Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر آیت الله محسن اراکی عصر دوشنبه در همایش «پنجمین سالگرد مطالبه رهبر معظم انقلاب در مورد تحقق حوزه انقلابی» که در اداره کل سازمان تبلیغات اسلامی قم برگزار شد، گفت: وصف «انقلابی» وصف ذاتی حوزه است و اگر حوزه انقلابی نباشد، حوزه نیست؛ کتاب و سنت و تجربه از جمله دلایل ما برای انقلابی بودنِ ذات حوزه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به آیه ۲۵ سوره مبارکه حدید گفت: بر اساس این آیه شریفه، هدف از ارسال انبیا، قیام اجتماعی برای برپایی قسط است و از آنجایی که علما و حوزه، ورثه انبیا هستند، هدفشان همان هدف انبیاست.

وی به آیه ۱۲۶ سوره شعرا اشاره کرد و گفت: با توجه به این آیه باید از انبیا اطاعت کرد و اطاعت از انبیا بدون فرمان روایی و حکومت آنها معنا ندارد. سیاست یعنی امر و نهی یعنی چگونه امر و نهی کنیم؛ سیاست به معنای نظام فرمان است پس بر اساس آیات و روایات حوزه به تبعیت از انبیا باید در سیاست و نظام فرمان حضور داشته باشد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در ادامه به تبیین شاخص‌های حوزه انقلابی پرداخت و گفت: دین به معنای برقراری نظام عدل و فرمانروایی الهی است پس یکی از شاخص‌های انقلابی‌گری این است که اعتقاد به حاکمیت و فرمانروایی خدا داشته باشیم و از آنجا که در دوران غیبت معصوم، حاکمیت خدا تعطیل نمی‌شود، باید شخصی وجود داشته باشد تا از طرف او حاکمیت را اعمال کند.

استاد درس خارج حوزه علمیه افزود: نظام امر و نهی الهی شامل همه شئون جامعه می‌شود و دین وظیفه تبیین و تعیین این نظام را دارد. علم فقه علمی است که این نظام سیاست الهی را برای ما بیان می‌کند پس شاخص دوم حوزه انقلابی، اعتماد به فقه به عنوان اساس سیاست الهی است.

آیت الله اراکی سومین شاخصه حوزه انقلابی را تلاش حوزه در راستای مأموریت خودش دانست و گفت: مأموریت حوزه انقلابی، تبیین نظام امر و نهی الهی و اجرای آن بر روی زمین است و حوزه در این راه از هیچ تلاش و هزینه‌ای نباید دریغ کند.

وی ادامه داد: مجتهدین، هم در زمینه استنباط و تبیین احکام مأموریت دارند و هم در زمینه اجرای آن احکام؛ علم بدون عمل و اجرا معنا ندارد.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: چهارمین شاخصه حوزه انقلابی این است که حوزه نباید اهل دنیا باشد و عالمی که اهل دنیا باشد، شایسته تبعیت نیست.

آیت الله اراکی ادامه داد: در شرایط کنونی حق نداریم خودمان را از سیاست کنار بکشیم زیرا ما با خدا عهد بسته‌ایم که دین را اجرا کنیم و دخالت نکردن در سیاست به معنای زیر بارِ امانت نرفتن است لذا هر کس در شأن و توان خودش موظف است که در سیاست، دخیل باشد.

استاد درس خارج حوزه علمیه در پایان وظیفه مسئولین و بدنه حوزه را تعیین و تبیین شاخص‌های ریاست جمهوری دانست و گفت: فضلای انقلابی باید تلاش کنند تا نامزدی که بیشترین و بالاترین شاخص‌های انقلابی‌گری، تدین، تعهد و پیروی از مقام معظم رهبری را داراست، معرفی نمایند و در این راستا تلاش کنند.

کد خبر 5170553

منبع: مهر

کلیدواژه: مقام معظم رهبری آیت الله محسن اراکی مجلس خبرگان رهبری جامعه مدرسین حوزه علمیه قم حوزه علمیه مقام معظم رهبری انقلابی گری ویروس کرونا انتخابات 1400 کرمانشاه انتخابات شورای شهر و روستا آمار کرونا بوشهر خطبه های نماز جمعه بارش برف شیوع کرونا گرگان شیراز اردبیل انتخابات شوراي شهر برف و کولاک حوزه انقلابی امر و نهی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۲۷۶۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف اخلال در نظام اقتصادی به ارزش ۵۰ میلیارد در لرستان

به گزارش خبرنگار مهر، سردار یحیی الهی امروز یکشنبه در گفت‌وگو با رسانه‌ها، اظهار داشت: در پی کسب خبری مبنی بر اخلال در نظام اقتصادی و تولیدی و اینکه اشخاصی که با سو استفاده از محصولات از یکی از شرکت‌های لبنی شهر خرم‌آباد و توزیع خارج از قیمت مصوب آنها در بازار، مراتب در دستور کار مأموران این پلیس امنیت اقتصادی استان قرار گرفت.

وی افزود: مأموران پس از هماهنگی قضائی دو نفر را دراین‌رابطه شناسایی و در یک عملیات غافلگیرانه آنها دستگیر که در تحقیقات انجام شده و با مواجه‌شدن با اسناد و مدارک به بزه ارتکابی معترف شدند.

فرمانده انتظامی لرستان در ادامه، تصریح کرد: در بررسی کارشناسی کل مبالغی که به‌صورت غیرمجاز توسط متهمان اخذ شده مبلغ ۵۰ میلیارد ریال برآورد شد که در این زمینه پرونده تشکیل و برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

سردار الهی با بیان ادامه‌داشتن طرح‌های عملیاتی پلیس امنیت اقتصادی استان در مبارزه با جرایم اقتصادی خاطرنشان کرد: سامانه ۰۹۶۳۰۰ پلیس امنیت اقتصادی در کلیه ساعات شبانه‌روز آماده دریافت هر گونه گزارش و اخبار شهروندان است.

کد خبر 6090442

دیگر خبرها

  • شهید مطهری مجاهدی در عرصه جهاد تبیین بود
  • هنرمند انقلابی در راستای توحید الهی گام برمی دارد
  • کشف اخلال در نظام اقتصادی به ارزش ۵۰ میلیارد در لرستان
  • سمن‌ها و گروه‌های مردمی بر حوزه دانش آموزان تمرکز کنند
  • لزوم جبران تأخیر ایجاد شده در اجرای سیاست‌های تامین اجتماعی
  • ضرورت جبران تأخیر در اجرای سیاست‌های کلی تأمین اجتماعی
  • مجلس پیگیر اجرای سند تحول رئیس‌جمهور در حوزه ارز است
  • مجلس به دنبال اجرای سند تحول رییس جمهور در حوزه ارز است
  • فال انبیا فردا جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • اصفهان موفق‌ترین استان در اجرای مأموریت ساماندهی اتباع خارجی است