیاری از مزدوران فراری شده اند.

جنگ مأرب عرصه تقابل دو ائتلاف است
عضو دفتر سیاسی جنبش انصار الله تصریح کرد از اینکه رژیم صهیونیستی از هر اقدام جنبش انصارالله ابراز نگرانی می‌کند، خوشحالیم.
به گزارش تلویزیونی المیادین، عضو دفتر سیاسی جنبش انصار الله با بیان اینکه جنگ مأرب عرصه تقابل بین دو ائتلاف است، تأکید کرد: از اینکه رژیم صهیونیستی از هر اقدام ما ابراز نگرانی می‌کند، خوشحالیم.
عبدالوهاب المحبشی در مصاحبه با تلویزیون المیادین؛ درباره تازه‌ترین تحولات جبهه مأرب، با اشاره به اینکه شبکه المیادین راه ارتباطی ملت یمن با جهان خواهد بود، گفت: مأرب در نهایت بخشی از خاک و کشور متحد یمن به پایتختی صنعا است. آزاد و مستقل بودن مأرب و خارج بودن آن از سیطره اشغالگران، امری طبیعی و معمول است.
وی ادامه داد: یمنی‌ها با این حجم از هیاهو و واکنش‌های گسترده به تحولات جنگ مأرب در می‌یابند که مأرب فقط جنگ عربستان یا ائتلاف متجاوز علیه یمن نیست بلکه عرصه تقابل یک ائتلاف در مقابل ائتلاف دیگر است. ائتلاف سعودی در جنگ علیه یمن در حال مزدوری کردن برای آمریکا است. خدا رو شکر می‌کنیم که رژیم صهیونیستی از هر اقدام ما نگران است.
وی  درپایان گفت: مرجع تصمیم گیری در صنعا، جناب سید عبدالملک بدر الدین و ملت یمن هستند که با توجه به تناسب شرایط تصمیمات لازم را اتخاذ می‌کنند. در محور مقاومت هماهنگی بین اعضا در امور عمومی و کلی وجود دارد,، ولی هر طرفی بنا به شرایط برای کشورش تصمیم گیری می‌کند.

فرار گروهی مزدوران سعودی در نجران
ارتش و کمیته‌های مردمی یمن، ده‌ها تن از مزدوران ائتلاف متجاوز سعودی را که در تلاش‌‌ برای پیشروی در محور "الظهره" در نجران بودند از پای در آورده و شماری را زخمی کردند.
به گزارش العالم، مرکز اطلاع‌رسانی جنگ یمن تصاویری از لحظه مقابله ارتش و کمیته‌های مردمی با مزدوران سعودی منتشر کرده که نشان می‌دهد این عناصر بعد از شکست تلاش‌شان برای پیشروی در محور الظهره در نجران، مجبور به عقب‌نشینی و فرار شدند.
در جریان این درگیری، شماری از مزدوران سعودی به هلاکت رسیدند و تجهیزات جنگی‌شان منهدم شد.

حمله سه پهپاد یمنی به جنوب عربستان
یحیی سریع سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن تصریح کرد، حق طبیعی و قانونی ملت یمن برای پاسخگویی به جنایت متجاوزان و ادامه محاصره یمن انجام شد.
یحیی سریع سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن در صفحه کاربری خود در توئیتر نوشت: به فضل پروردگار، یگان پهپادی یمن موفق شد عملیاتی را علیه اهداف نظامی در فرودگاه بین المللی ابها و پایگاه هوایی ملک خالد در خمیس المشیط انجام دهد. این عملیات با سه پهپاد قاصف 2K صورت گرفت و به اهداف خود دست یافت.
پاسخ کوبنده یمن به آل سعود
این عملیات در چارچوب حق طبیعی و قانونی ملت یمن برای پاسخگویی به جنایت متجاوزان و ادامه محاصره یمن انجام شد.

ادعای ائتلاف متجاوز مبنی بر هدف قرار دادن پهپاد یمنی
ائتلاف متجاوز عربستان امروز (دوشنبه) ادعا کرد که به یک پهپاد نیروهای یمنی که قصد حمله به اهدافی در شهر خمیس مشیط واقع در جنوب عربستان داشت، هدف قرار داده است.
تلویزیون رسمی عربستان ضمن اعلان این خبر به نقل از ائتلاف متجاوز افزود:"اقدامات اجرایی عملیاتی برای حفاظت غیر نظامیان و دارایی های عمومی را انجام می دهیم".

توقف پروازهای بشردوستانه در فرودگاه صنعا
سازمان هواپیمایی یمن از بسته شدن فرودگاه صنعا به سبب ناتوانی از ارائه خدمات به هواپیما‌های کمک رسان سازمان ملل در پی فقدان سوخت خبر داد.
ممانعت متجاوزان سعودی از ورود کشتی‌های حامل فرآورده‌های نفتی به یمن به توقف پرواز‌های انسانی در فرودگاه صنعا منجر شد.
تلویزیون العالم گزارش داد، سازمان هواپیمایی یمن از بسته شدن فرودگاه صنعا به سبب ناتوانی از ارائه خدمات به هواپیما‌های کمک رسان سازمان ملل در پی فقدان سوخت خبر داد.
معاون این سازمان اعلام کرد: ناچاریم فرودگاه را به روی پرواز‌های سازمان ملل ببندیم.
وی افزود: فرودگاه بیش از دو ماه است که برای تامین فرآورده‌های نفتی مورد نیاز با مشکل روبروست.
معاون سازمان هواپیمایی یمن تصریح کرد: ممانعت ائتلاف سعودی از ورود کشتی‌های حامل فرآورده‌های نفتی به بندر الحدیده به فعالیت‌های عمومی در یمن خسارات زیادی وارد کرده که پرواز‌های فرودگاه بین المللی صنعا نیز از آن جمله است.



منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: تحولات یمن ارتش و کمیته های مردمی ائتلاف متجاوز مزدوران سعودی فرودگاه صنعا شهر مارب ملت یمن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۲۷۵۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ناتوانی واشنگتن و لندن از مقابله با حملات ارتش یمن

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، «فهمی الیوسفی» معاون وزیر اطلاع رسانی دولت نجات ملی یمن به شبکه المسیره این کشور گفت: از ۷ اکتبر ۲۰۲۳ (۱۵ مهرماه گذشته) تاکنون یمنی‌ها توانسته‌اند در عملیات‌های خود موفقیت‌های بسیاری را کسب کنند.

وی بار دیگر تأکید کرد: به دنبال این مجموعه عملیات ارتش یمن و ناتوانی ائتلاف آمریکایی از مقابله با حملات پهپادی و موشکی، فرانسه و آلمان ناوهای خود را از ائتلاف خارج کرده‌اند و اکنون نیز میان اعضای باقی مانده اختلافات زیادی وجود دارد.

سخنان الیوسفی پس از آن بیان می شود که نیروهای مسلح یمن چهارشنبه شب حملات اخیر حود به ناوشکن و کشتی‌های آمریکایی و اسرائیلی در خلیج عدن و اقیانوس هند را تشریح کرد.

به گزارش ایرنا به نقل از شبکه خبری «المسیره»، یحیی سریع سخنگوی نیروهای مسلح یمن گفت که نیروهای نظامی این کشور سه عملیات نظامی را انجام داده که در جریان آن علاوه بر ناوشکن آمریکایی، یک کشتی متعلق به ایالات متحده نیز در خلیج عدن و یک کشتی اسرائیلی نیز در اقیانوس هند با پهپاد هدف قرار دادند.

بر اساس بیانیه‌ی سریع، نیروی دریایی ارتش یمن با تعدادی موشک مناسب، ناو آمریکایی (MAERSK YORKTOWN) را در خلیج عدن هدف قرار داد.

طبق این بیانیه در عملیات دیگر در اقیانوس هند نیز کشتی اسرائیلی (MSC VERACRUZ) با پهپاد هدف قرار گرفته شد.

ارتش یمن در ماه‌های گذشته در حمایت از مقاومت ملت فلسطین در نوار غزه چند کشتی آمریکایی، انگلیسی و صهیونیستی یا کشتی‌های عازم سرزمین‌های اشغالی را در دریای سرخ و تنگه باب‌المندب هدف قرار داده است. نیروهای ارتش یمن متعهد شده‌اند تا زمانی که رژیم اسرائیل حملات خود به غزه را متوقف نکند، کشتی‌های این رژیم یا کشتی‌های عازم سرزمین‌های اشغالی را در دریای سرخ هدف قرار دهند.

دیگر خبرها

  • روسیه: اوکراین حدود هزار نظامی دیگر را از دست داد
  • یمنی‌ها کشتی تجاری اسرائیل را هدف قرار دادند
  • ارتش یمن بار دیگر «ایلات» را هدف گرفت
  • افشاگری سی‌ان‌ان از فاجعه فرودگاه کابل هنگام خروج نظامی آمریکا
  • وقوع حادثه امنیتی در آب‌های یمن
  • پورفرجی:حضور امینی در شهرداری اهواز باعث ایجاد اختلاف بین نیروهای انقلابی شده است
  • ناتوانی واشنگتن و لندن از مقابله با حملات ارتش یمن
  • اردوغان: نتانیاهو شبیه هیتلر است/ عربستان سعودی: تداوم ارتکاب جنایات جنگی از سوی نیروهای اشغالگر اسرائیلی در غزه را محکوم می کنیم/ حزب الله مقر تیپ گولانی در عکا را هدف حمله پهپادی قرار داد/ رسانه صهیونیستی: داستان حقیقی این است که ما آنگونه که نتانیاهو م
  • بازگشت چند تیپ از ارتش رژیم صهیونیستی به مناطقی از نوار غزه
  • برنامه پرواز‌های فرودگاه شیراز؛ ۵ اردیبهشت